МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ
21.08.2015 N 3302-05/27967-03

Щодо застосування законодавства у
сфері державних закупівель

Закон України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон гривень (абзац перший частини першої статті 2 Закону).

Визначення терміна "роботи" передбачено пунктом 23 частини першої статті 1 Закону.

Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. N 921 <...> (далі - Порядок).

Згідно з розділом III "Визначення предмета закупівлі робіт" Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 5 липня 2013 року N 293.

Водночас об'єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", затвердженими наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 р. N 163.

У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об'єкт будівництва.

Ураховуючи викладене, якщо роботи проводяться по окремому об'єкту, на який складений окремий об'єктний кошторис (кошторисний розрахунок), їх закупівлю замовник здійснює, керуючись вартісними межами, встановленими частиною першою статті 2 Закону.

Крім того, відповідно до частини п'ятої статті 2 Закону замовник, зокрема, не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.

Водночас відповідно до підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 р. N 633, Мінрегіон України відповідно до покладених на нього завдань затверджує, зокрема, кошторисну нормативну базу у будівництві, порядок її застосування при здійсненні будівництва із залученням державних коштів.

Тому з питань, зазначених у листі заявника, пропонуємо додатково звернутися до вищевказаного центрального органу виконавчої влади.

Одночасно зазначаємо, що листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.

Принагідно інформуємо, що наразі створено Базу знань (help.vdz.ua), яка містить додаткову інформацію щодо здійснення закупівель, зокрема покрокові інструкції із посиланням на нормативно-правові акти, коментарі до діючого законодавства, інформацію про навчальні заходи (курси), обговорення законопроектів та можливість інтерактивного спілкування із отриманням відповідей на запитання, які виникають на практиці під час застосування законодавства.

Директор департаменту регулювання державних закупівель О. Стародубцев