МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
16.12.2013 N 3303-05/44296-07
Державній службі інтелектуальної
власності України
вул. Урицького, 45 (7 - 8 поверх),
Солом'янський р-н, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого
органу за результатами здійснення моніторингу
державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти програмного забезпечення системного на фізичних носіях (програмне забезпечення Microsoft Windows 8 Professional GGWA (Microsoft Windows 7 Enterprise Edition Service Pack I (32-bit та 64-bit)) (оголошення N 217483 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.12.2013 N 96/5 (839/5)) Державною службою інтелектуальної власності України (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "БМС Консалтінг" (далі - ТОВ "БМС Консалтінг").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.12.2013.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 11.12.2013 N 3303-05/43736-07).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника програмного забезпечення системного на фізичних носіях (програмне забезпечення Microsoft Windows 8 Professional GGWA (Microsoft Windows 7 Enterprise Edition Service Pack I (32-bit та 64-bit)) оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 06.12.2013 N 26.
Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовника умовою застосування процедури є пункт 2 частини другої статті 39 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування цієї процедури, зокрема, є лист правовласника на території України ТОВ "Майкрософт Україна" від 04.12.2013 N 6488; лист правовласника на території України ТОВ "Майкрософт Україна" від 04.12.2013 N 6544; експертний висновок від 29.12.2011 N 337 про відповідність операційної системи Microsoft Windows 7 Enterprise Edition Service Pack I (32-bit та 64-bit) вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні.
Державна інтелектуальна служба України листом від 04.12.2013 N 1-12/0409 звернулася до товариства з обмеженою відповідальністю "Майкрософт Україна" (далі - ТОВ "Майкрософт Україна") з проханням надати інформацію щодо здійснення постачання ліцензійного програмного забезпечення на території України та актуальних станом на 04.12.2013 пропозицій по програмних продуктах компанії Microsoft, які можуть бути поставлені в рамках програми легалізації комп'ютерних програм в органах виконавчої влади.
У свою чергу, ТОВ "Майкрософт Україна" листом від 04.12.2013 N 6488 надало інформацію щодо існуючих LAR партнерів з актуальними даними про них на сьогоднішній день. Всі зазначені нижче LAR партнери мають позитивний досвід співпраці з Microsoft, хоча кожна компанія займає свою особливу нішу на українському ринку та має свої особливості.
Так, ІНКОМ: є одним з найбільших партнерів, який працює з державним сектором, проте на даний момент не має підтвердженого статусу Партнера від Microsoft Ireland Operations Limited, що не дозволяє діяти у якості LAR партнера у будь-яких нових тендерах.
КОМПАРЕКС: працює в Україні як LAR партнер вже понад 4 роки та є дочірньою компанією Німецької групи компаній Компарекс, офіси якої діють в Європі, на Близькому Сході та в Африці. Зі сторони Microsoft відсутні обмеження щодо їх участі в легалізаційному тендері. Проте ТОВ "Майкрософт Україна" зазначило, що відповідно до повідомлення Замовника про скасування тендеру директор компанії Компарекс має корпоративні обмеження повноважень на підписання угод понад певну вартість - це може обмежити їх можливість укласти угоду, це питання потребує додаткового з'ясування Замовником безпосередньо з Компарекс.
NVISION: ця компанія діє в Україні як дочірня компанія російської групи NVision, раніше відомої як Сітронікс ІТ України, яка була одна з перших LAR партнерів Microsoft. Відповідно до публічно доступної інформації директор компанії NVision Україна був звільнений у зв'язку з реорганізацією, та 25.11.2013 було призначено нову особу, тимчасово виконуючу обов'язки директора. Так, ТОВ "Майкрософт Україна" повідомляє, що наразі NVision не може розміщувати замовлення у Microsoft.
БМС Консалтінг: ТОВ "БМС Консалтінг" успішно співпрацює з Microsoft вже понад 10 років і також було однією з перших LAR партнерів в Україні. ТОВ "БМС Консалтінг" має всі відповідні можливості для участі у тендері, маючи відпрацьовану схему постачання ліцензій програмного забезпечення для державного сектору. Зі сторони Microsoft відсутні обмеження щодо їх участі в легалізаційному тендері.
Отже, беручи до уваги вищезазначену інформацію, ТОВ "Майкрософт Україна" повідомив, що ТОВ "БМС Консалтінг" виглядає як єдина компанія, яка відповідає всім критеріям можливого постачальника, приймаючи за основу пріоритети та вимоги, встановлені Замовником.
Слід зазначити, що ТОВ "Компарекс Україна" листом від 06.12.2013 N 1158/12-13 у відповідь на запит Державної служби інтелектуальної власності України від 06.12.2013 N 1-12/9446, зокрема, повідомило, що ТОВ "Компарекс Україна" не планує брати участь у будь-яких наступних закупівлях в рамках заходів з легалізації комп'ютерних програм відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2013 N 257 "Деякі питання легалізації комп'ютерних програм, які використовуються в органах виконавчої влади" до кінця 2013 року через неможливість забезпечення поставки у запропоновані стислі строки, а також складні логістичні питання.
Ураховуючи вищевикладене, у Замовника мали місце передумови для прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника програмного забезпечення системного на фізичних носіях (програмне забезпечення Microsoft Windows 8 Professional GGWA (Microsoft Windows 7 Enterprise Edition Service Pack I (32-bit та 64-bit)) у зв'язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником за наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 2 частини другої статті 39 Закону.
Директор департаменту державних закупівель
та державного замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України А.Є. Рубан
