МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ
07.07.2014 N 3303-06/22894-07

ПАТ "ЕК Одесаобленерго"
вул. М. Боровського, 28-б, м. Одеса, 65031

Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6 м. Київ, 01601,

Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035

Висновок уповноваженого органу за результатами
здійснення моніторингу державних закупівель

Мінекономрозвитку, керуючись пунктами пунктами 2, 10, 17, 18 частини першої та пунктами 3, 4, 5, 6 частини другої статті 8 Закону України від 10.04.2014 N 1197-VII "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон 1197-VII) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти автомобілів спеціального призначення (оголошення N 001601 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель від 06.01.2014 N 2 (848)), проведеної ПАТ "ЕК Одесаобленерго" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".

I. Дата початку здійснення моніторингу: 21.05.2014

II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 21.05.2014 N 3303-06/16363-07).

III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, та п'ятим пункту 1.5 Порядку.

IV. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" на закупівлю за державні кошти автомобілів спеціального призначення та затвердження документації конкурсних торгів оформлені протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 25.12.2013 N 11/Т та N 12/Т відповідно.

Відповідно до оголошення про заплановану закупівлю, що було розміщено у інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель від 06.01.2014 N 2 (848)) (оголошення N 001601), передбачалося проведення закупівлі автомобілів спеціального призначення за 5 лотами.

Разом з цим у пункті 3 "Інформація про предмет закупівлі" розділу 1 "Загальні положення" документації конкурсних торгів Замовником зазначена інформація виключно щодо лоту N 1.

Пунктом 8 "Опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі "відкриті торги", затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 N 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за N 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що Замовник може визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) із зазначенням вимог до них згідно з нормами Закону.

Згідно із інформацією, що зазначена у пункті 8 "Опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів замовника зазначено, що учасник подає пропозицію конкурсних торгів до кожного лоту окремо, визначеного у додатку N 4 до цієї документації конкурсних торгів.

Разом із цим, у додатку N 4 до документації конкурсних торгів Замовника зазначено інформацію щодо проведення закупівлі автомобілів спеціального призначення, які зазначені у пункті 3 "Інформація про предмет закупівлі" розділу 1 "Загальні положення" документації конкурсних торгів.

При цьому інформація, що зазначається замовником в оголошенні про заплановану закупівлю повинна узгоджуватись з інформацією, що зазначається в документації конкурсних торгів.

Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010 N 2289-VI, що був чинним на момент проведення закупівлі (далі - Закон N 2289-VI) та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема вимоги встановлені статтею 17 Закону N 2289-VI, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам із законодавством.

Разом з тим документація конкурсних торгів Замовника не містить інформації про спосіб документального підтвердження відповідності учасників вимогам, встановленим у пунктах 2 та 6 частини першої статті 17 Закону N 2289-VI.

Таким чином, відсутність зазначених вимог в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).

При цьому відповідно до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (Декларація N 3206-VI) та наказу Мінюсту N 39/5 від 11.01.2012, зареєстрованого в Мінюсті 11 січня 2012 за N 28/20341, адміністратором та держателем реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, є Міністерство юстиції України та його територіальні підрозділи.

Пунктом 1 розділу "Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені замовником відповідно до статті 17 Закону N 2289-VI, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям згідно із законодавством" додатка 1 до документації конкурсних торгів визначено, що для підтвердження того, що службова (посадова) особа учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, учасником у складі пропозиції конкурсних торгів зокрема має бути надана довідка в довільній формі про те, що службова (посадова) особа учасника (юридичної особи), яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (оригінал або належним чином завірена копія з датою оформлення не більше 30-ти днів відносно дати розкриття пропозицій конкурсних торгів).

Разом із цим слід зазначити, що інформацію про судимість (несудимість) за особистими зверненнями громадян надають територіальні МВС України за місцем останнього постійного мешкання цих громадян з урахуванням вимог статей 5, 89, 108 КК України. Довідка надається на бланку встановленого зразка за підписом керівника та засвідчується печаткою підрозділу з її обов'язковою реєстрацією згідно п. 9.9 наказу МВС України від 23.08.2002 за N 823/188, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.09.2002 за N 738/7026 "Про затвердження Інструкції про порядок формування, ведення та використання оперативно-довідкового і дактилоскопічного обліку в органах внутрішніх справ та органах (установах) кримінально-виконавчої системи України". Таким чином, належне підтвердження відсутності притягнення до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення є Довідка про відсутність чи наявність судимості за формою ІП-1.

Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).

Пунктом 4 розділу "Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені замовником відповідно до статті 17 Закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям згідно із законодавством" додатка 1 до документації конкурсних торгів визначено, що для підтвердження того, що учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його Статуту, учасником у складі пропозиції конкурсних торгів має бути надана зокрема копія довідки про взяття на облік платника податку.

При цьому слід зауважити, що до Податкового кодексу України 17.12.2012 були внесені зміни Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм" від 24.05.2012 N 4834-VI, зокрема відповідно до яких пункт 64.3 Податкового кодексу України викладено в новій редакції: взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.1 цієї статті підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". У разі взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.2 цієї статті цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік.

Разом з цим 17.12.2012 набрав чинності Закон України "Про внесення змін у деякі закони України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 24.05.2012 N 4839-VI, яким внесені зміни до законодавства щодо взяття на облік юридичних та фізичних осіб - підприємців.

З метою забезпечення реалізації вимог Закону України від 24.05.2012 N 4839-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України від 24.05.2012 N 4834-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм", а також підвищення рівня обслуговування платників податків та удосконалення окремих норм порядку обліку платників податків в органах державної податкової служби внесенні зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 N 1588, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за N 1562/20300 (далі - Порядок обліку платників податків і зборів).

Вищезазначеними змінами до Порядку обліку платників податків і зборів встановлюються особливості взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб, а саме у разі взяття на облік як платників податків і зборів в органах державної податкової служби юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі у разі взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, орган державної податкової служби за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за формою N 4-ОПП. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків в органі державної податкової служби.

Отже, законодавством передбачено, що взяття на облік суб'єктів господарювання в органах державної статистики, Державної податкової служби та Пенсійного фонду України підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка висилається (видається) юридичній особі або фізичній особі - підприємцю держреєстратором в порядку, встановленому Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з урахуванням особливостей встановлених Порядком обліку платників податків і зборів .

Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 14.02.2014 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 14.02.2014 для участі у процедурі закупівлі за лотом N 1 запропоновано наступні пропозиції:

N п/п  Назва учасника  Ціна пропозиції, грн. (з ПДВ) 
ТОВ "Донтехтранс"  14350000,00 
ТОВ "Техкомлект"  14747672,00 
ФОП "Осіпенко Анатолій Йосипович"  15672000,00 

Формою реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів, затвердженою наказом N 922 від 26.07.2010 (із змінами) (далі - Наказ), зареєстрованим у Мін'юсті 06.08.2010 за N 624/17919, передбачено, що у колонці 2 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів необхідно зазначати повне найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.

При цьому у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів від 14.02.2014 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 14.02.2014 не зазначено повного найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.

Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 05.03.2014 пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Донтехтранс" було відхилено на підставі частини першої статті 29 Закону N 2289-VI, а саме у зв'язку із неподанням у складі пропозиції конкурсних торгів забезпечення пропозиції конкурсних торгів.

Відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 05.03.2014 до оцінки допущено пропозиції конкурсних ТОВ "Техкомлект" та ФОП "Осіпенко Анатолій Йосипович", а переможцями конкурсних торгів на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у додатку 3 "Критерії та методика оцінки пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів, визначено та акцептовано пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Техкомлект", з яким укладено договір від 03.04.2014 N 01/03/04/2014.

V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі автомобілів спеціального призначення, Мінекономрозвитку виявлено:

1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:

- при складанні документації конкурсних торгів Замовником не враховані вимоги пункту 2 частини другої статті 22 Закону N 2289-VI та зміни до Податкового кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та положення Порядку обліку;

- - при заповненні форм реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 14.02.2014 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 14.02.2014 не враховано вимоги наказу.

2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:

- порядок проведення процедури закупівлі відповідає вимогам законодавства у сфері державних закупівель.

VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу

За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує врахувати вказані зауваження та не допускати порушень у майбутньому.

Заступник директора департаменту державних закупівель
та державного замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України Л. Дудник