МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ
15.04.2014 N 3303-06/11691-12

Комунальному закладу Херсонської
облради "Каїрський психоневрологічний
будинок-інтернат"
вул. Горностаївська, 1, с. Каїри,
Горностаївський р-н, Херсонська обл., 74612

Державній казначейській службі України
01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6

Висновок уповноваженого органу за результатами
здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти рідкого пічного палива (оголошення N 078313 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.03.2014 N 19/1 (865/1)), проведеної державним підприємством "Управління промислових підприємств Державної адміністрації залізничного транспорту України" (далі - Замовник) за процедурою "закупівлі в одного учасника" у приватного підприємства "Деметра-2009".

I. Дата початку здійснення моніторингу: 19.03.2014.

II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 19.03.2014 N 3303-05/8395-12).

III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника та відповідність документів Замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель відповідно до абзаців третього та четвертого пункту 1.5 Порядку.

V. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника рідкого пічного палива оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 04.03.2014 N 18.

У пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівлі товарів на товарних біржах.

Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування даної процедури закупівлі, є протокол біржових торгів Української універсальної товарної біржі N 1 від 04.03.2014; протокол засідання комітету з конкурсних торгів N 18 від 04.03.2014; лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо надання методологічної допомоги" від 09.11.2011 N 3302-25/13720-12; лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо надання методологічної допомоги з питань застосування процедури закупівлі в одного учасника товарів, робот і послуг" від 31.10.2012 N 3301-04/40987-06; акт перевірки Горностаївського міжрайонного управління Державної санітарно-епідеміологічної служби в Херсонській області від 18.02.2014; розпорядження Горностаївського міжрайонного управління Державної санітарно-епідеміологічної служби в Херсонській області про усунення порушень санітарного законодавства від 24.02.2014 N 14.

При цьому слід зазначити, що інформаційний лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо надання методологічної допомоги" від 09.11.2011 N 3302-25/13720-12 та лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо надання методологічної допомоги з питань застосування процедури закупівлі в одного учасника товарів, робот і послуг" від 31.10.2012 N 3301-04/40987-06 не є документами, що підтверджують наявність умов для застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Статтею 15 Закону України "Про товарну біржу" передбачено, що біржовою операцією визнається угода, що відповідає сукупності зазначених нижче умов: а) якщо вона являє собою купівлю-продаж, поставку та обмін товарів, допущених до обігу на товарній біржі; б) якщо її учасниками є члени біржі; в) якщо вона подана до реєстрації та зареєстрована на біржі не пізніше наступного за здійсненням угоди дня.

Біржові операції дозволяється здійснювати тільки членам біржі або брокерам.

Не можуть бути предметом біржової торгівлі речі, визначені індивідуальними ознаками, якщо вони не продаються як партія, а також будь-які вживані товари, включаючи транспортні засоби, та капітальні активи. Таке обмеження не поширюється на майно, яке відчужується з податкової застави, а також майно, конфісковане відповідно до закону.

Згідно зі статтею 17 Закону України "Про товарну біржу" правила біржової торгівлі розробляються відповідно до чинного законодавства і є основним документом, що регламентує порядок здійснення біржових операцій, ведення біржової торгівлі та розв'язання спорів з цих питань.

При цьому зміст умови застосування процедури в одного учасника полягає у тому, що механізм біржових торгів забезпечує достатній рівень конкуренції, що усуває необхідність після торгів, проведених по правилах товарної біржі, проводити конкурсні торги за процедурами, передбаченими Законом.

Тому, у розумінні зазначеної норми статті 39 Закону, ураховуючи мету Закону та принципи, визначені статтею 3 Закону, укладання договору про закупівлю за результатами біржових торгів вважається обґрунтованим при забезпеченні конкуренції на цих торгах, що обумовлюється в правилах біржової торгівлі.

Документ біржі, у тому числі протокол біржових торгів, яким зафіксовані результати таких торгів, є підставою для замовника прийняти рішення про акцепт пропозиції та укладання договору про закупівлю у строки, визначені статтею 39 Закону.

Згідно з протоколом проведення біржових торгів Української універсальної товарної біржі N 1 від 04.03.2014 зазначено, що за результатами проведених біржових торгів на закупівлю рідкого пічного палива переможцем торгів визнано приватне підприємство "Деметра-2009".

При цьому Замовник надав, зокрема, лист генерального директора Української універсальної товарної біржі від 04.03.2014.

Відповідно до вимог частини першої статті 39 Закону обґрунтування повинно містити умови застосування процедури закупівлі і посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Посилання на лист генерального директора Української універсальної товарної біржі від 04.03.2014 в обґрунтуванні відсутні.

Відповідно до листа генерального директора Української універсальної товарної біржі від 04.03.2014 зазначено, що за результатами проведених біржових торгів шляхом організації торгів на зниження ціни пропозиція ПП "Деметра-2009" визнана найбільш економічно вигідною. При проведенні біржових торгів Українською універсальною товарною біржею вжито заходів щодо забезпечення конкуренції та забезпечення рівних умов участі у біржових торгах для усіх бажаючих.

Враховуючи зазначені обставини, відповідно до пункту 6 частини другої статті 39 Закону Замовником було прийнято рішення щодо застосування процедури закупівлі в одного учасника при проведенні закупівлі рідкого пічного палива.

V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі рідкого пічного палива, Мінекономрозвитку, виявлено:

1. Щодо наявності підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника:

- процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником за наявності умови застосування цієї процедури закупівлі, передбаченої пунктом 6 частини другої статті 39 Закону.

2. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:

- при заповненні форми обґрунтування Замовником не враховано вимоги Інструкції щодо заповнення форми обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 N 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель".

VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:

За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.

Звернути увагу на оформлення документів у сфері державних закупівель відповідно до вимог наказу Мінекономрозвитку від 26.07.2010 N 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель".

Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України А. Рубан