МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ
18.12.2013 N 3303-05/44754-07

Державній службі України з надзвичайних ситуацій
вул. О. Гончара, 55, м. Київ, 01030

Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами
здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти держаків до лопат, яку проводить Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - Замовник) (оголошення N 213069 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 95/5 (838/5) від 03.12.2013) за процедурою "закупівля в одного учасника" у фізичних осіб - підприємців, а саме: Григоряка Петра Миколайовича (лот 1), Ніколаєва Василя Васильовича (лот 2), Дудчака Миколи Юрійовича (лот 3).

I. Дата початку здійснення моніторингу: 09.12.2013.

II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення від 09.12.2013 N 3303-05/43237-07).

III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування визначеної Замовником процедури закупівлі відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.

IV. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника держаків до лопат оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 03.12.2013 N 33.

У пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою для застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 3 частини другої статті 39 Закону, а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.

У пункті 7 обґрунтування зазначено, що документом, яким підтверджена наявність умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, є розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 N 913-р "Про виділення коштів для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та усунення можливих негативних наслідків погодних умов у зимовий період".

Відповідно до частини першої статті 24 Бюджетного кодексу України резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України.

Водночас частиною другою статті 24 Бюджетного кодексу України визначено, що рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймаються відповідно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування.

Пунктом 6 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 415, передбачено, що кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення, зокрема, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків.

У пункті 15 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету встановлено, що до звернення про виділення коштів з резервного фонду бюджету обов'язково додаються, зокрема, перелік невідкладних заходів та інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду бюджету на здійснення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 24 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України (Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та виконавчі органи відповідних місцевих рад) щомісячно звітують перед Верховною Радою України (Верховною Радою Автономної Республіки Крим та відповідною місцевою радою) про витрачання коштів резервного фонду відповідного бюджету.

У пункті 6 обґрунтування вказано, що причинами та обставинами, якими керувався замовник під час обрання процедури закупівлі в одного учасника, стало те, що у відповідності до вищезазначеного розпорядження Кабінету Міністрів України Замовником розроблено перелік витрат, пов'язаних із здійсненням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та усунення можливих негативних наслідків погодних умов у зимовий період. На забезпечення їх виконання Замовнику виділені кошти з резервного фонду Державного бюджету України для закупівлі шанцевого інструменту, яку необхідно здійснити в стислий термін та, як вважає Замовник, із застосуванням процедури закупівлі в одного учасника у зв'язку з нагальною потребою, пов'язаною з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення процедур конкурсних торгів.

Зазначені у пункті 6 обґрунтування причини та обставини, якими керувався замовник під час обрання процедури закупівлі в одного учасника держаків до лопат, підтверджуються змістом розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 N 913-р "Про виділення коштів для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та усунення можливих негативних наслідків погодних умов у зимовий період".

Таким чином, у Замовника мали місце передумови для прийняття рішення про застосування процедури закупівлі у одного учасника держаків до лопат, у зв'язку з нагальною потребою у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення процедур конкурсних торгів.

V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами опрацьованих копій матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедуру закупівлі в одного учасника застосовано Замовником за наявності умови, передбаченої пунктом 3 частини другої статті 39 Закону.

Директор департаменту державних закупівель та
державного замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України А.Є. Рубан