МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2013 N 967
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
6 вересня 2013 р. за N 1545/24077
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
N 1513 від 19.10.2017)
Про питання надання висновків
щодо розрахунків економічно
обґрунтованих планованих витрат
під час формування цін (тарифів)
на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено
державне регулювання цін (тарифів)
Відповідно до підпункту 4 пункту 4 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року N 634, пункту 5 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 року N 1222, пункту 41 Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року N 1010, пункту 32 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року N 869, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг;
Порядок надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зміни цін на які підлягають декларуванню.
2. Установити, що до утворення територіальних органів Державної інспекції України з контролю за цінами як юридичних осіб публічного права висновки щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів), надаються Державною інспекцією України з контролю за цінами.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економіки України від 07 березня 2007 року N 67 "Про затвердження Порядку надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, послуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14 березня 2007 року за N 222/13489.
4. Департаменту розвитку реального сектору економіки (Пендзин О.В.) подати в установленому законодавством порядку цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної інспекції України з контролю за цінами Кисельова О.В.
Виконувач обов'язків Міністра економічного
розвитку і торгівлі України А.А. Максюта
Затверджено
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
14.08.2013 N 967
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
6 вересня 2013 р. за N 1545/24077
Порядок
надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих
планованих витрат під час формування тарифів на
окремі види житлово-комунальних послуг
1. Цей Порядок установлює механізм надання Державною інспекцією України з контролю за цінами або її територіальними органами висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів та технічного обслуговування ліфтів (далі - висновки).
2. Для отримання висновку суб'єкти господарювання всіх форм власності, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність у сфері надання послуг з вивезення побутових відходів та технічного обслуговування ліфтів (далі - суб'єкти господарювання), подають до Державної інспекції України з контролю за цінами або її територіальних органів такі документи:
1) пояснювальну записку щодо обґрунтування планованих витрат разом з економічним аналізом фактичних витрат з надання послуг;
2) річний план надання послуг, складений на підставі фактичних та прогнозованих обсягів послуг з урахуванням укладених договорів та інших техніко-економічних факторів;
3) державні і галузеві нормативи (норми) витрат і втрат ресурсів,
стандарти, технологічні регламенти та вимоги щодо надання послуг;
4) калькуляцію розрахунку планованих витрат, які включаються до тарифів на послуги, з розшифруванням за статтями витрат за формою згідно з додатками 1 і 2 до цього Порядку;
5) копії договорів, укладених з організаціями, підприємствами та суб'єктами господарювання для забезпечення надання поcлуг;
6) копію установчого документа суб'єкта господарювання та копію наказу про облікову політику суб'єкта господарювання з визначенням бази розподілу понесених витрат.
3. Документи, зазначені в пункті 2 цього Порядку, засвідчуються підписом керівника суб'єкта господарювання, скріпленим печаткою.
Достовірність зазначеної в документах інформації забезпечує суб'єкт господарювання.
4. Документи, що надходять до Державної інспекції України з контролю за цінами або її територіальних органів, реєструються централізовано службою діловодства.
5. За результатами аналізу документів Державна інспекція України з контролю за цінами або її територіальні органи надають суб'єктові господарювання висновок за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.
6. У разі коли документи подано в повному обсязі та з додержанням установлених цим Порядком вимог, Державна інспекція України з контролю за цінами або її територіальні органи проводять аналіз розрахунків планованих витрат, що включаються до тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг, під час якого перевіряються:
правильність розрахунку витрат, урахування при їх визначенні прогнозованих обсягів послуг, додержання стандартів, нормативів (норм) витрат і втрат ресурсів, технологічних регламентів та вимог щодо надання послуг;
додержання вимог Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року N 1010, та Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року N 869.
7. Підставою для відмови у видачі висновку є неподання суб'єктом господарювання в повному обсязі документів, зазначених у пункті 2 цього Порядку, оформлення їх з порушенням установлених вимог або необгрунтованість необхідності зміни тарифів.
У такому разі Державна інспекція України з контролю за цінами або її територіальні органи повідомляють про відмову в наданні висновку з чітким обґрунтуванням причин такої відмови і посиланням на відповідні нормативно-правові акти.
8. Рішення щодо надання висновку або відмови в наданні висновку приймається Державною інспекцією України з контролю за цінами або її територіальними органами в строк, що не перевищує десять робочих днів з дати реєстрації документів службою діловодства.
9. Висновок або відмова в наданні висновку підписується Головою Державної інспекції України з контролю за цінами чи його заступниками, керівниками їх територіальних органів чи їх заступниками та скріплюється печаткою.
10. Рішення Державної інспекції України з контролю за цінами та її територіальних органів щодо надання висновку або відмови в наданні висновку може бути оскаржено в установленому законодавством порядку.
11. У разі виявлення Державною інспекцією України з контролю за цінами під час проведення в суб'єктів господарювання в установленому порядку планових або позапланових перевірок фактів подання недостовірної інформації для отримання висновку до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції відповідно до законодавства.
Директор департаменту розвитку реального сектору економіки О.В. Пендзин
Додаток 1
до Порядку надання висновків
щодо розрахунків економічно
обґрунтованих планованих витрат
під час формування тарифів
на окремі види житлово-комунальних
послуг
Калькуляція розрахунку
економічно обґрунтованих планованих витрат, які включаються до
тарифів на послуги з вивезення побутових відходів
Статті витрат | Фактичні витрати за звітний період (рік) | Плановані витрати | ||
всього (грн) | на 1 м куб. (грн) | всього (грн) | на 1 м куб. (грн) | |
1. Прямі матеріальні витрати, всього, у тому числі: | ||||
витрати на паливно-енергетичні ресурси | ||||
витрати на матеріали | ||||
витрати на запасні частини | ||||
витрати на куповані комплектувальні вироби | ||||
витрати на напівфабрикати та інші матеріальні ресурси | ||||
2. Прямі витрати з оплати праці, всього, у тому числі: | ||||
основна заробітна плата виробничого персоналу | ||||
додаткова заробітна плата виробничого персоналу | ||||
інші гарантійні, заохочувальні та компенсаційні виплати виробничому персоналу | ||||
3. Інші прямі витрати, всього, у тому числі: | ||||
внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування виробничого персоналу | ||||
амортизація основних виробничих засобів | ||||
амортизація інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення | ||||
інші виробничі витрати (розшифрувати) | ||||
4. Загальновиробничі витрати, всього, у тому числі: | ||||
4.1. Витрати, пов'язані з управлінням виробництва, всього, у тому числі: | ||||
основна заробітна плата | ||||
додаткова заробітна плата | ||||
гарантійні та компенсаційні виплати | ||||
внески на загальнообов'язкове державне страхування | ||||
оплата службових відряджень | ||||
витрати з підготовки та перепідготовки кадрів | ||||
4.2. Витрати, пов'язані з утриманням основних засобів та інших необоротних активів, всього, у тому числі: | ||||
експлуатація основних засобів та інших необоротних активів | ||||
ремонт основних засобів та інших необоротних активів | ||||
страхування основних засобів та інших необоротних активів | ||||
оренда основних засобів та інших необоротних активів | ||||
утримання санітарних зон | ||||
оплата послуг інших спеціалізованих підприємств | ||||
освоєння нових потужностей та проведення планових перевірок стану обладнання виконання регламентних робіт | ||||
4.3. Витрати на опалення, освітлення, дезінфекцію, дератизацію виробничих приміщень, інші витрати на експлуатацію виробничих приміщень | ||||
4.4. Обслуговування виробничого процесу та інших допоміжних виробництв | ||||
4.5. Охорона навколишнього середовища | ||||
4.6. Удосконалення технології та виробництва | ||||
4.7. Амортизація основних засобів, інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів загальновиробничого призначення | ||||
4.8. Податки та збори (обов'язкові платежі) | ||||
4.9. Інші загальновиробничі витрати (розшифрувати) | ||||
5. Адміністативні витрати, всього, у тому числі: | ||||
утримання апарату управління та персоналу (основна та додаткова заробітна плата, гарантійні та компенсаційні виплати, внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оплата службових відряджень, виплата з підготовки та перепідготовки кадрів) | ||||
амортизація основних засобів, інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів адміністративного призначення | ||||
утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів | ||||
оплата професійних послуг (юридичних, аудиторських) | ||||
оплата послуг зв'язку | ||||
оплата розрахунково-касового обслуговування, послуг банків | ||||
оплата податків і зборів, крім включених до виробничої собівартості | ||||
інші витрати (канцелярські витрати, використання МШП, спори в судах, передплата періодичних видань тощо ) | ||||
інші адміністративні витрати (розшифрувати) | ||||
6. Витрати зі збуту послуг, всього, у тому числі: | ||||
оплата праці та сплата внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оплата службових відряджень | ||||
оплата інформаційних послуг | ||||
витрати на виготовлення розрахункових документів | ||||
амортизація основних засобів, пов'язаних зі збутом послуг | ||||
інші витрати зі збуту (розшифрувати) | ||||
7. Інші витрати з операційної діяльності, всього | ||||
8. Фінансові витрати всього, у тому числі: | ||||
витрати відсотків зі сплати за кредитами | ||||
витрати за договором фінансового лізингу (оренди) | ||||
витрати, пов'язані із запозиченнями для цілей інвестиційної діяльності | ||||
інші фінансові витрати | ||||
9. Всього повна собівартість (рядок 1 + рядок 2 + рядок 3 + рядок 4 + рядок 5 + рядок 6 + рядок 7 + рядок 8) |
__________
Примітка:
Калькуляція складається за кожною операцією поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення) та за кожним видом побутових відходів (тверді, рідкі, великогабаритні, ремонтні, небезпечні)
_________________________________________ (посада керівника суб'єкта господарювання) |
________ (підпис) |
_____________________ (ініціали та прізвище) |
М.П.
Додаток 2
до Порядку надання висновків
щодо розрахунків економічно
обґрунтованих планованих витрат
під час формування тарифів
на окремі види житлово-комунальних
послуг
Калькуляція розрахунку
економічно обґрунтованих планованих витрат, які включаються до
тарифів на послуги з технічного обслуговування ліфтів
Статті витрат | Фактичні витрати за звітний період (рік) | Плановані витрати | ||
всього (грн) | на 1 баз. ліфт (грн) | всього (грн) | на 1 баз. ліфт (грн) | |
1. Прямі матеріальні витрати, всього, у тому числі: | ||||
витрати на комплектувальні вироби | ||||
витрати на запасні частини | ||||
витрати на інші матеріальні ресурси (розшифрувати) | ||||
2. Прямі витрати з оплати праці робітників, безпосередньо пов'язаних з технічним обслуговуванням ліфтів, всього, у тому числі: | ||||
основна заробітна плата | ||||
додаткова заробітна плата | ||||
інші гарантійні, заохочувальні та компенсаційні виплати | ||||
3. Інші прямі витрати, всього, у тому числі: | ||||
внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування виробничого персоналу | ||||
амортизація основних виробничих засобів | ||||
амортизація інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення | ||||
4. Загальновиробничі витрати, всього, у тому числі: | ||||
витрати на обслуговування й управління виробництвом - на оплату праці апарату управління дільницями, відрахування на соціальне страхування, оплату службових відряджень, витрати з підготовки та перепідготовки кадрів | ||||
амортизація основних засобів та інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальновиробничого призначення | ||||
витрати на опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення та інше утримання виробничих приміщень | ||||
витрати на охорону праці, техніку безпеки | ||||
витрати, пов'язані з отриманням дозволів, ліцензій, на виконання робіт, у тому числі з підвищеною небезпекою | ||||
витрати на здійснення технологічного контролю за роботою ліфтів та якістю робіт | ||||
витрати на послуги зв'язку | ||||
витрати на пожежну і сторожову охорону цеху, дільниці | ||||
податки і збори (обов'язкові платежі) | ||||
інші загальновиробничі витрати (розшифрувати) | ||||
5. Адміністративні витрати, всього, у тому числі: | ||||
витрати на утримання апарату управління (основна заробітна плата, додаткова заробітна плата, заохочувальні та компенсаційні виплати,відрахування на обов'язкові соціальні заходи, витрати на службові відрядження, витрати з підготовки та перепідготовки кадрів | ||||
витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання та водовідведення, вивезення сміття, охорона) | ||||
витрати на врегулювання спорів у судових органах | ||||
витрати на зв'язок | ||||
амортизація основних засобів, інших необоротних матеріальних активів та нематеріальних активів загальногосподарського використання | ||||
витрати на податки і збори (обов'язкові платежі) | ||||
витрати на оплату розрахунково-касового обслуговування банків | ||||
6. Витрати зі збуту послуг, всього, у тому числі: | ||||
витрати на оплату праці працівників підрозділів підприємства, що забезпечують збут | ||||
витрати на утримання, ремонт та експлуатацію основних засобів | ||||
7. Інші витрати з операційної діяльності (розшифрувати) | ||||
8. Фінансові витрати (розшифрувати) | ||||
9. Всього повна собівартість (рядок 1 + рядок 2 + рядок 3 + рядок 4 + рядок 5 + рядок 6 + рядок 7 + рядок 8) |
______________________________________ (посада керівника суб'єкта господарювання) |
__________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
М.П.
Додаток 3
до Порядку надання висновків
щодо розрахунків економічно
обґрунтованих планованих витрат
під час формування тарифів
на окремі види житлово-комунальних
послуг
Висновок
щодо розрахунку економічно обґрунтованих планованих витрат під час
формування тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг
З Додатком 3 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".