Документ втратив чиннiсть!

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ
17.07.2013 N 442

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
6 серпня 2013 р. за N 1333/23865

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства аграрної політики та продовольства України
N 223 від 18.06.2015
р.)

Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження)
об'єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин",
які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони

Відповідно до статей 6, 20, 21 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об'єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони, що додається.

2. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) забезпечити подання в установленому порядку цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.

Міністр М.В. Присяжнюк

Затверджено
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
17.07.2013 N 442

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
6 серпня 2013 р. за N 1333/23865

Порядок
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської
діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання,
визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються
через державний кордон України та карантинні зони

I. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає правові й організаційні засади, основні принципи здійснення державного нагляду (контролю) у сфері провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

1.2. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб'єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

1.3. Контроль за додержанням суб'єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони (далі - Ліцензійні умови), здійснює Мінагрополітики України (далі - орган ліцензування) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

1.4. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про карантин рослин" та "Про захист рослин".

II. Організація проведення перевірок

2.1. Планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов проводяться органом ліцензування відповідно до річних або квартальних планів перевірок, які затверджуються органом ліцензування до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Проведення планових перевірок суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони, здійснюються відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

2.2. Плани проведення перевірок оприлюднюються органами ліцензування шляхом розміщення інформації в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті органу ліцензування.

2.3. Орган ліцензування здійснює планові перевірки за умови письмового повідомлення ліцензіата про проведення такої перевірки не пізніше ніж за десять днів до дня її проведення за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку.

2.4. Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою або вручається особисто керівнику ліцензіата чи уповноваженій ним особі під розписку.

Ліцензіат має право не допускати посадову особу органу ліцензування до здійснення планової перевірки в разі неодержання повідомлення про її проведення.

2.5. Строк здійснення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів.

Продовження строку здійснення планової перевірки не допускається.

2.6. Позапланові перевірки здійснюються органом ліцензування на підставах, визначених Законами України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" та "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Під час проведення позапланових перевірок з'ясовуються питання, необхідність перевірки яких стала підставою для проведення цих перевірок.

2.7. Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.

Продовження строку здійснення позапланової перевірки не допускається.

Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджається.

ІІІ. Права та обов'язки комісії з перевірки ліцензіата

3.1. Комісія має право:

вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню перевірки;

доступу на територію, у виробничі та інші приміщення ліцензіатів для їх обстеження та з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з перевіркою;

вимагати від ліцензіата усунення виявлених порушень вимог Ліцензійних умов;

одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час перевірки, відповідно до законодавства.

3.2. Комісія зобов’язана:

керуватись у своїй роботі законодавством України;

повно, об’єктивно та неупереджено здійснювати перевірку у межах повноважень, передбачених законом;

дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатом;

не втручатись і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності під час здійснення перевірки, якщо це не загрожує життю та здоров’ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;

забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці ліцензіата, що стає доступною посадовим особам під час здійснення перевірки;

ознайомити керівника ліцензіата, або його заступника, або уповноважену ним особу з результатами перевірки у строки, передбачені законом;

надавати ліцензіату консультаційну допомогу щодо усунення виявлених порушень під час здійснення перевірки.

ІV. Права та обов’язки ліцензіата

4.1. Ліцензіат має право:

вимагати від посадових осіб органу ліцензування додержання вимог законодавства;

перевіряти наявність у посадових осіб органу ліцензування службових посвідчень та одержувати копії посвідчень на проведення планової або позапланової перевірки;

бути присутнім під час проведення перевірки;

вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею ліцензіата;

надавати письмові пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки органу ліцензування;

одержувати та знайомитися з актами перевірки;

оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії посадових осіб органу ліцензування, що проводять перевірку;

не допускати посадових осіб органу ліцензування до проведення перевірки, якщо:

перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності її проведення;

посадова особа органу ліцензування не надала копію посвідчення на проведення перевірки або наданий документ не відповідає вимогам Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

4.2. Ліцензіат зобов’язаний:

допускати посадових осіб органу ліцензування до здійснення перевірки за умови дотримання порядку здійснення державного контролю, передбаченого Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";

надавати документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки;

виконувати вимоги органу ліцензування щодо усунення виявлених порушень вимог Ліцензійних умов;

одержувати примірник акта перевірки органу ліцензування за результатами проведеної планової чи позапланової перевірки.

V. Порядок проведення перевірки

5.1. Для здійснення планової чи позапланової перевірки орган ліцензування видає наказ, який має містити найменування ліцензіата, щодо якого буде здійснена перевірка, предмет перевірки та прізвища, імена та по батькові посадових осіб, які будуть проводити перевірку.

5.2. На підставі наказу оформлюється посвідчення на проведення перевірки, яке підписується керівником або заступником керівника органу ліцензування і засвідчується печаткою органу ліцензування (додаток 2).

5.3. Посвідчення реєструється в журналі обліку посвідчень на проведення перевірки ліцензіатів, сторінки якого повинні бути пронумеровані, прошнуровані і скріплені печаткою органу ліцензування (додаток 3).

Посвідчення діє лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.

5.4. Перед початком перевірки голова комісії повинен пред’явити ліцензіату (уповноваженій особі) посвідчення на проведення перевірки та службові посвідчення, що засвідчують посадових осіб органу ліцензування (голови та членів комісії), і надати йому копію посвідчення на проведення перевірки.

При проведенні позапланової перевірки ліцензіат повинен ознайомитися з підставою для її проведення з наданням йому копії відповідного документа.

5.5. Посадова особа органу ліцензування без посвідчення на проведення перевірки та службового посвідчення не має права здійснювати перевірку ліцензіата.

5.6. Посадова особа органу ліцензування перед початком здійснення перевірки обов’язково зазначає в журналі відвідування ліцензіата (у разі його наявності) строки та мету відвідування, посади і прізвища голови та членів комісії органу ліцензування, підстави для проведення перевірки. Указані дані засвідчуються підписом голови комісії органу ліцензування.

5.7. Перевірці підлягають матеріально-технічна база ліцензіата, дотримання ним технологічних, організаційних, кваліфікаційних та інших вимог, визначених Ліцензійними умовами.

5.8. Ліцензіат під час перевірки дотримання ним Ліцензійних умов забезпечує умови для її проведення та надає на вимогу посадових осіб органу ліцензування для проведення перевірки:

установчі документи;

оригінал ліцензії та копії або довідку про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони;

документи, що підтверджують право власності ліцензіата або оренди ним приміщень, які необхідні для здійснення відповідного виду господарської діяльності;

виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов (у разі їх наявності);

штатний розклад ліцензіата та трудові книжки працівників;

посадові інструкції працівників;

документи, що підтверджують правовідносини працівників із суб’єктом господарювання (накази про призначення та трудові договори);

документи про спеціальну освіту та допуски (посвідчення) на право роботи, пов’язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами;

документи або завірені копії документів, наявність яких необхідна для провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України "Про карантин рослин", які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

VІ. Порядок оформлення результатів перевірки

6.1. За результатами планової або позапланової перевірки комісія органу ліцензування складає акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов (додаток 4), у якому зазначає стан виконання Ліцензійних умов суб’єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявлених порушень з посиланням на конкретні пункти Ліцензійних умов, які були порушені ліцензіатом. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається.

6.2. В останній день перевірки два примірники акта підписуються головою та членами комісії, які здійснювали перевірку, та керівником ліцензіата або уповноваженою ним особою.

Один примірник акта перевірки надається ліцензіату (уповноваженій ним особі), який перевірявся, а другий зберігається у ліцензійній справі в органі ліцензування.

6.3. Керівник ліцензіата (юридичної особи) або уповноважена особа особисто засвідчує, що ознайомлений(а) з актом перевірки і отримав(ла) один примірник, ставить дату, свій підпис, що скріплюється його печаткою на обох примірниках акта перевірки. Ліцензіат (фізична особа - підприємець) або уповноважена особа засвідчує, що ознайомлений(а) з актом перевірки і отримав(ла) один примірник, ставить дату, свій підпис, що скріплюється його печаткою (за наявності) на обох примірниках акта перевірки.

6.4. У разі відмови ліцензіата (уповноваженої особи) підписати акт перевірки голова комісії в акті перевірки зазначає, що така особа з актом перевірки ознайомлена і від підписання відмовилася. Зазначене засвідчується підписами голови та членів комісії.

Ліцензіат (уповноважена особа) має право дати письмові пояснення, зауваження та заперечення щодо змісту акта перевірки та її проведення, які є невід’ємною частиною акта перевірки. При цьому на всіх примірниках акта перевірки перед підписом керівника ліцензіата або його уповноваженої особи робиться запис: "Із зауваженнями".

6.5. Забороняється вносити до акта перевірки відомості про порушення, які не підтверджені документально.

6.6. У разі виявлення порушень Ліцензійних умов орган ліцензування, що здійснив перевірку, не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки видає розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов (додаток 5), яке не пізніше п’яти робочих днів з дня складення акта надсилається ліцензіату для виконання, або приймає рішення про анулювання ліцензії згідно зі статтею 21 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

6.7. У разі усунення ліцензіатом зазначених в акті перевірки порушень Ліцензійних умов до прийняття розпорядження про їх усунення та надання органу ліцензування документів, що це підтверджують і не потребують додаткової перевірки, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.

6.8. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, зобов'язаний у строк, визначений цим розпорядженням, у письмовій формі подати органу ліцензування, який видав це розпорядження, документальне підтвердження усунення порушень.

6.9. Якщо ліцензіатом документально підтверджено усунення порушень Ліцензійних умов, то перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не проводиться.

6.10. У разі неподання ліцензіатом інформації про результати виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов до органу ліцензування протягом установленого в розпорядженні строку проводиться позапланова перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.

Позапланова перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов проводиться після закінчення установленого строку, протягом якого ліцензіат зобов'язаний подати інформацію про результати виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов до органу ліцензування.

6.11. Акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта перевірки.

6.12. Неможливістю ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов вважається недодержання визначених у них технологічних вимог.

Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.

6.13. Орган ліцензування у разі виявлення під час перевірки відповідних порушень складає акт про:

повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;

виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб’єктом господарювання для одержання ліцензії;

встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;

невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;

неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов.

6.14. У разі відмови ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування складається відповідний акт (додаток 6) у двох примірниках.

6.15. За результатами перевірок органом ліцензування щодо кожного ліцензіата формується окремий пакет із таких документів:

розпорядчий документ органу ліцензування про створення комісії, призначення голови та членів комісії (копія);

посвідчення на проведення перевірки (оригінал);

акт перевірки;

зауваження ліцензіата до акта перевірки (за їх наявності), які є його невід’ємною частиною (оригінал);

розпорядження органу ліцензування про усунення порушень вимог Ліцензійних умов ліцензіатом (оригінал);

акт перевірки щодо виконання (невиконання) розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;

підстава для проведення позапланової перевірки (оригінал).

Ці документи зберігаються в ліцензійній справі ліцензіата.

VІІ. Рішення про анулювання ліцензії

7.1. Вичерпний перелік підстав для анулювання ліцензії визначено статтею 21 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

7.2. Рішення про анулювання ліцензії приймається органом ліцензування протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається рекомендованим листом) ліцензіату із зазначенням підстав для анулювання ліцензії не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття.

7.3. Розгляд питань про анулювання ліцензії на підставі акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов здійснюється органом ліцензування з обов'язковим запрошенням ліцензіата або його представника.

7.4. У разі неявки ліцензіата або його представника розгляд питань про анулювання ліцензії здійснюється без їх участі.

7.5. Розгляд питань про анулювання ліцензії в разі повторного порушення ліцензіатом Ліцензійних умов здійснюється за наявності таких документів:

акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов, у якому відображені дані про повторне (повторні) порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;

акта попередньої перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов;

розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;

розпорядчого документа, на підставі якого здійснювалась відповідна перевірка.

7.6. У разі анулювання ліцензії на підставі акта про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов, акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності, акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов суб'єкт господарювання може одержати нову ліцензію на право провадження цього виду господарської діяльності не раніше ніж через рік з дати прийняття рішення органу ліцензування про анулювання попередньої ліцензії.

7.7. Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прийняття, крім рішень про анулювання ліцензій, прийнятих згідно з поданою заявою ліцензіата про анулювання ліцензії та в разі смерті ліцензіата (фізичної особи - підприємця), які набирають чинності з дня їх прийняття.

7.8. Витяг з рішення про анулювання ліцензії надсилається ліцензіату супровідним листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.

VІІІ. Оскарження рішення про анулювання ліцензії

8.1. У разі подання ліцензіатом протягом тридцяти днів з дня прийняття рішення про анулювання ліцензії скарги до експертно-апеляційної ради при спеціально уповноваженому органі з питань ліцензування дія даного рішення органу ліцензування зупиняється до прийняття відповідного рішення.

8.2. Рішення експертно-апеляційної ради щодо скарги ліцензіата є підставою для видання спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування розпорядження про усунення виявлених порушень законодавства у сфері ліцензування, допущених органом ліцензування.

8.3. Рішення про анулювання ліцензії може бути оскаржено в судовому порядку.

Директор Департаменту
землеробства О.А. Демидов

Додаток 1
до Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних ум
ов провадження
господарської діяльності із проведення
фумігації (знезараження) об’єктів
регулювання, визначених
Закон
ом України "Про карантин
рослин", які переміщуються через
державний кордон України
та карантинні зони
(пункт 2.3)

Повідомлення
про проведення перевірки

З Додатком 1 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 2
до Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності із проведення
фумігації (знезараження) об’єктів
регулювання, визначених
Законом України "Про карантин
рослин", які переміщуються через
державний кордон України
та карантинні зони
(пункт 5.2)

Посвідчення
на проведення перевірки

З Додатком 2 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 3
до Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності із проведення
фумігації (знезараження) об’єктів
регулювання, визначених
Закон
ом України "Про карантин
рослин", які переміщуються через
державний кордон України
та карантинні зони
(пункт 5.3)

Журнал
обліку посвідчень на проведення перевірки

N з/п  Дата та номер посвідчення  Найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) ліцензіата  Прізвище, ім’я, по батькові посадової особи (уповноваженої особи)  Строк перевірки  Дата, номер розпорядчого документа на проведення перевірки 

Додаток 4
до Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних ум
ов провадження
господарської діяльності із проведення
фумігації (знезараження) об’єктів
регулювання, визначених
Законом України "Про карантин
рослин", які переміщуються через
державний кордон України
та карантинні зони
(пункт 6.1)

Акт
планової/позапланової перевірки додержання
ліцензіатом Ліцензійних умов

З Додатком 4 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 5
до Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності із проведення
фумігації (знезараження) об’єктів
регулювання, визначених
Закон
ом України "Про карантин
рослин", які переміщуються через
державний кордон України
та карантинні зони
(пункт 6.6)

Розпорядження
про усунення порушень Ліцензійних умов

З Додатком 5 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 6
до Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності із проведення
фумігації (знезараження) об’єктів
регулювання, визначених
Законом України "Про карантин
рослин", які переміщуються через
державний кордон України
та карантинні зони
(пункт 6.14)

Акт

З Додатком 6 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".