ПЛЕНУМ ВИЩОГО ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
16.01.2013 N 1
(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Пленуму Вищого господарського суду України
N 8 від 14.07.2016)
Про затвердження Положення про автоматизовану
систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного
керуючого у справах про банкрутство
(Із змінами, внесеними згідно з Постановою
Вищого господарського суду
N 7 від 10.07.2014)
Відповідно до статті 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" пленум Вищого господарського суду України постановляє:
Затвердити погоджене з державним органом з питань банкрутства Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство.
Голова Вищого господарського суду України В. Татьков
Секретар пленуму Вищого
господарського суду України Г. Кравчук
Затверджено
Постанова пленуму
Вищого господарського суду України
16.01.2013 N 1
Погоджено
Лист Міністерства юстиції України
15.01.2013 N 13.2-20/120
Положення
про автоматизовану систему з відбору кандидатів
на призначення арбітражного керуючого
у справах про банкрутство
I. Загальні положення
1.1. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі - Положення) розроблено відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), Господарського процесуального кодексу України та Закону України "Про електронний цифровий підпис".
1.2. Положення визначає порядок функціонування автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство.
1.3. Автоматизована система з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі - автоматизована система) є невід'ємною підсистемою автоматизованої системи документообігу суду, функціонування якої у господарських судах передбачено чинним законодавством.
1.4. Метою функціонування автоматизованої системи є:
- об'єктивний та неупереджений відбір кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, далі - арбітражний керуючий) у справі про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України (далі - Реєстр) та зареєстрованих в автоматизованій системі;
- доступ суддів господарських судів до інформації щодо арбітражного керуючого, що міститься в Реєстрі та передана адміністратору автоматизованої системи в установленому порядку, а також інформації про припинення повноважень арбітражного керуючого, про навантаження арбітражного керуючого тощо, необхідної для вчинення процесуальних дій.
1.5. Відбір кандидатів арбітражних керуючих для їх призначення господарським судом у справах про банкрутство здійснюється автоматизованою системою з додержанням принципів черговості, вірогідності, рівної кількості справ про банкрутство, з урахуванням навантаження кожного арбітражного керуючого та коефіцієнту складності справ, спеціалізації, територіальності, особливостей провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності, у тому числі державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, а також вимог законодавства про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
1.6. Наведені у Положенні терміни вживаються в такому значенні:
автоматизована система - сукупність комп'ютерних програм, що забезпечують функціонування автоматичного визначення кандидатур арбітражних керуючих для призначення у справах про банкрутство за допомогою використання відповідних програмно-апаратних комплексів господарських судів, обіг інформації між господарськими судами, передачу інформації до центральних баз даних, захист на технологічних ланках від несанкціонованого доступу тощо;
адміністратор автоматизованої системи (адміністратор Єдиної судової інформаційної системи, далі - ЄСІС) - державне підприємство "Інформаційні судові системи";
користувач автоматизованої системи - суддя, працівник апарату господарського суду (на підставі наказів голови суду та керівника апарату господарського суду);
підсистема - виділений за певними ознаками модуль автоматизованої системи для вирішення конкретних завдань цієї системи, що встановлюється на кожному робочому місці залежно від функцій, повноважень та напрямів роботи користувача автоматизованої системи;
права користувача автоматизованої системи - сукупність дій, які користувач автоматизованої системи має право виконувати в цій системі;
редагування інформації - зміна даних після їх збереження відповідним користувачем;
технічний адміністратор - особа, наділена правами адміністратора в програмі для забезпечення її технічного функціонування, яка працює безпосередньо в господарському суді, або відповідний фахівець адміністратора автоматизованої системи, закріплений за даною судовою установою.
1.7. Автоматизована система забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації щодо арбітражних керуючих у господарському суді, а саме:
- реєстрацію повідомлень арбітражних керуючих про участь в автоматизованому відборі із застосуванням автоматизованої системи у межах відповідного апеляційного округу (далі - повідомлення арбітражного керуючого), поданих у випадках, передбачених Положенням;
- отримання даних щодо арбітражних керуючих з Реєстру;
- реєстрацію та облік відомостей про арбітражного керуючого, у тому числі про: призначення та звільнення (усунення, припинення повноважень, далі - припинення повноважень) арбітражного керуючого; відхилення кандидатури арбітражного керуючого та їх підстави; поточне навантаження арбітражного керуючого тощо;
- оперативний пошук та надання інформації щодо арбітражних керуючих за наявними реквізитами;
- автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих у справах про банкрутство.
1.8. Державна судова адміністрація України (далі - ДСА України) забезпечує:
- підготовку нормативних документів щодо функціонування автоматизованої системи;
- розробку вимог щодо захисту автоматизованої системи та інформації, що міститься у ній;
- забезпечення господарських судів технічними, фінансовими і організаційними ресурсами, необхідними для впровадження та використання автоматизованої системи у господарських судах;
- моніторинг технічного стану автоматизованої системи та захищеності її даних.
1.9. Адміністратор автоматизованої системи забезпечує:
- здійснення реєстрації повідомлень арбітражних керуючих в автоматизованій системі;
- функціонування (експлуатацію) підсистеми автоматизованої системи документообігу суду з відбору кандидатів арбітражних керуючих;
- технічний супровід та підтримку працездатності автоматизованої системи згідно з вимогами ЄСІС;
- навчання користувачів автоматизованої системи під час її впровадження та використання;
- організацію технічної та інформаційної підтримки користувачів автоматизованої системи, зокрема за допомогою відкритих веб-ресурсів, відповідного телефонного інформаційного центру тощо;
- виконує інші функції відповідно до розпоряджень ДСА України та взятих на себе договірних зобов'язань.
1.10. Державний орган з питань банкрутства:
- забезпечує передачу даних Реєстру до автоматизованої системи в обсязі, необхідному для її функціонування.
- визначає порядок передачі даних адміністратором Реєстру до автоматизованої системи (регламент, протоколи та формати обміну);
- здійснює інші заходи, передбачені Положенням.
1.11. Господарські суди забезпечують:
- своєчасне введення до автоматизованої системи достовірних даних;
- контроль за своєчасним введенням до автоматизованої системи достовірних даних;
- своєчасне надання (позбавлення) права доступу до автоматизованої системи її користувачам;
- захист інформації, що міститься в автоматизованій системі, в господарському суді;
- інформування адміністратора автоматизованої системи про проблеми, що виникають під час функціонування автоматизованої системи.
II. Визначення кваліфікації та спеціалізації
арбітражних керуючих
2.1. З метою реалізації визначених Положенням принципів відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого арбітражним керуючим присвоюється рівень кваліфікації відповідно до їх професійних знань та визначається їх спеціалізація згідно з їх досвідом роботи та ефективністю виконання ними повноважень арбітражного керуючого.
2.2. Кваліфікація арбітражних керуючих визначається за п'ятьма рівнями, присвоєння яких арбітражним керуючим здійснюється в порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства за погодженням з Вищим господарським судом України.
2.3. Усі арбітражні керуючі, в тому числі особи, які отримали право на здійснення діяльності арбітражного керуючого вперше, відповідають першому кваліфікаційному рівню.
2.4. Відомості про присвоєний рівень кваліфікації арбітражного керуючого підлягають внесенню державним органом з питань банкрутства до Реєстру.
2.5. Державний орган з питань банкрутства надає адміністратору автоматизованої системи інформацію, необхідну для функціонування автоматизованої системи, не пізніше ніж в десятиденний строк з дня її внесення до Реєстру.
2.6. Після реєстрації в автоматизованій системі в порядку, передбаченому розділом III Положення, повідомлення арбітражного керуючого про його участь в автоматизованому відборі кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство адміністратор автоматизованої системи надсилає відомості стосовно такого арбітражного керуючого відповідному апеляційному господарському суду для визначення спеціалізації арбітражного керуючого.
Спеціалізація арбітражного керуючого визначається апеляційними господарськими судами, в яких арбітражний керуючий виявив бажання взяти участь у автоматизованому відборі, на підставі статистичних даних, наданих місцевими господарськими судами, в яких арбітражний керуючий виконував свої повноваження, не пізніше місяця до початку нового календарного року.
Особам, які отримали право на здійснення діяльності арбітражного керуючого вперше, спеціалізація арбітражного керуючого визначається апеляційними господарськими судами після реєстрації їх повідомлення в автоматизованій системі з урахуванням кількості справ про банкрутство відповідних категорій суб'єктів підприємницької діяльності та професійних даних арбітражних керуючих.
Спеціалізація арбітражного керуючого визначається з урахуванням виконання ним повноважень арбітражного керуючого у справах про банкрутство, виходячи з належності суб'єкта підприємницької діяльності до видів економічної діяльності, форми власності, його категорії:
1) за видами економічної діяльності (КВЕД):
- паливно-енергетичний комплекс та водопостачання;
- хімічна промисловість;
- агропромисловий комплекс;
- металургійна промисловість;
- діяльність у сфері транспорту;
- будівництво;
- фінансова та страхова діяльність;
- оборонно-промисловий комплекс;
- харчова промисловість та організація харчування;
- торгівля, надання побутових та інших послуг;
- зовнішньоекономічна діяльність;
- інше.
2) за формою власності:
- державна власність;
- власність Автономної Республіки Крим;
- комунальна власність;
- приватна власність.
3) за окремими категоріями суб'єктів підприємницької діяльності:
- суб'єкти підприємницької діяльності, що мають суспільну або іншу цінність;
- містоутворюючі та особливо небезпечні суб'єкти підприємницької діяльності;
- сільськогосподарські підприємства;
- суб'єкти підприємницької діяльності - страховики;
- суб'єкти підприємницької діяльності - професійні учасники ринку цінних паперів та інститутів спільного інвестування;
- суб'єкти підприємницької діяльності - емітенти чи управителі іпотечних сертифікатів, управителі фонду фінансування будівництва чи управителі фонду операцій з нерухомістю;
- фізичні особи - підприємці;
- фермерські господарства;
- суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють санацію своїм керівником;
- суб'єкти підприємницької діяльності, що ліквідуються власником;
- державні підприємства та підприємства, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків.
Визначення спеціалізації арбітражного керуючого за першою та другою групою є обов'язковим.
З урахуванням особливостей справ про банкрутство у відповідному апеляційному окрузі, апеляційним господарським судом арбітражному керуючому може визначатися інша спеціалізація.
Інформація щодо спеціалізації арбітражних керуючих в апеляційному окрузі розміщується на офіційному веб-сайті відповідного апеляційного господарського суду в мережі Інтернет.
Відомості про спеціалізацію арбітражного керуючого підлягають передачі відповідними апеляційними господарськими судами адміністратору автоматизованої системи для внесення до автоматизованої системи.
Спеціалізація арбітражного керуючого може бути змінена один раз на півроку в разі необхідності здійснення оптимального навантаження арбітражних керуючих щодо участі у справах про банкрутство апеляційними господарськими судами, в яких арбітражний керуючий приймає участь в автоматизованому відборі. Зміна спеціалізації арбітражного керуючого здійснюється в тому ж порядку, що й визначення.
III. Облік арбітражних керуючих
в автоматизованій системі
3.1 Передані державним органом з питань банкрутства з Реєстру відомості про арбітражних керуючих вносяться адміністратором автоматизованої системи до автоматизованої системи.
3.2. Арбітражний керуючий реалізує своє право на участь в автоматизованому відборі кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство шляхом повідомлення про це адміністратора автоматизованої системи в такому порядку.
3.2.1. Арбітражний керуючий не пізніше двох місяців до початку нового календарного року повинен зареєструвати електронну поштову скриньку в домені mail.gov.ua на офіційному веб-сайті ДСА України для забезпечення електронного обміну інформацією з господарськими судами і адміністратором автоматизованої системи та надіслати на адресу електронної пошти адміністратора автоматизованої системи повідомлення арбітражного керуючого.
3.2.2. Повідомлення арбітражного керуючого повинне відповідати встановленій формі (Додаток N 1 до Положення). Таке повідомлення повинно бути підписано арбітражним керуючим за допомогою електронного цифрового підпису згідно з законодавством. Право електронного цифрового підпису надається арбітражному керуючому адміністратором автоматизованої системи в порядку, встановленому законодавством.
З моменту надходження повідомлення арбітражного керуючого адміністратор автоматизованої системи надсилає підтвердження про його отримання на адресу електронної пошти арбітражного керуючого в домені mail.gov.ua, з якої воно надійшло, а у разі невідповідності повідомлення арбітражного керуючого встановленій формі, адміністратор автоматизованої системи повертає його на зазначену адресу.
У разі відповідності повідомлення арбітражного керуючого встановленій формі, адміністратор автоматизованої системи вносить арбітражного керуючого до автоматизованої системи. Про внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи адміністратор автоматизованої системи повідомляє його шляхом надсилання підтвердження про внесення на адресу електронної пошти арбітражного керуючого в домені mail.gov.ua, зазначену в заяві арбітражного керуючого.
3.3. З моменту внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи формується особова реєстраційна картка арбітражного керуючого.
Особова реєстраційна картка арбітражного керуючого містить відомості про арбітражного керуючого з часу внесення його до автоматизованої системи.
До особової реєстраційної картки арбітражного керуючого вносяться:
- дані Реєстру про арбітражного керуючого, передані державним органом з питань банкрутства;
- відомості про спеціалізацію арбітражного керуючого;
- копії всіх судових рішень господарських судів про призначення та припинення повноважень арбітражного керуючого, прийнятих після внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи;
- результати автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого;
- дані про здійснення повторного автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого та його причини;
- інші відомості у випадках, передбачених Положенням.
Відомості про арбітражного керуючого вносяться до особової реєстраційної картки на підставі повідомлень арбітражних керуючих, даних Реєстру, електронних запитів суддів, судових рішень у справі про банкрутство та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
3.4. З моменту взяття на облік в автоматизованій системі арбітражний керуючий бере участь в автоматичному визначенні кандидатури арбітражного керуючого на призначення господарським судом у справах про банкрутство.
3.5. Зупинення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі здійснюється на підставі реєстрації адміністратором автоматизованої системи:
- заяви арбітражного керуючого про зупинення його участі в автоматизованому відборі у випадку перебування арбітражного керуючого у відпустці, у разі тимчасової втрати працездатності на строк, що перевищує два тижні, або ініціювання процедури припинення діяльності арбітражного керуючого в установленому порядку;
- звернення державного органу з питань банкрутства щодо зупинення діяльності арбітражного керуючого у разі виявлення під час перевірки порушень норм законодавства в роботі арбітражного керуючого та передачі матеріалів на розгляд дисциплінарної комісії для накладення на порушника дисциплінарних стягнень відповідно до частини четвертої статті 106 Закону.
Зупинення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі може бути здійснено адміністратором автоматизованої системи і в інших випадках, передбачених Положенням.
3.6. Поновлення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі здійснюється адміністратором автоматизованої системи після усунення обставин, що стали підставою для її зупинення, з дня реєстрації відповідної заяви арбітражного керуючого чи звернення державного органу з питань банкрутства.
3.7. Заява арбітражного керуючого про зупинення (поновлення) його участі в автоматизованому відборі надсилається в електронній формі на адресу електронної пошти адміністратора автоматизованої системи (Додаток N 2 до Положення).
3.8. Арбітражні керуючі щорічно не пізніше двох місяців до початку нового календарного року зобов'язані відповідно до пункту 3.2 Положення надіслати адміністратору автоматизованої системи повідомлення про підтвердження участі в наступному календарному році в автоматизованому відборі кандидатів на призначення арбітражного керуючого за формою згідно з Додатком N 3 до Положення.
При цьому, якщо арбітражний керуючий бажає змінити свою реєстрацію в автоматизованій системі (у зв'язку зі зміною місця проживання тощо), відповідне повідомлення адміністратору автоматизованої системи надсилається у строк, зазначений в абзаці першому цього пункту.
На виняток з правила, передбаченого абзацом другим цього пункту, арбітражні керуючі, діяльність яких була пов'язана з господарськими судами, розташованими на тимчасово окупованій території України (статті 3 і 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України"), можуть надсилати повідомлення про зміну своєї реєстрації в автоматизованій системі на поточний рік. Відповідні зміни вносяться адміністратором автоматизованої системи до особової реєстраційної картки арбітражного керуючого в порядку, передбаченому Положенням, але на той же рік, в якому надіслано таке повідомлення.
(Пункт 3.8 в редакції Постанови Вищого господарського суду N 7 від 10.07.2014)
3.9. Припинення участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі здійснюється у випадку анулювання його свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
3.10. Арбітражні керуючі, які отримали свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) протягом календарного року, мають право надіслати повідомлення в порядку, передбаченому пунктом 3.2 Положення.
IV. Автоматизований відбір кандидатів
арбітражних керуючих на призначення
у справах про банкрутство
4.1. Автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих на призначення у справах про банкрутство здійснюється у випадках, передбачених Законом та Положенням, за принципом територіальності, крім випадків, встановлених Положенням.
Принцип територіальності полягає у автоматизованому відборі кандидатів арбітражних керуючих для призначення їх у справах про банкрутство у місцевих господарських судах, що входять до складу будь-яких одного чи двох апеляційних округів за вибором.
Автоматизований відбір кандидатів арбітражних керуючих здійснюється з урахуванням необхідної для розгляду конкретної справи про банкрутство спеціалізації арбітражного керуючого, визначеної під час автоматичного розподілу заяви про порушення справи про банкрутство.
Спеціалізація арбітражного керуючого, необхідна для розгляду конкретної справи про банкрутство, визначається виходячи з належності суб'єкта підприємницької діяльності до видів економічної діяльності (КВЕД), форми власності і категорії згідно з пунктом 2.6 Положення.
4.2. У разі надходження заяви про порушення справи про банкрутство та прийняття суддею рішення про наявність підстав для її прийняття до винесення відповідної ухвали суддя до дванадцятої години робочого дня в межах строку, встановленого частиною першою статті 12 Закону:
- визначає коефіцієнт складності справи про банкрутство (далі - коефіцієнт складності);
- вчиняє електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.
4.2.1. Коефіцієнт складності справи визначається суддею, виходячи з відомостей, зазначених у заяві про порушення провадження у справі про банкрутство з урахуванням порядку провадження у справі про банкрутство, який піддягає застосуванню до боржника (загальний, спеціальний або спрощений), статусу, форми власності та організаційно-правової форми боржника, розміру кредиторської заборгованості боржника, кількості працівників боржника тощо.
4.2.2. Справи за коефіцієнтом складності поділяються на п'ять категорій (за однією з ознак):
- перша категорія:
а) справи за спрощеним порядком провадження, передбаченим статтею 95 Закону;
б) справи про банкрутство суб'єктів господарювання, в яких розмір кредиторської заборгованість не перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати (за наявності таких даних);
в) справи про банкрутство суб'єктів господарювання, в яких кількість працівників не перевищує 20 осіб (за наявності таких даних);
г) справи про банкрутство суб'єктів господарювання, у яких відсутні активи.
- друга категорія:
а) справи за загальним порядком провадження (за виключенням таких справ, які підпадають під інші категорії);
б) справи про банкрутство суб'єктів господарювання, в яких розмір кредиторської заборгованість не перевищує 1000 розмірів мінімальної заробітної плати (за наявності таких даних);
в) справи про банкрутство суб'єктів господарювання, в яких кількість працівників не перевищує 100 осіб (за наявності таких даних);
- третя категорія:
а) справи за спрощеним порядком провадження, передбаченим статтями 90 - 92 Закону;
б) справи за спеціальним порядком провадження, передбаченим статтею 94 Закону);
- четверта категорія:
а) справи про банкрутство суб'єктів господарювання, що мають суспільну та іншу цінність;
б) справи про банкрутство містоутворюючих суб'єктів підприємницької діяльності;
в) справи про банкрутство особливо небезпечних суб'єктів підприємницької діяльності;
- п'ята категорія;
а) справи про банкрутство великих платників податку;
б) справи про банкрутство державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків.
Віднесення справи до кожної наступної категорії виключає віднесення її до попередньої категорії.
4.3. Електронний запит на автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого здійснюється за встановленою формою з обов'язковим зазначенням коефіцієнту складності справи та необхідної для розгляду конкретної справи спеціалізації арбітражного керуючого (Додаток N 4 до Положення).
4.4. Електронний запит на автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого підписується суддею з використанням електронного цифрового підпису.
4.5. Суддя забезпечує повноту і достовірність даних та своєчасність вчинення електронного запиту на автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого.
4.6. Електронний запит судді є підставою для проведення автоматизованого відбору кандидата арбітражного керуючого.
4.7. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого в автоматизованій системі здійснюється з числа арбітражних керуючих, внесених до Реєстру, за винятком арбітражних керуючих, участь яких в автоматизованому відборі зупинено.
4.8. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого здійснюється у встановленому Положенням порядку з урахуванням рівня кваліфікації, спеціалізації та участі арбітражного керуючого у справах про банкрутство.
4.8.1. Участь арбітражного керуючого у більше ніж двадцяти справах про банкрутство, незалежно від судової процедури банкрутства (розпорядження майном, санації або ліквідації), виключає автоматизований відбір його кандидатури як арбітражного керуючого.
У разі необхідності автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого за його згодою може здійснюватися й у разі його участі у більше ніж двадцяти справах про банкрутство. При цьому відмова арбітражного керуючого від участі у справі не тягне за собою наслідків, передбачених пунктом 4.15 Положення.
Господарський суд при введенні кожної наступної судової процедури (санації, ліквідації, мирової угоди) у судовому рішенні зобов'язаний зазначати про припинення повноважень попереднього арбітражного керуючого.
Усі судові рішення про призначення арбітражного керуючого та припинення повноважень арбітражного керуючого, в тому числі про зміну або скасування таких судових рішень в апеляційному або касаційному порядку формуються в автоматизованій системі документообігу, підписуються електронно-цифровим підписом судді з одночасним надсиланням до Єдиного державного реєстру судових рішень України та до автоматизованої системи в автоматичному режимі.
4.8.2. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого для призначення у справу про банкрутство першої категорії складності здійснюється з числа арбітражних керуючих, які відповідно до Реєстру відповідають першому і другому рівню кваліфікації та які взяті на облік у відповідному апеляційному господарському суді.
4.8.3. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого для призначення у справі про банкрутство другої категорії складності здійснюється з числа арбітражних керуючих, які відповідно до Реєстру відповідають другому, третьому та четвертому рівню кваліфікації та які взяті на облік у відповідному апеляційному господарському суді.
4.8.4. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого для призначення у справу про банкрутство третьої категорії складності здійснюється з числа арбітражних керуючих, які відповідно до Реєстру відповідають третьому, четвертому і п'ятому рівню кваліфікації та які взяті на облік у відповідному апеляційному господарському суді.
4.8.5. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого для призначення у справу про банкрутство четвертої категорії складності здійснюється з числа арбітражних керуючих, які відповідно до Реєстру відповідають четвертому та п'ятому рівню кваліфікації, незалежно від принципу територіальності.
4.8.6. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого для призначення у справу про банкрутство п'ятої категорії складності здійснюється з числа арбітражних керуючих, які відповідно до Реєстру відповідають п'ятому рівню кваліфікації, незалежно від принципу територіальності.
4.9. Автоматизований відбір кандидата арбітражного керуючого здійснюється протягом робочого дня в день надходження електронного запиту судді.
4.10. За результатом визначення автоматизованого відбору арбітражного керуючого автоматизованою системою формується протокол. Доступ для коригування інформації у протоколі блокується.
4.11. На підставі протоколу в автоматизованій системі формується довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого (Додаток N 5 до Положення), яка надсилається в електронному вигляді з електронним цифровим підписом відповідальної особи адміністратора автоматизованої системи разом з даними Реєстру щодо арбітражного керуючого судді, за електронним запитом якого здійснювався автоматизований відбір.
У разі неможливості відбору автоматизованою системою кандидатів арбітражних керуючих (через відсутність арбітражних керуючих, що відповідають запиту, наявність технічних проблем, крім зазначених у пункті 5.13 Положення тощо), в автоматизованій системі формується довідка щодо такої неможливості із зазначенням відповідної причини (Додаток N 6 до Положення), яка надсилається в електронному вигляді за електронним цифровим підписом відповідальної особи адміністратора автоматизованої системи судді, за електронним запитом якого здійснювалося автоматичне визначення арбітражного керуючого. Подальший автоматичний відбір кандидатів арбітражних керуючих здійснюється автоматизованою системою у встановленому Положенням порядку в робочий день, наступний за днем, коли припинилася дія відповідних обставин.
4.12. Ухвалою про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство господарський суд зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого подати заяву про участь у відповідній справі у встановлений цією ухвалою строк.
4.12.1. Зазначена ухвала, крім надсилання в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, надсилається також визначеному автоматизованою системою арбітражному керуючому в електронній формі на адресу його електронної пошти в домені mail.gov.ua, яка зазначена в повідомленні арбітражного керуючого.
4.12.2. Арбітражний керуючий, визначений автоматизованою системою, протягом трьох днів з дня отримання ухвали про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство зобов'язаний надати господарському суду заяву про його участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної з категорії осіб, зазначених у частині другій статті 114 Закону, на паперовому носії та/або в електронній формі на адресу електронної пошти, з якої він отримав відповідну ухвалу.
4.12.3. Заява арбітражного керуючого про його участь у справі реєструється в автоматизованій системі та надається судді, за електронним запитом якого здійснювалося автоматизований відбір арбітражного керуючого.
4.13. При призначенні арбітражного керуючого господарський суд може відхилити кандидатуру арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, за наявності підстав, передбачених статтею 114 Закону, та вчинити повторний електронний запит в порядку, встановленому Положенням.
Про відхилення кандидатури арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, господарським судом виноситься відповідне судове рішення.
4.14. У разі якщо від арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, надійшла заява про відмову від участі у справі або не надійшла заява про участь у такій справі у встановлений господарським судом строк, господарський суд призначає арбітражного керуючого без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Реєстру, з урахуванням рівня кваліфікації та спеціалізації арбітражного керуючого.
4.15. У разі якщо від арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, у трьох випадках надходили заяви про відмову від участі у справі або не надходили заяви про участь у справі в установлений господарським судом строк, участь арбітражного керуючого в автоматизованій системі може бути зупинена на один рік, якщо не буде доведено, що відмова від участі або ненадходження заяви про участь у справі мали місце з поважних причин.
4.16. У разі відхилення господарським судом кандидатури арбітражного керуючого, запропонованої комітетом кредиторів у випадках, передбачених Законом, або відмови призначеному арбітражному керуючому в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків арбітражного керуючого, призначення іншого арбітражного керуючого може здійснюватися шляхом автоматизованого відбору в порядку, встановленому Положенням.
V. Положення щодо організаційно-технічного
забезпечення автоматизованої системи
5.1. Відомості, передбачені Положенням, вносяться до автоматизованої системи відповідним користувачем автоматизованої системи.
5.2. Функціональні обов'язки, права користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї в кожному окремому господарському суді визначаються на підставі наказів голови суду та керівника апарату суду.
5.3. Користувачі автоматизованої системи відповідно до їх прав вносять до бази даних автоматизованої системи передбачену Положенням інформацію та згідно із законодавством несуть відповідальність за її достовірність.
5.4. Внесення змін, видалення реєстраційних даних не допускається, крім випадків, установлених Положенням. Усі зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично. Редагування інформації в автоматизованій системі здійснюється уповноваженими на це користувачами автоматизованої системи в разі виявлення неточностей, технічних описок або неповноти даних.
5.5. Користувачі автоматизованої системи зобов'язані виконувати вимоги Положення та забезпечувати конфіденційність інформації, яка в ній міститься.
5.6. Персональну відповідальність за функціонування автоматизованої системи в господарському суді несе керівник апарату суду.
5.7. Незаконне втручання в роботу автоматизованої системи тягне за собою відповідальність, установлену законом.
5.8. Інформаційний обмін між користувачами автоматизованої системи здійснюється на основі безпаперового документообігу.
5.9. Забезпечення захисту інформаційних ресурсів автоматизованої системи здійснюється шляхом застосування засобів і методів технічного захисту інформації, впровадження організаційних та інженерно-технічних заходів комплексної системи захисту інформації, спрямованих на недопущення блокування інформації, несанкціонованого доступу до неї, її модифікації або спотворення.
5.10. Забезпечення цілісності та збереження інформаційних ресурсів автоматизованої системи здійснюється шляхом застосування відповідного програмного забезпечення та технічних ресурсів, комплексів, організаційних заходів.
5.11. Технічний супровід та підтримка працездатності автоматизованої системи здійснюються адміністратором ЄСІС на підставі укладених з ДСА України та Вищим господарським судом України договорів.
5.12. Знеструмлення електромережі господарського суду, вихід з ладу сервера автоматизованої системи та інші умови, що впливають на безперебійність та функціонування автоматизованої системи, відповідно до Положення фіксуються актами, складеними в порядку, визначеному головою відповідного господарського суду, із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії таких обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення.
5.13. Відновлення автоматичного визначення арбітражних керуючих у разі виходу з ладу обладнання, яке забезпечує функціонування автоматизованої системи, здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 5.12 Положення.
У разі виходу з ладу обладнання, яке забезпечує функціонування автоматизованої системи, на строк більше ніж два дні арбітражні керуючі визначаються господарським судом без застосування автоматизованої системи із числа осіб, внесених до Реєстру, з урахуванням визначених Положенням принципів територіальності, рівня кваліфікації та спеціалізації арбітражних керуючих.
VI. Прикінцеві та перехідні положення
6.1. Положення набирає чинності з 19.01.2013, крім положень, які стосуються визначення державним органом з питань банкрутства кваліфікації арбітражних керуючих, які набирають чинності після завершення державним органом з питань банкрутства всіх організаційних заходів, необхідних для визначення кваліфікації арбітражних керуючих.
6.2. Тимчасово, до завершення всіх організаційних заходів, необхідних для визначення кваліфікації арбітражних керуючих автоматизований відбір здійснюється в передбаченому Положенням порядку з урахуванням такого:
- арбітражні керуючі, які включені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, вносяться адміністратором автоматизованої системи до автоматизованої системи;
- внесення арбітражного керуючого до автоматизованої системи здійснюється адміністратором автоматизованої системи в одному апеляційному окрузі за місцем проживання арбітражного керуючого на підставі даних Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України;
- апеляційні господарські суди визначають спеціалізацію арбітражних керуючих у відповідному апеляційному окрузі в порядку, встановленому Положенням, і з набранням чинності Положенням розміщують відповідну інформацію на власному офіційному веб-сайті в мережі Інтернет;
- під час реєстрації заяви про порушення справи про банкрутство місцевим господарським судом визначається спеціалізація арбітражного керуючого, необхідна для розгляду відповідної справи;
- за наявності підстав для прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суддя у встановлений Положенням строк вчиняє електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого із зазначенням його спеціалізації.
Додаток N 1
Повідомлення
арбітражного керуючого про участь
в автоматизованому відборі
Повідомлення має містити:
1. Прізвище, ім'я та по батькові арбітражного керуючого;
2. Дату видачі та номер свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
3. Дані засобів зв'язку: поштову адресу, номер контактного телефону, адресу електронної пошти;
4. Найменування апеляційного господарського суду (не більше двох апеляційних округів, які є суміжними), повноваження якого поширюються на територію знаходження місцевих господарських судів, в яких особа бажає бути призначена арбітражним керуючим у справах про банкрутство;
5. Дані про справи про банкрутство, в яких бере участь арбітражний керуючий на час подання заяви: загальна кількість таких справ; судові рішення про призначення арбітражного керуючого.
(Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Вищого господарського суду N 7 від 10.07.2014)
Додаток N 2
Заява
про зупинення (поновлення) участі
арбітражного керуючого в
автоматизованому відборі
Заява має містити:
1. Прізвище, ім'я та по батькові арбітражного керуючого;
2. Дату видачі та номер свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
3. Дані засобів зв'язку: поштову адресу, номер контактного телефону, адресу електронної пошти;
4. Дату, з якої арбітражний керуючий бажає зупинити (поновити) його участь в автоматизованому відборі;
5. Підставу зупинення (поновлення) участі в автоматизованому відборі.
Додаток N 3
Повідомлення
про підтвердження участі арбітражного
керуючого в автоматизованому відборі
Повідомлення має містити:
1. Прізвище, ім'я та по батькові арбітражного керуючого;
2. Дату видачі та номер свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
3. Дані засобів зв'язку: поштову адресу, номер контактного телефону, адресу електронної пошти;
4. Найменування апеляційного господарського суду (не більше двох апеляційних округів, які є суміжними), повноваження якого поширюються на територію знаходження місцевих господарських судів, в яких особа була та бажає бути призначена арбітражним керуючим у справах про банкрутство (у разі підтвердження участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі);
5. Найменування апеляційного господарського суду, в якому арбітражний керуючий брав участь в автоматизованому відборі; найменування апеляційного господарського суду (не більше двох апеляційних округів, які є суміжними), повноваження якого поширюються на територію знаходження місцевих господарських судів, в яких особа бажає бути призначена арбітражним керуючим у справах про банкрутство; підставу зміни реєстрації арбітражного керуючого в автоматизованій системі (у разі зміни участі арбітражного керуючого в автоматизованому відборі);
6. Дані про справи про банкрутство, в яких бере участь арбітражний керуючий на час подання заяви: загальна кількість таких справ; судові рішення про призначення арбітражного керуючого.
(Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Вищого господарського суду N 7 від 10.07.2014)
Додаток N 4
Електронний запит
на автоматизований відбір кандидата
арбітражного керуючого
Електронний запит має містити:
1. Найменування господарського суду;
2. Номер справи;
3. Найменування та ідентифікаційний код (номер) боржника;
4. Коефіцієнт складності справи про банкрутство;
5. Спеціалізацію арбітражного керуючого за видами економічної діяльності (КВЕД);
6. Спеціалізацію арбітражного керуючого за формою власності суб'єкта підприємницької діяльності;
7. Спеціалізацію арбітражного керуючого за окремими категоріями суб'єктів підприємницької діяльності.
Додаток N 5
Довідка
щодо кандидатури
арбітражного керуючого
Довідка має містити:
1. Дані про первісність (повторність) визначення арбітражного керуючого;
2. Найменування господарського суду;
3. Номер справи;
4. Найменування та ідентифікаційний код (номер) боржника;
5. Прізвище, ім'я та по батькові арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою;
6. Дату видачі та номер свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Додаток N 6
Довідка
щодо неможливості автоматизованого відбору
кандидата арбітражного керуючого
Довідка має містити:
1. Найменування господарського суду;
2. Номер справи;
3. Найменування та ідентифікаційний код (номер) боржника;
4. Причина неможливості автоматизованого відбору кандидата арбітражного керуючого.