Як правильно задекларувати свої доходи
Для пересічних громадян подання податкових декларацій - ціла подія, оскільки багато хто з них не знає нових правил, за якими їм вперше доведеться звітувати цього року. Певні складнощі викликає і нова форма декларації, а також: додатки до неї.
Як завжди, на початку кожного року починається кампанія з декларування доходів громадян. Це означає, що деякі громадяни повинні відзвітувати перед податковою службою про свої доходи за попередній рік. Для цього треба скласти і подати податкову декларацію про майновий стан та доходи. Як це зробити правильно, ми і поговоримо в цій статті.
Звітувати про майновий стан та доходи за 2011 рік треба за новою формою податкової декларації, затвердженої Наказом N 1395. Безумовно, нова податкова декларація, на відміну від попередньої форми, досить складна для заповнення.
Податкова декларація про майновий стан та доходи складається з 10 розділів та 9 додатків, в яких містяться розрахунки по окремих видах доходів:
- додаток 1 "Інформація про особу, уповноважену на заповнення декларації";
- додаток 2 "Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій продажі (обміну) об'єктів нерухомого та/або рухомого майна";
- додаток 3 "Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм)";
- додаток 4 "Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з інвестиційними активами";
- додаток 5 "Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих в результаті прийняття в спадок або подарунок майна";
- додаток 6 "Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих за межами України";
- додаток 7 "Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих фізичною особою - підприємцем від здійснення господарської діяльності";
- додаток 8 "Перелік сум витрат, що включаються до складу податкової знижки згідно зі статтею 166 розділу IV Податкового кодексу України";
- додаток 9 "Відомості про доходи, майновий стан, витрати, зобов'язання фінансового характеру членів сім'ї платника" податків.
Податкова декларація про майновий стан та доходи містить основний перелік доходів, що підлягають включенню в загальний річний оподатковуваний дохід. А ось додатками до цієї декларації передбачені розрахунки окремих видів доходів (і витрат).
У загальному випадку, згідно з п. 179.1 ст. 179 розд. IV ПК України, платник податків зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан та доходи (податкову декларацію) відповідно до даного Кодексу або інших законів України.
Податкову декларацію про майновий стан та доходи повинні подавати як громадяни, так і фізичні особи - підприємці.
Ця податкова декларація є уніфікованою і єдиною для усіх законодавчо встановлених випадків її подання.
Якщо будь-який рядок податкової декларації не заповнюється через відсутність інформації (операції, суми), то в такому рядку ставиться прочерк, окрім випадків, визначених в самій декларації.
Хто не подає податкову декларацію
Не подають податкову декларацію про майновий стан і доходи ті, хто впродовж 2011 року отримував доходи виключно від податкових агентів, які зобов'язані звітувати з ПДФО.
Так, п. 179.2 ст. 179 розд. IV ПК України передбачено, що обов'язок платника податків з подання податкової декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи:
- виключно від податкових агентів, окрім випадків, прямо передбачених розд. IV ПК України;
- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному засвідченні договорів, за якими був сплачений ПДФО відповідно до розд. IV ПК України;
- у вигляді об'єктів спадку, які, згідно з розд. IV ПК України, обкладаються за нульовою ставкою.
Найпоширеніший приклад коли за звітний рік громадянин отримував доходи тільки від працедавця за основним місцем роботи (у тому числі і за внутрішнім сумісництвом). В цьому випадку податкову декларацію не подають.
Перелік осіб, які взагалі звільнені від декларування своїх доходів, встановлений п. 179.4 ст. 179 розд. IV ПК України. Так, звільнені від подання податкової декларації наступні особи, якщо на кінець звітного періоду вони є:
- неповнолітніми та недієздатними, які знаходяться на повному утриманні у інших осіб або держави;
- що перебувають під арештом, затриманими або засудженими, перебувають у полоні або в ув'язненні на території інших держав;
- що знаходяться в розшуку;
- що перебувають на терміновій військовій службі.
Хто подає декларацію?
Обов'язок з подання податкової декларації у платника податку на доходи фізичних осіб виникає у разі отримання ним впродовж звітного 2011 року окремих видів доходів:
- доходи, з яких при їх нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався, але які не звільнені від оподаткування згідно з розд. IV ПК України, наприклад: спадок, доходи від продажу інвестиційних активів, інших цінних паперів, корпоративних прав;
- доходи, отримані від особи, яка не є податковим агентом (від нерезидента або фізичної особи, яка не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності або не є особою, що здійснює незалежну професійну діяльність). Наприклад, доходи від здачі в оренду власної нерухомості, благодійна допомога від фізичної особи, дохід у вигляді подарунка, в межах, що підлягають оподаткуванню;
- іноземні доходи, у тому числі отримані з-за кордону;
- доходи, які обкладаються ПДФО за ставками, встановленими п. 167.1 ст. 167 розд. IV ПК України (15% і 17%), що виплачуються платнику податків двома або більше податковими агентами, і при цьому загальна сума таких доходів за будь-який календарний місяць перевищує десятиразовий розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (підпункт "є" п. 176.1 ст. 176 розд. IV ПК України). У 2011 році - це доход, що перевищує 9410 грн.
У пункті 169.4 ст. 169 розд. IV ПК України детально описаний механізм утримання ПДФО з платника ПДФО, якщо за результатами перерахунку виникає недоплата податку. Порядок перерахунку при переплаті ПК України не передбачений. Саме тому подання річної податкової декларації про майновий стан для такої категорії платників податків є способом захистити свої права і повернути ПДФО, надмірно сплачений до бюджету.
Згідно зі ст. 177 розд. IV ПК України податкову декларацію про майновий стан і доходи подають також фізичні особи - підприємці, окрім тих, що обрали спрощену систему оподаткування (єдиний податок), тобто фізичні особи підприємці, працюючі на загальній системі оподаткування. Для доходів від такої підприємницької діяльності передбачені розділ IIІ Податкової декларації і додаток 7.
Повинні були до 9 лютого 2012 року подавати податкову декларацію і платники фіксованого податку. Обов'язок з подання декларації для цих платників був передбачений п. 4 ст. 14 Декрету N 13-92. Податкова декларація про майновий стан і доходи, затверджена Наказом N 1395, призначена для обчислення ПДФО, у тому числі і підприємцями на загальній системі оподаткування. А ось платники фіксованого податку ніяк не вписуються в до цієї податкової декларації.
Пов'язано це з тим, що доходи громадянина, отримані від здійснення підприємницької діяльності, оподатковуваної фіксованим податком, не повинні включатися до складу його сукупного оподатковуваного доходу за підсумками звітного року, а сплачена сума фіксованого податку є остаточною і не включається до перерахунку загальних податкових зобов'язань платника податку або осіб, що знаходяться з ним у трудових відносинах, членів його сім'ї, що брали участь в підприємницькій діяльності (абзац 21 підпункту "б" п. 1 ст. 14 Декрету N 13-92).
Однією з умов для роботи на фіксованому податку є не перевищення валового доходу громадянина від самостійного здійснення підприємницької діяльності або з використанням найманої праці за останні 12 календарних місяців, передуючих місяцю придбання патенту, 7000 НМДГ (119 000 грн). Саме для контролю за цим валовим доходом і треба подавати декларацію.
У річній податковій декларації разом з доходами від підприємницької діяльності суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані вказати інші доходи з джерелом їх походження в Україні та зарубіжні доходи. Якщо ж вони не показали своїх непідприємницьких доходів - є другий шанс. Тобто до 1 травня можна подати податкову декларацію як звичайній фізичній особі.
Декларацію зобов'язані подавати і особи, які ведуть незалежну професійну діяльність (адвокати, нотаріуси та ін.). Це передбачено ст. 178 розд. IV ПК України.
Звітний період
Податкова декларація про майновий стан і доходи складається за календарний рік.
Для фізичних осіб - підприємців, які впродовж року зареєструвалися або перейшли зі спрощеної системи на загальну, звітним періодом буде квартал, в якому розпочата діяльність або відбувся перехід (пп. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 розд. IV ПК України).
Терміни подання
Терміни подання декларації встановлені п. 49.18 ст. 49 гл. 2 розд. II ПК України:
- для звичайних фізичних осіб - до 1 травня року, що йде за звітним;
- для приватних підприємців на загальній системі - впродовж 40 днів після закінчення звітного року, тобто до 9 лютого включно.
Фізичні особи, що здійснюють незалежну професійну діяльність, подають, згідно з п. 178.4 ст. 178 розд. IV ПК України, податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до цього розділу в терміни, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб, тобто до 1 травня року, що йде за звітним.
Іноземці та особи без громадянства, що стали на облік до органів ДПС як самозайняті особи, є резидентами і в річній податковій декларації разом з доходами від здійснення незалежної професійної діяльності повинні вказати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Заповнюємо Податкову декларацію
Користуємося послугами податківців. Платник податків може цілком законно скористатися послугами податківців і до 1 березня звернутися з письмовим запитом за роз'ясненнями щодо заповнення вказаної декларації у відповідний податковий орган, який зобов'язаний безкоштовно надати таку допомогу (п. 179.10 ст. 179 розд. IV ПК України).
Якщо платник податків отримає письмову відмову посадовця податкового органу, то це звільняє його від будь-якої відповідальності за неповне або неправильне заповнення податкової декларації.
Деякі загальні правила заповнення Податкової декларації
Заповнити Податкову декларацію про майновий стан та доходи допоможе Інструкція N 1395. Звернемо увагу платників податків на наступні моменти.
Додатки до Податкової декларації подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься в цих застосуваннях, тобто коли заповнений рядок в основній частині Декларації (п. 2. розд. II Інструкції N 1395).
Розділи I-VI Податкової декларації і додатка до неї (окрім додатка 9) заповнюють усі платники податків. Розділи VII-X Декларації та додаток 9 до Податкової декларації заповнюють тільки окремі категорії громадян, які згідно із законом зобов'язані відображати в декларації відомості про доходи, майновий стан, витрати, зобов'язання фінансового характеру, інформацію за вказаними відомостями членів сім'ї у випадках та об'ємах, визначених законом (п. 3. розд. II Інструкції N 1395).
Показники в розділах II-VI Податкової декларації і додатках до неї (окрім додатка 9) проставляються в гривнях з копійками. Показники в розділах VII -X Податкової декларації і в додатку 9 до Декларації округляються до гривні без копійок за загаль-новстановленими правилами.
Потрібно відмітити, що в деяких податкових інспекціях при здачі податкової декларації з прочерками у приватних підприємців вимагають здати додаток 7. Проте ПК України (п. 179.9 ст. 179 розд. IV ПК України) чітко визначає умови подання додатків: додатки заповнюються виключно платниками податку за наявності таких доходів (витрат). Ці ж правила надання додатків збережені і в Інструкції N 1395. Тому вимоги посадовців податкової служби абсолютно неправомірні.
У Податковій декларації вказуються усі передбачені в ній відомості (показники), окрім випадків, прямо визначених в Декларації. Якщо будь-який рядок Декларації не заповнюється через відсутність інформації (операції, суми), то в такому рядку ставиться прочерк, окрім випадків, визначених в Декларації.
Якщо приватний підприємець на загальній системі оподаткування отримував зарплату і як найнятий робітник або інші доходи, вказані в розділі II Податкової декларації (тільки від податкових агентів), то, на думку податківців, він повинен заповнювати відповідні рядки розділу II.
Інструкція N 1395 не дає прямої відповіді на це питання. Можна припустити, що розділ II заповнюють тільки фізичні особи, а підприємці до їх числа не входять.
На практиці, податківці наполягають на тому, що такий підприємець повинен отримати у працедавця інформацію про суми нарахованої йому зарплати і сплаченого до бюджету ПДФО і вказати ці суми в рядку 01.01 Декларації. Очевидно, такий же підхід може бути застосований і до інших доходів з розділу II, отриманих від податкових агентів, - підприємець повинен їх відображати.
Приватний підприємець на загальній системі оподаткування, який доходів за звітний рік не мав, може зіткнутися з проблемою, коли в податковій у нього відмовляються приймати декларацію про майновий стан та доходи, якщо він не вказав в ній суму авансового платежу з ПДФО. При цьому вони посилаються на п. 177.5 ст. 177 розд. IV ПК України.
Такий же підхід податківці демонстрували на початку 2011 року, приймаючи декларації (ще за старою формою) за 2010 рік.
Із цього приводу відмітимо наступне. По-перше, пп. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 розд. IV ПК України говорить про те, що авансові платежі не мають бути менше податку на доходи за минулий звітний рік. У тому випадку, коли за звітний рік доход дорівнював нулю, податок також дорівнює нулю. Тобто авансовий платіж не має бути менше нуля, він може дорівнювати нулю.
По-друге, сума авансового платежу вказується в рядку 08 додатку 7 до Податкової декларації. Розраховується вона математично (формула вказана в самому рядку) як сума податку за звітний рік (рядок 3 додатку 7), помножена на 25%. А якщо в рядку 3 вказаний нуль, то цей же нуль буде і в рядку 8.
Висновок: якщо доходів за звітний рік не було, то згідно з ПК України авансовий платіж не є обов'язковим.
Викликає інтерес п. 2.16 Інструкції N 1395, згідно з яким в рядку 01.12 Податкової декларації вказується сума коштів або майна (нематеріальних активів), отриманих платником податків в якості хабаря, викрадених або знайдених як скарб, не зданий державі. Правда, в Інструкції N 1395 вказано, що такі доходи слід вказувати в сумах, які визначені звинувачувальним вироком суду, незалежно від призначеної міри покарання.
Особливо варто звернути увагу на те, що тепер сам платник податків, заповнюючи декларацію, повинен визначити суму податкового зобов'язання в поданій ним декларації і сплатити вказане податкове зобов'язання до 1 серпня поточного року. І при цьому не можна помилитися, оскільки будуть проблеми.
Правила заповнення Податкової декларації
платниками фіксованого податку
У Податковій декларації про майнове положення та доходи платник фіксованого податку вказує наступне:
1) у рядку "2" розділу І вказується арабськими цифрами звітний податковий період. Ті, хто був зареєстрований впродовж року, вказують номер відповідного кварталу, в якому розпочалася така діяльність, арабськими цифрами від 1 до 4;
2) у розділі III в рядку 02 графи 3 відображається загальна сума отриманого доходу від підприємницької діяльності за звітний рік (з додатку 7);
3) у додатку 7 до Податкової декларації в розділі І платник заповнює лише три перші графи:
- графа 1 - "N з/п";
- графа 2 - "назва та вид економічної діяльності відповідно
до КВЕД, при здійсненні якого отриманий дохід";
- графа 3 - "сума отриманого доходу" (який обкладався фіксованим податком). Дані з цієї графи додатку 7 переносяться до розділу III в рядок 2 графи 3 Декларації.
У додатку 7 до Податкової декларації в розділі II платник заповнює тільки рядок "09" - сума фіксованого податку на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю, сплачена платником податку впродовж звітного (податкового) періоду.
Способи подання Податкової декларації
Фізична особа - платник податків подає Податкову декларацію про майнове положення та доходи за звітний податковий період у або законом терміни до органу ДПС за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за якою вона береться на облік в якості платника податків до органуі державної податкової служби) (п. 3 розд. І Інструкції N 1395).
Податкова декларація подається до органу ДПС одним з наступних способів на вибір платника податків:
а) особисто платником податків або уповноваженою особою (уповноваженою особою для цілей Податкової декларації може бути особа, нотаріально уповноважена на такі дії; опікун, спадкоємець (розпорядник) померлого; державний виконавець);
б) направляється поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису в порядку, визначеному законодавством.
Коли повертають кошти
Впродовж 60 днів з дня подання податкової декларації грошові кошти, що підлягають поверненню платнику податків, зараховують на його банківський рахунок, відкритий в будь-якому комерційному банку, або направляють поштовим переказом за адресою, вказаною в податковій декларації (п. 179.8 ст. 179 розд. IV ПК України).
Нюанси, пов'язані з поданням Декларації про майно, доходи,
витрати та зобов'язання фінансового характеру
Декларацію про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру (додаток до Закону про протидію корупції) заповнюють і подають особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (таблиця).
| N з/п |
Суб'єкти відповідальності за корупційні правопорушення | Заповнюються відомості про: | |
| доходи | витрати (вклади/ внески) | ||
| 1. |
Президент України, Голова Верховної Ради України, його Перший заступник та заступник, Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр України, віце-прем'єр-міністри України, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, та їх заступники, Голова Служби безпеки України, Генеральний прокурор України, Голова Національного банку України, Голова Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим (підпункт "а" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 2. |
Народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад (підпункт "б" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 3. |
Державні службовці, посадовці місцевого самоврядування (підпункт "в" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 4. |
Військові посадовці Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів військових формувань (підпункт "г" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 5. |
Судді Конституційного Суду України, інші професійні судді, Голова, члени, дисциплінарні інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, посадовці секретаріату цієї Комісії, Голова, заступник Голови, секретарі секцій Вищої ради юстиції, а також інші члени Вищої ради юстиції, народні засідателі та присяжні (під час виконання ними цих функцій) (підпункт "г" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 6. |
Особи рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, Державної служби спеціального зв'язку і захисту інформації України, особи начальницького складу податкової міліції (підпункт "д" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 7. |
Посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, дипломатичної служби, митної служби, державної податкової служби (підпункт "е" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 8. |
Члени Центральної виборчої комісії (підпункт "є" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 9. |
Посадові та службові особи інших органів державної влади (підпункт "ж" п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції)* |
+ |
+ |
| 10 |
Посадовці юридичних осіб публічного права, не вказані в п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції, але одержуючі заробітну плату за рахунок Державного або місцевого бюджетів* | + |
+ |
| 11. |
Особи, що претендують на зайняття посад, вказаних в п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону про протидію корупції (окрім кандидатів на пост Президента України, кандидатів в народні депутати України, кандидатів в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад і на посади сільських, селищних, міських голів) (абзац 1 ч. 1 ст. 11 Закону про протидію корупції)** |
+ |
- |
| Примітки. * Ці особи зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) Декларацію про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру за минулий рік. Особи, які не мали можливості подати до 1 квітня за місцем роботи (служби) Декларацію про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру за минулий рік з-за перебування у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологам або по догляду за дитиною, тимчасової непрацездатності, перебування за межами України, під вартою, подають таку декларацію за звітний рік до 31 грудня. Особи, що не подали Декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік з указаних причин і що звільняються з роботи з цього місця, зобов'язані подати таку декларацію до розірвання трудового договору. ** Особа, яке претендує на зайняття посади, подає у відповідний орган Декларацію про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру за минулий рік для проведення спеціальної перевірки. | |||
Декларація про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру складається з шести розділів:
- Розділ І "Загальні відомості";
- Розділ II "Відомості про доходи";
- Розділ III "Відомості про нерухоме майно";
- Розділ IV "Відомості про транспортні засоби";
- Розділ V "Відомості про вклади в банках, цінних паперах та інших активах";
- Розділ VI "Відомості про фінансові зобов'язання".
Відомості, вказані в Декларації про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру за минулий рік Президента України, Голови Верховної Ради України, народних депутатів України, Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України, Голови та суддів Конституційного Суду, Голови та суддів Верховного Суду, голів та суддів вищих спеціалізованих судів України, Генерального прокурора України та його заступників, Голови Національного банку України, Голови Рахун-кової палати, Голови та членів Вищої ради юстиції, членів Центральної виборчої комісії, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Голови та членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівників інших органів державної влади та їх заступників, членів колегіальних органів державної влади (комісій, рад), керівників органів місцевого самоврядування та їх заступників, підлягають обнародуванню впродовж 30 днів з дня їх подання шляхом публікації в офіційних друкованих виданнях відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
У Декларації про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру за 2011 рік відомості про витрати подаються згідно з п. 2 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення" Закону про протидію корупції з 1 липня 2011 року.
Декларант заповнює декларацію власноручно чорнильною або кульковою ручкою синього або чорного кольору так, щоб забезпечити вільне читання внесених відомостей.
Відомості про фінансові суми в Декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру округляються до гривні.
Поле "сума витрат (грн) на придбання у власність/оренду або на іншому праві користування" в позиціях 23-28, 35-39 та поле "всього" в позиціях 46, 48, 50, 56 і 59 заповнюються, якщо разова витрата (вклад/внесок) по кожній з вказаних позицій у звітному році рівна або перевищує 150 тис. грн.
Достовірність внесених в декларацію відомостей завіряється підписом декларанта і вказівкою дати її заповнення.
Відповідальність за неподання податкової декларації
Відповідальність фізичних осіб за порушення порядку подання декларації про доходи і ведення обліку доходів та витрат передбачена ст. 164-1 КУпАП. Так, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи або включення в декларації спотворених даних, не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів та витрат, для яких законами України встановлена обов'язкова форма обліку, - спричиняє до попередження або накладення штрафу в розмірі від 3 до 8 НМДГ (від 51 до 136 грн).
Аналогічні дії, здійснені особою, яку впродовж року було піддано адміністративному стягненню за ті ж порушення, - спричиняють до накладення штрафу в розмірі від 5 до 8 НМДГ (від 85 до 136 грн).
Для фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування, платників фіксованого податку, а також самозайнятих осіб розмір штрафу може скласти від 85 до 170 грн залежно від того, яку статтю ПК України (ст. 119 або ст. 120) застосує податкова служба.
Штраф не загрожує тільки тим, хто претендує на податковий кредит і подає податкову декларацію за своїм бажанням.
Список використаних документів
КУпАП - Кодекс України про адміністративні правопорушення
ПК України - Податковий кодекс України
Закон про протидію корупції - Закон України від 07.04.2011 р. N 3206-VI "Про основи попередження та протидії корупції"
Декрет N 13-92 - Декрет КМУ від 26.12.1992 р. N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян" (втратив чинність)
Наказ N 1395 - Наказ Мінфіну України від 07.11.2011 р. N 1395 "Про затвердження форми податкової декларації про майнове положення та доходи і Інструкцію щодо заповнення податкової декларації про майнове положення та доходи"
Інструкція N 1395 - Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майнове положення та доходи, затверджена наказом Мінфіну України від 07.11.2011 р. N 1395
“Консультант бухгалтера” N 8 (652) 2 лютого 2012 року
Передплатні індекси: 21946 (українською мовою), 22789 (російською мовою)
