ВІННИЦЬКА МІСЬКА РАДА
26 сесія 5 скликання
РІШЕННЯ
від 23.05.2008 р. N 1902
Про міську програму "Репродуктивне здоров'я
до 2015 року"
На підставі п. 22 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.06 N 1849 "Про затвердження Державної програми "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року та забезпечення медичного обслуговування населення", з метою збереження репродуктивного здоров'я населення, зменшення дитячої і материнської смертності, покращення демографічної ситуації міська рада вирішила:
1. Затвердити міську програму "Репродуктивне здоров'я до 2015 року" (додається).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення (Кривов'яз Т. М.).
Міський голова В. Б. Гройсман
Додаток
до рішення міської ради
від 23.05.2008 року N 1902
Міська програма
"Репродуктивне здоров'я до 2015 року"
Загальна частина
Людина, її життя та здоров'я є найвищими соціальними цінностями держави, визначеними Конституцією України. Майбутнє держави обумовлюється комплексом політичних, економічних, соціальних факторів, що впливають на демографічну ситуацію та стан здоров'я населення.
Результати аналізу змін населення у місті Вінниці за останні 10-15 років свідчать про те, що місто перебуває у стані глибокої демографічної кризи, зумовленої депопуляцією, збільшенням питомої ваги осіб похилого віку і зменшенням середньої тривалості життя. Зазначене негативно впливає на розвиток продуктивних сил, рівень добробуту людей та економічну ситуацію в державі.
Особливе занепокоєння викликає стан репродуктивного здоров'я, яке є невід'ємною складовою частиною здоров'я нації в цілому і має стратегічне значення для забезпечення сталого розвитку суспільства.
Аналіз причин виникнення проблеми
Проблеми, що виникають у сфері репродуктивного здоров'я, зумовлені:
- незадовільним соціальним становищем громадян;
- недостатньою соціальною і правовою захищеністю;
- недосконалістю нормативно-правової бази;
- смертністю чоловіків працездатного віку, яка у 3,6 раза перевищує смертність жінок, що позначаються на статевому співвідношенні у суспільстві, зумовлюючи наявність значної кількості одиноких жінок, неповних сімей та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- недостатнім рівнем оснащення сучасним високотехнологічним обладнанням та апаратурою закладів охорони здоров'я, що призводить до зниження якості медичної допомоги;
- незадовільним станом здоров'я вагітних жінок, що призводить до збільшення кількості ускладнень під час пологів, які спричиняють виникнення хвороб у новонароджених, а також дітей;
- незадовільним станом здоров'я підлітків, негативний вплив на яке має поширення порнографії, пропаганда сексуального насильства, широке рекламування шкідливих звичок (тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотиків);
- поширеною онкогінекологічною патологією репродуктивних органів, що є однією з основних причин смертності.
Одним з основних факторів розладу репродуктивного здоров'я населення вважаються інфекційні хвороби, що передаються статевим шляхом, які в підлітковому та дорослому віці нерідко стають причиною безпліддя, невиношування вагітності, онкогінекологічної патології, а також внутрішньоутробного інфікування плода з можливими наслідками і навіть вадами розвитку. Прямі репродуктивні втрати від невиношування вагітності щороку у місті складають 120 -130 ненароджених дітей (по області - 500)
У зв'язку з високими темпами поширення ВІЛ-інфекції особливої важливості набуває проблема ВІЛ-інфікованих вагітних жінок.
Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є поліпшення репродуктивного здоров'я населення як важливої складової загального здоров'я, що значно впливає на демографічну ситуацію та забезпечення соціально-економічного розвитку.
Основними завданнями Програми є:
- створення умов безпечного материнства;
- формування репродуктивного здоров'я у дітей та молоді;
- удосконалення системи планування сім'ї;
- збереження репродуктивного здоров'я населення;
- забезпечення ефективного управління виконанням Програми.
Загальна характеристика та основні положення Програми
Виконання Програми сприятиме формуванню здорового способу життя, відповідального ставлення кожного громадянина до репродуктивного здоров'я, як однієї з важливих складових частин здоров'я вцілому.
Пріоритетними напрямами та стратегіями виконання Програми є:
у соціально-економічній сфері:
- удосконалення нормативно-правової бази з питань охорони репродуктивного здоров'я сім'ї;
- пропагування сімейних цінностей, охорона здоров'я соціально незахищених верств населення;
у сфері освіти:
- проведення просвітницьких заходів з питань охорони здоров'я, пропагування здорового способу життя, планування сім'ї, зміцнення репродуктивного здоров'я населення, охорони материнства, а також профілактики онкологічних захворювань;
у сфері медицини:
- забезпечення профілактичної спрямованості медичних послуг щодо збереження репродуктивного здоров'я для кожної соціальної групи;
- надання високоякісної медичної допомоги у сфері репродуктивного здоров'я та планування сім'ї відповідно до протоколів;
- впровадження новітніх технологій у сфері репродуктивного здоров'я на основі висновків науково-доказової медицини;
- поліпшення матеріально-технічного забезпечення закладів охорони репродуктивного здоров'я;
- впровадження загальнодержавної стратегії з питань забезпечення населення засобами запобігання непланованій вагітності;
у сфері управління та контролю за виконанням Програми:
- моніторинг та оцінка здійснення заходів Програми.
Нормативно-правова база
Дана програма підготовлена відповідно до Закону України "Про охорону дитинства", Європейської стратегії Всесвітньої організації охорони здоров"я (ВООЗ) "Здоров'я та розвиток дітей та підлітків", Указу Президента України від 03.01.02 N 5/2002 "Про заходи щодо заохочення народжуваності в Україні", Постанови Кабінету Міністрів України (КМУ) від 26.12.06 N 1849, інших нормативно-правових актів з питань охорони материнства і дитинства та з метою покращання стану здоров'я населення, зниження рівня малюкової смертності та перинатальних втрат, збереження репродуктивного здоров'я, поліпшення демографічної ситуації.
Фінансово-економічне обгрунтування Програми
Фінансування завдань і заходів Програми (додаються) здійснюватиметься в межах видатків, передбачених у державному, обласному та міському бюджетах, а також за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Виконання Програми дасть змогу:
- знизити рівень:
1) материнської та малюкової смертності на 20 відсотків;
2) анемії серед вагітних на 45 відсотків;
3) гемолітичної хвороби новонароджених та смертності від неї на 20%;
4) запальних захворювань статевих органів та штучного переривання вагітності серед підлітків 15-17 років на 20 відсотків;
5) штучного переривання вагітності в дорослих жінок на 20 відсотків;
6) захворюваності на інфекції, що передаються статевим шляхом, на 30 відсотків;
7) захворюваності на рак шийки матки на 20 відсотків;
8) онкологічної захворюваності молочної залози на 10 відсотків;
9) смертності новонароджених від синдрому дихальних розладів на 20 відсотків;
- збільшити кількість дітей, які перебувають на грудному вигодовуванні до шести місяців, до 60 відсотків;
- забезпечити антенатальним доглядом 98 відсотків вагітних;
- довести рівень впровадження в амбулаторно-поліклінічних закладах системи надання послуг "Клініка дружня до молоді" до 90%;
- підвищити рівень використання сучасних засобів запобігання незапланованій вагітності на 20%.
Заходи міської програми
"Репродуктивне здоров'я до 2015 року"
Завдання І. Забезпечення умов безпечного материнства
Захід 1.1. Забезпечити акушерські стаціонари препаратами для надання невідкладної медичної допомоги у разі кровотечі.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008 - 2015 роки
Захід 1.2. Впровадити в діяльність родопомічної служби міста систему аудиту з материнської та перинатальної смертності.
Управління охорони здоров'я міської ради
спільно із Вінницьким
національним медичним університетом
ім.М.І.Пирогова
Починаючи з 2008 року
Захід 1.3. Забезпечити акушерські стаціонари необхідним обладнанням (кардіомоніторами, апаратами УЗД, апаратами штучної вентиляції, пульсоксиметрами, сучасним портативним лабораторним обладнанням для надання цілодобової лабораторної діагностики) з метою впровадження клінічних протоколів із сучасних перинатальних технологій відповідно до рекомендацій ВООЗ.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2015 роки
Захід 1.4. Забезпечити акушерські стаціонари необхідними витратними матеріалами (ручними ехографами та одноразовими вакуум-екстракторами) для впровадження сучасних перинатальних технологій відповідно до рекомендацій ВООЗ:
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2015 роки
Захід 1.5. Оснастити родопомічні заклади (жіночі консультації, пологові та гінекологічні відділення) комп'ютерами для здійснення моніторингу за вагітними, роділлями та породіллями високого ступеню акушерського та перинатального ризику.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2015 роки
Захід 1.6. Продовжити впровадження клінічних протоколів з питань акушерства, гінекології, сексопатології, неонатології та педіатрії у відповідності до рекомендацій ВООЗ і висновків науково-доказової медицини по мірі іхньої розробки та затвердження Міністерством охорони здоров`я (МОЗ) України.
Управління охорони здоров'я міської ради
спільно із Вінницьким
національним медичним університетом
ім.М.І.Пирогова
Постійно.
Захід 1.7. Впровадити систему інфекційного контролю в акушерських стаціонарах міста по завершенню її розробки на рівні МОЗ України.
Управління охорони здоров'я міської ради
спільно із санітарно-епідеміологічною
службою міста
2008-2009 роки
Захід 1.8. Реорганізувати акушерські та неонатологічні відділення для впровадження сучасних перинатальних технологій, створити індивідуальні та сімейні пологові зали, палати для спільного перебування матері і дитини облаштувати санвузлами, постійним водопостачанням гарячої води та використання теплозберігаючих технологій.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2010 роки
Захід 1.9. Закупити сучасне обладнання (апарати для штучної вентиляції легень, інкубатори, нейросонографи, лампи для фототерапії, пульсоксиметри та інше обладнання) для акушерських та неонатологічних відділень (блоків).
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2010 роки
Захід 1.10. Впровадити систему фінансування і кадрового забезпечення родопомічних закладів із розрахунку на медичну послугу по завершенню її розробки МОЗ України.
Управління охорони здоров'я міської ради
2009-2013 роки
Захід 1.11. Забезпечити проведення профілактики гемолітичної хвороби новонароджених шляхом застосування антирезусного імуноглобуліну у визначених категорій вагітних.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008 -2015 роки
Захід 1.12. Забезпечити застосування сучасних препаратів для лікування дихальних розладів новонароджених.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008 -2015 роки
Захід 1.13. Запровадити тренінгову систему підготовки з питань сучасних технологій в акушерській практиці для лікарів та середнього медперсоналу родопомічних закладів, закладів та структурних підрозділів сімейної медицини.
Управління охорони здоров'я міської ради
спільно із Вінницьким
національним медичним університетом
ім.М.І.Пирогова
2008-2015 роки
Захід 1.14. Створити у кожному родопомічному лікувальному закладі пункти профілактики соціального сирітства для забезпечення соціального супроводження породіль, що належать до груп ризику.
Управління охорони здоров'я міської ради
2011 -2015 роки
Захід 1.15. Забезпечити школи відповідального батьківства необхідним обладнанням.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2010 роки
Завдання ІІ. Формування репродуктивного здоров'я у дітей та молоді
Захід 2.1. Впровадити систему надання послуг "Клініка дружня до молоді" на базі дитячої поліклініки N 2.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2009 роки
Захід 2.2. Удосконалити систему просвітницької роботи для дітей, підлітків, молоді з питань здорового способу життя, планування сім'ї та профілактики інфекцій, які передаються статевим шляхом, і ВІЛ-інфекції: створити радіо та телепередачі, запровадити скриньки запитань-відповідей в навчальних закладах.
Управління охорони здоров'я міської ради, управління
у справах сім'ї, дітей та молоді, управління освіти,
МЦСССДМ,
2008-2015 роки
Захід 2.3. Створити в мережі Інтернет сайт для батьків, дітей та молоді за тематикою статевого виховання з постійною інформаційною підтримкою.
Управління охорони здоров'я, управління у справах
сім'ї, дітей та молоді, управління освіти,
МЦСССДМ
2008-2015 роки
Завдання III. Удосконалення системи планування сім'ї
Захід 3.1. Підвищення рівня матеріально-технічного оснащення служби планування сім`ї та репродукції людини.
Забезпечити пологодопомічні заклади лапароскопічним обладнанням.
Управління охорони здоров'я міської ради
2011-2012 роки
Захід 3.2. Впровадження стандартів(протоколів забезпечення послуг з планування сім'ї для первинної ланки медичної допомоги (сімейних лікарів( лікарів загальної практики), лікарів жіночих консультацій відповідно до рекомендацій ВООЗ.
Управління охорони здоров'я міської ради
спільно із Вінницьким національним медичним
університетом ім.М.І.Пирогова
Постійно
Захід 3.3. Удосконалення системи післядипломної підготовки лікарів акушерів-гінекологів, сімейних лікарів та лікарів загальної практики, а також фахівців середньої ланки - фельдшерів, акушерок, медсестер з питань репродуктивного здоров`я та планування сім`ї.
Управління охорони здоров'я міської ради
спільно із Вінницьким національним медичним університетом
ім.М.І.Пирогова та Вінницьким медичним коледжем
ім. Д.К. Заболотного.
Постійно
Завдання IV. Збереження репродуктивного здоров'я населення
Захід 4.1. Впровадження протоколу з діагностики та лікування інфекцій, що передаються статевим шляхом відповідно до рекомендацій ВООЗ по завершенню його розробки МОЗ України.
Управління охорони здоров'я міської ради,
управління у справах сім'ї, дітей та молоді,
управління освіти, МЦСССДМ
2009-2010 роки
Захід 4.2. Забезпечення обстеження груп ризику населення на TORCH-інфекції та інші інфекції, що передаються статевим шляхом.
Управління охорони здоров'я міської ради,
управління у справах сім'ї, дітей та молоді,
управління освіти, МЦСССДМ
2008-2015 роки
Захід 4.3. Організувати впровадження стандартів профілактичного обстеження та раннього виявлення захворювань чоловічої репродуктивної системи по завершенні їх розробки МОЗ України.
Управління охорони здоров'я міської ради,
управління у справах сім'ї, дітей та молоді,
управління освіти, МЦСССДМ
2009-2013 роки
Захід 4.4. Здійснення матеріально-технічного забезпечення родопомічних закладів охорони здоров'я для впровадження скрінінгу патології шийки матки, спрямованого на діагностику передракових станів
Управління охорони здоров'я міської ради,
управління у справах сім'ї, дітей та молоді,
управління освіти, МЦСССДМ
2008-2015 роки
Захід 4.5. Запровадження соціальної реклами на телебаченні з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров`я.
Інформаційно-аналітичне управління
2008-2015роки
Захід 4.6. Забезпечення жіночих консультацій м. Вінниці мамографами для діагностики захворювань молочної залози.
Управління охорони здоров'я міської ради
Протягом 2008 - 2009 років.
Захід 4.7. Забезпечення санаторного лікування вагітних із екстрагенітальною патологією на базі санаторію "Авангард" м. Немирова.
Управління охорони здоров'я спільно з Фондом
соціального страхування з тимчасової втрати
працездатності
2008-2015 роки
Завдання V. Забезпечення ефективного управління
з питань реалізації Програми
Захід 5.1. Створення та забезпечення діяльності координаційної ради з питань збереження репродуктивного здоров'я при виконкомі міської ради
Виконком міської ради
2008-2015 роки
Захід 5.2. Здійснення моніторингу та оцінка заходів Програми для контролю виконання визначених завдань з широким залученням громадськості для внесення необхідних змін.
Управління охорони здоров'я міської ради
2008-2015 роки
Кошторис
витрат по виконанню "Заходів" міської програми
"Репродуктивне здоров'я до 2015 року"
Завдання I. Забезпечення умов безпечного материнства
Захід 1.1. Забезпечення акушерських відділень препаратами для надання невідкладної медичної допомоги у разі кровотечі
Фінансування заходу передбачається здійснювати із державного бюджету та з міського бюджету.
За рахунок коштів державного бюджету здійснюватиметься закупівля препарату згортання крові (рекомбінантного людського фактору коагуляції -Vllа)
За рахунок коштів міського бюджету необхідно проводити щорічну закупівлю таких препаратів (з 2008 по 2015 роки):
| Препарат | Вартість 1 ампули( флакону (грн.) | Середня вартість курсу лікування (грн.) | Потреба в % від кількості пологів | Загальна вартість на рік (тис. грн.) |
| Окситоцин | 0,5 | 5,0 | 10% | 2,5 |
| Мізопростол | 75,0 | 75,0 | 3% | 11,25 |
| Всього | 13,75 |
При розрахунку потреби приймалась до уваги кількість пологів по місту рівною 5000 у рік (дані 2007 року 5030 пологів).
Загальні видатки з міського бюджету складуть 13,75 тис. грн. на рік. Усього з бюджету за 8 років (2008-2015 роки) -110,00 тис. грн.
Захід 1.2. Впровадження у діяльність родопомічної служби системи аудиту з материнської та перинатальної смертності.
Фінансування заходу планується здійснювати за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Захід 1.3. Забезпечення акушерських стаціонарів необхідним обладнанням (кардіомоніторами, апаратами УЗД, апаратами штучної вентиляції, пульсоксиметрами, сучасним портативним лабораторним обладнанням для надання цілодобової лабораторної діагностики) з метою впровадження клінічних протоколів із сучасних перинатальних технологій відповідно до рекомендацій ВООЗ
Потреба дооснастити пологодопомічні заклади наступним обладнанням:
| Типи обладнання | Вартість одиниці (грн.) |
Загальна потреба (одиниць) |
Загальна вартість (тис. грн.) |
| Кардіотокомонітор | 39000 | 6 | 234,0 |
| Апарат УЗД (ПБN1,ВРЗДтаП) | 130000 | 2 | 260,0 |
| Апарат штучної вентиляції легенів | 65000 | 2 | 130,0 |
| Пульсоксиметр | 16250 | 6 | 97,5 |
| Лабораторний аналізатор автоматичний | 19500 | 6 | 117,0 |
| Загалом вартість переліку | 838,5 |
Захід 1.4. Забезпечити акушерські стаціонари необхідним витратними матеріалами (ручними ехографами та одноразовими вакуум-екстракторами) для впровадження сучасних перинатальних технологій відповідно до рекомендацій ВООЗ
Щороку необхідно закуповувати за рахунок коштів міського бюджету для кожного з пологодопомічних закладів (ПБ N 1, ПБ N 2, Центр матері та дитини ) по 10 одноразових вакуум-екстракторів вартістю 195 грн. за одиницю.
| Найменування одиниці | Вартість одиниці (грн.) |
Загальна кількість на рік |
Загальна вартість на рік (тис. грн.) |
| Вакуум-екстрактори (одноразові) KIWI | 195 | 30 | 5,9 |
| Ехограф ручний "Overtone 600" | 2100 | 3 | 6,3 |
| Разом | 12,2 |
Загальні видатки із міського бюджету складуть щорічно 12.2 тис. грн. на рік.
Захід 1.5. Оснащення родопомічних закладів (жіночих консультацій, пологових і гінекологічних відділень) комп'ютерами для здійснення моніторингу за вагітними, роділлями та породіллями високого ступеня акушерського та перинатального ризику.
Заходом передбачається забезпечення родопомічних закладів комп'ютерами середньою вартістю 3 тис. грн. для ведення електронних записів та реєстрів.
| Найменування | Вартість (грн.) | Загальна кількість |
Загальна вартість (тис. грн.) |
Річна потреба (тис.грн..) |
| Комп'ютери (ПДЗ та ВРЗДтаП) | 3000 | 7 | 21 | 3,0 - 6,0 |
Захід 1.6. Продовження впровадження клінічних протоколів з питань акушерства, гінекології, сексопатології, неонатології та педіатрії у відповідності до рекомендацій ВООЗ і висновків науково-доказової медицини по мірі їхньої розробки та затвердження МОЗ України
Фінансування заходу планується здійснювати за рахунок власних надходжень бюджетних закладів
Захід 1.7. Впровадження системи інфекційного контролю в акушерських стаціонарах по завершенню її розробки на рівні МОЗ України.
Захід 1.8. Реорганізація акушерських та неонатологічних відділень для впровадження сучасних перинатальних технологій (індивідуальні(сімейні пологові зали, палати для
спільного перебування матері та дитини, забезпечення теплового ланцюжка).
З метою впровадження сучасних перинатальних технологій планується створення індивідуальних та сімейних пологових залів, палат спільного перебування матері та новонародженого з санітарними кімнатами, забезпечення постійного водопостачання гарячої води, використання теплозберігаючих технологій для підтримання температури в акушерських стаціонарах біля 25-27о С.
Видатки по місту відповідно до потреб трьох родопомічних закладів складуть 150 тис. грн. на рік. Загальна сума складе - 750,0 тис.грн.
Захід 1.9. Забезпечення закупівлі сучасного обладнання (апарати для штучної вентиляції легень, інкубатори, нейросонографи, лампи для фототерапії, пульсоксиметри та інше обладнання) для акушерських та неонатологічних відділень.
| Найменування одиниці | Вартість одиниці грн. |
Загальна кількість |
Загальна вартість тис. грн. |
| Інкубатори (кювези) для новонароджених | 48 750 | 4 | 195,0 |
| Нейросонографи | 26 000 | 3 | 78,00 |
| Апарат штучної вентиляції легенів для н(народжених | 97 500 | 2 | 195,00 |
| Лампа для фототерапії | 16 000 | 3 | 48,00 |
| Пульсоксиметр для новонароджених | 13 000 | 6 | 78,00 |
| Всього | 201250 | 594,0 |
Захід 1.10. Впровадження системи фінансування і кадрового забезпечення родопомічних закладів із розрахунку на медичну послугу.
По завершенню її розробки МОЗ України.
Захід 1.11. Забезпечення проведення профілактики гемолітичної хвороби новонароджених, шляхом застосування антирезусного імуноглобуліну у визначеної категорії вагітних.
Фінансування заходу здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету.
Кількість випадків резус-конфлікту, при яких є необхідним введення людського антирезусного імуноглобуліну, складає 1,5% від загальної кількості новонароджених. При 5 тис. новонароджених потреба введення вказаного препарату складе - 75 ампул.
| Найменування одиниці | Вартість одиниці (грн.) | Загальна кількість (ампул) |
Загальна вартість тис.грн. |
| Антирезусний імуноглобулін | 312 | 75 | 23,4 |
Захід 1.12. Забезпечення застосування сучасних препаратів для лікування дихальних розладів новонароджених
Фінансування заходу передбачається здійснюватиметься з державного бюджету.
Орієнтовна кількість необхідних доз препарату визначається кількістю новонароджених, що потребують лікування екзогенними сурфактантами. Щорічно у місті народжується понад 230 недоношених новонароджених, що мають масу тіла меншу ніж 1500г, з них близько 80 - з масою тіла менше 999 г, у 60%, (48-50 дітей) з них розвивається тяжка форма респіраторного дистрес синдрому.
| N п/п | Назва препарату | Форма випуску | Вартість одиниці (грн.) |
Потреба на рік (од.) |
Вартість потреби на рік (тис. грн.) |
| 1. |
Інгаляційний тип сурфактанту (сукрім) | флакон |
520 |
30 |
15,60 |
| 2. |
Фосфоліпідна фракція, виділена з легень свинки (куросурф) | флакон |
2750 |
20 |
55,00 |
| 3. | Всього щорічно з 2008 року | 70,60 | |||
| 4 | Всього (на весь період) | 564,8 |
Захід 1.13. Запровадження тренінгової системи підготовки з питань сучасних технологій в акушерській практиці для лікарів та середнього медперсоналу родопомічних закладів, закладів та структурних підрозділів сімейної медицини.
Проведення тренінгів планується за рахунок власних надходжень бюджетних закладів з 2008 року. (щороку 10 лікарів та 15 середніх медпрацівників)
Захід 1.14. Створення у кожному родопомічному лікувальному закладі пунктів профілактики соціального сирітства та забезпечення соціального супроводження породіль, що належать до груп ризику.
Фінансування заходу передбачається здійснювати за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Захід 1.15. Запровадження шкіл відповідального батьківства у кожному закладі, що надає антенатальну допомогу, забезпечити їх необхідним обладнанням.
Фінансування заходу здійснюватиметься за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Завдання II. Формування репродуктивного здоров'я у дітей та молоді
Захід 2.1. Впровадити систему надання послуг "Клініка дружня до молоді" на базі міської дитячої поліклініки N 2.
Фінансування заходу передбачається здійснювати за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Захід 2.2. Удосконалення системи просвітницької роботи для дітей, підлітків, молоді з питань здорового способу життя, планування сім`ї та профілактики інфекцій, які передаються статевим шляхом, і ВІЛ: видання відповідної літератури, створення радіо та телепередач, соціальної реклами, запровадження скриньок запитань-відповідей в навчальних закладах.
Фінансування заходу передбачається здійснювати за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Завдання III. Удосконалення системи планування сім'ї
Захід 3.1 Підвищення рівня матеріально-технічного оснащення служби планування сім'ї та репродукції людини
Фінансування заходу планується здійснювати за рахунок коштів міського бюджету
Планується забезпечити у 2011 та 2012 роках пологові будинки лапароскопічним обладнанням вартістю 150.000 гривень.
| Найменування одиниці | Вартість одиниці (грн.) |
Загальна кількість |
Загальна вартість (грн.) |
| Лапароскоп | 150.000 | 2 | 300.000 |
Захід 3.2. Впровадження стандартів(протоколів забезпечення послуг з планування сім'ї для первинної ланки медичної допомоги (сімейних лікарів(лікарів загальної практики), лікарів жіночих консультацій відповідно до рекомендацій ВООЗ.
Фінансування заходу здійснюватиметься за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Захід 3.3. Удосконалення системи післядипломної підготовки лікарів акушерів-гінекологів, сімейних лікарів та лікарів загальної практики, а також фахівців середньої ланки - акушерок, медсестер з питань репродуктивного здоров`я та планування сім`ї.
Фінансування заходу здійснюватиметься за рахунок власних надходжень бюджетних закладів.
Завдання IV. Збереження репродуктивного здоров'я населення
Захід 4.1. Впровадження протоколу з діагностики та лікування інфекцій, що передаються статевим шляхом відповідно до рекомендацій ВООЗ по завершенню його розробки МОЗ України.
Фінансування заходу планується здійснювати за рахунок власних надходжень бюджетних закладів
Захід 4.2. Забезпечення обстеження груп ризику населення на TORCH-інфекції та інші інфекції, що передаються статевим шляхом.
Фінансування заходу передбачається із державного та обласного бюджету.
Захід 4.3. Впровадження стандартів профілактичного обстеження та раннього виявлення захворювань чоловічої репродуктивної системи.
По завершенні їх розробки МОЗ України.
Захід 4.4. Здійснення матеріально-технічного забезпечення родопомічних закладів охорони здоров'я для впровадження скрінінгу патології шийки матки, спрямованого на діагностику передракових станів
Планується закупити кольпоскопи для пологодопомічних закладів та відділення репродуктивного здоров'я дітей та підлітків (ВРЗДтаП) за рахунок коштів міського бюджету.
| Найменування | Вартість (грн.) |
Загальна кількість |
Загальна вартість (тис.грн.) |
| Кольпоскопи | 12.500 | 3 | 37,5 |
Крім того, з державного бюджету передбачається закупівля протягом 2010 року автоматичного аналізатора для цитологічних досліджень вартістю 12,5 тис. грн. та по 2 набори реагентів на кожен з 3 закладів міста.
| Найменування | Вартість (грн.) |
Загальна кількість |
Загальна вартість (тис.грн.) |
| Автоматичні аналізатори для цитологічних досліджень | 12.500 | 1 | 12,5 |
| Набір реагентів "CITO-COLOR" для забарвлення | 1100 | 6 | 6,6 |
| Всього | 19,1 |
Захід 4.5. Запровадження соціальної реклами на телебаченні з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров`я.
Фінансування здійснюється за рахунок коштів міського бюджету передбачених на висвітлення діяльності міської ради.
Захід 4.6. Забезпечення жіночих консультацій м. Вінниці мамографами для діагностики захворювань молочної залози.
Планується за рахунок централізованих закупівель МОЗ України придбати у 2008р. 3 мамографи вартістю 143.0 тис. грн. кожен. Для жіночих консультацій міста.
| Найменування одиниці | Вартість одиниці (тис.грн.) |
Загальна кількість (одиниць) |
Загальна вартість (тис.грн.) |
| Мамограф | 143,0 | 3 | 429,0 |
Загальні видатки із державного бюджету складуть у 2008 р. 429,0 тис. грн.
Завдання V. Забезпечення ефективного управління з питань реалізації Програми
Захід 5.1. Створення та забезпечення діяльності координаційної ради з питань збереження репродуктивного здоров'я при виконкомі міської ради.
Фінансування заходу здійснюватиметься за рахунок власних надходжень бюджетних закладів. Планується створити координаційну раду з середньою кількістю членів 10-11 осіб.
Захід 5.2. Здійснення моніторингу та оцінка заходів Програми для контролю виконання визначених завдань з широким залученням громадськості для внесення необхідних змін.
Заходом передбачається проведення аналітичної роботи та моніторингу виконання Програми.
План
фінансування Програми за рахунок коштів міського бюджету.
| N п/п | Найменування апаратури, обладнання, медикаментів | 2008 | 2009 | 2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Загальна сума за всі роки |
| 1. |
Препарати для надання допомоги при кровотечі | 13.75 |
13,75 |
13,75 |
13,75 |
13,75 |
13,75 |
13,75 |
13,7 5 |
110,0 |
| Апаратура | ||||||||||
| 1. | Кардіомонітор | 39,0 | 39,0 | 39.0 | 39.0 | 39.0 | 39.0 | 234.0 | ||
| 2. | Апарат УЗД | 130,0 | 130,0 | 260,00 | ||||||
| 3 | Апарат ШВЛ | 65,0 | 65,0 | 130.0 | ||||||
| 4. | Пульсоксиметр | 16,25 | 16,25 | 16,25 | 16,25 | 16,25 | 16,25 | 97.5 | ||
| 5. |
Лабораторний аналізатор | 19,5 |
19,5 |
19,5 |
19,5 |
19,5 |
19,5 |
117,0 | ||
| 6. |
Вакуум екстрактори (одноразові) KIWI |
5.9 |
5.9 |
5.9 |
5.9 |
5.9 |
5.9 |
5.9 |
5.9 |
47.2 |
| 7. |
Ехограф ручний " Overton - 600" |
6,3 |
6,3 |
6,3 |
6,3 |
6,3 |
6,3 |
37.8 | ||
| 8. |
Інкубатори ( кювези) |
48,75 |
48,75 |
48,75 |
48,7 5 |
195.0 | ||||
| 9. | Нейросонографи | 26,0 | 26,0 | 26,0 | 78.0 | |||||
| 10. |
Апарат тривалої ШВЛ ( для новонароджених) | 97,5 |
97,5 |
195.0 | ||||||
| 11. |
Лампи для фототерапії | 16,0 |
16,0 |
16,0 |
48.0 | |||||
| 12. |
Пульсоксиметр для новонароджених | 13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
78.0 | ||
| 13. | Лапараскоп | 150,0 | 150,0 | 300.0 | ||||||
| 14. | Кольскопи | 12,5 | 12,5 | 12,5 | 37,5 | |||||
| 15. | Комп'ютери | 6,0 | 6,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 21.0 | |||
| Всього на апаратуру | 257,95 |
440,45 |
154,7 |
288,9 |
282,4 |
148,7 |
161,2 |
141, 7 |
1876,0 | |
| 16 |
На реконструкцію | 150,0 |
150,0 |
150,0 |
150,0 |
150,0 |
750.0 | |||
| 17. | Всього: | 421,7 |
604,2 |
318,4 5 |
452,6 5 |
446,1 5 |
162,4 5 |
174,95 | 155, 45 |
2736,0 |
Міський голова В.Б.Гройсман
Головний акушер-гінеколог управління охорони здоров'я
Хвостик О.М.
Управління охорони здоров'я
