МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.12.2010 N 390
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
12 січня 2011 р. за N 24/18762
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства соціальної політики України
N 123 від 18.03.2013)
Про затвердження Змін
до Порядку надання роботодавцю дотації
на створення додаткових робочих місць
для працевлаштування безробітних
Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ) та з метою приведення нормативно-правових актів Міністерства праці та соціальної політики України у відповідність до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" ( 2464-17 ) і враховуючи необхідність вдосконалення процедури надання роботодавцю дотації для працевлаштування безробітних, наказую:
1. Затвердити Зміни до Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.01.2001 N 1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2001 за N 75/5266 (зі змінами), що додаються.
2. Державному центру зайнятості подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр В.Надрага
Погоджено
правлінням Фонду загальнообов'язкового державного соціального
страхування України на випадок безробіття
(постанова від 14.10.2010 N 207)
Затверджено
Наказ Міністерства праці
та соціальної політики
України
08.12.2010 N 390
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
12 січня 2011 р. за N 24/18762
Зміни
до Порядку надання роботодавцю дотації
на створення додаткових робочих місць
для працевлаштування безробітних
1. У пункті 6:
абзац перший викласти в такій редакції:
"6. Дотація не надається роботодавцям, які перебувають на обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та/або єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування менше 3 місяців, мають на перше число місяця, в якому вони звернулися за наданням дотації, заборгованість за страховими внесками на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нараховану пеню та фінансові санкції за порушення норм Законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ), "Про зайнятість населення" ( 803-12 ) та "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" ( 2464-17 ), не забезпечили виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до вимог частини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" ( 875-12 ) - у разі працевлаштування безробітних з числа інвалідів.";
абзац сьомий виключити.
2. Абзац другий пункту 7 викласти в такій редакції:
"Ці витрати включають основну та додаткову заробітну плату, визначену відповідно до першої та другої частин статті 2 Закону України "Про оплату праці" ( 108/95-ВР ), та суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" ( 2464-17 ).".
3. У пункті 10:
підпункт 4 викласти в такій редакції:
"4) відомостей про перебування на обліку роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та/або єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не менше 3 місяців та про відсутність на перше число місяця, в якому звернувся роботодавець за наданням дотації:
заборгованості щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
нарахованої пені;
фінансових санкцій за порушення норм Законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ), "Про зайнятість населення" ( 803-12 ) та "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" ( 2464-17 );";
після підпункту 4 доповнити підпунктом 5 такого змісту:
"5) довідки роботодавця про виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до вимог частини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" ( 875-12 ) на перше число місяця, в якому він звернувся за наданням дотації, - у разі працевлаштування безробітних з числа інвалідів.";
абзац п'ятий підпункту 4 виключити.
4. Абзац перший пункту 11 викласти в такій редакції:
"11. Рішення про надання роботодавцю дотації з урахуванням висновків комісії, які мають рекомендаційний характер, приймається директорами районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, які є робочими органами виконавчої дирекції Фонду (далі - центри зайнятості) за місцеперебуванням роботодавця на обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.".
5. Абзац сьомий пункту 13 викласти в такій редакції:
"строки подання довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Форма довідки затверджується правлінням Фонду;".
6. Пункт 15 викласти в такій редакції:
"15. Роботодавець у встановленому законодавством порядку несе відповідальність за забезпечення гарантії зайнятості осіб, прийнятих на роботу з наданням роботодавцю дотації, достовірність відомостей, що є підставою для визначення розміру дотації, та використання дотації.
Центр зайнятості не рідше ніж один раз на півроку відповідно до затвердженого плану або за письмовим зверненням фізичної чи юридичної особи про факти порушення роботодавцем умов надання дотації перевіряє достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду.
Центр зайнятості має право під час перевірки отримувати від роботодавця необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки.
За вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам Фонду у проведенні перевірок щодо використання страхових коштів у випадках, передбачених законом, роботодавці несуть відповідальність згідно із статтею 188-23 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10 ).
Центр зайнятості зупиняє виплату дотації у разі, якщо роботодавець відмовляє або перешкоджає проведенню перевірки цих відомостей, у ході перевірки виявлено факти подання роботодавцем центру зайнятості недостовірних відомостей або порушення порядку використання коштів Фонду.
Відновлення виплати здійснюється у разі, якщо за результатами перевірки, проведеної центром зайнятості протягом 10 робочих днів з наступного дня після закінчення встановленого договором строку подання відомостей, не виявлено порушень умов цього Порядку та договору про працевлаштування безробітного з наданням дотації або усунено ці порушення.
У разі недостовірності поданих роботодавцем відомостей та використання коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати Фонду суму заподіяної шкоди відповідно до частини третьої статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ).
Згідно з частиною другою статті 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ) за порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмірі наданої Фондом суми, використаної з порушенням.
За несвоєчасне подання або неподання визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ) відомостей, подання недостовірних відомостей та порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття посадові особи підприємств, установ, організацій, фізичні особи, які використовують найману працю, несуть адміністративну відповідальність відповідно до статті 165-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10 ).
У разі порушення гарантій зайнятості осіб (розірвання трудового договору з працівником, працевлаштованим за направленням державної служби зайнятості, до закінчення двох років з дня працевлаштування у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганізації або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату, за угодою сторін (пункт 1 статті 36 Кодексу законів про працю України) ( 322-08 ), через невиконання роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору (частина третя статті 38 Кодексу законів про працю України)) роботодавець повертає суму одержаної дотації в повному обсязі з урахуванням індексації на рівень інфляції (обчислюється шляхом множення суми отриманої дотації на добуток індексу зростання цін на споживчі товари від місяця початку отримання дотації до місяця, що передує місяцю її повернення, поділених на 100) (щомісячні індекси споживчих цін публікуються Держкомстатом).".
Заступник начальника управління організації надання
соціальних послуг Державного центру зайнятості Н.Шевченко