МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КАРАНТИНУ РОСЛИН УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.02.2010 N 315-012-1
Начальникам Державних
інспекцій з карантину рослин
АР Крим, областей,
міст Києва та Севастополя
Щодо карантинного дозволу на транзит
З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. N 1391 "Питання підвищення ефективності використання транзитного потенціалу України", керуючись ст. 7 Закону України "Про карантин рослин" ( 3348-12 ), Головна державна інспекція з карантину рослин України надає роз'яснення.
Відповідно до ст. 37 Закону України "Про карантин рослин" ( 3348-12 ) карантинний дозвіл на транзит не вимагається на об'єкти регулювання, які переміщуються транзитом територією України у герметичних, ізотермічних, ізольованих транспортних засобах, за умови, що опломбування, здійснене митним органом країни-експортера, є непошкодженим. Дане положення не застосовується до реекспортних вантажів.
Крім того, згідно Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, транзиту, експорту, порядку переробки та реалізації підкарантинних матеріалів, затверджених наказом Мінагрополітики від 23.08.2005 N 414, транзитні підкарантинні матеріали перевозяться територією України під пломбою тільки у критих або ізотермічних, технічно справних вагонах, автофургонах, авторефрижераторах чи контейнерах, крім лісоматеріалів та пиломатеріалів, що можуть перевозитись у відкритих транспортних засобах (п. 3.1).
Підкарантинні матеріали, що перевозяться в герметичних, ізотермічних і технічно справних транспортних засобах, під пломбою без перевантаження на митній території України, карантинним дозволом не супроводжуються. При транзиті підкарантинних матеріалів без перевантаження на митній території України на провізних документах інспектором з карантину рослин проставляється штамп "Транзит по Україні дозволено". Інформація про транзит через територію України заноситься у журнал реєстрації транзитних підкарантинних матеріалів на ППКР (п. 3.5).
Відповідно до вимог щодо безпеки та охорони навколишнього середовища, визначених підпунктами 5.12 - 5.13 ДСТУ 3851-99 (ГОСТ 30243.3-99) "Вагони-хопери криті колії 1520 мм для сипких вантажів", кришки завантажувальних та розвантажувальних люків зазначених вагонів мають спеціальні ущільнення, тобто вагони є повністю герметичними, що унеможливлює попадання в середину вагона атмосферних опадів, розсипання вантажу та розповсюдження карантинних організмів.
Аналогічно, технічні вимоги до конструкції універсальних критих вагонів, великотоннажних контейнерів, вагонів-термосів та критих вагонів, переобладнаних із рефрижераторних контейнерів, повністю відповідають вимогам щодо безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме, конструкціями дверей та дверних рам зазначених транспортних засобів забезпечено щільне прилягання еластичного ущільнення по всьому їх периметру до дверної рами, стулок дверей одна до одної, що у свою чергу унеможливлює попадання в середину атмосферних опадів, розсипання вантажу та розповсюдження карантинних організмів.
Виходячи із вищевикладеного та відповідно до абзацу 4 статті 37 Закону України "Про карантин рослин" ( 3348-12 ), транзитні вантажі можуть переміщуватися територією України без супроводження карантинним дозволом на транзит у технічно справних критих транспортних засобах: універсальних критих, ізотермічних вагонах, вагонах-хоперах, вагонах-термосах, вагонах, переобладнаних із рефрижераторних, великотоннажних контейнерах, автофургонах та авторефрижераторах, за умови, що опломбування, здійснене митним органом країни-експортера, є непошкодженим.
Начальник А.Г.Білик