МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.05.2010 N 158
Про затвердження положень про структурні підрозділи
Мінжитлокомунгоспу
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
з питань житлово-комунального господарства
N 297 від 20.08.2010 )
З метою забезпечення належної організації роботи структурних підрозділів Мінжитлокомунгоспу відповідно до завдань, визначених Положенням про Міністерство з питань житлово-комунального господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. N 717, та у зв'язку із введенням нової структури та штатного розпису Міністерства наказую:
1. Затвердити положення про структурні підрозділи Мінжитлокомунгоспу (додаються).
2. Керівникам структурних підрозділів забезпечити розроблення та подати на затвердження:
- положення про відділи (сектори) у складі структурних підрозділів;
- посадові інструкції на посади працівників структурних підрозділів.
3. Наказ Мінжитлокомунгоспу від 15.04.2010 N 96 "Про затвердження положень про структурні підрозділи Мінжитлокомунгоспу" вважати таким, що втратив чинність.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
Міністр О.П.Попов
Затверджено
Наказ Міністерства з питань
житлово-комунального
господарства України
28.05.2010 N 158
Положення
про Сектор з питань запобігання та протидії корупції
Міністерства з питань житлово-комунального
господарства України
1. Загальні положення
1.1. Сектор з питань запобігання та протидії корупції (далі - Сектор) є самостійним структурним підрозділом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України (далі - Міністерство) і підпорядковується безпосередньо Міністру з питань житлово-комунального господарства України (далі - Міністр).
1.2. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, Типовим положенням про підрозділ органу виконавчої влади з питань запобігання та протидії корупції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2009 року N 1422, Положенням про Міністерство з питань житлово-комунального господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 N 717, нормативно-правовими актами Міністерства та цим Положенням.
1.3. Сектор у своїй діяльності взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства, відповідними підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, урядовим органом в системі Міністерства та його територіальними органами, установами, підприємствами, організаціями, віднесеними до сфери управління Міністерства.
1.4. Сектор провадить свою діяльність відповідно до планів роботи, які затверджуються Міністром та погоджуються з Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики.
План роботи Сектору формується з урахуванням пропозицій Міністра.
2. Основні завдання Сектору
2.1. Основними завданнями Сектору є:
1) участь у реалізації державної антикорупційної політики відповідно до повноважень Міністерства;
2) здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства;
3) участь в інформаційному і науково-дослідному забезпеченні здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції, а також міжнародному співробітництві у зазначеній сфері;
4) проведення організаційної та роз'яснювальної роботи щодо запобігання та протидії корупції.
3. Функції Сектору
3.1. Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє, здійснює та контролює проведення заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням;
2) надає іншим структурним підрозділам центрального апарату Міністерства, урядовому органу та його територіальним органам, окремим працівникам роз'яснення щодо застосування антикорупційного законодавства;
3) вживає заходів до виявлення конфлікту інтересів та сприяє його усуненню;
4) організовує перевірку достовірності поданих посадовими особами відомостей про майно, доходи, зобов'язання фінансового характеру, у тому числі за кордоном, та своєчасності оприлюднення зазначених відомостей згідно із законом;
5) бере участь у проведенні юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів, організаційно-розпорядчих документів, що видаються Міністерством, урядовим органом в системі Міністерства, з метою виявлення чинників, що сприяють чи можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень, та у разі їх виявлення вносить пропозиції Міністру щодо їх усунення або скасування відповідних актів (документів);
6) бере участь у проведенні в установленому порядку службового розслідування (перевірки) в Міністерстві, урядовому органі та його територіальних органах з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного правопорушення, або невиконання вимог антикорупційного законодавства;
7) бере участь у проведенні, в межах своїх повноважень, разом із представниками контрольно-ревізійного підрозділу перевірки фінансово-господарської діяльності Міністерства, урядового органу та його територіальних органів з метою здійснення контролю за дотриманням вимог антикорупційного законодавства;
8) проводить у межах своїх повноважень спеціальну перевірку стосовно осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців і призначення яких здійснюється Міністром, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто;
9) перевіряє в установленому порядку повідомлення громадян та юридичних осіб, інформацію, оприлюднену у друкованих, аудіовізуальних засобах масової інформації, а також отриману від інших структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальних органів щодо причетності працівників до вчинення корупційних правопорушень;
10) повідомляє у письмовій формі Міністра, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики та спеціальні підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю МВС, податкової міліції, по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю СБУ, Військової служби правопорядку у Збройних Силах про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальних органів;
11) веде облік працівників центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальних органів, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень;
12) взаємодіє з підрозділами з питань запобігання та протидії корупції інших органів виконавчої влади, територіальних органів;
13) готує проекти наказів і доручень Міністра з питань, що належать до компетенції Сектору.
3.2. Покладення на Сектор обов'язків, що не належать або виходять за межі його повноважень, а також обмежують виконання покладених на нього завдань, не допускається.
4. Права Сектору
4.1. Сектор має право:
1) запитувати і одержувати від інших структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальних органів інформацію та матеріали, необхідні для здійснення покладених на нього завдань, а також в установленому законом порядку інформацію з обмеженим доступом або таку, що містить державну таємницю;
2) одержувати від працівників центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальних органів усні та письмові пояснення з питань, які виникають під час проведення службових розслідувань (перевірок);
3) залучати працівників інших структурних підрозділів центрального апарату Міністерства за погодженням з їх керівниками до участі у проведенні службових розслідувань (перевірок) та наданні відповідної допомоги;
4) ініціювати перед Міністром питання щодо надсилання запитів суб'єктам господарювання, учасникам цивільно-правових договорів з метою отримання від них відповідної інформації та матеріалів;
5) брати участь у засіданнях колегії, інших дорадчих і колегіальних органів Міністерства, нарадах, що проводяться в Міністерстві, у разі розгляду на них питань, що належать до компетенції Сектору;
6) збирати та аналізувати інформацію з питань виявлення, попередження і запобігання корупційних дій з боку посадових осіб, створювати бази даних для ведення обліку інформації, необхідної для виконання покладних на Сектор завдань.
5. Керівництво діяльністю Сектору
5.1. Сектор очолює завідуючий, який призначається на посаду та звільняється з посади Міністром за погодженням з Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики, якщо інше не встановлено законом.
5.2. На посаду завідуючого Сектором призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра і стажем роботи в державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах в інших сферах управління не менш як п'ять років.
5.3. Завідуючий Сектором підзвітний Міністру та підзвітний і підконтрольний Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики, якщо інше не передбачено законом.
5.4. Відповідно до покладених на Сектор завдань завідуючий Сектором:
1) здійснює керівництво Сектором та несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань;
2) розподіляє обов'язки між працівниками Сектору;
3) вносить Міністру:
- за погодженням з Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики пропозиції щодо структури та штатної чисельності Сектору;
пропозиції щодо:
- призначення на посаду та звільнення з посади, а також заохочення та притягнення до відповідальності інших працівників Сектору;
- визначення потреб Сектору у фінансуванні та матеріально-технічному забезпеченні;
- проведення відповідних заходів контрольно-ревізійним підрозділом Міністерства;
4) подає щомісяця Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики за встановленою ним формою інформацію про вжиття заходів для протидії корупції та осіб, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень;
5) вносить у визначених законодавством випадках Міністру подання про відсторонення на час службового розслідування (перевірки) посадової особи, яка працює в Міністерстві, від виконання повноважень за посадою. У разі коли питання щодо відсторонення від виконання повноважень за посадою розглядається стосовно Міністра, завідуючий Сектором подає відповідну пропозицію Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики;
6) звертається до Міністра з поданням про притягнення посадових осіб центрального апарату Міністерства до відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства. У разі коли питання щодо притягнення до відповідальності стосується Міністра, завідуючий Сектором подає відповідну пропозицію Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики;
7) інформує Міністра про випадки перешкоджання виконанню працівниками Сектору їх повноважень, неподання або несвоєчасного подання посадовими особами центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальними органами інформації та матеріалів, що стосуються предмета службового розслідування (перевірки). У разі невжиття Міністром відповідних заходів реагування завідуючий Сектором інформує про це Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики;
8) подає Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики звіт за встановленою ним формою про проведену Сектором роботу за перше півріччя - до 15 липня та за рік - до 30 січня наступного року.
Звіт Сектору подається Міністрові та розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства.
5.5. Вимоги завідуючого Сектором, що стосуються дотримання антикорупційного законодавства, є обов'язковими для посадових осіб центрального апарату Міністерства, урядового органу та його територіальних органів.
5.6. Завідуючий Сектором входить до складу колегії Міністерства.
Завідуючий Сектором з питань запобігання та протидії корупції О.М.Гуріна
Положення
про Юридичне управління Міністерства
з питань житлово-комунального
господарства України
1. Загальні положення
1.1. Юридичне управління Міністерства з питань житлово-комунального господарства України (далі - Управління) є самостійним структурним підрозділом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України (далі - Міністерство) і підпорядковується безпосередньо Міністру з питань житлово-комунального господарства України.
1.2. У своїй діяльності Управління керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, а також Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство з питань житлово-комунального господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 N 717, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, наказами Міністерства та цим Положенням.
1.3. З питань організації та методики ведення правової роботи в Міністерстві та в установах, підприємствах, організаціях, віднесених до сфери управління Міністерства, Управління керується рекомендаціями Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
1.4. Управління має власну структуру та складається з таких підрозділів: - відділ нормативного забезпечення і правової експертизи; - відділ правового забезпечення.
1.5. Управління у своїй діяльності взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства, а також відповідними за належністю питань підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, науково-дослідними організаціями та установами, підприємствами, організаціями, віднесеними до сфери управління Міністерства.
2. Основні завдання Управління
Основними завданнями Управління є:
2.1. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства України, інших нормативних актів Міністерством, його керівництвом та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків.
2.2. Розробка проектів нормативно-правових актів, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів, юридичний супровід нормативно-правових актів Міністерства.
2.3. Зміцнення законності в діяльності Міністерства, вивчення та узагальнення практики застосування законодавства з питань житлово-комунального господарства, житлової політики та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів, в галузі поховання, підготовка пропозицій щодо удосконалення галузевого законодавства відповідно до компетенції Міністерства.
2.4. Представлення інтересів Міністерства в судах.
3. Функції Управління
Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції:
1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у сфері житлово-комунального господарства, житлової політики та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів, галузі поховання;
2) забезпечує правильне застосування законодавства у Міністерстві, інформує Міністра та його заступників про необхідність вжиття заходів до скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
3) разом з відповідними структурними підрозділами Міністерства узагальнює практику застосування законодавства у зазначеній сфері, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд керівництва Міністерства для вирішення питання стосовно необхідності підготовки проекту акту законодавства та внесення його в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такий акт або здійснювати його реєстрацію;
4) перевіряє на відповідність законодавству проекти наказів та інших нормативно-правових актів, що подаються на підпис чи на візування Міністру, візує або підписує їх (за умови наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів Міністерства).
У разі невідповідності проекту наказу чи іншого нормативно-правового акта законодавству, та якщо внесені до такого акта Управлінням зауваження не враховано, начальник Управління, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення Міністром;
5) вносить Міністру пропозиції щодо подання нормативно-правового акта до Мін'юсту для державної реєстрації, якщо такий акт зачіпає права, свободи і законні інтереси громадян або має міжвідомчий чи нормативний характер;
6) розробляє проекти нормативно-правових актів у сфері житлово-комунального господарства, здійснює юридичне супроводження підготовки проектів нормативно-правових актів, міжнародних договорів, господарських договорів (контрактів); розглядає проекти нормативно-правових актів, що надійшли на погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, готує письмові зауваження (довідки) до них;
7) проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства, за результатами якої готує висновки за формою, що затверджується Мін'юстом, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
8) переглядає разом із структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти та інші документи з питань, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
9) інформує Міністра про необхідність вжиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
10) надає методичну та правову допомогу структурним підрозділам Міністерства при підготовці пакетів проектів нормативно-правових актів, опрацюванні та супроводженні проектів нормативно-правових актів у Мін'юсті, Секретаріаті Кабінету Міністрів України та комітетах Верховної Ради України;
11) разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства узагальнює практику застосування законодавства у сфері житлово-комунальних послуг, благоустрою населених пунктів, міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), житловій сфері, галузі поховання, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд Міністра для вирішення питання щодо підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти;
12) розглядає проекти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, та готує пропозиції до них;
13) здійснює у межах своєї компетенції заходи щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;
14) організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Міністерства, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів;
15) організовує претензійну та позовну роботу, здійснює контроль за її проведенням;
16) проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами аналіз результатів господарської діяльності Міністерства, вивчає умови і причини виникнення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов'язань, а також стан дебіторської та кредиторської заборгованості;
17) здійснює методичне керівництво правовою роботою в Міністерстві, урядовому органі та його територіальних органів, на підприємствах, що належить до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає пропозиції на розгляд Міністра щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності Міністерства, вживає заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Мін'юсту;
18) визначає разом із заінтересованими структурними підрозділами потребу в юридичних кадрах підприємств, що належить до сфери управління Міністерства;
19) погоджує кандидатури претендентів на посаду керівника юридичної служби урядового органу та його територіальних органів і підприємств, що належать до сфери управління Міністерства;
20) організує облік і зберігання законодавчих та інших нормативних актів, які відносяться до компетенції Міністерства, підтримує їх у контрольному стані;
21) збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях;
22) сприяє правильному застосуванню законодавства (про працю, про державну службу), а також щодо запобігання безгосподарності, непродуктивним витратам, бере участь у проведенні аналізу причин їх виникнення та підготовці документів про відшкодування збитків в установленому порядку;
23) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати претензійної і позовної роботи, дані статистичної звітності, що характеризують стан законності в діяльності Міністерства; вносить на розгляд керівництва Міністерства пропозиції щодо усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності у сфері житлово-комунального господарства, житлової політики та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів, галузі поховання;
24) бере участь у розгляді матеріалів за наслідками перевірок, ревізій, інвентаризацій, дає правові висновки за фактами виявлених правопорушень;
25) представляє в установленому порядку інтереси Міністерства в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
26) бере участь в організації і проведенні семінарів, інших занять з правових питань з працівниками Міністерства, у підвищенні правових знань керівників і спеціалістів урядового органу та його територіальних органів, підприємств, віднесених до сфери управління Міністерства;
27) розробляє та після затвердження Міністром контролює виконання плану законопроектної роботи Міністерства;
28) організовує і проводить роботу, пов'язану з підвищенням кваліфікації працівників юридичної служби Міністерства та підприємств, що належить до сфери його управління, роз'яснює застосування законодавства, надає письмові правові консультації з питань, що належать до компетенції Міністерства, а також за дорученням Міністра розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України;
4. Права Управління
Управління має право:
4.1. Перевіряти додержання законності в Міністерстві, на підприємствах, установах та організаціях, віднесених до сфери його управління.
4.2. Одержувати у встановленому порядку від посадових та службових осіб Міністерства, його структурних підрозділів документи, довідки, розрахунки й інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Управління завдань.
4.3. Інформувати Міністра у разі покладання на Управління виконання доручень, що не належать до функцій Управління чи виходять за його межі, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи Міністерства не надають документи, матеріали, необхідні для вирішення поставлених завдань.
4.4. Залучати за згодою керівників структурних підрозділів Міністерства, установ, підприємств, організацій, віднесених до сфери управління Міністерства, відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, що проводяться Управлінням відповідно до покладених на нього завдань.
4.5. Брати участь у засіданнях колегії, інших дорадчих і колегіальних органів Міністерства, нарадах, що проводяться в Міністерстві, у разі розгляду на них правових питань.
5. Керівництво діяльністю Управління
5.1. Начальник Управління здійснює загальне керівництво діяльністю та організовує роботу Управління, забезпечує виконання планів роботи Управління та Міністерства з питань, що належать до компетенції Управління, доручень керівництва Міністерства.
5.2. Начальник Управління призначається на посаду та звільняється з посади Міністром в установленому порядку за погодженням із Мін'юстом.
5.3. Начальник Управління несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань і здійснення ним своїх функцій.
5.4. Начальник Управління розподіляє обов'язки між працівниками Управління, контролює їх виконання, подає на затвердження Міністру посадові інструкції працівників Управління, контролює їх виконання.
Вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо заохочення працівників Управління, притягнення їх до дисциплінарної відповідальності.
Погоджує питання щодо надання співробітникам Управління відпусток, інших днів відпочинку згідно з чинним законодавством.
5.5. Начальник Управління має права та обов'язки відповідно до законів України від 16.12.93 N 3723 "Про державну службу", від 05.10.95 N 356 "Про боротьбу з корупцією" та інших актів законодавства України.
5.6. У разі відсутності начальника Управління, його обов'язки виконує заступник начальника Управління - начальник Відділу нормативного забезпечення і правової експертизи.
( Положення про Юридичне управління Міністерства з питань житлово-комунального господарства України в редакції Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства N 297 від 20.08.2010 )
