ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ
19.04.2017 N 161

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект наказу Міністерства екології і природних ресурсів України "Про затвердження форм документів у сфері здійснення державного геологічного контролю" (далі - проект наказу), а також документи, що додаються до проекту наказу, подані листом Державної служби геології та надр України від 13.03.2017 N 5797/13/14-17.

За результатами проведеного аналізу проекту наказу та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі - АРВ) на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:

Проектом наказу пропонується затвердити:

- Повідомлення про проведення планової перевірки;

- Направлення на проведення перевірки;

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (видобування корисних копалин (металічні руди, неметалічні корисні копалини, горючі тверді корисні копалини)) (далі - проект форми Актів N 1);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (видобування корисних копалин (горючі газоподібні та рідкі корисні копалини)) (далі - проект форми Актів N 2);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (видобування корисних копалин (води, грязі лікувальні)) (далі - проект форми Актів N 3);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (геологічне вивчення надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення (металічні руди, неметалічні корисні копалини, горючі тверді корисні копалини)) (далі - проект форми Актів N 4);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (геологічне вивчення надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення (горючі газоподібні та рідкі корисні копалини)) (далі - проект форми Актів N 5);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (геологічне вивчення надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення (води, грязі лікувальні)) (далі - проект форми Актів N 6);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (будівництво та експлуатація підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо)) (далі - проект форми Актів N 7);

- Уніфіковану форму Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (будівництво та експлуатація підземних сховищ нафти чи газу) (далі - проект форми Актів N 8);

- Акт про недопущення до перевірки;

- Припис;

- Подання на зупинення дії (анулювання) спеціального дозволу на користування надрами;

- Подання на поновлення дії спеціального дозволу на користування надрами.

Згідно преамбули проекту наказу, його розроблено відповідно до статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль).

Проте, відсутнє посилання на норми закону, яким встановлено повноваження Державної служби геології та надр України на здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Так, Законом про контроль визначаються, зокрема, правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною четвертою статті 4 Закону про контроль визначено, що виключно законами встановлюються, зокрема, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності, та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Враховуючи зазначене, в преамбулі проекту наказу необхідно надати посилання на норму закону, яким встановлено повноваження Державної служби геології та надр України на здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Щодо змістовного наповнення проекту наказу зазначаємо наступне

Відповідно до частини другої статті 5 Закону про контроль зазначено, зокрема, залежно від ступеня ризику орган державного нагляду (контролю) визначає перелік питань для здійснення планових заходів, що затверджується наказом такого органу; уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю).

Разом з цим, відповідно до частини п'ятнадцятої статті 4 Закону про контроль зазначено, що при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.

Більше того, відповідно до статті 10 Закону про контроль зазначено, що суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

З огляду на зазначене, вважаємо за необхідне в усіх проектах форм Актів передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику.

Також вважаємо за доцільне затвердити єдину уніфіковану форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю.

Відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 проектів форми Актів N 1, N 2, N 3, N 4, N 5, N 6, N 7, N 8, передбачається, що переоформлення спеціального дозволу на користування надрами здійснюється у випадках, передбачених Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Водночас, Законом України від 26.11.2015 N 835 "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" внесено зміни, зокрема, до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про дозвільну систему), яким встановлено, що зміна найменування та місцезнаходження юридичної особи або прізвища, імені, по батькові та місця проживання фізичної особи - підприємця не є підставами для переоформлення документа дозвільного характеру. Дані зміни набрали чинності з 01 січня 2017 року.

В той же час, Закон про дозвільну систему не містить норм щодо встановлення підстав та/або випадків для переоформлення документів дозвільного характеру.

Враховуючи зазначене, з редакції проекту форми Актів положення у частині переоформлення спеціальних дозволів на користування надрами посилання на Закон про дозвільну систему необхідно виключити.

Звертаємо увагу, що відповідно до частини другої статті 5 Закону про контроль зазначено, що уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю).

Вважаємо за необхідне затвердити спільний наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, як центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері здійснення державного геологічного контролю та Державної служби геології та надр України, як центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, зокрема, що здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

З метою забезпечення єдиного підходу органами державного нагляду (контролю) до розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), удосконалення системи державного нагляду (контролю), спрощення процедури проведення таких заходів постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 N 752 затверджено Методику розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) (далі - Методика).

З огляду на зазначене, проекти форм Актів, що пропонується затвердити проектом наказу, необхідно привести у відповідність до вимог Методики, зокрема, щодо наступного.

Відповідно до пункту 6 Методики уніфікована форма акта перевірки складається з таких частин:

перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю);

опис виявлених порушень;

перелік питань щодо здійснення контролю за діями (бездіяльністю) посадових осіб органу державного нагляду (контролю);

пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та складеного за його результатами акта;

перелік нормативно-правових актів та нормативних документів, відповідно до яких складено перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю).

Зауваження до титульного аркуша

Титульний аркуш проекту форми Акта необхідно привести у відповідність до вимог додатка до Методики.

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці"

Назву розділу необхідно викласти в наступній редакції "Перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю)".

Відповідно до вимог пункту 10 Методики перелік питань щодо проведення заходу повинен визначатися виключно на підставі нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства.

Також, відповідно до пункту 12 Методики у переліку питань щодо проведення заходу визначаються загальні питання щодо проведення перевірки документації суб'єкта господарювання та спеціальні питання щодо проведення перевірки його діяльності.

Більше того, відповідно до пункту 13 Методики питання щодо проведення заходу повинні:

- передбачати однозначні відповіді, які не мають подвійного трактування;

- містити чітко сформульовані вимоги законодавства із зазначенням статті (частини, пункту, абзацу тощо) відповідного нормативно-правового акта або нормативного документа;

- виключати невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід.

Проте, в питаннях проектів форм Актів зазначені вимоги Методики не враховано.

Зауваження до розділу "Порушення вимог законодавства, виявлені під час державного геологічного контролю"

Назву розділу необхідно викласти в наступній редакції "Опис виявлених порушень".

Зауваження до розділу "Перелік питань для контролю дій посадових осіб органу державного геологічного контролю"

Розділ необхідно викласти в наступній редакції:

"Перелік питань щодо здійснення контролю за діями
(бездіяльністю) посадових осіб органу державного нагляду (контролю)

Питання щодо здійснення контролю  Відповіді на питання  Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" 
так  ні  дотримання вимог законодавства не є обов'язковим для посадових осіб 
1. Про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) підприємство письмово попереджено не менше ніж за 10 календарних днів до його початку        частина четверта статті 5 
2. Посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), пред'явлено        частина п'ята статті 7, абзац третій статті 10 
3. Копію посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю) надано        частина п'ята статті 7, абзаци третій та шостий статті 10 
4. Перед початком проведення заходу державного нагляду (контролю) посадовими особами органу державного нагляду (контролю) внесено запис про проведення такого заходу до відповідного журналу суб'єкта господарювання (у разі його наявності)        частина дванадцята статті 4 
5. Під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) розглядалися лише ті питання, які стали підставою для його проведення і зазначені у направленні (посвідченні) на проведення такого заходу        частина перша статті 6 

____________

* Дана частина акта заповнюється виключно керівником суб'єкта господарювання або уповноваженою ним особою.".

Зауваження до розділу "Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу та складеного акта перевірки, що мають місце з боку надрокористувача"

Розділ необхідно викласти в наступній редакції:

"Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу
державного нагляду (контролю) та складеного за його результатами акта

Порядковий номер  Пояснення, зауваження або заперечення 

".

Зауваження до розділу "Підписи осіб, що брали участь у перевірці"

Розділ необхідно викласти в наступній редакції:

"Посадові особи органу державного нагляду (контролю): 
__________________________
(найменування посади) 
____________________
(підпис) 
__________________________
(ініціали та прізвище) 
Керівник суб'єкта господарювання або уповноважена ним особа: 
__________________________
(найменування посади) 
____________________
(підпис) 
__________________________
(ініціали та прізвище) 
Інші особи, які брали участь у проведенні заходу державного нагляду (контролю): 
__________________________
(найменування посади) 
____________________
(підпис) 
__________________________
(ініціали та прізвище) 
Примірник цього акта на сторінках отримано : 
__________________________
(найменування посади) 
____________________
(підпис) 
__________________________
(ініціали та прізвище) 
Відмітка про відмову від підписання керівником суб'єкта господарювання або уповноваженою ним особою, іншими особами цього акта
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________". 

Зауваження до розділу "Перелік нормативно-правових актів та нормативних документів, на підставі яких складено та яким відповідають питання, передбачені цим актом перевірки"

Назву розділу необхідно викласти в наступній редакції "Перелік нормативно-правових актів та нормативних документів, відповідно до яких складено перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю)".

Із зазначеного розділу необхідно виключити нормативно-правові акти, на які не надано посилання в жодному з питань, наведених в розділі "Питання, що підлягають перевірці".

Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" органи державного нагляду (контролю) зобов'язані оприлюднювати на своїх офіційних веб-сайтах нормативно-правові акти (крім актів, що мають гриф обмеження доступу), дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Здійснення заходів державного нагляду (контролю) без оприлюднення нормативно-правових актів (крім актів, що мають гриф обмеження доступу), дотримання яких перевіряється під час здійснення таких заходів, забороняється.

З огляду на зазначене, з усіх проектів форм Актів необхідно виключити посилання на нормативно-правові акти (нормативні документи), які не оприлюднені на офіційному веб-сайті Державної служби геології та надр України.

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту форми Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (видобування корисних копалин (металічні руди, неметалічні корисні копалини, горючі тверді корисні копалини))

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (видобування корисних копалин (горючі газоподібні та рідкі корисні копалини))

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.5.1, 4.5.2, 4.5.3, 4.5.4, 4.5.5, 4.5.6, 4.5.7, 4.5.8, 4.5.9, 4.5.10, 4.5.11, 4.5.12, 4.5.13, 4.5.14, 4.5.15, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 4.12, 4.13, 4.14, 4.15, 4.16, 4.17, 4.18, 4.19, 4.20, 4.21, 4.22, 4.23, 4.24, 4.25, 4.26, 4.27, 2.28, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 8.20, 8.21, 8.22, 8.23, 8.24, 8.25, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.5.1, 4.5.2, 4.5.3, 4.5.4, 4.5.5, 4.5.6, 4.5.7, 4.5.8, 4.5.9, 4.5.10, 4.5.11, 4.5.12, 4.5.13, 4.5.14, 4.5.15, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 4.12, 4.13, 4.14, 4.15, 4.16, 4.17, 4.18, 4.19, 4.20, 4.21, 4.22, 4.23, 4.24, 4.25, 4.26, 4.27, 2.28, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 8.20, 8.21, 8.22, 8.23, 8.24, 8.25, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.5.1, 4.5.2, 4.5.3, 4.5.4, 4.5.5, 4.5.6, 4.5.7, 4.5.8, 4.5.9, 4.5.10, 4.5.11, 4.5.12, 4.5.13, 4.5.14, 4.5.15, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 4.12, 4.13, 4.14, 4.15, 4.16, 4.17, 4.18, 4.19, 4.20, 4.21, 4.22, 4.23, 4.24, 4.25, 4.26, 4.27, 2.28, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 8.20, 8.21, 8.22, 8.23, 8.24, 8.25, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (видобування корисних копалин (води, грязі лікувальні))

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.7.1, 8.7.2, 8.7.3, 8.7.4, 8.7.5, 8.7.6, 8.7.7, 8.7.8, 8.7.9, 8.7.10, 8.7.11, 8.7.12, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.7.1, 8.7.2, 8.7.3, 8.7.4, 8.7.5, 8.7.6, 8.7.7, 8.7.8, 8.7.9, 8.7.10, 8.7.11, 8.7.12, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.7.1, 8.7.2, 8.7.3, 8.7.4, 8.7.5, 8.7.6, 8.7.7, 8.7.8, 8.7.9, 8.7.10, 8.7.11, 8.7.12, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (геологічне вивчення надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення (металічні руди, неметалічні корисні копалини, горючі тверді корисні копалини))

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (геологічне вивчення надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення (горючі газоподібні та рідкі корисні копалини))

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.10.1, 8.10.2, 8.10.3, 8.10.4, 8.10.5, 8.10.6, 8.10.7, 8.10.8, 8.10.9, 8.10.10, 8.10.11, 8.10.12, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 8.20, 8.21, 8.22, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.10.1, 8.10.2, 8.10.3, 8.10.4, 8.10.5, 8.10.6, 8.10.7, 8.10.8, 8.10.9, 8.10.10, 8.10.11, 8.10.12, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 8.20, 8.21, 8.22, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.10.1, 8.10.2, 8.10.3, 8.10.4, 8.10.5, 8.10.6, 8.10.7, 8.10.8, 8.10.9, 8.10.10, 8.10.11, 8.10.12, 8.11, 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16, 8.17, 8.18, 8.19, 8.20, 8.21, 8.22, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (будівництво та експлуатація підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо))

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 8.9, 8.10, 8.11, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Зауваження до розділу "Питання, що підлягають перевірці" проекту уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері державного геологічного контролю (будівництво та експлуатація підземних сховищ нафти чи газу)

Питання розділу необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики з урахуванням наступного:

1) передбачити переліки питань залежно від ступенів ризику;

2) у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 2.1, 2.2, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 4.12, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно чітко сформулювати вимоги нормативно-правових актів та нормативних документів, дотримання вимог яких є обов'язковим відповідно до законодавства;

3) в нормативному обґрунтуванні питань у питаннях 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 2.1, 2.2, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 4.12, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно надати посилання на статті (частини, пункти, абзаци тощо) відповідних нормативно-правових актів або нормативних документів, на підставі яких складено питання;

4) в нормативному обґрунтуванні питань 1.1, 1.2, 1.3, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 2.1, 2.2, 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 4.11, 4.12, 5.1, 6.1, 7.1, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7, 8.8, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 10.1, 10.2 необхідно виключити невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід державного нагляду (контролю).

Враховуючи вищезазначене, всі питання проектів форм Актів необхідно привести у відповідність до вимог пункту 13 Методики, відповідно до якого питання щодо проведення заходу повинні:

передбачати однозначні відповіді, які не мають подвійного трактування;

містити чітко сформульовані вимоги законодавства із зазначенням статті (частини, пункту, абзацу тощо) відповідного нормативно-правового акта або нормативного документа;

виключати невизначеність вимог законодавства, щодо дотримання яких проводиться захід.

Розробка та затвердження форм Повідомлення про проведення планової перевірки, Направлення на проведення перевірки, Акта про недопущення до перевірки, Припису, Подання на зупинення дії (анулювання) спеціального дозволу на користування надрами, Подання на поновлення дії спеціального дозволу на користування надрами не передбачено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Ураховуючи вищевикладене, проект наказу потребує приведення у відповідність до вимог законодавства.

Щодо змістовного наповнення АРВ до проекту наказу зазначаємо наступне.

Наданий розробником АРВ до проекту наказу не відповідає вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308, зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 (далі - Методика).

Відповідно до пункту 13 Методики результати проведення АРВ викладаються письмово згідно з додатком 1 цієї Методики.

Так, у розділі I "Визначення проблеми" АРВ згідно з вимогами Методики розробник повинен чітко визначити проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання, зокрема, обґрунтувати, чому проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів та діючих регуляторних актів, а також, чому зазначене регулювання стало актуальним саме зараз.

Проте, у АРВ до проекту наказу розробником зазначено, що основною проблемою, яка потребує врегулювання відповідним проектом наказу, є приведення редакції проекту форм документів у сфері здійснення державного геологічного контролю до змін у законодавстві, які стосувалися геологічної діяльності та видобування корисних копалин.

Разом з тим, у даному розділі АРВ відсутнє обґрунтування запропонованих змін, не проаналізований сьогоднішній стан здійснення процедури проведення державного геологічного контролю.

Також є не зрозумілим, чому розробником не розглянуто таку альтернативу, а саме, як внесення змін до положень діючого наказу Міністерства екології і природних ресурсів України від 28 березня 2013 року N 133 "Про затвердження форм документів у сфері здійснення державного геологічного контролю".

Таким чином, розробником порушено вимогу статті 4 Закону про регуляторну політику, зокрема, принципу адекватності, оскільки належним чином не обґрунтовано, наскільки обраний спосіб державного регулювання відповідає вирішенню існуючої проблеми та дозволить досягти поставлених цілей.

З іншої сторони, розробником у розділі I АРВ не зазначено, які містяться переваги у запропонованому проекті регуляторного акта на відміну від діючого регуляторного акта щодо здійснення державного контролю у сфері геологічної діяльності.

У зв'язку з цим, вищезазначене не відповідає вимогам статті 4 Закону про регуляторну політику, зокрема принципу доцільності, а саме у частині не обґрунтованої необхідності державного регулювання господарських відносин з метою їх вирішення.

Більше того, у АРВ розробник не оцінив важливість проблеми всього комплексу здійснення протиаварійних робіт у сфері енергетики, дані яких повинні бути наведені у цифровому чи кількісному вимірі, що доводили також факт існування проблеми і характеризували її масштаб.

Так, у розділі III АРВ "Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей" зазначено, що додаткові витрати з боку держави, громадян та суб'єктів господарювання на впровадження зазначеного регуляторного акта взагалі відсутні.

Натомість, по всій редакції проекту наказу передбачаються положення для суб'єктів господарювання стосовно проведення певних процедур, наприклад, часові затрати суб'єктів господарювання на подачу документів для інспекторів, зупинення господарської діяльності суб'єктів господарювання при здійсненні заходів планових або позапланових перевірок тощо.

Зауважуємо, що без наведених відповідних розрахунків витрат суб'єктів господарювання, яких вони зазнають як внаслідок впровадження проекту Закону, так і внаслідок застосування альтернативних способів досягнення цілей, що підтверджували б економічну доцільність обраного способу, неможливо у подальшому об'єктивно оцінити, наскільки обраний розробником спосіб державного втручання відповідає проблемі, що потребує врегулювання, та наскільки його застосування буде ефективним для її вирішення.

Щодо необхідності зазначення розрахунків витрат у Тесті малого підприємництва (М-Тест) зауважуємо наступне.

У розділі III АРВ "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" розробником наведені цифрові дані щодо кількості суб'єктів малого підприємництва, що складає 21,01 % від загальної кількості суб'єктів господарювання.

Водночас, у додатку 1 до Методики зазначено, якщо питома вага суб'єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, необхідно здійснити розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

Таким чином, відсутність розрахунків витрат у М-Тесті не дозволяє оцінити вплив регулювання на суб'єктів малого підприємництва, оцінити витрати, які вони понесуть внаслідок провадження регулювання, та, як наслідок, унеможливлює визначення необхідності вирівнювання питомої вартості навантаження між суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва шляхом запровадження компенсаторних механізмів для суб'єктів малого підприємництва.

Більше того, розробником порушено, зокрема, принцип ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів для малих суб'єктів господарювання.

У розділі VI АРВ "Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги" розробником не обраховано витрати органів виконавчої влади на виконання вимог регуляторного акта згідно з додатком 3 до Методики, що не дозволяє зробити висновок щодо забезпечення балансу інтересів суб'єктів господарювання та держави, та чи є обраний спосіб регулювання оптимальним з позиції мінімізації витрат держави. Також не обраховано витрат на одного середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно з додатком 2 до Методики, що не дозволяє зробити висновок стосовно визначення грошового еквівалента витрат, які будуть виникати внаслідок запровадження регуляторного акта для суб'єктів великого підприємництва.

Зазначені обставини унеможливлюють надання об'єктивного висновку стосовно забезпечення балансу інтересів суб'єктів господарювання та держави, та чи витрати держави не є оптимальними і не містять ознак корупційних ризиків.

Таким чином, зазначене не відповідає вимогам статті 4 Закону про регуляторну політику, зокрема, принципу ефективності- забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат для великих суб'єктів господарювання та держави.

У розділі V АРВ "Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми" розробником не описано механізм дії запропонованого регулювання з урахуванням основних процесів, які потрібно буде забезпечити як органам влади, так і суб'єктам господарювання для реалізації його вимог. При цьому розробником не враховано, що механізм реалізації регуляторного акта має бути безпосередньо пов'язаний із цілями та очікуваними результатами регуляторного акта, тобто яким чином будуть діяти норми проекту наказу, та якою прогнозується ситуація після набрання регуляторним актом чинності.

У розділі VII АРВ "Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта" відсутнє, власне, обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

У розділі VIII АРВ "Визначення показників результативності дії регуляторного акта" розробником не враховано вимоги пункту 10 Методики.

Так, розробником не наведено жодних обов'язкових показників результативності регуляторного акта, які безпосередньо характеризують результативність регуляторного акта. Відповідно до вимог Методики ці показники мають бути не описовими, а кількісними та вимірювальними.

Крім того, розробником наведено не всі прогнозовані показники результативності дії регуляторного акта у кількісному виразі.

Таким чином, за результатами розгляду положень проекту наказу та АРВ, встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики: доцільності, ефективності та збалансованості, визначених статтею 4 Закону про регуляторну політику, а також вимог статті 8 Закону про регуляторну політику у частинні підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами).

Ураховуючи викладене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту наказу Міністерства екології і природних ресурсів України "Про затвердження форм документів у сфері здійснення державного геологічного контролю".

Голова Державної регуляторної служби України К. Ляпіна