ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ЛИСТ
18.02.2010 N 1973
Про розгляд звернення
Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянуто звернення Г.Г., ФОП І-ко Ю.В. від 11.01.2010 б/н щодо застосування декларативного принципу чи принципу мовчазної згоди для отримання висновку щодо погодження проекту відведення земельної ділянки, надіслане електронною поштою, та, в межах компетенції, повідомляється наступне.
Стосовно застосування декларативного принципу
Згідно із статтею 1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" ( 2806-15 ) декларативний принцип - це принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності без отримання документа дозвільного характеру шляхом повідомлення адміністратора або відповідного дозвільного органу про відповідність його матеріально-технічної бази вимогам законодавства.
Тобто, для початку роботи суб'єкту господарювання досить подати до адміністратора або відповідного дозвільного органу Декларацію, в якій зазначається відповідність його матеріально-технічної бази вимогам законодавства.
Таким чином, не можливо отримати висновок щодо погодження проекту відведення земельної ділянки із застосуванням декларативного принципу, оскільки у даному випадку немає можливості визначити предмет декларування.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" ( 2806-15 ) можливість набуття суб'єктом господарювання права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності за декларативним принципом встановлюється виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру.
Стосовно впровадження принципу мовчазної згоди
Згідно з Переліком документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, що видаються виключно через дозвільні центри, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 N 526 "Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2010 N 70). погодження проекту відведення земельної ділянки надається комісіями з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою (далі - Комісія), які діють відповідно до статті 186-1 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (далі - Кодекс).
Відповідно до частини восьмої статті 118 Кодексу ( 2768-14 ) розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії, яка протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні. У разі відмови у погодженні проект повертається заявнику у зазначений у цій частині строк.
Разом з тим, у разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається Комісією до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи.
Згідно з частиною дев'ятою зазначеної статті Кодексу ( 2768-14 ) районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Отже, видача Комісією висновку щодо погодження проекту відведення земельної ділянки є частиною дозвільної процедури отримання рішення відповідної ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Враховуючи викладене, застосування у даному випадку принципу мовчазної згоди є неможливим, оскільки кінцевим результатом даної дозвільної процедури є рішення відповідної ради.
Додаткову інформацію із зазначених питань можуть надати Міністерство регіонального розвитку та будівництва України як спеціально уповноважений орган з питань будівництва, архітектури та містобудування та Державний комітет України із земельних ресурсів як спеціально уповноважений орган з питань земельних ресурсів.
Заступник Голови Г.М.Яцишина