КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IV сесія VI скликання
РІШЕННЯ
24.12.2009 N 930/2999
(Рішення втратило чинність на підставі Рішення
Київської міської ради
N 63/9120 від 28.02.2013)
Про внесення змін до рішення Київської міської ради
від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури
передачі в користування земельних ділянок в м. Києві"
(Щодо змін додатково див. Рішення Київміськради
N 906/4344 від 27.05.2010)
Відповідно до Земельного кодексу України, законів України від 16.09.2008 N 509-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву", від 05.11.2009 N 1702-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку набуття прав на землю" та "Про оренду землі", з метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства процедури передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність у місті Києві Київська міська рада ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення Київської міської ради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві" (із змінами і доповненнями, внесеними рішенням Київської міської ради від 28.09.2006 N 36/93), виклавши його в такій редакції:
"РІШЕННЯ
Про порядок передачі (надання) земельних ділянок
в користування або у власність у місті Києві
Відповідно до Земельного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про оренду землі", "Про землеустрій", "Про державну експертизу землевпорядної документації", з метою забезпечення вирішення питань землекористування Київська міська рада вирішила:
1. Затвердити Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність у місті Києві згідно з додатком N 1 до цього рішення.
2. Затвердити:
- тимчасову форму клопотання про погодження місця розташування об'єкта (чинна до затвердження відповідної форми Кабінетом Міністрів України) згідно з додатком N 2 до цього рішення;
- форму клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою згідно з додатком N 3 до цього рішення;
- форму дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою згідно з додатком N 4 до цього рішення.
3. Визнати такими, що втратили чинність, рішення Київської міської ради від 26.06.2003 N 512/672 "Про порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві" та від 14.03.2002 N 313/1747 "Про затвердження Порядку набуття права на землю юридичними особами та громадянами в м. Києві".
4. Внести зміни до пункту 2 рішення Київської міської ради від 28.11.2002 N 118/278 "Про припинення управлінню капітального будівництва Київської міської державної адміністрації права користування земельними ділянками", а саме: слова "зарахувати до земель запасу відповідних категорій" замінити словами "вважати міськими землями, не наданими у власність чи користування".
5. Доручити виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) утворити постійно діючу комісію з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
6. Виконавчому органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) забезпечити участь своїх уповноважених представників у роботі постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
7. На виконання статті 186-1 Земельного кодексу України покласти організацію роботи постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, матеріально-технічне забезпечення її діяльності та контроль за дотриманням нею термінів і порядку розгляду документації із землеустрою на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
8. Покласти контроль за виконанням цього рішення та дотриманням законодавства у сфері земельних відносин у зв'язку з функціонуванням постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою в м. Києві, на постійну комісію Київради з питань земельних відносин, містобудування та архітектури (далі - Комісія).
Додаток N 1
до рішення
Київської міської ради
15.07.2004 N 457/1867
(в редакції рішення
Київської міської ради
від 24.12.2009 N 930/2999)
Тимчасовий порядок
передачі (надання) земельних ділянок у користування
або у власність у місті Києві
Розділ 1.
Загальні положення
Стаття 1. Завдання та сфера дії Тимчасового
порядку передачі (надання) земельних ділянок у
користування або у власність у місті Києві
1. Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність у місті Києві (далі - Порядок) визначає загальні положення і встановлює особливості та процедуру надання в постійне користування, передачі в оренду та у власність земельних ділянок в м. Києві, оформлення права користування землею та посвідчення права власності на землю на підставі прийнятих Київською міською радою рішень.
2. Цей Порядок розроблено відповідно до вимог Конституції України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Водного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду землі", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про землеустрій", "Про охорону культурної спадщини", "Про державну експертизу землевпорядної документації" з метою вирішення питань реалізації права на землю фізичними та юридичними особами.
3. Чинність цього Порядку поширюється на випадки надання (передачі) Київською міською радою земельних ділянок:
а) в постійне користування:
- підприємствам, установам та організаціям, що належать до державної та комунальної власності;
- громадським організаціям інвалідів України, їх підприємствам (об'єднанням), установам та організаціям;
- релігійним організаціям України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їхньої діяльності;
- підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління багатоквартирними житловими будинками державної або комунальної власності та будівлями і спорудами, що належать їм;
б) в оренду або в постійне користування у разі:
- розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
- використання земельних ділянок для потреб, пов'язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій);
- використання релігійними організаціями, легалізованими в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
- будівництва об'єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
- надання земельних ділянок державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам;
- надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їх членам) під творчі майстерні;
- надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
- розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
- будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об'єктів зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу);
- створення озеленених територій загального користування;
- будівництва об'єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об'єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
- передачі громадянам земельних ділянок для ведення садівництва, будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів;
- надання земельних ділянок особам взамін тих, що були викуплені (примусово відчужені) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
- розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції;
- надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб;
- надання земельної ділянки взамін викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику або його спадкоємцю (правонаступнику) у разі якщо така потреба відпала;
- передачі (надання) земельних ділянок в інших випадках, визначених законом;
в) безоплатно у власність громадянам із земель державної або комунальної власності, а також у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян, для:
- будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки);
- будівництва індивідуальних гаражів;
- індивідуального дачного будівництва;
- ведення садівництва;
г) безоплатно у власність юридичним особам:
- житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам для житлового і гаражного будівництва;
- садівницьким товариствам (земель загального користування, зайнятих захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами та іншими об'єктами загального користування);
- об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків для експлуатації і обслуговування розташованих на земельних ділянках багатоквартирних житлових будинків, а також будівель, споруд та прибудинкової території, що належать їм.
4. Клопотання про погодження місця розташування об'єкта, про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою (крім клопотань громадян про передачу земельних ділянок безоплатно у власність в межах визначених законодавством норм безоплатної передачі земельних ділянок громадянам) подаються до Київської міської ради через приймальню Київської міської ради з земельних питань (далі - приймальня Київради з земельних питань).
5. Реєстрацію клопотань, зазначених в частині четвертій цієї статті, формування відповідних справ-клопотань та передачу їх до Київської міської ради здійснює приймальня Київради з земельних питань.
6. Матеріально-технічне забезпечення приймальні Київради з земельних питань покладається на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління земельних ресурсів).
Стаття 2. Терміни та визначення
У цьому Порядку наведені далі терміни і визначення вживаються в такому значенні:
зацікавлена особа - фізична або юридична особа, яка має намір одержати земельну ділянку в користування або безоплатно у власність і має на це право згідно з законодавством України;
земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами;
землевпорядна організація - суб'єкт господарювання, який відповідно до вимог законодавства України має ліцензію на виконання робіт із землеустрою;
справа-клопотання - зареєстрована приймальнею Київради з земельних питань справа, яка сформована на підставі клопотань зацікавлених осіб про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, містить дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою, реєстраційний номер якої є одночасно її реєстраційним номером в Головному управлінні земельних ресурсів;
кадастрова справа - зареєстрована приймальнею Київради з земельних питань справа, яка сформована на підставі клопотань зацікавлених осіб про передачу (надання) земельної ділянки та доданих зацікавленими особами до клопотань документів, містить дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та/або технічну документацію із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, реєстраційний номер якої є одночасно її реєстраційним номером в Головному управлінні земельних ресурсів;
право постійного користування землею - це набуте у встановленому законодавством порядку право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення терміну;
право оренди земельної ділянки - це набуте у встановленому законодавством порядку та засноване на договорі строкове платне володіння, користування земельною ділянкою;
право власності на землю - це набуте у встановленому законодавством порядку право володіння, користування і розпоряджання земельною ділянкою;
вихідні дані - текстово-графічна інформація щодо умов розроблення документації із землеустрою;
проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки - вид документації із землеустрою, яка розробляється у випадках, передбачених законодавством та цим Порядком, і затверджується рішенням Київської міської ради та визначає місце розташування земельної ділянки, її розмір, площу, цільове призначення, правовий режим, обмеження та обтяження землекористування і складається з текстової та графічної частин;
технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою - вид документації із землеустрою, яка розробляється у випадку надання (передачі) земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення та коли законодавством не вимагається розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
документи, що посвідчують право на земельну ділянку - державний акт на право власності на земельну ділянку, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, договір оренди землі, договір на право тимчасового користування землею, договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди);
цільове призначення земельної ділянки - віднесення земельної ділянки відповідно до вимог Земельного кодексу України до земель тієї чи іншої категорії.
Стаття 3. Підстави для передачі (надання)
земельних ділянок у користування
1. Передача земельних ділянок в оренду або надання їх в постійне користування здійснюється відповідно до рішення Київської міської ради, яке приймається на підставі документації із землеустрою.
2. Передача земельних ділянок в оренду або надання їх в постійне користування на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснюється у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та/або надання в користування земельної ділянки, межі якої не встановлені в натурі (на місцевості), в інших випадках, передбачених законодавством.
3. Передача земельних ділянок в оренду або надання їх в постійне користування на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, здійснюється у разі передачі (надання) в користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості) відповідно до документів, що посвідчують право користування (власності) земельною ділянкою, або матеріалів земельно-кадастрової інвентаризації, без зміни її цільового призначення і якщо така земельна ділянка не потребує вилучення (викупу) у землекористувачів (власників) для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності.
4. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, у разі надання (передачі) земельної ділянки в користування, коли законодавством не вимагається розроблення проекту відведення земельної ділянки, розробляються на підставі дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою.
Стаття 4. Підстави для безоплатної передачі
земельних ділянок у власність юридичним
особам або громадянам
1. Передача земельних ділянок із земель державної і комунальної власності безоплатно у власність юридичним особам або громадянам здійснюється на підставі рішення Київської міської ради за результатами розгляду документації із землеустрою, а у разі приватизації громадянами земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні, - за результатами розгляду технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
2. Передача земельних ділянок безоплатно у власність здійснюється у разі:
- приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;
- безоплатної передачі громадянам земельної ділянки із земель державної і комунальної власності в межах визначених законодавством норм безоплатної передачі земельних ділянок громадянам;
- безоплатної передачі житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам, садівницьким товариствам та об'єднанням співвласників багатоквартирного житлового будинку у передбачених законодавством випадках;
- в інших випадках, передбачених законодавством.
3. Передача земельних ділянок безоплатно у власність на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснюється у випадках, передбачених частиною другою статті 3 цього Порядку.
4. Передача земельних ділянок безоплатно у власність на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку, здійснюється у випадках, передбачених частиною третьою статті 3 цього Порядку.
Розділ 2.
Порядок отримання дозволу Київської міської ради
на розроблення документації із землеустрою
Стаття 5. Подання клопотання щодо
надання дозволу на розроблення документації
із землеустрою щодо відведення земельної ділянки
1. Зацікавлена особа, яка має намір одержати земельну ділянку в користування або у власність (крім громадян, які подають клопотання про передачу земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), ведення садівництва, індивідуального дачного та гаражного будівництва) звертається до Київської міської ради з клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою через приймальню Київради з земельних питань.
2. До клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки додаються:
- викопіювання з кадастрового плану міста;
- графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки;
- письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі наявності землекористувача);
- документи щодо правового статусу будівель та споруд, якщо такі розташовані на земельній ділянці;
- копії документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою (за наявності);
- копії рішень уповноважених органів про передачу (надання) земельної ділянки в користування або довідка Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про відсутність у архіві документів щодо відведення відповідної земельної ділянки;
- засвідчені нотаріально копії установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копії свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- копія довіреності, на підставі якої інтереси заявника представлятиме його уповноважена особа (у разі якщо клопотання подається представником).
3. Склад та вимоги до графічних матеріалів, які додаються до клопотання, визначає Головне управління земельних ресурсів на підставі Закону України "Про землеустрій".
4. Приймальня Київради із земельних питань приймає клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою з доданими до нього документами, реєструє його у день надходження, протягом доби або наступного дня після вихідних днів, формує відповідну справу-клопотання за умови відповідності клопотання вимогам частин першої та другої цієї статті.
Клопотання та додані до нього документи, оформлені без дотримання вимог частин першої та другої цієї статті, не приймаються.
5. Реєстраційний номер клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою є одночасно його реєстраційним номером у Головному управлінні земельних ресурсів.
6. Зареєстроване клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою протягом одного робочого дня після прийняття та його реєстрації передається приймальнею Київради з земельних питань Київському міському голові або заступнику міського голови - секретарю Київради для накладення відповідної резолюції.
7. Клопотання про надання дозволу на розроблення документації землеустрою з дорученням (резолюцією) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради протягом двох робочих днів передається в установленому порядку до Головного управління земельних ресурсів для опрацювання.
Одночасно приймальнею Київради з земельних питань разом з дорученням (резолюцією) на розгляд клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою до Головного управління земельних ресурсів передається сформована справа-клопотання.
Стаття 6. Надання дозволу Київської міської ради
на розроблення документації із землеустрою
1. За результатами опрацювання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою Головне управління земельних ресурсів готує проект дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою згідно з додатком N 4 до цього рішення (або проект відмови у наданні такого дозволу) та проект відповідного висновку Комісії.
2. Комісія розглядає проект висновку та клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою разом з доданими до нього документами.
3. Якщо Комісія погоджується з проектами документів, підготовленими Головним управлінням земельних ресурсів, то за результатами розгляду головою та секретарем комісії підписується висновок і передається до приймальні Київради із земельних питань.
4. Приймальня Київради із земельних питань не пізніше наступного робочого дня після отримання підписаного висновку Комісії передає його разом із клопотанням та проектом дозволу на розроблення документації із землеустрою (або відмову в наданні дозволу) на розгляд Київському міському голові або заступнику міського голови - секретарю Київради.
5. Якщо Комісія не погоджується з проектами документів, підготовленими Головним управлінням земельних ресурсів, то за результатами розгляду Комісія надає витяг з протоколу засідання Комісії, підписаний головою та секретарем Комісії, до Головного управління земельних ресурсів для підготовки проекту дозволу на розроблення документації із землеустрою або відмови у наданні дозволу, - відповідно до витягу з протоколу.
6. На підставі витягу із протоколу засідання Комісії Головне управління земельних ресурсів подає через приймальню Київради із земельних питань на розгляд Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради проект дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою або відмови у наданні дозволу.
7. Київський міський голова або заступник міського голови - секретар Київради на підставі висновку або витягу з протоколу засідання Комісії підписує дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою або відмову у наданні такого дозволу.
8. Підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою щодо земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено згідно із статтею 151 Земельного кодексу України.
9. Київський міський голова, заступник міського голови - секретар Київради у разі незгоди з висновком (витягом з протоколу) Комісії повертає його зі своїми зауваженнями для повторного розгляду.
10. Дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою або відмова в наданні такого дозволу передається до приймальні Київради із земельних питань для видачі зацікавленій особі або її уповноваженому представнику.
11. Копія дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою або відмови в наданні такого дозволу разом із відповідною справою-клопотанням передається до Головного управління земельних ресурсів.
12. Видача дозволів Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою та відмов в наданні таких дозволів здійснюється кожного робочого дня.
13. Дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою не гарантує позитивного рішення Київської міської ради з питання передачі (надання) земельної ділянки. В дозволі відповідно до вимог законодавства України можуть бути зазначені попередні умови передачі (надання) земельної ділянки.
Розділ 3.
Погодження місця розташування об'єкта
на земельній ділянці
Стаття 7. Подання клопотання про
погодження місця розташування об'єкта
1. Юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, наданих у постійне користування із земель державної чи комунальної власності, для суспільних потреб та у викупі земельних ділянок, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності, звертаються з клопотанням про погодження місця розташування об'єкта до Київської міської ради за встановленою формою.
2. До клопотання додаються:
- матеріали обгрунтування необхідності вилучення (викупу) та/або відведення земельної ділянки;
- позначене на відповідному графічному матеріалі (в масштабі 1:2000) бажане місце розташування об'єкта з орієнтовними розмірами земельної ділянки;
- нотаріально засвідчена письмова згода землевласника (землекористувача) на вилучення (викуп) земельної ділянки (її частини) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (викупу) земельної ділянки та умов її вилучення (викупу);
- нотаріально засвідчена письмова згода землевласника (землекористувача) на вилучення (викуп) земельної ділянки (її частини) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (викупу) земельної ділянки та умов її вилучення (викупу);
- засвідчені нотаріально копії установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копії свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- копія довіреності, на підставі якої інтереси заявника представлятиме його уповноважена особа (у разі якщо клопотання подається представником).
3. Клопотання про погодження місця розташування об'єкта подається до Київської міської ради через приймальню Київради з земельних питань.
4. У разі вилучення (викупу) земельних ділянок під об'єкти містобудування, розміщення яких визначено містобудівною або землевпорядною документацією (генеральні плани населених пунктів, проекти детального планування, інша містобудівна документація, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проекти землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів тощо), погодження місця розташування об'єкта не проводиться.
Стаття 8. Розгляд клопотань про погодження
місця розташування об'єкта
1. Приймальня Київради з земельних питань приймає клопотання про погодження місця розташування об'єкта з доданими до нього документами, реєструє його у день надходження і протягом доби або наступного дня після вихідних днів, формує відповідну справу-клопотання.
У разі невідповідності клопотання про погодження місця розташування об'єкта та складу доданих до нього документів вимогам цього Порядку клопотання не приймається.
2. Зареєстроване клопотання про погодження місця розташування об'єкта протягом одного робочого дня після прийняття та реєстрації передається Київському міському голові або заступнику міського голови - секретарю Київради для накладення відповідної резолюції (доручення).
3. Клопотання про погодження місця розташування об'єкта з резолюцією (дорученням) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради протягом двох робочих днів передається в установленому порядку до Головного управління земельних ресурсів для винесення на розгляд постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
4. Постійно діюча комісія з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, розглядає клопотання відповідно до наданих повноважень протягом трьох тижнів і надає висновок про погодження місця розташування об'єкта або відмову в такому погодженні.
5. На підставі висновку постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, Головне управління земельних ресурсів готує проект рішення Київської міської ради про погодження місця розташування об'єкта або про відмову в такому погодженні.
6. Підготовлений Головним управлінням земельних ресурсів проект рішення про погодження місця розташування об'єкта або про відмову в такому погодженні подається на розгляд Київської міської ради та в двотижневий термін розглядається нею в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
7. Рішення Київської міської ради про погодження місця розташування об'єкта є дозволом на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Розділ 4.
Порядок розроблення та погодження проекту
землеустрою щодо відведення земельної ділянки
Стаття 9. Розроблення проекту землеустрою
щодо відведення земельної ділянки
1. Після отримання дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою зацікавлена особа звертається до Головного управління земельних ресурсів для отримання вихідних даних на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
2. На підставі дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою та звернення зацікавленої особи Головне управління земельних ресурсів готує та видає вихідні дані на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
3. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється на підставі дозволу на його розроблення та відповідно до вихідних даних, виданих Головним управлінням земельних ресурсів.
4. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється землевпорядною організацією, яка має ліцензію на виконання робіт із землеустрою, за замовленням зацікавленої особи.
5. Умови і терміни розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки визначаються договором, укладеним між зацікавленою особою і землевпорядною організацією.
6. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється відповідно до вимог, визначених законодавством та цим Порядком.
Стаття 10. Погодження проекту землеустрою
щодо відведення земельної ділянки
1. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки разом із дозволом Київської міської ради на його розробку передається до Головного управління земельних ресурсів для організації його погодження постійно діючою комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
Одночасно до Головного управління земельних ресурсів передається в електронному вигляді земельно-кадастрова інформація для внесення до бази даних земельного кадастру у форматі, визначеному Головним управлінням земельних ресурсів.
2. Постійно діюча комісія з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, протягом трьох тижнів надає висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
3. У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи відповідно до закону.
4. Зацікавлена особа має право ініціювати проведення добровільної державної експертизи проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
5. У разі якщо місце розташування об'єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), погоджені згідно з вимогами статті 151 Земельного кодексу та розділу 3 цього Порядку, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект не підлягає погодженню постійно діючою комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
Стаття 11. Підготовка проекту рішення
Київської міської ради про передачу
(надання) земельної ділянки
1. Після погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної постійно діючою комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи Головне управління земельних ресурсів або Комісія виступає суб'єктом подання проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність).
У разі надання постійно діючою комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, висновку про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Головне управління земельних ресурсів або Комісія виступає суб'єктом подання проекту рішення Київської міської ради про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність).
2. Головне управління земельних ресурсів подає підготовлений проект рішення про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову в передачі (наданні) земельної ділянки разом з проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровою справою) до Київської міської ради в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
3. Рішення про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову в передачі (наданні) земельної ділянки приймається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
4. Рішенням про передачу (надання) земельної ділянки у користування (власність) за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:
- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- вилучення земельних ділянок у землекористувачів (у разі необхідності);
- передача (надання) земельної ділянки особі з визначенням умов її використання і затвердженням умов передачі (надання), у тому числі (у разі необхідності) вимог відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Розділ 5.
Порядок передачі (надання) земельної ділянки на підставі
технічної документації із землеустрою щодо складання документа,
що посвідчує право користування земельною
ділянкою (без проекту її відведення)
Стаття 12. Розроблення технічної документації
із землеустрою щодо складання документа,
що посвідчує право користування земельною
ділянкою (без проекту її відведення)
2. На підставі дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою та звернення зацікавленої особи Головне управління земельних ресурсів готує та видає вихідні дані на розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
1. Після отримання дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою у разі якщо за законодавством розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не вимагається, зацікавлена особа звертається до Головного управління земельних ресурсів для отримання вихідних даних на розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
3. Підставою для розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, є дозвіл на її розробку та видані Головним управлінням земельних ресурсів вихідні дані на розроблення такої технічної документації.
4. Технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, розробляється землевпорядною організацією, яка має ліцензію на виконання робіт із землеустрою, за замовленням зацікавленої особи.
5. Умови і терміни розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, визначаються договором, укладеним між зацікавленою особою і землевпорядною організацією.
6. Технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, розробляється відповідно до вимог, визначених законодавством та цим Порядком.
7. У разі передачі (надання) земельної ділянки для забудови (здійснення нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, впорядкування об'єктів містобудування, розширення та технічного переоснащення підприємств), якщо таке будівництво не передбачалось наявними документами, що посвідчують право на землю, а також у випадку внесення змін до документації із землеустрою в зв'язку із визначенням (зміною) землекористувачем або власником землі виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, технічна документація розглядається Комісією, яка в разі необхідності має право витребувати інформацію про наявні містобудівні обмеження щодо використання земельної ділянки відповідно до статті 20 Земельного кодексу України.
8. Технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, не підлягає погодженню постійно діючою комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
9. У разі набуття зацікавленою особою права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, яка перебуває в користуванні іншої особи, оформлення прав на відповідну земельну ділянку здійснюється з урахуванням положень статті 120 Земельного кодексу України.
Стаття 13. Розгляд технічної документації
із землеустрою щодо складання
документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою,
підготовка та прийняття Київською міською радою
рішення про передачу (надання) земельної ділянки
1. Розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, подається до Головного управління земельних ресурсів для підготовки висновку про можливість передачі (надання) земельної ділянки та проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову в передачі (наданні) земельної ділянки.
Одночасно до Головного управління земельних ресурсів передається в електронному вигляді земельно-кадастрова інформація для внесення до бази даних земельного кадастру у форматі, визначеному Головним управлінням земельних ресурсів.
2. Головне управління земельних ресурсів здійснює комплексний аналіз технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, та, за умови її відповідності законодавству і цьому Порядку, надає висновок про погодження технічної документації або про відмову у погодженні технічної документації. Головне управління земельних або Комісія виступає суб'єктом подання проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову в передачі (наданні) земельної ділянки (у разі невідповідності технічної документації вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів).
3. Головне управління земельних ресурсів подає підготовлений проект рішення про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову в передачі (наданні) земельної ділянки разом з технічною документацією із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою (кадастровою справою), до Київської міської ради в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
4. Рішення про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову в передачі (наданні) земельної ділянки приймається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
Розділ 6.
Вимоги до складу документації із землеустрою
Стаття 14. Вимоги до складу документації
із землеустрою
1. Документація із землеустрою виготовляється з дотриманням вимог нормативно-правових актів, що регламентують порядок підготовки відповідної документації із землеустрою, та складається з текстової і графічної частин.
2. Текстова частина проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки має містити:
- пояснювальну записку;
- дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою;
- вихідні дані на розроблення документації із землеустрою, видані Головним управлінням земельних ресурсів;
- технічне завдання зацікавленої особи землевпорядній організації на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- документи щодо правового статусу земельної ділянки;
- документи щодо існуючих та можливих обмежень та обтяжень;
- копії установчих документів для юридичних осіб, а для громадянина - копію документа, що посвідчує особу, та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- інші матеріали, передбачені законодавством.
До проекту землеустрою додаються затверджені в установленому порядку матеріали погодження місця розташування об'єкта (у разі їх наявності).
3. Текстова частина технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, має містити:
- пояснювальну записку;
- дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою;
- вихідні дані на розроблення документації із землеустрою, видані Головним управлінням земельних ресурсів;
- технічне завдання зацікавленої особи землевпорядній організації на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою;
- документи щодо правового статусу земельної ділянки;
- документи щодо існуючих та можливих обмежень (обтяжень) за їх наявності;
- акт приймання-передачі межових знаків на зберігання;
- акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності;
- рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди;
- копії установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копії свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а для громадянина - копію документа, що посвідчує особу, та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- висновок Головного управління земельних ресурсів щодо можливості передачі (надання) земельної ділянки;
- висновок Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про можливість будівництва та про наявні містобудівні обмеження щодо використання земельної ділянки (у разі передачі (надання) земельної ділянки для забудови (здійснення нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, впорядкування об'єктів містобудування, розширення та технічного переоснащення підприємств);
- інші матеріали, передбачені законодавством.
4. Пояснювальна записка документації із землеустрою має містити аналіз всіх матеріалів, що містяться в документації із землеустрою, зокрема:
- матеріалів, що обґрунтовують розмір, місце розташування та цільове призначення земельної ділянки;
- існуючих та можливих обмежень (обтяжень) за їх наявності;
- існуючого характеру землекористування в районі розташування земельної ділянки;
- проектного рішення стосовно визначення меж земельної ділянки;
- результатів польового обстеження земельної ділянки та фактичного стану її господарського використання;
- стану зелених насаджень та їх належності;
- відомостей про правовий статус земельної ділянки, суміжних землевласників та землекористувачів;
- цільового призначення земельної ділянки;
- грошової оцінки земельної ділянки;
- пропонованого порядку вирішення майнових питань щодо земельної ділянки, будівель та споруд, іншого нерухомого майна, яке планується знести (перенести) під час забудови, із посиланнями на документи, які дають можливість вирішити майнові питання (договори, угоди, інші правочини, гарантійні листи, рішення суду, висновки комісій тощо) (у разі необхідності).
5. До пояснювальної записки додаються матеріали, що обґрунтовують проектне рішення, зокрема:
- експлікація земель у розрізі землекористувань та угідь;
- інформація про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;
- розрахунки втрат сільськогосподарського або лісогосподарського виробництва у разі якщо відведення земельної ділянки здійснюється за рахунок сільськогосподарських та лісових угідь (у випадках, передбачених законодавством);
- архівні матеріали, які дають змогу визначити користувачів земельної ділянки, щодо якої розробляється документація із землеустрою.
6. Графічна частина документації із землеустрою має містити:
- викопіювання з кадастрового плану міста;
- топографічний план у масштабі 1:500 (або 1:2000) з варіантом розміщення об'єкта (у разі передачі (надання) земельної ділянки для містобудівної діяльності);
- план земельної ділянки з ситуаційною схемою розташування об'єкта в районі забудови;
- план земельної ділянки з визначенням обмежень (обтяжень) у разі їх наявності;
- фрагменти схеми економіко-планувальних зон із зазначенням місця розташування земельної ділянки, номера, назви економіко-планувальної зони та базової вартості 1 м2 землі;
- креслення, що відображає місця розташування поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
7. Обов'язковими елементами плану земельної ділянки є ситуаційна схема розташування земельної ділянки в системі кварталів населеного пункту або кадастрового плану міста, креслення земельної ділянки, передбаченої для передачі (надання), експлікація земельних угідь, умовні позначення, масштаб креслення, реквізити організації-виконавця, засвідчені печаткою.
8. План земельної ділянки складається на основі кадастрового плану міста на час розроблення документації із землеустрою.
9. Фрагмент схеми економіко-планувальних зон виконується на основі схеми вулично-шляхової мережі із зазначенням місця розташування земельної ділянки, меж економіко-планувальних зон, їх номерів, зони дії локальних факторів базової вартості 1 м2 землі.
10. На плані земельної ділянки з визначенням наявних та можливих обмежень і обтяжень відображається земельна ділянка, що передається (надається), частини земельної ділянки, на яких діють обмеження і обтяження, їх межі, лінійні розміри та площа.
11. До складу технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, також входять:
- матеріали польових геодезичних робіт;
- план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки;
- кадастровий план земельної ділянки.
Розділ 7.
Передача громадянам безоплатно у власність або надання
в оренду земельних ділянок для будівництва та обслуговування
житлових будинків, господарських будівель і споруд
(присадибні ділянки), ведення садівництва, індивідуального
дачного та гаражного будівництва
Стаття 15. Порядок отримання дозволу на
розроблення документації із землеустрою у
випадках передачі громадянам безоплатно у
власність або надання в оренду земельних
ділянок для будівництва та обслуговування
житлових будинків, господарських будівель і споруд
(присадибні ділянки), ведення садівництва, індивідуального
дачного та гаражного будівництва
1. Громадяни, зацікавлені в одержанні земельної ділянки в межах м. Києва для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), індивідуального гаражного та дачного будівництва чи ведення садівництва, подають клопотання до Київської міської ради. У клопотанні зазначаються цільове призначення ділянки, орієнтовний розмір і місце розташування земельної ділянки.
2. До клопотання додаються:
- графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки;
- погодження землекористувача у разі якщо ділянка перебуває в користуванні інших осіб (підпис землекористувача посвідчується нотаріально у встановленому порядку);
- фотокопія паспорта громадянина.
3. Подане клопотання громадянина з дорученням (резолюцією) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради направляється до Головного управління земельних ресурсів для опрацювання у встановленому порядку та надання зацікавленим особам за їх зверненнями вихідних даних на розроблення документації із землеустрою.
4. Доручення (резолюція) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради, надане до клопотання громадянина про передачу земельної ділянки, є дозволом Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою.
Стаття 16. Розробка і погодження документації із
землеустрою у випадках передачі громадянам безоплатно
у власність або надання в оренду земельних
ділянок для будівництва та обслуговування
житлових будинків, господарських будівель і
споруд (присадибні ділянки), ведення садівництва,
індивідуального дачного та гаражного будівництва
1. Розроблення і погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), ведення садівництва, індивідуального дачного та гаражного будівництва здійснюється відповідно до розділу 4 цього Порядку.
2. Розроблення і розгляд технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою (без проекту її відведення) у разі передачі земельних ділянок громадянам для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), ведення садівництва, індивідуального дачного та гаражного будівництва здійснюється відповідно до розділу 5 цього Порядку.
Розділ 8.
Приватизація земельних ділянок, які перебувають
у користуванні громадян
Стаття 17. Подання заяви про приватизацію
земельної ділянки
1. Громадяни, у користуванні яких перебувають земельні ділянки, мають право на їх приватизацію для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), будівництва індивідуальних гаражів, індивідуального дачного будівництва, ведення садівництва.
2. Громадяни, які мають право і зацікавлені у приватизації земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні, звертаються до Київської міської ради із заявою про приватизацію земельної ділянки.
3. Заява про приватизацію земельної ділянки протягом одного тижня передається Київським міським головою або заступником міського голови - секретарем Київради із дорученням (резолюцією) для опрацювання до Головного управління земельних ресурсів для опрацювання.
4. Громадянин подає до Головного управління земельних ресурсів такі матеріали та документи:
- документ, що посвідчує право громадянина на користування земельною ділянкою (державний акт на право користування земельною ділянкою та/або рішення Київської міської ради (її виконавчого комітету) про надання земельної ділянки в користування або про затвердження обмірів земельної ділянки);
- викопіювання з матеріалів інвентаризації земельної ділянки;
- викопіювання з кадастрового плану міста;
- позначене на відповідному графічному матеріалі (в масштабі 1:2000) місце розташування земельної ділянки з її розмірами;
- документи про право власності на житловий будинок, будівлю або споруди, розташовані на земельній ділянці (нотаріально засвідчені копії);
- матеріали технічної інвентаризації, підготовлені Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна;
- копію паспорта громадянина України;
- копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- копію довіреності, на підставі якої інтереси заявника представлятиме його уповноважена особа (у разі якщо заява подається представником).
5. У разі якщо на земельній ділянці розташовані будівлі і споруди, що перебувають у спільній власності кількох громадян України, заяви про приватизацію земельної ділянки подають всі співвласники будівель і споруд.
Стаття 18. Розгляд заяви про приватизацію
земельної ділянки та прийняття Київською міською радою рішення
1. На підставі доручення (резолюції) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради до заяви про приватизацію земельної ділянки Головне управління земельних ресурсів розглядає подані громадянином технічні матеріали та документи.
2. За умови відповідності поданих технічних матеріалів та документів законодавству Головне управління земельних ресурсів готує проект рішення Київської міської ради про приватизацію земельної ділянки або направляє громадянину повідомлення про необхідність приведення поданих технічних матеріалів та документів у відповідність до норм законодавства чи про відсутність правових підстав для приватизації земельної ділянки.
3. У разі необхідності приведення громадянином поданих ним технічних матеріалів та документів у відповідність до норм законодавства Головне управління земельних ресурсів здійснює підготовку проекту рішення Київської міської ради про приватизацію земельної ділянки лише після приведення громадянином таких матеріалів і документів у відповідність до норм законодавства.
4. У разі наявності правових підстав для приватизації громадянином земельної ділянки Головне управління земельних ресурсів готує проект рішення про приватизацію земельної ділянки та подає його разом з наданими громадянином технічними матеріалами та документами (кадастровою справою) до Київської міської ради в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
5. Рішення про приватизацію земельної ділянки приймається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.
Розділ 9.
Оформлення документів, що посвідчують права на
земельні ділянки, на підставі прийнятих
Київською міською радою рішень
Стаття 19. Посвідчення та оформлення права
користування або права власності на земельну ділянку
1. Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом на право власності на земельну ділянку.
Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди, укладеним між зацікавленою особою та Київською міською радою.
2. Державний акт на право власності на земельну ділянку, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою після їх підписання Київським міським головою реєструються Головним управлінням земельних ресурсів та видаються зацікавленим особам.
Договір оренди земельної ділянки укладається між зацікавленою особою та Київською міською радою, посвідчується нотаріусом, реєструється Головним управлінням земельних ресурсів та видається зацікавленій особі.
3. Рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність), про приватизацію земельної ділянки видається секретаріатом Київради зацікавленій особі (за її зверненням), стосовно якої воно прийняте, для замовлення і розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та виготовлення документа, що посвідчує право на земельну ділянку, і направляється до Головного управління земельних ресурсів для видачі вихідних даних на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку.
4. Зацікавлена особа в місячний термін з моменту набуття чинності рішенням Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність), про приватизацію земельної ділянки зобов'язана звернутись до Головного управління земельних ресурсів з клопотанням (заявою) щодо організації робіт із землеустрою зі встановлення (відновлення) в натурі на (місцевості) меж земельної ділянки та складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку.
У разі наявності розробленої технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, та встановлення (відновлення) в натурі на (місцевості) меж земельної ділянки, зацікавлена особа звертається до Головного управління земельних ресурсів з клопотанням (заявою) щодо організації робіт зі складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку.
5. Виконання робіт зі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку, здійснюються землевпорядними організаціями за замовленням зацікавлених осіб на підставі укладеного договору.
При виконанні робіт зі встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) допускається уточнення меж земельної ділянки та її площі не більше 50 м2.
6. На підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та вихідних даних, виданих Головним управлінням земельних ресурсів, землевпорядна організація встановлює (відновлює) межі земельної ділянки в натурі (на місцевості), забезпечує передачу у встановленому порядку межових знаків зацікавленій особі та складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку.
7. Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і складання документа, що посвідчує право на земельну ділянку, подається землевпорядною організацією до Головного управління земельних ресурсів для перевірки та внесення земельно-кадастрової інформації до бази даних земельного кадастру. Сукупний термін перевірки документації Головним управлінням земельних ресурсів та внесення земельно-кадастрової інформації до бази даних земельного кадастру не може перевищувати одного місяця.
8. Якщо договір оренди землі зацікавленою особою не укладений в установленому законодавством порядку протягом дванадцяти місяців з моменту набуття чинності рішенням Київської міської ради про передачу відповідної земельної ділянки в оренду, то розмір річної орендної плати на період, аналогічний терміну прострочення укладання договору оренди землі, встановлюється у п'ятикратному розмірі, але не більше дванадцяти відсотків від грошової оцінки земельної ділянки.
9. Договори оренди земельних ділянок, які укладаються Київською міською радою із зацікавленими особами, підлягають нотаріальному посвідченню.
10. Рішення Київської міської ради про передачу земельної ділянки в оренду вважається таким, що втратило чинність, через дванадцять місяців після набуття ним чинності, якщо відповідний договір оренди землі не укладено.
Розділ 10.
Прикінцеві положення
1. Рішення Київської міської ради, розпорядження Київського міського голови, розпорядження виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), прийняті до набуття чинності цим Порядком, діють у частині, що не суперечить цьому Порядку.
2. Відмова Київської міської ради у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність) або залишення клопотання (заяви) без розгляду може бути оскаржена в судовому порядку.
Розділ 11.
Перехідні положення
1. Надані до набуття чинності цим Порядком доручення та згоди на розроблення документації із землеустрою є підставою для розроблення відповідної документації із землеустрою і вважаються дозволом Київської міської ради на її розроблення.
2. Зареєстровані до набуття чинності цим Порядком клопотання зацікавлених осіб, щодо яких відсутні доручення та згоди на розроблення документації із землеустрою, повертаються заявникам та можуть бути розглянуті лише у разі їх приведення у відповідність до вимог цього Порядку.
3. Зареєстровані до набуття чинності цим Порядком клопотання (заяви) про вибір місця розташування земельної ділянки та надані до них резолюції (доручення) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради вважаються такими, що втратили чинність, і повертаються заявникам.
4. Чинність цього Порядку поширюється на землі на території м. Києва згідно з визначеними законодавством повноваженнями Київської міської ради щодо розпорядження землями до їх розмежування на землі державної і комунальної власності в установленому порядку.
5. Рішення Київської міської ради, прийняті до набуття чинності цим Порядком, відповідно до яких зацікавлені особи мають право укласти договори оренди землі, вважаються такими, що втратили чинність, через дванадцять місяців після офіційного оприлюднення цього Порядку, якщо відповідні договори оренди землі на підставі таких рішень не будуть укладені протягом цього терміну.
6. Установити, що до затвердження складу постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, висновки про погодження документації із землеустрою надаються органами, зазначеними у частині третій статті 186-1 Земельного кодексу України, в установленому порядку.
Додаток N 2
до рішення
Київської міської ради
15.07.2004 N 457/1867
(в редакції рішення
Київської міської ради
від 24.12.2009 N 930/2999)
Клопотання
про погодження місця розташування об'єкта
З Додатком N 2 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".
Додаток N 3
до рішення
Київської міської ради
15.07.2004 N 457/1867
(в редакції рішення
Київської міської ради
від 24.12.2009 N 930/2999)
Клопотання
про надання дозволу на розроблення
документації із землеустрою
З Додатком N 3 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".
Додаток N 4
до рішення
Київської міської ради
15.07.2004 N 457/1867
(в редакції рішення
Київської міської ради
від 24.12.2009 N 930/2999)
З Додатком N 4 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".
Дозвіл
на розроблення документації із землеустрою
2. Рішення Київської міської ради від 28.05.2009 N 547/1603 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві" вважати таким, що втратило чинність.
3. Комунальним засобам масової інформації забезпечити оприлюднення цього рішення.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань земельних відносин, містобудування та архітектури.
Київський міський голова Л.Черновецький