МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.02.2010 N 338/5
Про внесення змін до наказу
Міністерства юстиції України
від 31.08.2009 N 1555/5
З метою виконання підпункту 4 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 року N 737 "Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг" щодо затвердження стандартів адміністративних послуг наказую:
1. Внести до наказу Міністерства юстиції України від 31.08.2009 N 1555/5 "Про затвердження стандартів надання адміністративних послуг" такі зміни:
1.1. Пункт 1 наказу доповнити абзацами одинадцятим та дванадцятим у такій редакції:
"Стандарт надання адміністративної послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності;
Стандарт надання адміністративної послуги щодо підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації, призначених для використання на території інших держав.".
2. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань (Н.В.Ященко) та начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Л.В.Єфіменка.
Міністр М.Оніщук
Затверджено
Наказ Міністерства
юстиції України
18.02.2010 N 338/5
Стандарт
надання адміністративної послуги
щодо підготовки нотаріально оформлених документів
для їх подальшої консульської легалізації,
призначених для використання
на території інших держав
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги щодо підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації, призначених для використання на території інших держав, склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу:
Міністерство юстиції (Департамент нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань):
на документах, що оформляються нотаріусами України.
2. Перелік категорій одержувачів
Підготовка нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації здійснюється на вимогу фізичних або юридичних осіб.
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
Для одержання адміністративної послуги до Міністерства юстиції України відповідно до вимог пункту 1.11 Інструкції про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном, затвердженої наказом Міністерства закордонних справ України від 4 червня 2002 року N 113, подаються такі документи:
1) засвідчена в установленому порядку фотокопія (копія) офіційного документа, складеного за участю органів державної влади та органів місцевого самоврядування, або такого, що від них виходить, як на території України, так і за кордоном.
2) фізичні особи подають документ, який посвідчує особу, та заяву на вчинення консульської легалізації.
3) юридичні особи подають лист-звернення про вчинення консульської легалізації.
У разі подання заяви представником фізичної чи юридичної особи подається довіреність або інший документ, що підтверджує повноваження діяти від імені цих осіб.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:
подання до Міністерства юстиції документів.
Послідовність дій адміністративного органу:
з'ясування:
чи підлягають подані документи подальшій консульській легалізації;
справжності підпису та якості, в якій виступала особа, що підписала документ, а також справжності відбитків печатки та/або штампа, проставлених на документах; у разі відсутності в компетентного органу зразка відповідного підпису, відбитка печатки та/або штампа - отримання такого зразка;
проставлення штампу, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого в силу закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Згідно з наказом Міністерства юстиції України від 26 червня 2007 року N 880/7 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 10 вересня 2008 року N 1352/7) "Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 26.06.2007 N 880/7 "Про затвердження графіка організації роботи по оформленню документів для їх подальшої консульської легалізації та проставлення апостиля на документах, призначених для використання на території інших держав" термін підготовки документів для їх подальшої консульської легалізації становить 3 робочі дні.
6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги
У підготовці документів для їх подальшої консульської легалізації відмовляється, якщо:
документи й акти, які суперечать законодавству України або можуть за своїм змістом завдати шкоди інтересам України, або містять відомості, що порочать честь і гідність громадян;
документи, видані органами та посадовими особами з перевищенням їх повноважень.
Не підлягають легалізації також оригінали, копії та фотокопії паспортів, військових квитків, трудових книжок, документів, що мають характер листування, дозволів на носіння зброї, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (технічних паспортів), посвідчення водія, посвідчення особи, нормативно-правові акти та роз'яснення щодо їх застосування.
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
Уповноважена особа проставляє штамп, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого в силу закону вчиняти нотаріальні дії, а також засвідчує справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Послуги з підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації надаються Міністерством юстиції України безкоштовно.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Міністерства юстиції України за адресою: м. Київ, провулок Рильський, 10, або подаються безпосередньо до к. 104. Видача документів з проставленим апостилем здійснюється за адресою: м. Київ, провулок Рильський, 10, к. 104.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
Прийом та видача документів здійснюється відповідно до графіка, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 26.06.2007 N 880/7 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 10.09.2008 N 1352/7), який розміщується на веб-сайті Міністерства юстиції України (www.minjust.gov.ua) та інформаційному стенді у приміщенні Міністерства юстиції України за адресою: м. Київ, провулок Рильський, 10, та територіальних управліннях юстиції.
Прийом документів
від фізичних осіб: від юридичних осіб:
понеділок з 09-00 до 12-00 понеділок з 09-00 до 12-00
вівторок з 09-00 до 12-00 вівторок з 09-00 до 12-00
середа з 09-00 до 12-00 середа з 09-00 до 12-00
п'ятниця з 09-00 до 12-00
Видача документів фізичним та юридичним особам:
понеділок з 16-00 до 17-30
вівторок з 16-00 до 17-30
середа з 16-00 до 17-30
п'ятниця з 15-00 до 16-30
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) у випадку перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Послуга надається по мірі надходження заяв та відповідних документів у терміни, визначені законодавством.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача при зверненні за одержанням та у ході надання адміністративної послуги
Інформація про законодавчі та нормативні акти, якими врегульовано питання щодо порядку надання адміністративної послуги, графік прийому і видачі документів розміщені на веб-сайті Міністерства юстиції України (www.minjust.gov.ua), інформаційних стендах Міністерства юстиції України та територіальних органів юстиції, а також надається за контактним телефоном: (044) 271-16-01, 271-16-54.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
Особи похилого віку та інваліди можуть одержати адміністративну послугу без особистої явки до Міністерства юстиції України шляхом надання представнику відповідних повноважень, які мають бути підтверджені відповідним чином.
15. Порядок подачі, реєстрації і розгляду скарг на недотримання стандарту
Скарга на недотримання стандарту може адресуватись до Міністерства юстиції, яка розглядається в терміни, визначені чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Міністерства юстиції: м. Київ, пров. Рильський, 10, або подається до поштової скриньки Міністерства юстиції, яка розташована на першому поверсі.
16. Інше
Не приймають на легалізацію документи, текст яких неможливо прочитати внаслідок пошкодження, такі, що написані олівцем або отримані через засоби факсимільного зв'язку, а також документи, у яких уживається декілька мов одночасно.
Директор Департаменту нотаріату
та реєстрації адвокатських об'єднань Н.В.Ященко
Затверджено
Наказ Міністерства
юстиції України
18.02.2010 N 338/5
Стандарт
надання адміністративної послуги з реєстрації
приватної нотаріальної діяльності
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис процедури надання адміністративної послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності, склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу:
Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі (далі - управління юстиції).
2. Перелік категорій одержувачів
Одержувачами адміністративної послуги є особи, які одержали свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю, не мають судимості за вчинення злочину, не обмежені у дієздатності або не визнані недієздатними за рішенням суду, не займаються підприємницькою або адвокатською діяльністю, не є засновниками адвокатських об'єднань, не перебувають на державній службі або на службі в органах місцевого самоврядування, не перебувають у штаті інших юридичних осіб, не входять самостійно, через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів господарських організацій, кредитно-фінансових установ, а також не виконують іншу оплачувану роботу, крім викладацької, наукової і творчої, у вільний від роботи час.
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
Відповідно до вимог статті 24 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) та пункту 2 Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 грудня 2008 року N 2151/5, особа, яка має намір зареєструвати приватну нотаріальну діяльність, подає до відповідного управління юстиції заяву та акт про сертифікацію про відповідність робочого місця (контори) приватного нотаріуса встановленим Законом України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) вимогам. У заяві зазначається назва нотаріального округу, в якому особа буде займатися нотаріальною діяльністю.
До заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додаються:
свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його засвідчена в установленому порядку копія;
документ, що підтверджує право власності або право оренди на приміщення для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та його засвідчена в установленому порядку копія;
довідка про відсутність судимості;
довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про те, що особа не займається підприємницькою діяльністю;
дві фотокартки розміром 3 х 4 см;
паспорт громадянина України та трудова книжка, які подаються особисто.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
4.1. Послідовність дій одержувача послуги:
4.1.1. Подання до управління юстиції повного пакета документів, визначених пунктом 3 цього Стандарту, особисто.
4.1.2. Отримання реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності (далі - реєстраційне посвідчення).
4.2. Послідовність дій адміністративного органу:
4.2.1. Розгляд документів щодо реєстрації приватної нотаріальної діяльності на предмет повноти комплекту та відповідності законодавству.
4.2.2. Прийняття рішення про:
- реєстрацію приватної нотаріальної діяльності;
- відмову у реєстрації приватної нотаріальної діяльності.
4.2.3. Видача реєстраційного посвідчення.
4.2.4 Внесення інформації про видачу реєстраційного посвідчення до Журналу обліку виданих реєстраційних посвідчень.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Реєстраційне посвідчення видається управлінням юстиції у семиденний строк після подання заяви.
6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги
Управління юстиції може відмовити одержувачеві адміністративної послуги у випадках, передбачених частиною 5 статті 24 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) та пунктом 3 Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 грудня 2008 року N 2151/5.
Відмова в реєстрації приватної нотаріальної діяльності допускається лише в разі, коли подані документи не відповідають встановленим вимогам.
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
Управління юстиції видає реєстраційне посвідчення.
Форма реєстраційного посвідчення затверджена наказом Міністерства юстиції України від 12 грудня 2008 року N 2151/5 "Про затвердження Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності" (додаток 1).
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Послуга з реєстрації приватної нотаріальної діяльності надається управліннями юстиції безкоштовно.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені чинним законодавством України.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
Місцезнаходження адміністративного органу, що надає адміністративну послугу з реєстрації приватної нотаріальної діяльності, знаходиться в доступних та зручних місцях, зокрема, з огляду на належне транспортне та пішохідне сполучення.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
Прийом та видача документів здійснюється відповідно до порядку, встановленого управлінням юстиції.
Інформація про місцезнаходження управлінь юстиції та їх контактні телефони розміщені в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України: www.minjust.gov.ua.
Графіки прийому одержувачів послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності розміщені на стендах у приміщеннях управлінь юстиції та на їх веб-сайтах.
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) у випадку перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Послуга надається по мірі надходження заяв та відповідних документів у терміни, визначені законодавством.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача при зверненні за одержанням та у ході надання адміністративної послуги
Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом надання консультацій управлінням юстиції.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
Чинним законодавством не встановлено особливого порядку при наданні послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності особам похилого віку, інвалідам тощо.
15. Порядок подачі, реєстрації і розгляду скарг на недотримання стандарту
Відмова у реєстрації приватної діяльності може бути оскаржена до суду в місячний строк з дня її одержання.
16. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування збитків одержувачу
Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування одержувачеві збитків чинним законодавством не встановлено.
Директор Департаменту нотаріату
та реєстрації адвокатських об'єднань Н.В.Ященко
