Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія XXIV скликання

РІШЕННЯ
25.09.2003 N 16/890

Про Порядок здійснення самоврядного контролю за
використанням і охороною земель у м. Києві

(Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради
N 933/3002 від 24.12.20
09)

Відповідно до Конституції України, ст. 189 Земельного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про землеустрій", "Про охорону земель", з метою запобігання порушенням земельного законодавства в м. Києві, своєчасного їх виявлення та усунення Київська міська рада ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Києві згідно з додатком.

2. Повноваження щодо здійснення самоврядного контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель покласти на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

3. У разі неусунення фізичними і юридичними особами у 10-денний термін порушень земельного законодавства рекомендувати виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), його головним управлінням, управлінням, а також комунальним підприємствам та іншим підприємствам, установам і організаціям утриматись від видачі таким юридичним і фізичним особам, в тому числі підприємцям, документів (дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо), які дають право фізичним і юридичним особам на провадження певних дій щодо здійснення господарської та іншої діяльності, пов'язаної з використанням земельних ділянок, а у разі коли такі документи видані, вживати, відповідно до законодавства, заходів щодо зупинення їх дії, до усунення фізичними і юридичними особами порушень земельного законодавства.

(Рішення доповнено пунктом 3 згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

4. При здійсненні самоврядного контролю за використанням та охороною земель виконання робіт із землеустрою та/або топографо-геодезичних робіт здійснюється суб'єктами господарювання, які одержали ліцензії на виконання цих видів робіт.

(Рішення доповнено пунктом 4 згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

5. Головному управлінню контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):

5.1. Забезпечити приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд у процесі виконавчого провадження з примусового виконання судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок.

5.2. Фінансування заходів, передбачених підпунктом 5.1 пункту 5 цього рішення, здійснювати в межах бюджетних призначень на відповідний рік.

(Рішення доповнено пунктом 5 згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

6. У зв'язку з прийняттям законів України "Про землеустрій", "Про охорону земель", "Про державний контроль за використанням і охороною земель" та цього Порядку доручити Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) розробити проект рішення Київської міської ради про внесення змін до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 N 182/342).

7. Це рішення підлягає обов'язковому опублікуванню в офіційному друкованому органі Київської міської ради газеті "Хрещатик" та оприлюдненню в інших засобах масової інформації.

8. Контроль за виконанням, цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань містобудування та землекористування.

Київський міський голова О.Омельченко

Додаток
до рішення
Київської міської ради
від 25.09.2003 N 16/890

Порядок
здійснення самоврядного контролю за
використанням і охороною земель у м. Києві

1. Загальні положення

1.1. Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві (далі - Порядок) розроблено з врахуванням особливостей функціонування міста Києва як столиці України та з метою запобігання порушенням земельного законодавства в м. Києві, своєчасного їх виявлення та усунення, удосконалення процедури здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель.

1.2. Порядок розроблено на підставі:

- Земельного кодексу України від 25.10.2001 р.;

- Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р.;

- Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р.;

- Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р.;

- Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" від 15.01.1999 р.;

- Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 р.;

- Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 р.;

- Закону України "Про охорону земель" від 19.06.2003 р.;

- Закону України "Про основи містобудування" від 16.11.1992 р.;

- Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" від 14.10.1994 р.;

- Постанови Кабінету Міністрів України "Про Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель" від 25.12.2002 р.;

- розпорядження Представника Президента України в м. Києві від 03.09.1992 р. N 979 "Про створення Київського державного комунального об'єднання зеленого будівництва "Київзеленбуд";

- рішення Київської міської ради від 19.12.2002 р. N 182/342 "Про затвердження Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)".

1.3. Основними завданнями самоврядного контролю є:

- забезпечення реалізації повноважень Київської міської ради у сфері охорони та раціонального використання земель;

- забезпечення додержання фізичними і юридичними особами вимог земельного законодавства;

- запобігання порушенням законодавства у сфері використання і охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;

- забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами науково обгрунтованих нормативів інтенсивності використання земель, запобігання забрудненню земель тощо.

1.4. Основними принципами здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель є:

- забезпечення охорони, раціонального використання та відновлення земельних ресурсів як основного національного багатства українського народу;

- проведення моніторингу земель, у тому числі родючості грунтів;

- пріоритет екологічних інтересів суспільства у використанні земель над його економічними інтересами;

- повне відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про використання та охорону земель;

- поєднання заходів стимулювання і відповідальності у сфері використання та охорони земель;

- всебічність, об'єктивність і гласність контрольної діяльності.

1.5. Самоврядний контроль за використанням і охороною земель полягає у забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства та включає правові, економічні і соціальні заходи, спрямовані на додержання вимог земельного законодавства. Самоврядний контроль повинен здійснюватись систематично, регулярно і своєчасно, що значно підвищує ефективність та результативність контрольної діяльності.

1.6. Самоврядний контроль за використанням і охороною земель передбачає постійне спостереження за станом земель, отримання від землекористувачів і землевласників відповідної проміжної та підсумкової інформації про використання земель, аналіз цієї інформації та результатів моніторингу.

1.7. Усі землі в межах міста Києва є об'єктами самоврядного контролю та охорони.

2. Організація та здійснення самоврядного контролю
за використанням і охороною земель

2.1. Забезпечення здійснення самоврядного контролю за додержанням вимог законодавства щодо раціонального використання та охорони земель покладено на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління).

2.2. Головне управління при здійсненні самоврядного контролю керується Конституцією України, Земельним кодексом України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про землеустрій" та іншими законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.

2.3 Основними завданнями Головного управління при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель є:

- участь у межах своєї компетенції в реалізації повноважень Київської міської ради у сфері земельних відносин;

- організація та здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель;

- узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;

- наповнення та поновлення банку інформації про динаміку змін земельних ресурсів міста.

2.4. Самоврядний контроль передбачає:

- контроль за станом використання земель, за станом виконання заходів щодо охорони земель;

- контроль за наявністю у землевласників і землекористувачів документів, що підтверджують їхні права на землю, проектної документації тощо;

- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;

(Підпункт 2.4 пункту 2 доповнено абзацом четвертим згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

- контроль за усуненням юридичними і фізичними особами порушень земельного законодавства;

(Підпункт 2.4 пункту 2 доповнено абзацом п'ятим згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

- забезпечення виконання судових рішень про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;

(Підпункт 2.4 пункту 2 доповнено абзацом шостим згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

- інформування органів виконавчої влади, органів державного управління, правоохоронних органів про виявлені порушення земельного законодавства.

(Підпункт 2.4 пункту 2 доповнено абзацом сьомим згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

2.5. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства здійснюється шляхом:

- проведення перевірок;

- розгляду звернень фізичних і юридичних осіб;

- розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель тощо.

(Підпункт 2.5 пункту 2 в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

2.6. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства шляхом перевірок здійснюється планово та позапланово.

Планові перевірки проводяться на підставі планів роботи Головного управління.

Головне управління не пізніше десяти днів до початку проведення перевірки надсилає письмово органу державної влади, органу місцевого самоврядування, юридичній чи фізичній особі, яких планується перевірити, повідомлення про проведення перевірки.

У повідомленні зазначаються дата початку проведення перевірки, перелік документів, які необхідно надати посадовій особі Головного управління до початку проведення перевірки, та визначається порядок їх надання.

Позапланова перевірка - це перевірка, не передбачена планами роботи Головного управління.

У разі неможливості своєчасного повідомлення юридичних чи фізичних осіб про проведення позапланової перевірки (обмежений термін на її проведення тощо) вона проводиться без попереднього повідомлення за наявності таких обставин:

- отримання доручення від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів прокуратури та інших правоохоронних органів, Київської міської ради, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- отримання заяв, скарг чи звернень громадян, поданих в установленому законодавством порядку, у яких наведена інформація про порушення земельного законодавства чи можливість виникнення ситуацій, що можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів;

- проведення перевірки виконання заходів з ліквідації наслідків аварій, інших надзвичайних ситуацій, що призвели до забруднення чи знищення родючого шару ґрунту;

- виявлення недостовірності даних, поданих юридичними чи фізичними особами на запит Головного управління;

- за наявності інформації щодо самовільного зайняття земельної ділянки та використання її без правовстановлюючих документів;

- при поданні юридичними чи фізичними особами письмової заяви до Головного управління про бажання проведення позапланової перевірки;

- у разі публікацій у засобах масової інформації матеріалів, що свідчать про порушення земельного законодавства;

- необхідності здійснення контролю за станом виконання раніше виданих вказівок та за усуненням раніше виявлених порушень земельного законодавства юридичними чи фізичними особами;

- за ініціативи Головного управління, якщо ним виявлені факти, що свідчать про порушення земельного законодавства.

(Підпункт 2.6 пункту 2 в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

2.7. Фінансування і матеріально-технічне забезпечення діяльності Головного управління у частині додаткових витрат для виконання функцій щодо здійснення самоврядного контролю відбувається за рахунок коштів бюджету міста Києва.

3. Компетенція Головного управління земельних ресурсів
виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації) при здійсненні самоврядного контролю за
використанням і охороною земель у місті Києві

3.1. Головне управління при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель у місті Києві відповідно до покладених на нього завдань:

1) організує і здійснює самоврядний контроль у м. Києві за:

- дотриманням органами виконавчої влади і управліннями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства;

- дотриманням встановленого порядку набуття і реалізації права на землю в межах м. Києва;

- дотриманням земельного законодавства у процесі укладання цивільно-правових угод;

- виконанням комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, їх псування, забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, недопущення заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що ведуть до погіршення стану земель;

- дотриманням термінів своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;

- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;

- дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;

- дотриманням порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;

- розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;

- використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;

2) вживає в межах своєї компетенції заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;

3) у разі необхідності при здійсненні самоврядного контролю проведення робіт із землеустрою та/або топографо-геодезичних робіт здійснює відбір в порядку, встановленому законодавством, суб'єктів господарювання, які мають ліцензії на виконання таких видів робіт;

4) у разі виявлення порушень юридичними чи фізичними особами земельного законодавства вносить пропозиції:

- Київській міській раді - щодо обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення права користування земельною ділянкою громадянами та юридичними особами;

- виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) - щодо скасування дозволу на розміщення на території об'єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення або зупинення його дії до повного усунення порушень земельного законодавства;

- Державній інспекції з контролю за використанням і охороною земель, її територіальному органу в м. Києві - щодо притягнення громадян та юридичних осіб (їх керівників) до адміністративної відповідальності;

Державній архітектурно-будівельній інспекції України, її територіальному органу в м. Києві - щодо притягнення громадян та юридичних осіб (їх керівників) до адміністративної відповідальності за самовільне (самочинне) будівництво, скасування або зупинення дії дозволів на виконання підготовчих і будівельних робіт в установленому законодавством порядку;

- іншим органам виконавчої влади, державним органам управління і контролю, в тому числі правоохоронним, - щодо притягнення фізичних і юридичних осіб до відповідальності за порушення земельного законодавства та вжиття заходів щодо їх усунення в межах компетенції цих органів;

5) збирає матеріали для підготовки висновку про самовільне зайняття земельних ділянок фізичними чи юридичними особами, готує висновок про самовільне зайняття земельних ділянок і передає його до Київської міської ради для прийняття рішення про їх звільнення;

6) бере участь у розробленні міської програми раціонального використання і охорони земель;

7) бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань самоврядного контролю за використанням та охороною земель;

8) звертається до органів місцевого самоврядування з клопотанням про припинення будь-яких видів будівництва, експлуатації об'єктів, що ведуться з порушенням вимог земельного законодавства, до повного усунення виявлених порушень, а також у зв'язку із змінами земельного законодавства вносить пропозиції щодо приведення у відповідність до законодавства прийнятих рішень з питань регулювання земельних відносин, використання і охорони земель у м. Києві;

9) проводить обстеження земельних ділянок щодо їх використання землекористувачами та складає відповідні акти обстеження земельних ділянок для розгляду Київською міською радою питань про поновлення договорів оренди земельних ділянок;

10) взаємодіє з засобами масової інформації з питань висвітлення актуальних проблем здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель;

11) розробляє узгоджені з державними органами із земельних ресурсів плани заходів щодо усунення виявлених недоліків і порушень у сфері використання земель;

12) організовує збирання, зведення та аналіз інформації щодо використання та охорони земель;

13) організовує збирання і зведення інформації про виявлені порушення земельного законодавства в межах міста та про їх усунення фізичними і юридичними особами, забезпечує ведення відповідної інформаційної бази;

14) взаємодіє з Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель, її територіальним органом у місті та правоохоронними органами і одержує від посадових осіб цих органів інформацію, необхідну для виконання покладених на Головне управління завдань;

15) передає до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства матеріали про дії, в яких вбачаються ознаки злочину;

16) вносить в установленому порядку до Київської міської ради проекти рішень щодо припинення права власності чи права користування земельними ділянками;

17) залучає спеціалістів органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції Головного управління;

18) одержує в установленому законодавством порядку від місцевих органів виконавчої влади, районних у місті Києві рад, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності і господарювання, документи, матеріали та іншу інформацію, необхідну для виконання покладених на Головне управління завдань;

19) подає до Київської міської ради пропозиції щодо фінансування заходів з охорони земель;

20) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

(Підпункт 3.1 пункту 3 в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

3.2. Посадові особи Головного управління мають право:

- вимагати в усній чи письмовій формі від громадян і керівників юридичних осіб усунення порушень земельного законодавства, встановлювати терміни для усунення виявлених порушень;

- обстежувати земельні ділянки, в тому числі ті, що перебувають у власності та користуванні юридичних чи фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати у межах своєї компетенції обов'язкові для виконання юридичними чи фізичними особами, в тому числі власниками землі і землекористувачами, вказівки (попередження) з питань використання і охорони земель (дотримання вимог та усунення порушень земельного законодавства);

- складати акти перевірок дотримання вимог земельного законодавства та подавати в установленому порядку матеріали про результати перевірок до відповідних органів для притягнення винних осіб до відповідальності, а також подавати зібрані документи до Київської міської ради;

- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушеннями земельного законодавства України.

(Підпункт 3.2 пункту 3 в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

3.3. Головне управління надає вказівки (попередження) організаційно-розпорядчого характеру.

(Пункт 4 виключено на підставі Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

4. Виявлення порушень земельного законодавства при
здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель

4.1. При здійсненні самоврядного контролю Головне управління перевіряє:

1) дотримання порядку використання земель;

2) дотримання порядку встановлення і зміни цільового призначення земель;

3) дотримання вимог законодавства про охорону земель;

4) дотримання встановлених нормативів у галузі охорони земель;

5) дотримання порядку реалізації заходів, передбачених документацією із землеустрою;

6) наявність правових підстав для використання земель, в тому числі документів, що посвідчують право власності або користування землею;

7) дотримання режиму використання земель водоохоронних зон і прибережних захисних смуг;

8) дотримання обов'язків власниками і землекористувачами щодо земельних ділянок:

- дотримання прав власників (користувачів) суміжних земельних ділянок;

- дотримання правил добросусідства;

- дотримання встановлених обмежень (обтяжень), пов'язаних з використанням земельних ділянок, в тому числі з встановленням земельних сервітутів та охоронних зон;

- дотримання порядку відчуження іноземними фізичними чи юридичними особами земель сільськогосподарського призначення протягом року з дня отримання їх у спадщину;

- забезпечення використання землі за цільовим призначенням;

- зберігання межових знаків;

- інших обов'язків, встановлених законодавством;

9) дотримання порядку розміщення, проектування, будівництва, введення в дію об'єктів, що негативно впливають на стан земель;

10) дотримання проектів землеустрою;

11) дотримання вимог щодо державної реєстрації земельних ділянок;

12) дотримання інших вимог земельного законодавства при використанні та охороні земель.

(Пункт в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

5. Взаємодія Головного управління з органами виконавчої влади
і органами місцевого самоврядування

5.1. Головне управління при здійсненні самоврядного контролю в межах своєї компетенції взаємодіє з:

- Головним управлінням контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- Головним управління з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- Управлінням охорони навколишнього природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- управлінням державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та іншими управліннями, відділами і структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель в м. Києві та її територіальним органом у м. Києві;

- Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальним органом у м. Києві

- районними в місті Києві радами, їх виконавчими органами;

- органами державної податкової служби та з іншими органами виконавчої влади".

(Пункт в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

6. Порядок виявлення та обігу виявлених порушень
земельного законодавства та контролю за їх усуненням
при здійсненні самоврядного контролю
за використанням і охороною земель

6.1. Головне управління після виявлення порушень земельного законодавства складає акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства та дає вказівку про необхідність усунення порушень земельного законодавства.

Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства та вказівка про необхідність усунення порушень земельного законодавства складаються у двох примірниках, один з яких видається особі, яка вчинила порушення земельного законодавства, або направляється їй поштою.

6.2. В акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства зазначаються:

- номер акта перевірки;

- прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи або найменування юридичної особи, щодо яких проводиться перевірка, та їх адреси або місцезнаходження;

- прізвище, ім'я, по батькові та посада працівника Головного управління, який здійснює перевірку;

- дата та підстави проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства;

- дані про земельну ділянку (місце розташування, розмір, цільове призначення, наявність документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою, та інші дані);

- виявлені порушення земельного законодавства;

- пояснення фізичної, юридичної особи з приводу виявлених порушень земельного законодавства.

В акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства можуть бути додатково зазначені й інші відомості, пов'язані з порушеннями земельного законодавства.

Якщо для виявлення порушень земельного законодавства проводились роботи із землеустрою та/або топографо-геодезичні роботи, до акта перевірки додається відповідна документація, розроблена суб'єктами господарювання, що мають ліцензії на виконання таких видів робіт, відбір яких здійснено в порядку, встановленому законодавством.

Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства підписується посадовою особою Головного управління та фізичною особою, керівником або уповноваженим представником юридичної особи, щодо яких складено акт перевірки, з наданням пояснень з приводу виявлених порушень.

У разі відмови фізичної особи, керівника або уповноваженого представника юридичної особи, щодо яких складено акт перевірки, від підписання акта перевірки та надання пояснень з приводу виявлених порушень посадова особа Головного управління зазначає про це в акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства.

6.3. Вказівка про необхідність усунення порушень земельного законодавства підписується посадовою особою Головного управління.

6.4. Для усунення порушень земельного законодавства посадовою особою Головного управління встановлюється 10-денний термін.

(Пункт в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

7. Порядок контролю за усуненням
порушень земельного законодавства

7.1. Після складання акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства та видачі фізичним чи юридичним особам вказівки про необхідність усунення порушень земельного законодавства Головне управління вносить інформацію про виявлені порушення до бази даних земельного кадастру.

7.2. Головне управління здійснює контроль за усуненням порушень земельного законодавства шляхом проведення позапланових перевірок.

7.3. Після проведення позапланової перевірки посадова особа Головного управління складає акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства в порядку, передбаченому пунктом 6 цього Порядку.

У разі якщо для усунення порушень земельного законодавства виконувались роботи із землеустрою та/або топографо-геодезичні роботи, фізичні чи юридичні особи надають до Головного управління відповідну документацію, розроблену за замовленням цих осіб суб'єктами господарювання, що одержали ліцензії на виконання таких видів робіт, в порядку встановленому законодавством.

7.4. У разі якщо раніше виявлені порушення земельного законодавства не усунуто в 10-денний термін, Головне управління про такі порушення повідомляє відповідні органи виконавчої влади та управління, органи місцевого самоврядування та/або їх виконавчі органи та направляє їм копії матеріалів перевірки для вжиття заходів згідно з законодавством.

7.5. У разі якщо порушення земельного законодавства усунуто, Головне управління видає фізичним чи юридичним особам, щодо яких проводилась перевірка, висновок про усунення порушень земельного законодавства, який підписується посадовою особою Головного управління і затверджується начальником Головного управління.

7.6. Висновок про усунення порушень земельного законодавства видається на підставі акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства, складеного в порядку, передбаченому пунктом 6 цього Порядку, та затвердженого заступником начальника Головного управління.

7.7. У разі якщо до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), його головних управлінь, управлінь, а також комунальних підприємств та інших підприємств, установ і організацій, надійшло повідомлення Головного управління про порушення юридичними чи фізичними особами, в тому числі підприємцями, земельного законодавства, то висновок Головного управління про усунення порушень земельного законодавства береться до уваги при розгляді питань про видачу таким особам документів (дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо), які дають право на провадження певних дій щодо здійснення господарської та іншої діяльності, пов'язаної з використанням земельних ділянок, у разі ж якщо дія таких документів зупинена у зв'язку з виявленням порушень земельного законодавства - для відновлення їх дії.

(Порядок доповнено пунктом 7 згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

8. Порядок забезпечення виконання судових рішень
про повернення Київській міській раді
самовільно зайнятих земельних ділянок у процесі
виконавчого провадження

8.1. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд у процесі виконавчого провадження з примусового виконання судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок, забезпечується Головним управлінням контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

8.2. Копії судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок, яким передбачено приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, та документів виконавчого провадження (постанова державного виконавця про відкриття виконавчого провадження, вимога державного виконавця тощо) після їх надходження до Київської міської ради направляються до Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

8.3. У разі неможливості проведення державним виконавцем виконавчих дій з примусового виконання судових рішень щодо приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд за рахунок боржника (відповідача у справі), Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) організовує та забезпечує знесення таких будинків, будівель і споруд.

8.4. Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у процесі виконавчого провадження з примусового виконання судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок взаємодіє з Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

(Порядок доповнено пунктом 8 згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009)

9. Захист прав землевласників і землекористувачів
при здійсненні самоврядного контролю за
використанням і охороною земель

9.1. Громадяни і юридичні особи, які вважають, що під час здійснення самоврядного контролю були порушені їхні права і законні інтереси, мають право на відновлення своїх прав у порядку, встановленому законом.

Заступник міського голови - секретар Київради В.Яловий