МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ
31.08.2009 N 1555/5

Про затвердження стандартів
надання адміністративних послуг

( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства
юстиції
N 325/5 від 17.02.20
10
N 338/5 від 18.02.20
10
N 3166/5 від 13.10.20
11 )

З метою виконання підпункту 4 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 року N 737 "Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг" щодо затвердження стандартів адміністративних послуг наказую:

1. Затвердити такі, що додаються:

- Стандарт надання адміністративної послуги із здійснення реєстрації адвокатських об'єднань;

- Стандарт надання адміністративної послуги з здійснення видачі свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо здійснення реєстрації політичних партій;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо легалізації об'єднань громадян;

- Стандарт надання адміністративної послуги із реєстрації символіки об'єднань громадян;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо здійснення державної реєстрації благодійних організацій;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо здійснення державної реєстрації інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо здійснення державної реєстрації друкованих засобів масової інформації;

- Стандарт надання адміністративної послуги щодо присвоєння кваліфікації судового експерта; ( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції N 325/5 від 17.02.2010 )

- Стандарт надання адміністративної послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності; ( Пункт 1 доповнено абзацом одинадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції N 338/5 від 18.02.2010 )

Стандарт надання адміністративної послуги щодо підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації, призначених для використання на території інших держав. ( Пункт 1 доповнено абзацом дванадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції N 338/5 від 18.02.2010 )

2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України Віктора Цоклана.

Міністр М.Оніщук

( Стандарти не наводяться )

Стандарт
надання адміністративної послуги
щодо присвоєння кваліфікації
судового експерта

1. Загальні положення

1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги щодо присвоєння кваліфікації судового експерта, склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.

1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу:

Центральна експертно-кваліфікаційна комісія при Міністерстві юстиції (далі - ЦЕКК) (організаційне забезпечення діяльності ЦЕКК здійснюється Управлінням експертного забезпечення правосуддя (далі - Управління)).

1.3. У цьому Стандарті терміни вживаються в значенні, визначеному в Законі України від 25.02.94 N 4038-XII "Про судову експертизу".

2. Перелік категорій одержувачів
адміністративної послуги

2.1. Фізичні особи - фахівці, що не працюють у державних спеціалізованих установах та мають намір пройти атестацію з метою отримання кваліфікації судового експерта.

3. Перелік документів, необхідних
для надання адміністративної послуги

3.1. Особиста заява фахівця на ім'я голови ЦЕКК до якої додаються:

- нотаріально засвідчена копія диплома про відповідну вищу освіту;

- витяг з трудової книжки;

- довідка про проходження навчання (стажування) з відповідного виду судової експертизи та експертної спеціальності;

- реферати з процесуальних та спеціальних питань (у разі присвоєння кваліфікації судового експерта);

- проекти (копії) трьох - п'яти висновків з експертних спеціальностей відповідних видів експертиз;

- рецензії на реферати, проекти (копії) висновків, складені судовими експертами, що не брали участі в навчанні (стажуванні);

- дві фотокартки розміром 3 х 4.

4. Склад і послідовність дій одержувача
та адміністративного
органу, опис етапів надання послуги

4.1. Одержувач адміністративної послуги подає до Мін'юсту заяву та повний пакет документів, необхідних для надання адміністративної послуги.

4.2. Заява реєструється відповідним структурним підрозділом Мін'юсту та передається на розгляд до Управління.

4.3. Після надходження документів в Управлінні проводиться їх перевірка щодо відповідності вимогам Положення про експертно-кваліфікаційні комісії та атестацію судових експертів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.08.2005 N 86/5.

4.4. Управління залежно від результатів перевірки:

- передає документи на розгляд ЦЕКК для проходження атестації;

- повертає документи фахівцеві для належного їх оформлення.

4.5. Під час атестації комісія:

- розглядає подані документи та допускає експерта або відмовляє йому в допуску до кваліфікаційного іспиту;

- приймає кваліфікаційний іспит, що проводиться у формі співбесіди, під час якої фахівці дають відповіді на питання, поставлені членами комісії.

4.6. За наслідками кваліфікаційного іспиту в залежності від рівня професійних знань комісія приймає одне з таких рішень:

- про присвоєння кваліфікації судового експерта;

- про підтвердження раніше присвоєної кваліфікації судового експерта;

- про відмову в присвоєнні (підтвердженні) кваліфікації судового експерта.

4.7. У разі прийняття ЦЕКК рішення про присвоєння або підтвердження кваліфікації судового експерта фахівцю видається Свідоцтво про присвоєння кваліфікації судового експерта (далі - Свідоцтво) або робиться відмітка в Свідоцтві про продовження терміну його дії.

4.8. Судовому експерту, якому додатково надано право на проведення іншого виду експертизи або за іншою експертною спеціальністю, видається доповнення до Свідоцтва, яке є його невід'ємною частиною.

4.9. Свідоцтво і доповнення до нього підписуються головою комісії та секретарем, засвідчуються печаткою ЦЕКК.

4.10. Свідоцтво реєструється в журналі, ведення якого покладається на секретаря комісії.

4.11. Фахівці, яким присвоєна (підтверджена) кваліфікація судового експерта, включаються до державного Реєстру атестованих судових експертів.

4.12. Якщо комісія прийняла рішення про відмову в присвоєнні (підтвердженні) кваліфікації судового експерта, фахівець має право в загальному порядку знову подати документи для проходження атестації з метою присвоєння (підтвердження) кваліфікації судового експерта.

5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги,
а також до строків здійснення дій, прийняття рішень
у процесі надання адміністративної послуги

5.1. Засідання комісій проводяться за потреби.

Строк розгляду заяв не повинен перевищувати 30 днів з дня надходження до комісії та може бути продовжений за наявності поважних причин, пов'язаних з їх розглядом, до 45 днів.

5.2. Документи подаються до ЦЕКК не пізніше ніж за 10 днів до проведення атестації.

5.3. Про результати атестації фахівцю повідомляється протягом 10 днів після проведення атестації.

6. Вичерпний перелік підстав для відмови
в наданні адміністративної послуги

6.1. Фахівцю може бути відмовлено у присвоєнні кваліфікації судового експерта у разі:

- визнання його у встановленому законом порядку недієздатним;

- наявності судимості;

- відсутності відповідної вищої освіти;

- незадовільно підготовлених рефератів і проектів (копій) висновків та наявності негативних рецензій на них;

- незадовільної відповіді на запитання, задані членами комісії під час проведення кваліфікаційного іспиту.

6.2. Рішення про відмову у присвоєнні кваліфікації судового експерта повинно містити підстави такої відмови. Це рішення може бути оскаржено у судовому порядку.

7. Опис результату, який повинен
отримати одержувач

7.1. У разі прийняття ЦЕКК рішення про присвоєння або підтвердження кваліфікації судового експерта фахівцю видається Свідоцтво про присвоєння кваліфікації судового експерта або робиться відмітка в Свідоцтві про продовження терміну його дії.

7.2. Судовому експерту, якому додатково надано право на проведення іншого виду експертизи або за іншою експертною спеціальністю, видається доповнення до Свідоцтва, яке є його невід'ємною частиною.

7.3. Фахівці, яким присвоєна (підтверджена) кваліфікація судового експерта, включаються до державного Реєстру атестованих судових експертів.

7.4. Присвоєння фахівцю кваліфікації судового експерта та внесення відомостей про нього до державного Реєстру атестованих судових експертів надає особі статусу суб'єкта судово-експертної діяльності відповідно до Закону України "Про судову експертизу".

8. Інформація про платність або безоплатність
надання адміністративної послуги та розмір
плати за її надання, якщо плата передбачена

8.1. Адміністративна послуга щодо присвоєння кваліфікації судового експерта здійснюється безоплатно.

9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо
забезпечують надання адміністративної послуги,
включаючи вимоги до їх кваліфікації

9.1. Склад ЦЕКК формується з постійних і змінних членів комісії.

9.2. Постійний склад ЦЕКК затверджується наказом Мін'юсту.

До постійного складу ЦЕКК входять голова, заступники голови, два представники Міністерства юстиції України, фахівець з процесуальних питань судової експертизи, секретар.

9.3. Змінний склад затверджується головою ЦЕКК.

До змінного складу ЦЕКК входять найбільш досвідчені фахівці науково-дослідних установ судових експертиз Мін'юсту, які мають кваліфікацію судового експерта та стаж практичної роботи за спеціальністю не менше п'яти років.

До змінного складу ЦЕКК можуть входити фахівці наукових установ і навчальних закладів інших державних органів, громадських організацій (за їх згодою).

9.4. До участі в засіданні ЦЕКК запрошуються не менше двох фахівців з тієї експертної спеціальності, з якої комісія проводить атестацію з метою присвоєння (підтвердження) кваліфікації судового експерта.

9.5. Підготовку матеріалів для розгляду комісією здійснює секретар комісії, який є працівником Управління та повинен мати вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста, стаж роботи за фахом у державній службі не менше трьох років.

10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги
з рахуванням його транспортної і пішохідної доступності

10.1. Надання адміністративної послуги здійснюється у адміністративній будівлі Мін'юсту.

11. Режим роботи адміністративного органу, порядок
прийому одержувачів, у тому числі можливість
одержання бланків запитів про надання
адміністративної послуги та їх реєстрації тощо

11.1. Одержувачі адміністративної послуги можуть отримати консультаційну допомогу з питань, пов'язаних з наданням адміністративної послуги, за контактним телефоном: (044) 234-16-44.

11.2. Видача Свідоцтва здійснюється відповідно до графіка роботи Міністерства юстиції: понеділок - четвер - з 9.00 до 18.00, п'ятниця - з 9.00 до 16,45, обідня перерва з 13.00 до 13.45.

12. Черговість надання адміністративної послуги
(здійснення дій та прийняття рішень) в разі перевищення
попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання
без очікування, у тому числі терміни й умови
очікування надання адміністративної послуги

12.1. З метою повного задоволення попиту на надання адміністративної послуги щодо присвоєння кваліфікації судового експерта засідання ЦЕКК проводяться у міру потреби з урахуванням строків розгляду заяв.

13. Вимоги до інформаційного забезпечення
одержувача при зверненні за одержанням
та у ході надання адміністративної послуги

13.1. Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом:

розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України: minjust.gov.ua);

надання консультацій за контактним телефоном: (044) 234-16-44.

14. Особливості надання адміністративної
послуги особам похилого віку та інвалідам тощо

14.1. Послуга надається на загальних умовах.

15. Порядок подачі, реєстрації і розгляду
скарг на недотримання Стандарту

15.1. У разі звернення особи з письмовою заявою (скаргою) на дії працівників Мін'юсту щодо недотримання Стандарту, Мін'юст розглядає заяву (скаргу) в установленому законодавством порядку і повідомляє заявнику рішення Мін'юсту, прийняте за наслідками розгляду скарги.

( Наказ доповнено Стандартом згідно з Наказом Міністерства юстиції N 325/5 від 17.02.2010 )

Стандарт
надання адміністративної послуги
щодо підготовки нотаріально оформлених документів
для їх подальшої консульської легалізації,
призначених для використання
на території інших держав

1. Загальні положення

1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги щодо підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації, призначених для використання на території інших держав, склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.

1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу:

Міністерство юстиції (Департамент нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань):

на документах, що оформляються нотаріусами України.

2. Перелік категорій одержувачів

Підготовка нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації здійснюється на вимогу фізичних або юридичних осіб.

3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги

Для одержання адміністративної послуги до Міністерства юстиції України відповідно до вимог пункту 1.11 Інструкції про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном, затвердженої наказом Міністерства закордонних справ України від 4 червня 2002 року N 113, подаються такі документи:

1) засвідчена в установленому порядку фотокопія (копія) офіційного документа, складеного за участю органів державної влади та органів місцевого самоврядування, або такого, що від них виходить, як на території України, так і за кордоном.

2) фізичні особи подають документ, який посвідчує особу, та заяву на вчинення консульської легалізації.

3) юридичні особи подають лист-звернення про вчинення консульської легалізації.

У разі подання заяви представником фізичної чи юридичної особи подається довіреність або інший документ, що підтверджує повноваження діяти від імені цих осіб.

4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги

Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:

подання до Міністерства юстиції документів.

Послідовність дій адміністративного органу:

з'ясування:

чи підлягають подані документи подальшій консульській легалізації;

справжності підпису та якості, в якій виступала особа, що підписала документ, а також справжності відбитків печатки та/або штампа, проставлених на документах; у разі відсутності в компетентного органу зразка відповідного підпису, відбитка печатки та/або штампа - отримання такого зразка;

проставлення штампу, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого в силу закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса.

5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги

Згідно з наказом Міністерства юстиції України від 26 червня 2007 року N 880/7 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 10 вересня 2008 року N 1352/7) "Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 26.06.2007 N 880/7 "Про затвердження графіка організації роботи по оформленню документів для їх подальшої консульської легалізації та проставлення апостиля на документах, призначених для використання на території інших держав" термін підготовки документів для їх подальшої консульської легалізації становить 3 робочі дні.

6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги

У підготовці документів для їх подальшої консульської легалізації відмовляється, якщо:

документи й акти, які суперечать законодавству України або можуть за своїм змістом завдати шкоди інтересам України, або містять відомості, що порочать честь і гідність громадян;

документи, видані органами та посадовими особами з перевищенням їх повноважень.

Не підлягають легалізації також оригінали, копії та фотокопії паспортів, військових квитків, трудових книжок, документів, що мають характер листування, дозволів на носіння зброї, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (технічних паспортів), посвідчення водія, посвідчення особи, нормативно-правові акти та роз'яснення щодо їх застосування.

7. Опис результату, який повинен отримати одержувач

Уповноважена особа проставляє штамп, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого в силу закону вчиняти нотаріальні дії, а також засвідчує справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса

8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена

Послуги з підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації надаються Міністерством юстиції України безкоштовно.

9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації

Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу.

10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності

Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Міністерства юстиції України за адресою: м. Київ, провулок Рильський, 10, або подаються безпосередньо до к. 104. Видача документів з проставленим апостилем здійснюється за адресою: м. Київ, провулок Рильський, 10, к. 104.

11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо

Прийом та видача документів здійснюється відповідно до графіка, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 26.06.2007 N 880/7 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 10.09.2008 N 1352/7), який розміщується на веб-сайті Міністерства юстиції України (www.minjust.gov.ua) та інформаційному стенді у приміщенні Міністерства юстиції України за адресою: м. Київ, провулок Рильський, 10, та територіальних управліннях юстиції.

                        Прийом документів

 від фізичних осіб:                   від юридичних осіб:

понеділок з 09-00 до 12-00 понеділок з 09-00 до 12-00

вівторок з 09-00 до 12-00 вівторок з 09-00 до 12-00

середа з 09-00 до 12-00 середа з 09-00 до 12-00

п'ятниця з 09-00 до 12-00

         Видача документів фізичним та юридичним особам:

 понеділок з 16-00 до 17-30

вівторок з 16-00 до 17-30

середа з 16-00 до 17-30

п'ятниця з 15-00 до 16-30

12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) у випадку перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги

Послуга надається по мірі надходження заяв та відповідних документів у терміни, визначені законодавством.

13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача при зверненні за одержанням та у ході надання адміністративної послуги

Інформація про законодавчі та нормативні акти, якими врегульовано питання щодо порядку надання адміністративної послуги, графік прийому і видачі документів розміщені на веб-сайті Міністерства юстиції України (www.minjust.gov.ua), інформаційних стендах Міністерства юстиції України та територіальних органів юстиції, а також надається за контактним телефоном: (044) 271-16-01, 271-16-54.

14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо

Особи похилого віку та інваліди можуть одержати адміністративну послугу без особистої явки до Міністерства юстиції України шляхом надання представнику відповідних повноважень, які мають бути підтверджені відповідним чином.

15. Порядок подачі, реєстрації і розгляду скарг на недотримання стандарту

Скарга на недотримання стандарту може адресуватись до Міністерства юстиції, яка розглядається в терміни, визначені чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Міністерства юстиції: м. Київ, пров. Рильський, 10, або подається до поштової скриньки Міністерства юстиції, яка розташована на першому поверсі.

16. Інше

Не приймають на легалізацію документи, текст яких неможливо прочитати внаслідок пошкодження, такі, що написані олівцем або отримані через засоби факсимільного зв'язку, а також документи, у яких уживається декілька мов одночасно. ( Наказ доповнено Стандартом згідно з Наказом Міністерства юстиції N 338/5 від 18.02.2010 )

Затверджено
Наказ Міністерства
юстиції України
18.02.2010 N 338/5

(в редакції наказу
Міністерства юстиції України
від 13.10.2011 N 3166/5)

Стандарт
надання адміністративної послуги з реєстрації
приватної нотаріальної діяльності

1. Загальні положення

1.1. Цей Стандарт розроблено для підвищення якості виконання та доступу до результатів виконання державної функції з питань реєстрації приватної нотаріальної діяльності, визначення опису процедури надання цієї послуги, складу, послідовності дій одержувача та адміністративного органу, строків надання послуги, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.

(Відповідно до статті 24 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) та пункту 1.2 Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.03.2011 N 871/5, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.03.2011 за N 388/19126 (далі - Положення).

1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу, - Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі - управління юстиції).

Інформація про місцезнаходження управлінь юстиції та їх контактні телефони розміщена в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України: www.minjust.gov.ua.

2. Перелік категорій одержувачів

Одержувачами адміністративної послуги є особи, визначені статтею 3 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ), які одержали свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю, не мають судимості за вчинення злочину, не обмежені у дієздатності або не визнані недієздатними за рішенням суду, не займаються підприємницькою або адвокатською діяльністю, не є засновниками адвокатських об'єднань, не перебувають на державній службі або на службі в органах місцевого самоврядування, не перебувають у штаті інших юридичних осіб, не входять самостійно, через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів господарських організацій, кредитно-фінансових установ, а також не виконують іншу оплачувану роботу, крім викладацької, наукової і творчої, у вільний від роботи час.

3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги

3.1. Особа, яка має намір зареєструвати приватну нотаріальну діяльність, подає до управління юстиції заяву. У заяві зазначається назва нотаріального округу, в якому особа буде займатися нотаріальною діяльністю.

До заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додаються:

- акт сертифікації про відповідність робочого місця (контори) приватного нотаріуса встановленим Законом України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) вимогам;

- свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його засвідчена в установленому порядку копія;

- документ, що підтверджує право власності на приміщення або право користуванням приміщенням для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та його засвідчена в установленому порядку копія;

- дві фотокартки розміром 3 х 4 см;

- власноруч заповнена особова картка, форма якої наведена в додатку 1 Положення.

- паспорт громадянина України.

Свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю з відміткою управління юстиції про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності та паспорт повинні бути повернуті особі, яка їх подала.

3.2. Повторне реєстраційне посвідчення видається у разі втрати або пошкодження реєстраційного посвідчення, а також у разі необхідності внесення до нього виправлень управлінням юстиції під тим самим номером разом з додатком до реєстраційного посвідчення.

У разі втрати або пошкодження реєстраційного посвідчення, а також у разі необхідності внесення до нього виправлень до управління юстиції особа подає такі документи:

- заява про переоформлення реєстраційного посвідчення із зазначенням обставин необхідності такого переоформлення;

- паспорт громадянина України;

- копія документа, що підтверджує звернення особи до правоохоронних органів, якщо втрата реєстраційного посвідчення відбулась у результаті протиправних дій до нотаріуса іншими особами;

- попереднє реєстраційне посвідчення, пошкоджене або яке потребує виправлень, разом з додатком до нього.

4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги

4.1. Послідовність дій одержувача послуги:

подання до управління юстиції повного пакета документів, визначених пунктом 3 цього Стандарту, особисто;

отримання реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.

В будь-який період з моменту надходження заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності заявник має право на отримання відомостей про стан виконання адміністративної послуги за допомогою засобів телефонного зв'язку або шляхом особистого відвідування управління юстиції. Заявнику надається інформація про те, на якому етапі виконання знаходиться розгляд його заяви.

4.2. Послідовність дій управління юстиції:

розгляд документів щодо реєстрації приватної нотаріальної діяльності на предмет повноти комплекту та відповідності законодавству;

прийняття рішення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності або відмову у реєстрації приватної нотаріальної діяльності;

видача реєстраційного посвідчення;

внесення інформації про видачу реєстраційного посвідчення до Журналу обліку виданих реєстраційних посвідчень, форма якого наведена у додатку 2 до Положення.

4.2.1. У разі відповідності змісту заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності та відповідних документів, перелік яких наведений у пункті 3 цього Стандарту, спеціаліст, який відповідає за видачу реєстраційних посвідчень, заповнює бланк реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.

Заповнення бланка реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності здійснюється за допомогою друкарської машинки або з використанням комп'ютерної техніки.

Реєстраційне посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності повинно містити:

- назву управління юстиції;

- назву нотаріального округу;

- прізвище, ім'я та по батькові особи, якій видається посвідчення;

- фотокартку цієї ж особи;

- реєстраційний номер згідно Журналу обліку виданих реєстраційних посвідчень;

- підпис начальника управління юстиції (особи, яка виконує його обов'язки);

- відбиток печатки управління юстиції.

Датою видачі реєстраційного посвідчення є дата його підписання начальником управління юстиції (особи, яка виконує його обов'язки).

Реєстраційний номер згідно Журналу обліку виданих реєстраційних посвідчень проставляється у реєстраційному посвідченні після його реєстрації у зазначеному Журналі.

Видача повторного реєстраційного посвідчення здійснюється у порядку, встановленому пунктами 3, 4 Стандарту.

На реєстраційному посвідченні, що видається повторно, спеціалістом управління юстиції проставляється відмітка "Повторне".

Спеціаліст управління юстиції в день виникнення підстав, передбачених абзацом четвертим цього ж пункту Стандарту, для внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру нотаріусів, але не пізніше наступного робочого дня, надсилає Державному підприємству "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України повідомлення згідно з додатком 2 Порядку ведення Єдиного реєстру нотаріусів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 13.10.2010 N 2501/5.

4.2.2. Заявники, які звернулись до управління юстиції із заявами про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності (видачу повторного реєстраційного посвідчення) та надали відповідні документи, обов'язково інформуються спеціалістами управління юстиції:

- про строк завершення процедури оформлення документів та видачу реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності (видачу повторного реєстраційного посвідчення);

- про відмову у реєстрації приватної нотаріальної діяльності.

5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги

Строк виконання адміністративної послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності не повинен перевищувати семи днів з дня подання заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.

Строк виконання адміністративної послуги з видачі повторного реєстраційного посвідчення не повинен перевищувати трьох днів з дня подання заяви про видачу такого реєстраційного посвідчення.

6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги

Управління юстиції може відмовити одержувачеві адміністративної послуги у випадках, передбачених частиною 5 статті 24 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) та пунктом 3 Положення.

Відмова у реєстрації приватної нотаріальної діяльності допускається лише в разі, коли подані документи не відповідають установленим вимогам законодавства.

7. Опис результату, який повинен отримати одержувач

Кінцевим етапом надання адміністративної послуги є:

- видача реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, форма якого наведена в додатку 2 Положення;

- відмова у видачі реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.

8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена

Послуга з реєстрації приватної нотаріальної діяльності надається управліннями юстиції безкоштовно.

9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації

Посадова особа, яка безпосередньо забезпечує надання адміністративної послуги, повинна мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра.

10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності

Місцезнаходження адміністративного органу, що надає адміністративну послугу з реєстрації приватної нотаріальної діяльності, знаходиться в доступних та зручних місцях, зокрема, з огляду на належне транспортне та пішохідне сполучення.

11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо

11.1. Інформація про місцезнаходження, контактні телефони (телефони для довідок), Інтернет-адреси, адреси електронної пошти управління юстиції розміщені:

на Інтернет-сайті управління юстиції;

на інформаційних стендах управління юстиції.

11.2. Відомості про графік роботи управління юстиції можуть бути отримані за телефоном для довідок, а також розміщені:

на Інтернет-сайті управління юстиції;

на інформаційних стендах управління юстиції.

12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) у випадку перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги

Послуга надається по мірі надходження заяв та відповідних документів у терміни, визначені законодавством.

13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача при зверненні за одержанням та у ході надання адміністративної послуги

13.1. Інформація про порядок виконання адміністративної послуги надається:

безпосередньо в управлінні юстиції;

з використанням засобів телефонного зв'язку;

шляхом розміщення в інформаційно-телекомунікаційних засобах загального користування (зокрема шляхом розміщення в мережі Інтернет).

Інформація про процедуру виконання адміністративної послуги може бути отримана по телефону для довідок, а також розміщена в інформаційно-телекомунікаційних засобах загального користування (зокрема, в мережі Інтернет), на інформаційних стендах управління юстиції.

13.2. На інформаційних стендах та Інтернет-сайтах управління юстиції має бути розміщена наступна інформація:

- перелік спеціалістів управління юстиції, які беруть участь у наданні адміністративної послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності.

- перелік нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з даного виду надання адміністративної послуги;

- текст стандарту надання адміністративної послуги, зразок заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності;

- перелік документів, які необхідні для реєстрації приватної нотаріальної діяльності, а також вимоги до документів, що подають для здійснення реєстрації;

- графік прийому громадян;

- порядок надання консультацій, довідок;

- порядок розгляду скарг на рішення, дій чи бездіяльності осіб, які уповноважені на виконання державної функції.

13.3. Консультації (довідки) з питань надання адміністративної послуги надаються спеціалістами управління юстиції.

Консультації надаються з питань:

- переліку документів, необхідних для реєстрації приватної нотаріальної діяльності;

- часу прийому та видачі документів;

- строку виконання адміністративної послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності;

- порядку оскарження рішення, дій чи бездіяльності, що були прийняті під час надання адміністративної послуги.

Консультації надаються спеціалістами управління юстиції при особистому зверненні або за допомогою засобів телефонного зв'язку.

14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо

Чинним законодавством не встановлено особливого порядку при наданні послуги з реєстрації приватної нотаріальної діяльності особам похилого віку, інвалідам тощо.

15. Порядок подачі, реєстрації і розгляду скарг на недотримання стандарту

Скарга на дії працівників управлінь юстиції щодо недотримання Стандарту розглядається відповідним управлінням юстиції або Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку.

Відмова у реєстрації приватної діяльності може бути оскаржена до суду в місячний строк з дня її одержання.

( Наказ доповнено Стандартом згідно з Наказом Міністерства юстиції N 338/5 від 18.02.2010; в редакції Наказу Міністерства юстиції N 3166/5 від 13.10.2011 )