КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 вересня 2009 р. N 1037
Київ
(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів України
N 855 від 27 липня 2011 р.)
Про розподіл квартир, що придбані
Державною іпотечною установою
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1300 від 18.11.2009
N 18 від 13.01.2010
N 50 від 27.01.2010
N 192 від 01.03.2010 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Координаційну раду з питань розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою, при Кабінеті Міністрів України.
2. Затвердити такі, що додаються:
Положення про Координаційну раду з питань розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою, при Кабінеті Міністрів України;
Порядок розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 вересня 2009 р. N 1037
Положення
про Координаційну раду з питань розподілу
квартир, що придбані Державною іпотечною
установою, при Кабінеті Міністрів України
1. Координаційна рада з питань розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою, є тимчасовим дорадчим органом Кабінету Міністрів України (далі - Координаційна рада), що утворений з метою розгляду пропозицій щодо визначення громадян, між якими пропонується розподілити квартири, формування та погодження відповідних списків і подання їх на розгляд Кабінету Міністрів України. ( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1300 від 18.11.2009 )
2. Головою Координаційної ради є Міністр праці та соціальної політики. Персональний склад Координаційної ради затверджується наказом Мінпраці.
До складу Координаційної ради входять заступник Міністра праці та соціальної політики, Міністр (перший заступник Міністра) з питань житлово-комунального господарства, Міністр (перший заступник Міністра) регіонального розвитку та будівництва, Міністр (заступник Міністра) у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністр (заступник Міністра) фінансів, Міністр (заступник Міністра) економіки, начальник (заступник начальника) Держархбудінспекції, голова правління (перший заступник голови правління) Державної іпотечної установи, начальник Управління стратегії реформування соціальних відносин Секретаріату Кабінету Міністрів України, представник правління Асоціації міст України та громад (за згодою), а також у разі потреби за згодою - представники громадських організацій, органів місцевого самоврядування, народні депутати України.
Голова Координаційної ради може вносити зміни до її складу.
3. Голова Координаційної ради затверджує порядок подання на розгляд Ради пропозицій щодо визначення громадян, між якими пропонується розподілити квартири, формування та погодження відповідних списків. ( Пункт 3 в редакції Постанови КМ N 1300 від 18.11.2009 )
4. Формою роботи Координаційної ради є засідання, що проводяться за рішенням її голови.
Засідання Координаційної ради веде голова, а за його відсутності - заступник голови.
Засідання Координаційної ради вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
5. Рішення Координаційної ради вважається схваленим, якщо за нього проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Координаційної ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Рішення Координаційної ради фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні.
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 вересня 2009 р. N 1037
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 листопада 2009 р. N 1300)
Порядок
розподілу квартир, що придбані
Державною іпотечною установою
1. Цей Порядок визначає механізм розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою відповідно до переліків житлових будинків та об'єктів незавершеного житлового будівництва, затверджених Кабінетом Міністрів України, між громадянами, які згідно із законодавством були взяті на квартирний облік до 1 січня 2009 р. і перебувають на ньому.
2. Виконавчі органи сільської, селищної, міської, районної у місті ради (далі - виконавчі органи) вносять пропозиції щодо розподілу квартир між громадянами.
3. Для надання квартир громадянам, які перебувають на квартирному обліку, що ведеться:
Міноборони, МВС, МНС, СБУ, Службою зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбою, Державним департаментом з питань виконання покарань, Управлінням державної охорони, Генеральною прокуратурою України (далі - державні органи) на відповідній території, на якій розташовані житлові будинки та об'єкти незавершеного житлового будівництва, в яких придбані квартири (далі - житлові об'єкти), виділяється 40 відсотків загальної кількості квартир; ( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 192 від 01.03.2010 )
виконавчими органами, на території яких розташовані житлові об'єкти, та підприємствами Українського товариства глухих і Українського товариства сліпих (далі - УТОГ і УТОС) за місцезнаходженням житлових об'єктів виділяється 60 відсотків загальної кількості квартир.
Із числа громадян, які перебувають на квартирному обліку, що ведеться виконавчими органами, квартири виділяються таким категоріям:
інвалідам Великої Вітчизняної війни і прирівняним до них у встановленому порядку особам;
особам, які повернулися з державного дитячого закладу, від родичів, опікуна чи піклувальника;
дітям-інвалідам, що не мають батьків або батьки яких позбавлені батьківських прав і проживають у державних або інших соціальних установах, після досягнення повноліття, якщо за висновком медико-соціальної експертизи вони можуть здійснювати самообслуговування і вести самостійний спосіб життя;
особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (1 і 2 категорії);
членам сімей воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняним до них у встановленому порядку особам;
Героям Радянського Союзу, Героям Соціалістичної Праці, а також особам, нагородженим орденами Слави, Трудової Слави, "За службу Батьківщині у Збройних Силах СРСР" усіх трьох ступенів;
особам, які перебували у складі діючої армії в період Великої Вітчизняної війни та під час інших бойових операцій із захисту СРСР, партизанам Великої Вітчизняної війни, а також іншим особам, які брали участь у бойових операціях із захисту СРСР;
інвалідам праці I і II групи та інвалідам I і II групи з числа військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу Держспецзв'язку;
сім'ям осіб, які загинули під час виконання державних або громадських обов'язків, виконання обов'язку громадянина СРСР щодо рятування життя людини, з охорони соціалістичної власності і правопорядку або загинули на виробництві внаслідок нещасного випадку;
матерям, яким присвоєно звання "Мати-героїня", багатодітним сім'ям, сім'ям, що виховують дітей-інвалідів, і одиноким матерям;
вчителям та іншим педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл і професійно-технічних навчальних закладів.
Розподіл квартир між зазначеними категоріями громадян, у тому числі між УТОГ і УТОС, здійснюється у порядку черговості пропорційно кількості громадян, які перебувають на квартирному обліку у відповідному населеному пункті.
Розподіл квартир (з урахуванням кількості кімнат) між виконавчими органами, УТОГ і УТОС, а також державними органами здійснюється у порядку черговості пропорційно кількості громадян, які перебувають на квартирному обліку у відповідному населеному пункті.
Квартири, що розподіляються між працівниками державних органів, а також військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу, що проходять службу у військових формуваннях, підпорядкованих таким органам, мають статус службових.
Між особами, звільненими в запас або у відставку, квартири розподіляються на загальних підставах з числа тих, що виділяються для державних органів.
У разі коли в населеному пункті, на території якого розташовані житлові об'єкти, станом на 1 січня 2009 р. не вівся квартирний облік або кількість квартир у них перевищує чисельність громадян, які перебували на квартирному обліку на зазначену дату, чи в інших випадках, що не передбачені цим Порядком, квартири розподіляються за пропозиціями Координаційної ради з питань розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою, при Кабінеті Міністрів України (далі - Координаційна рада), погодженими Кабінетом Міністрів України.
4. При розрахунках, що проводяться під час попереднього розподілу квартир, кількість квартир округлюється до цілого числа.
Якщо після округлення сума розподілених квартир не збігається із загальною кількістю квартир, що розподіляються, кількість виділених квартир суб'єктові розподілу, що отримав найбільшу кількість квартир, зменшується (збільшується) на відповідну різницю квартир.
5. Квартири надаються виходячи з норми не більш як 21 кв. метр загальної площі житла на одного члена сім'ї та додатково 10,5 кв. метра на сім'ю.
Допускається перевищення нормативної площі не більш як на 30 відсотків загальної площі житла.
6. Виконавчий орган з метою подання пропозицій щодо громадян, між якими пропонується розподілити квартири, утворює робочу групу за участю представників державних органів, УТОГ і УТОС. Керівник виконавчого органу визначає в установленому порядку склад робочої групи.
Пропозиції щодо громадян, між якими пропонується розподілити квартири, підписуються головою виконавчого органу (особою, яка його замінює) та надсилаються протягом 10 днів з дня прийняття житлового об'єкта в експлуатацію Мінжитлокомунгоспу. ( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 18 від 13.01.2010 )
7. Після надходження пропозицій щодо громадян, між якими пропонується розподілити квартири, Мінжитлокомунгосп за участю Мінрегіонбуду перевіряє їх на відповідність вимогам цього Порядку, повноту інформації про зазначених громадян та подає пропозиції для розгляду на засіданні Координаційної ради.
У разі неподання виконавчим органом пропозицій у встановлений строк Мінжитлокомунгосп разом із заінтересованими державними органами, УТОГ і УТОС вживає заходів для одержання відомостей про громадян, що перебувають на квартирному обліку у відповідному населеному пункті, на підставі яких формує пропозиції щодо розподілу квартир між такими громадянами. Зазначені пропозиції подаються Міністерством для розгляду на засіданні Координаційної ради. ( Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 18 від 13.01.2010 )
8. Координаційна рада за участю уповноважених представників відповідних виконавчих органів розглядає пропозиції щодо громадян, між якими пропонується розподілити квартири, формує та погоджує відповідні списки і подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
9. Кабінет Міністрів України затверджує поіменні списки громадян, яким надаються квартири.
10. Підставою для вселення громадян у квартиру є ордер, виданий в установленому законодавством порядку виконавчим органом або за рішенням Кабінету Міністрів України Державною іпотечною установою за формою згідно з додатками 1 і 2. ( Пункт 10 в редакції Постанови КМ N 18 від 13.01.2010; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 50 від 27.01.2010 )
( Порядок в редакції Постанови КМ N 1300 від 18.11.2009 )
Додаток 1
до Порядку
Державна іпотечна установа ___ ____________ 20 ___ р.
ОРДЕР НА СЛУЖБОВЕ ЖИЛЕ ПРИМІЩЕННЯ N ______
Ордер виданий громадянинові (громадянці)____________________
_________________________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
______________________________ із сім'єю з ______ чоловік на право
зайняття службового жилого приміщення у квартирі жилою площею
____ кв. метрів, яка складається з ______________________________,
(зазначається кількість кімнат)
розташованій за адресою __________________________________________
(вулиця, проспект, провулок)
будинок N _______ корпус N _______ квартира N ________
Підстава для видачі ордера __________________________________
__________________________________________________________________
Дані про особу, якій видано ордер ___________________________
(зазначаються місце
__________________________________________________________________
перебування на обліку, місце роботи і посада)
__________________________________________________________________
СКЛАД СІМ'Ї
------------------------------------------------------------------
|Порядковий номер | Прізвище, ім'я, по | Родинні відносини з |
| | батькові | особою, якій видано |
| | | ордер |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
Голова правління (заступник) ______________________ ___________
(ініціали та прізвище) (підпис)
М.П.
( Порядок доповнено новим додатком 1 згідно з Постановою КМ N 50 від 27.01.2010 )
Додаток 2
до Порядку
Державна іпотечна установа ___ ____________ 20 ___ р.
ОРДЕР НА ЖИЛЕ ПРИМІЩЕННЯ N ______
Ордер виданий громадянинові (громадянці) ____________________
__________________________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
__________________________________ із сім'єю з ________ чоловік на
право зайняття жилого приміщення у квартирі жилою площею
_______ кв. метрів, яка складається з ___________________________,
(зазначається кількість кімнат)
розташованій за адресою __________________________________________
(вулиця, проспект, провулок)
будинок N __________ корпус N ________ квартира N _________
Підстава для видачі ордера __________________________________
__________________________________________________________________
Дані про особу, якій видано ордер ___________________________
__________________________________________________________________
(зазначаються місце перебування на обліку,
_________________________________________________________________
місце роботи і посада)
СКЛАД СІМ'Ї
------------------------------------------------------------------
| Порядковий номер | Прізвище, ім'я, по | Родинні відносини з |
| | батькові | особою, якій видано |
| | | ордер |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
|------------------+----------------------+----------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
Голова правління (заступник) ______________________ ___________
(ініціали та прізвище) (підпис)
М.П.
( Порядок доповнено додатком згідно з Постановою КМ N 18 від 13.01.2010; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 50 від 27.01.2010 )