МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
ЛИСТ
30.01.2007 N 842/10/2-8
Голові Республіканського
комітету АР Крим з охорони
навколишнього природного
середовища, начальникам
Державних управлінь охорони
навколишнього природного
середовища в областях,
містах Києві та Севастополі
Щодо визначення складу документів, у яких
обґрунтовуються обсяги викидів
На адресу Міністерства надходять чисельні звернення від територіальних органів Мінприроди, суб'єктів господарювання, організацій, установ та закладів, яким надано право на розроблення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди, щодо надання роз'яснень з питання складу зазначених документів для суб'єктів господарювання, які мають котельні.
Визначення складу документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, залежить від ступеня впливу об'єкта на забруднення атмосферного повітря та здійснюється відповідно до п. 1.6 Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, затвердженої наказом Мінприроди України від 09.03.2006 N 108, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 березня 2006 року за N 341/12215 (далі - Інструкція). Об'єкти, для яких розробляються документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, розподіляються на три групи. Для кожної групи об'єктів склад документів повинен бути таким:
а) перша група - об'єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування, - документи, передбачені розділом 2 Інструкції;
б) друга група - об'єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування, - документи, передбачені розділом 2, за винятком пунктів 2.11, 2.15 Інструкції;
в) третя група - об'єкти, які не входять до першої і другої груп, - документи, передбачені розділом 2, за винятком підпунктів 2.3.1-2.3.5, 2.7.2, пунктів 2.8, 2.10, 2.11, 2.14-2.16 Інструкції.
Відповідно до пп. 2.3.5 Інструкції котельні віднесено до переліку виробництв та технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування.
Котельні (теплові станції, які мають одну або декілька теплових установок, що споживають органічне паливо, і виробляють теплову енергію), для яких розробляються документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди, необхідно розділити на три групи:
а) перша група - котельні, у складі яких є технологічне устаткування (котлоагрегат, газотурбінна установка, установка комбінованого циклу тощо), яке призначене для виробітку теплової, механічної енергії, в тому числі і когенераційні установки, шляхом перетворення хімічної енергії палива, загальна сумарна потужність якого більше 50 МВт. Склад документів передбачено розділом 2 Інструкції;
б) друга група - котельні, загальна сумарна потужність яких менше 50 МВт і які взяті на державний облік. Склад документів передбачено розділом 2, за винятком пунктів 2.11, 2.15 Інструкції. Для цих котелень найкращі доступні технології та методи керування не розробляються, а з метою реалізації вимог щодо скорочення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря розробляються і впроваджуються заходи, що передбачені в типових проектах;
в) третя група - котельні, загальна сумарна потужність яких менше 50 МВт і які не взяті на державний облік. Склад документів передбачено розділом 2, за винятком підпунктів 2.3.1-2.3.5, 2.7.2, пунктів 2.8, 2.10, 2.11, 2.14-2.16 Інструкції.
З метою упорядкування робіт із видачі дозволів на викиди за новою формою, а також попередження можливих непорозумінь, рекомендуємо спільно із суб'єктами господарювання, організаціями, установами та закладами, яким надано право на розроблення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди, визначити склад документів відповідно до Інструкції, роз'яснень, викладених у цьому листі, та направити повідомлення суб'єктам господарювання щодо прийнятого рішення.
Перший заступник Міністра С.С.Куруленко
