МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.12.2009 N 1510
Про рішення щодо скарги
підприємства "Основа-Промінвест"
Громадської організації "Фонд
підтримки інвалідів"
Відповідно до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (зі змінами), наказу Міністерства економіки України від 30.01.2009 N 65 "Про затвердження Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю" наказую:
1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги підприємства "Основа-Промінвест" Громадської організації "Фонд підтримки інвалідів" стосовно оскарження здійснення комунальною організацією "Центр матеріально-технічного та інформаційного забезпечення закладів освіти області" процедури закупівлі за державні кошти комплекту меблів для навчальних кабінетів згідно з оголошенням N 24595 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 34(370)/08.2009, що додається.
2. Задовольнити скаргу підприємства "Основа-Промінвест" Громадської організації "Фонд підтримки інвалідів" частково та визнати недійсними результати процедури закупівлі за державні кошти комплекту меблів для навчальних кабінетів, проведеної комунальною організацією "Центр матеріально-технічного та інформаційного забезпечення закладів освіти області.
3. Відділу скарг та контролю у сфері державних закупівель довести цей наказ до відома підприємства "Основа-Промінвест" Громадської організації "Фонд підтримки інвалідів", комунальної організації "Центр матеріально-технічного та інформаційного забезпечення закладів освіти області" і Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів з дня його прийняття.
Міністр економіки України Б.М.Данилишин
Затверджено
Наказ Міністерства
економіки України
31.12.2009 N 1510
Висновок
щодо розгляду скарги підприємства
"Основа-Промінвест" Громадської організації
"Фонд підтримки інвалідів" стосовно оскарження
здійснення комунальною організацією "Центр
матеріально-технічного та інформаційного
забезпечення закладів освіти області"
процедури закупівлі за державні кошти
комплекту меблів для навчальних
кабінетів
За результатом розгляду скарги підприємства "Основа-Промінвест" Громадської організації "Фонд підтримки інвалідів" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення комунальною організацією "Центр матеріально-технічного та інформаційного забезпечення закладів освіти області" (далі - Замовник) процедури закупівлі за державні кошти комплекту меблів для навчальних кабінетів на підставі наданих Скаржником і Замовником матеріалів, з урахуванням пояснень уповноважених представників Скаржника, Замовника і учасника-переможця суб'єкта підприємницької діяльності Максименка Д.В. (далі - учасник-переможець) установлено.
Відповідно до підпункту 6.1 тендерної документації на закупівлю комплекту меблів для навчальних кабінетів, затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника від 11.08.2009 (далі - тендерна документація), пропозиція, що подається учасником, складається з комерційної та технічної частин, при цьому комерційна частина повинна включати, зокрема, детальну калькуляцію вартості товару.
Згідно з протоколом про розкриття тендерних пропозицій від 24.09.2009, поясненнями Замовника та тендерною пропозицією учасника-переможця, копію якої Замовником надано Мінекономіки (лист від 21.10.2009 N 137), у складі тендерної пропозиції учасника-переможця детальна калькуляція вартості товару відсутня, що не відповідає підпункту 6.1 тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого пункту 54 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (далі - Положення), замовник та учасники не повинні ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до поданої тендерної пропозиції, включаючи зміну її ціни та коригування, з урахуванням положень пункту 55 цього Положення.
Поряд з цим згідно з матеріалами та поясненнями, наданими Замовником листом від 21.10.2009 N 137, після проведення розкриття тендерних пропозицій Замовник звертався до учасника - переможця листом від 25.09.2009 N 105 з проханням надати детальну калькуляцію вартості товару.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 61 Положення ( 921-2008 ) замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, зокрема, у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації.
Разом з тим згідно з протоколом оцінки тендерних (цінових) пропозицій від 05.10.2009 тендерну пропозицію суб'єкта підприємницької діяльності Максименка Д.В. допущено до процедури оцінки та акцептовано як таку, що визнана найбільш економічно вигідною (повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 05.10.2009 N 107).
Крім того, відповідно до пункту 2 додатка 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації кількість балів за критерієм "Умови розрахунків" визначається наступним чином. Тендерній пропозиції, термін відстрочки платежу якої найвигідніший (найдовший), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти тендерних пропозицій визначається за формулою. При цьому 15 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Умови розрахунків".
Найвигідніший (найдовший) термін відстрочки платежу, а саме - 200 днів, був у Скаржника. У учасника-переможця, ЗАТ "Імпульс", Вінницького підприємства Viconti group (ФО-П Мазур Є.М.) термін відстрочки платежу складав 60 днів. Проте згідно пункту 6 "Розрахунок балів за пропозиціями учасників" протоколу оцінки тендерних пропозицій Замовник не розрахував за формулою кількість балів для тендерних пропозицій термін відстрочки платежу яких був не найвигідніший (найдовший), а присвоїв зазначеним тендерним пропозиціям за критерієм "Умови розрахунків" максимальну кількість балів - 15.
Ураховуючи викладене, Скаржником доведено та під час розгляду скарги встановлено наявність з боку Замовника порушень установленого порядку проведення процедури закупівлі, які вплинули на об'єктивність визначення переможця.
Відповідно до пунктів 89, 90 Положення ( 921-2008 ), пунктів 13, 14 Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю, затвердженого наказом Мінекономіки від 30.01.2009 N 65, та з урахуванням зазначеного скаргу підприємства "Основа-Промінвест" Громадської організації "Фонд підтримки інвалідів" задоволено частково.
Начальник відділу скарг та контролю у сфері державних закупівель В.С.Сухова