Коментар до постанови Кабінету Міністрів України
від 29.07.2009 р. № 803 “Про затвердження Порядку встановлення
категорій готелям та іншим об'єктам, що призначаються
для надання послуг з тимчасового розміщення
(проживання)”

Законом України від 15.09.95 р. № 324/95-ВР “Про туризм” визначено, що для сприяння споживачам у свідомому виборі туристичних послуг, забезпечення рівних можливостей суб'єктам туристичної діяльності на ринку туристичних послуг та забезпечення захисту прав громадян об'єктам туристичної інфраструктури присвоюються категорії якості та рівня обслуговування.

Так, затвердженим постановою Порядком визначено процедуру встановлення категорій готелям та іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення.

Категорії встановлюються за результатами обов'язкової сертифікації в державній системі сертифікації УкрСЕПРО та оцінювання відповідності готелів вимогам певної категорії. Готелям встановлюються такі категорії: “п'ять зірок”, “чотири зірки”, “три зірки”, “дві зірки” та “одна зірка”. Іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), у тому числі мотелям, пансіонатам, будинкам відпочинку, туристичним базам, кемпінгам, категорія встановлюється за рівнем обслуговування в них (перший, другий, третій, четвертий та п'ятий рівні). Власник або уповноважена ним особа мають надіслати заяву про встановлення відповідної категорії готелю органові із сертифікації, на території якого розміщено готель. Після завершення всіх необхідних процедур власнику готелю видається свідоцтво про встановлення готелю відповідної категорії. Зазначене свідоцтво видається не більш як на 3 роки або за наявності в готелі системи управління якістю - не більш як на 5 років. Інформація про категорію готелю має бути зазначена на його фасаді поряд з назвою.

Лена ЯСТРЕМСЬКА,
бухгалтер-експерт

“Вісник податкової служби України” № 30 серпень2009 р.
передплатні індекси:
22599 (укр.) 22600 (рос.)