МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.05.2009 N 518
Про затвердження Методичних рекомендацій
щодо прогнозування наслідків та оцінки впливу
на стан економічної безпеки держави
приватизації деяких категорій підприємств
наказую:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо прогнозування наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки держави приватизації деяких категорій підприємств, що додаються.
2. Департаменту реформування відносин власності довести цей наказ до відома органів виконавчої влади.
Міністр Б.М.Данилишин
Затверджено
Наказ Міністерства
економіки України
29.05.2009 N 518
Методичні рекомендації
щодо прогнозування наслідків та оцінки впливу
на стан економічної безпеки держави
приватизації деяких категорій підприємств
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою впорядкування прогнозування наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки держави приватизації підприємств, що мають ознаки домінування на ринку товарів, науково-дослідних (науково-технічних) установ, містоутворюючих підприємств, а також підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави (далі - підприємства), для сприяння реалізації основних напрямів державної політики з питань національної безпеки, визначених статтею 8 Закону України "Про основи національної безпеки України" ( 964-15 ).
1.2. Основними реальними та потенційними загрозами економічній безпеці держави, що необхідно враховувати при визначенні найбільш прийнятного варіанта приватизації підприємств, є:
зниження конкурентоспроможності виробництва, інвестиційної та інноваційної активності, науково-технічного та технологічного потенціалу, скорочення досліджень за пріоритетними напрямами інноваційної діяльності;
порушення процесів відтворення та критичний стан основних засобів, відсутність здійснення в необхідних обсягах інноваційно-інвестиційної діяльності;
критична залежність національної економіки від кон'юнктури зовнішніх ринків, низькі темпи розвитку внутрішнього ринку;
надмірна монополізація ринку товарів, ускладнення в процесі формування конкурентного середовища;
критичне зростання частки іноземного капіталу;
погіршення стану навколишнього природного середовища.
1.3. Поняття, що використовуються у Методичних рекомендаціях:
підприємства, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави - підприємства (організації), які внесені до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
підприємство, що має ознаки домінування на ринку товарів (робіт, послуг) - підприємство, яке має частку на ринку товарів (робіт, послуг), що перевищує 35 відсотків, або разом з не більш ніж двома іншими підприємствами має сукупну частку, що перевищує 50 відсотків, або не більш ніж з чотирма іншими підприємствами має сукупну частку, що перевищує 70 відсотків;
науково-дослідна (науково-технічна) установа - юридична особа, що утворена в установленому законодавством порядку, для якої наукова або науково-технічна діяльність є основною і становить понад 70 відсотків загального річного обсягу виконаних робіт;
містоутворюючі підприємства - підприємства в містах обласного або районного підпорядкування, кількість працівників яких (з урахуванням членів їх сімей) становить не менше половини населення адміністративно-територіальної одиниці, на території якої вони розташовані;
наслідки приватизації підприємства - позитивні чи негативні ймовірні ефекти економічного, соціального, екологічного чи іншого характеру, що зумовлені зміною стану та розвитком підприємства, що можуть мати як вартісну, так і загальну експертну оцінку. За строком дії наслідки можуть мати коротко-, середньо- чи довгостроковий прояв, а за можливістю прогнозування - класифіковані як ті, що піддаються повному прогнозуванню, ті, що піддаються частковому (у зв'язку з низьким ступенем інформованості про ймовірність їх виникнення), та ті, що не піддаються прогнозуванню;
прогнозування наслідків приватизації підприємства - розроблення альтернативних варіантів прогнозу основних показників функціонування та ефективності підприємства протягом довгострокового періоду (як правило, п'яти років чи терміну дії умов договору купівлі-продажу щодо зобов'язань інвесторів) виходячи з можливих способів приватизації та розміру пакета акцій, що виставляється на продаж;
оцінка впливу приватизації підприємства на стан економічної безпеки держави - визначення позитивних чи негативних ефектів у відповідних галузях економіки, що є суттєвими з позиції вимог економічної безпеки для розвитку самого підприємства, регіону, галузі економіки чи економіки в цілому, а також на міждержавному рівні.
2. Організаційно-методичне забезпечення прогнозування
наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки
приватизації підприємств
2.1. Утворення комісії щодо прогнозування наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки приватизації підприємств.
2.1.1. Для здійснення прогнозування наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки держави приватизації підприємств, що розглядаються, за ініціативою органу виконавчої влади, до сфери управління якого належать підприємства, утворюється комісія.
До складу комісії входять представники:
міністерства чи іншого органу виконавчої влади, що здійснюють управління державним майном підприємства (далі - суб'єкт управління);
Фонду державного майна;
СБУ;
Мінекономіки;
Мінфіну;
Держкомстату;
Антимонопольного комітету;
Мінприроди та Держатомрегулювання (в разі розгляду потенційно екологічно небезпечних підприємств);
підприємства - з питань можливості, доцільності та способу приватизації.
Головою комісії визначається представник суб'єкта управління.
Склад комісії затверджується наказом суб'єкта управління.
2.1.2. Результатом діяльності комісії є підготовка висновку щодо прогнозу наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки держави приватизації підприємства (далі - висновок).
Висновок включає такі розділи:
загальна характеристика підприємства;
оцінка ефективності функціонування підприємства та управління ним;
характеристика продукції (послуг), що виробляється підприємством, її ринків збуту та прогноз ринкової кон'юнктури;
оцінка вартості пакетів акцій підприємства, що можуть бути виставлені на продаж;
порівняльний прогноз наслідків при різних варіантах подальшого розвитку підприємства;
оцінка впливу на стан економічної безпеки держави приватизації підприємства;
ризики та заходи із запобігання їм;
загальні висновки та пропозиції щодо перспектив реформування та розвитку підприємства.
Висновок підписується головою та членами комісії (які можуть додатково висловити особисту думку щодо окремих його положень) та затверджується суб'єктом управління, Фондом державного майна та СБУ.
Затверджені висновки щодо підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави; підприємств-монополістів на ринку відповідних товарів (робіт, послуг) України, визнаних такими у встановленому порядку; підприємств військово-промислового комплексу, що підлягають конверсії згідно з відповідною програмою; підприємств, приватизація яких здійснюється із залученням іноземних інвестицій за міжнародними договорами України; інших об'єктів, віднесених Державною програмою приватизації до групи Г, подаються Кабінету Міністрів України для прийняття відповідного рішення, а інших підприємств, на які поширюється дія Методичних рекомендацій, - відповідним суб'єктам управління.
2.1.3. Необхідними передумовами та вихідними положеннями щодо підготовки комісією висновку є:
затверджена Державна програма приватизації на відповідний термін дії;
законодавчо визначене критичне для економічної незалежності України зростання частки іноземного капіталу у стратегічних галузях економіки чи стосовно окремих підприємств;
бізнес-план розвитку підприємства, розроблений підприємством та погоджений суб'єктом управління;
інформація щодо ефективності управління підприємством;
інші документи та інформація, зумовлені особливостями окремих видів підприємств, що розглядаються, з урахуванням завдань, що вирішуються.
2.2. Розроблення бізнес-плану розвитку підприємств.
Бізнес-план розвитку підприємства розробляється з урахуванням його особливостей, необхідності висвітлення питань, що стосуються оцінки кон'юнктури світових та вітчизняних ринків збуту продукції (послуг) та містить такі розділи:
дослідження та аналіз ринків збуту продукції (послуг), що виробляється підприємством;
характеристика конкурентного середовища та конкурентні переваги;
план маркетингової діяльності;
план виробничої діяльності;
план охорони навколишнього природного середовища;
фінансовий план та програма інвестицій;
аналіз потенційних ризиків;
бюджетна та суспільно-економічна ефективність бізнес-плану;
соціально-економічні наслідки реалізації бізнес-плану.
До розділу "Соціально-економічні наслідки реалізації бізнес-плану" додається таблиця з узагальненими показниками розвитку підприємства в базовому та прогнозному періодах (додаток 1).
2.3. Вимоги до інформації щодо ефективності управління підприємством.
2.3.1. Інформація щодо ефективності управління підприємством (далі - інформація) розробляється суб'єктом управління та має на меті оцінити загальний рівень управління підприємством на основі показників фінансово-господарської діяльності, виконання завдань фінансового плану, а керівником підприємства - умов трудового контракту.
2.3.2. Структура та зміст інформації повинні містити:
загальну характеристику підприємства (повне найменування; вид економічної діяльності; місцезнаходження, організаційно-правова форма господарювання; розмір державної частки; статус підприємства; перебування в стадії банкрутства; кількість філій, відділень, представництв та інших відокремлених підрозділів; розмір земельної ділянки; прізвище, ім'я, по батькові керівників протягом останніх двох років тощо);
особливості функціонування підприємства, виконання показників фінансових планів протягом останніх двох років (додаток 2, таблиці 2.1, 2.2), стислий аналіз чинників, що впливали;
дані про дотримання критеріїв ефективності управління та його оцінка протягом останніх двох років (додаток 2, таблиця 2.3);
оцінка виконання керівником підприємства умов трудового контракту;
загальні висновки щодо ефективності управління підприємством та пропозиції щодо:
доцільності і умов збереження підприємства в державній власності;
можливості та доцільності приватизації (умови та спосіб);
особливостей подальшого функціонування.
2.4. Методичні питання розроблення висновку щодо прогнозу наслідків та оцінки впливу на стан економічної безпеки держави приватизації підприємств.
2.4.1. Висновок, що розробляється комісією, включає розділи, визначені пунктом 2.1.2 цих Методичних рекомендацій, які повинні містити таку інформацію.
Загальна характеристика підприємства. Наводиться загальна інформація щодо підприємства та особливостей його функціонування з урахуванням вимог пункту 2.3.2 цих Методичних рекомендацій.
Оцінка ефективності функціонування підприємства та управління ним. Розділ розробляється на основі аналізу, що міститься у бізнес-плані, та інформації щодо ефективності управління підприємством з урахуванням висновків та пропозицій. З метою визначення рівня ефективності управління підприємством, чинників, що на нього впливають, можливості поліпшення рівня управління при збереженні об'єкта в державній власності; способів та умов приватизації підприємства.
Характеристика продукції (послуг), що виробляються підприємством, її ринків збуту та прогноз ринкової кон'юнктури (наводиться інформація із загальними висновками щодо кон'юнктури світових та національних ринків продукції (послуг), що виробляється підприємством).
Оцінка вартості пакетів акцій підприємства, що можуть бути виставлені на продаж (проводиться розрахунок оціночної вартості пакета акцій відповідно до вимог чинного законодавства).
2.4.2. Порівняльний прогноз наслідків при різних варіантах подальшого розвитку підприємства.
Критерієм визначення оптимального варіанта реформування підприємства є забезпечення балансу суспільних інтересів щодо його розвитку з урахуванням вимог економічної безпеки.
Показниками, що характеризують цей критерій, є:
ефект реформування (Ер), який визначається як сукупний економічний прогнозний ефект, що складається з локальних позитивних чи негативних ефектів, які можуть виявлятися на рівні підприємства, регіону, держави та міждержавному рівні:
бюджетний ефект (БЕ);
господарський (комерційний) ефект (ГЕ);
соціально-економічний ефект (СЕЕ);
еколого-економічний ефект (ЕЕЕ);
ефект капіталізації підприємства (Еіп).
Ефект реформування (Ер) визначається за формулою:
Ер = БЕ + ГЕ + СЕЕ + ЕЕЕ - Еіп;
стратегічний ефект (Естр), який визначається шляхом проведення експертизи та відображає рівень захищеності відповідної економічної сфери, її здатність отримувати економічний ефект чи запобігати втратам, зумовленим неможливістю реалізувати інтереси майбутнього розвитку підприємства чи відповідної сфери діяльності.
Оптимальним визначається такий варіант реформування підприємства, при якому Ер має максимальне значення (за умови позитивного Естр). Якщо Естр має негативне значення, то комісія приймає рішення щодо їх вагомості за кожним варіантом, що розглядається.
2.4.3. Бюджетний ефект (БЕ) - це сальдо отриманих надходжень (включаючи одноразові кошти від приватизації об'єкта) і видатків бюджету в процесі господарської діяльності підприємства (без урахування витрат, пов'язаних зі зменшенням рівня безробіття в регіоні), що розраховується за формулою:
БЕ = Пк + ОП + ВДФ + ІОП + ВПД - Вб,
де Пк - кошти, що можуть бути отримані від приватизації об'єкта чи пакета акцій, що виставляється на продаж, тис. гривень;
ОП - сплата податків та обов'язкових платежів до бюджету (включає податок на прибуток, акцизний збір, ПДВ, рентні, ресурсні та інші платежі), тис. гривень;
ВДФ - внески до державних цільових фондів (включає внески до Пенсійного фонду та до фондів соціального страхування), тис. гривень;
ІОП - інші обов'язкові платежі (включають місцеві збори та інші податки), тис. гривень;
ВПД - відрахування частки прибутку за встановленими нормативами (на рівні базового періоду) та до фонду дивідендів за результатами минулого року, тис. гривень;
Вб - витрати з бюджету на фінансування діяльності підприємства, а також утримання об'єктів соціальної інфраструктури (в разі припинення їх фінансування підприємством), тис. гривень.
2.4.4. Господарський (комерційний) ефект (ГЕ) - це додаткові фінансові надходження, що отримує підприємство після або в разі виконання приватизаційних та інших обов'язкових умов продажу, а також ефект у вигляді приросту (скорочення) щорічного чистого прибутку та амортизаційних відрахувань (відповідно до додаткових інвестицій), що розраховується за формулою:
ГЕ = Ід + Фук + СПЗ,
де Ід - додаткові інвестиції, що повинні надійти для розвитку підприємства на виконання можливих умов конкурсу, тис. гривень;
Фук - інші додаткові кошти, що повинні надійти на виконання можливих умов конкурсу (стосовно погашення заборгованості перед бюджетом, кредиторської заборгованості, для виплати заборгованості із заробітної плати тощо, тис. гривень);
СПЗ - приріст сальдо чистого прибутку/збитку, що повинно отримати підприємство протягом періоду (сума значень за роками) реалізації бізнес-плану розвитку (порівняно з чистим прибутком/збитком у базовому році та амортизаційними відрахуваннями (відповідно до додаткових інвестицій), тис. гривень.
2.4.5. Соціально-економічний ефект (СЕЕ) - це додаткові витрати регіону (чи їх скорочення), зумовлені зростанням (скороченням) зайнятості населення, що розраховується за формулою:
СЕЕ = Всз + Вбз,
де Всз - витрати служби зайнятості регіону (зростання витрат - при скороченні чисельності працівників підприємства; зменшення витрат - при зростанні чисельності) при виплаті соціальної допомоги з безробіття, тис. гривень;
Вбз - витрати бюджету на створення додаткових робочих місць у регіоні (у разі дефіциту робочих місць), тис. гривень.
Всз = +- Чзп х Вб,
де +- Чзп - відповідно чисельність працівників, які звільнені з підприємства чи прийняті на роботу, осіб;
Вб - середні витрати служби зайнятості регіону на виплату соціальної допомоги з безробіття, тис. грн./особу.
Вбз = Крм х Врм,
де Крм - кількість економічних робочих місць, що необхідно створити в регіоні для забезпечення працевлаштування працівників, що вивільняються, одиниць;
Врм - середня вартість одного економічного робочого місця в регіоні, тис. грн./одиниць.
2.4.6. Еколого-економічний ефект - це визначені у вартісному вираженні наслідки від зміни техногенного впливу функціонування підприємства на стан навколишнього природного середовища, що розраховується за формулою:
Знпс = Зп + Зв + Звід,
де Знпс - загальна сума збору за забруднення навколишнього природного середовища, тис. гривень;
Зп - сума збору за викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря стаціонарними та пересувними джерелами забруднення, тис. гривень (без урахування індексації нормативів збору);
Зв - сума збору за викиди забруднювальних речовин безпосередньо у водні об'єкти, тис. гривень (без урахування індексації нормативів збору);
Звід - сума збору за розміщення відходів у спеціально відведених для розміщення місцях чи на об'єктах, тис. гривень (без урахування індексації нормативів збору).
2.4.7. Ефект капіталізації підприємства (Еіп) розраховується в разі формування за участю підприємства об'єднання підприємств чи залишенні його в державній власності та визначається за однією з наступних формул:
Еіп = (ВАП - ВАБ) х АП,
де ВАП - вартість 1 акції підприємства на кінець періоду, що розглядається, грн./одиницю;
ВАБ - вартість 1 акції підприємства в базовому періоді, грн. /одиницю;
АП - загальна кількість акцій підприємства, одиниць.
Еіп = Кп - Кб,
де Кп - експертна оцінка капіталізації підприємства на кінець прогнозного періоду за цінами вітчизняного чи світових фондових ринків, тис. гривень;
Кб - капіталізація підприємства на початок періоду, що розглядається, тис. гривень.
2.4.8. Порівняльний прогноз наслідків щодо подальшого розвитку підприємства здійснюється за варіантами, що передбачають як його приватизацію, так і функціонування в межах державного сектору, зокрема:
продаж підприємства як цілісного майнового комплексу;
продаж контрольного пакета акцій (не менше 50 відсотків плюс 1 акція);
продаж пакета акцій, що залишається при збереженні в державній власності контрольного пакета акцій (не менше 50 відсотків плюс 1 акція);
продаж повного пакета акцій підприємства;
функціонування підприємства в державній власності при збереженні тенденцій, що склалися (зокрема, рівня рентабельності виробництва, середніх темпів його росту за останні два - три роки);
функціонування підприємства в державній власності при реалізації розробленого ним бізнес-плану розвитку;
функціонування підприємства в державній власності (чи частковому продажу неконтрольного пакета акцій) при формуванні за його участю об'єднань підприємств (їх інтеграції). Зазначений варіант прогнозу розробляється для підприємств, що мають унікальні конкурентні переваги завдяки наявності науково-технічного, технологічного, оборонно-промислового, експортного чи іншого потенціалу, а також частки підприємства на внутрішньому чи зовнішньому ринках (з урахуванням кон'юнктурних довгострокових тенденцій розвитку відповідного сектору світової економіки), з урахуванням можливості формування вітчизняних чи з участю іноземних партнерів об'єднань підприємств (холдингових компаній, промислово-фінансових груп, транснаціональних компаній тощо), що слід розглядати як державно-приватне партнерство у стратегічних сферах діяльності. Ефект від формування таких об'єднань підприємств для національної економіки може включати як бюджетний, економічний, так і інтеграційний (геоекономічний), що проявляється у зростанні ринкової капіталізації, а також у вигляді довгострокової присутності на світових ринках, розвитку суміжних виробництв. Інтеграційний ефект також може бути зумовлений концентрацією фінансових ресурсів на інноваційних напрямах розвитку високотехнологічних виробництв та комерційною реалізацією інноваційних продуктів на світових ринках (зокрема, у сфері літакобудування чи космічній галузі).
2.4.9. Результати оцінки початкової вартості продажу пакета акцій підприємства, а також значення інших ефектів заносяться в таблицю 3.1 (додаток 3), що складається на кожний із зазначених у пункті 2.4.8 Методичних рекомендацій можливий варіант. При цьому слід ураховувати такі особливості можливих варіантів:
відрахування частки прибутку та до фонду дивідендів здійснюється в прогнозному періоді за нормативами базового року з урахуванням розміру частки, що залишається у власності держави;
при 1 - 4 варіантах (зазначених у пункті 2.4.8), що передбачають приватизацію об'єкта, пункт 5 не заповнюється та не враховується в загальному підсумку; при 5 - 7 варіантах пункт 1.1 не заповнюється.
2.4.10. Оцінка впливу на стан економічної безпеки держави приватизації підприємств, що розглядаються.
Вплив приватизації підприємства на стан економічної безпеки може проявлятися:
за рівнями (на рівні самого підприємства, відповідної галузі чи регіону, національної економіки в цілому та міждержавному рівні);
за складовими елементами економічної безпеки (макроекономічна, фінансова (у тому числі бюджетна), зовнішньоекономічна, інвестиційна, науково-технологічна, енергетична, виробнича, екологічна, демографічна, соціальна та продовольча безпека);
за окремими критеріями, на підставі яких підприємство віднесено до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки і держави;
за особливостями оцінки (за кількісною оцінкою, у тому числі у вартісному чи іншому кількісному виразі, та якісною - у вигляді визначення позитивної чи негативної спрямованості впливу, а також експертної оцінки впливу);
за терміном дії (коротко-, середньо- та довгостроковий - відповідно до 1 року, від 1 до 3 років, понад 3 роки).
На макроекономічному рівні стан (рівень) економічної безпеки держави оцінюється відповідно до Методики розрахунку рівня економічної безпеки України на основі комплексного аналізу індикаторів (реальних статистичних показників з визначенням оптимального, порогового чи граничного інтервалу їх значень) з виявленням потенційно можливих загроз і застосування інтегрованої оцінки в цілому в економіці та за окремими сферами діяльності, зокрема:
рентабельність операційної діяльності промислових підприємств (порогове; значення - не менше 5 відсотків);
ступінь зносу основних засобів, у тому числі за окремими видами економічної діяльності (для промислових підприємств - не більше 35 відсотків, для підприємств паливно-енергетичного комплексу - не більше 50 відсотків);
коефіцієнт ліквідації промислових фондів (не менше 2,5 відсотка);
відношення обсягу інвестицій до вартості основних фондів (не менше 6 відсотків);
частка реалізованої інноваційної продукції в загальному обсязі промислової продукції (не менше 5 відсотків);
зростання (зменшення) кількості робочих місць та їх вплив на рівень безробіття, розрахований за методологією Міжнародної організації праці (не більше 10 відсотків).
В узагальненому вигляді оцінка граничного (порогового) стану стосовно окремого показника у сфері, що розглядається, визначається за формулою:
Пгс = Зф - Зг,
де Пгс - показник гостроти кризового стану у сфері, що розглядається;
Зф, Зг - відповідно фактичне (прогнозне) та граничне (порогове) значення показника, що розглядається.
Поліпшення зазначених показників на самому підприємстві, що перевищує значення цих показників на рівні відповідної галузі, регіону чи національної економіки в цілому, може розглядатися як підстава для визначення процесу приватизації підприємства як такого, що має позитивний вплив на рівень економічної безпеки держави (регіону, галузі). У разі коли зазначені показники будуть мати значення нижче, ніж відповідно в галузі, регіоні чи економіці в цілому, процес приватизації підприємства (чи його неприватизації) слід визнати таким, що має негативний вплив (з визначенням інтервалу значень індикаторів - оптимального, порогового чи граничного).
Стосовно підприємства, що має стратегічне значення для економіки і безпеки держави, сам факт суттєвого поліпшення показників ефективності функціонування (зокрема, запобігання його деградації) слід розглядати як позитивний вплив на стан економічної безпеки держави (регіону, галузі).
2.4.11. Крім зазначених у пункті 2.4.10 цих Методичних рекомендацій положень, вплив приватизації підприємства на стан економічної безпеки на макроекономічному рівні може розглядатися також на основі окремих показників, що характеризують особливості його функціонування (зростання доходу від реалізації продукції), зокрема стосовно критеріїв визначення підприємств щодо їх віднесення до окремих груп (вплив на функціонування оборонно-промислового чи паливно-енергетичного комплексів, інфраструктури, видобування та переробки корисних копалин загальнодержавного значення, експортний потенціал, формування дохідної частини бюджету).
Вплив на формування дохідної частини бюджету в результаті приватизації підприємства слід визначати як стосовно одноразового надходження (за формулою абзацу третього цього пункту), так і щодо зростання платежів до бюджету (державного та місцевого) в результаті поліпшення результатів господарської діяльності (за формулою абзацу сьомого цього пункту) з використанням даних таблиці 3.1 (додаток 3):
Вбt = (Нбti /Дбt) х 100,
де Вбt - питома вага надходжень до бюджету від приватизації підприємства за i-м варіантом у t-му році, відсотків;
Нбti - надходження до бюджету від приватизації підприємства за i-м мваріантом у t-му році, млн. гривень;
Дбt - розмір дохідної частини бюджету в t-му році (або до розміру останнього року, стосовно якого є затверджені чи прогнозні значення цього показника), млн. гривень.
Вбп = (Нбп - Нбб) х 100 / Дбб,
де Вбп - приріст питомої ваги надходжень до бюджету від функціонування підприємства за період, що розглядається, відсотків;
Нбп та Нбб - відповідно надходження до бюджету від функціонування підприємства в останньому році періоду, що розглядається, та в базовому році, млн. гривень;
Дбб - розмір дохідної частини бюджету в базовому році, млн. гривень.
2.4.12. Вплив приватизації підприємства на соціально-економічний розвиток регіону розглядається з позиції забезпечення його економічної безпеки як важливого елемента національної безпеки держави в цілому. При цьому оцінка впливу діяльності підприємства повинна відображати відповідні складові елементи економічної безпеки на регіональному рівні з використанням, зокрема, для бази порівняння такого показника, як валовий регіональний продукт (ВРП - регіональний аналог ВВП) та з визначенням інтервалу значень індикаторів (оптимального, порогового чи граничного), що визначаються на державному рівні для ВВП.
Оцінка впливу на стан економічної безпеки регіону доцільна перш за все щодо бюджетних, соціальних, виробничих та інвестиційних аспектів та показників, зазначених у пункті 2.4.10 цих Методичних рекомендацій.
Визначення впливу приватизації підприємства на рівень безробіття (за методологією Міжнародної організації праці) в регіоні здійснюється за формулою:
Кб +- Кпр
Брі = ------------ * 100 - Бр,
Еакт
де Брі - приріст (скорочення) рівня безробіття в регіоні в результаті приватизації підприємства, що розглядається, відсотків;
Кб - кількість безробітних віком 15 - 70 років у регіоні до приватизації підприємства, осіб;
+- Кпр - збільшення (скорочення) кількості безробітних віком 15 - 70 років у регіоні після приватизації підприємства, осіб;
Еакт - економічно активне населення (робоча сила) зазначеного віку або відповідної соціально-демографічної ознаки, осіб;
Бр - рівень безробіття в регіоні до приватизації підприємства, що розглядається, відсотків.
2.4.13. На галузевому рівні оцінка можливого кількісного та якісного впливу приватизації окремих підприємств на стан економічної безпеки повинна розглядатися у програмах розвитку стратегічних галузей економіки (паливно-енергетичного комплексу стосовно енергетичної безпеки при можливому порушенні цілісності енергетичної системи країни, частки власних джерел у балансі паливно-енергетичних ресурсів держави тощо), а також впливу на стан галузі щодо показників, зазначених у пункті 2.4.10 цих Методичних рекомендацій.
2.4.14. На міждержавному рівні приватизація може мати вплив на стан економічної безпеки стосовно підприємств, що мають унікальний науково-технічний, інноваційний, експортний чи інший потенціал, реалізація якого сприятиме посиленню конкурентних позицій підприємства на міжнародному ринку та буде позитивним наслідком для розвитку суміжних виробництв. У цьому разі вплив приватизації підприємства на стан економічної безпеки може мати експертну кількісну чи якісну оцінку.
2.4.15. Оскільки в розглянутих вище положеннях (крім щодо міждержавного рівня) оцінка впливу приватизації підприємств на стан економічної безпеки здійснюється головним чином лише на основі статистичних показників, що не повною мірою відображають її, членам комісії слід визначити експертним шляхом стратегічний ефект, вплив якого має не стільки вартісну, скільки якісну оцінку чи відображає ті чинники, які важко оцінити у вартісному виразі (зокрема, це може стосуватися підприємств оборонно-промислового комплексу з позицій безпеки країни, науково-технічної ефективності чи перспективної оцінки діяльності науково-дослідних установ).
2.4.16. Заключний висновок щодо позитивного чи негативного впливу приватизації підприємства на стан економічної безпеки членами комісії провадиться з урахуванням як ефектів, виражених у вартісному виразі (таблиця 3.2 додатка 3, зокрема бюджетного, господарського, соціально-економічного, еколого-економічного ефектів, а також ефекту капіталізації) та розрахованих щодо загальнодержавного, регіонального чи галузевого рівнів (стосовно коротко-, середньо- та довгострокового терміну їх дії), так і стратегічного ефекту. При цьому слід ураховувати як кількісні показники, так і якісні оцінки можливих наслідків.
2.4.17. Ризики при приватизації підприємств, що розглядаються, та заходи із запобігання їм.
При підготовці загальних висновків слід визначити можливі ризики при приватизації підприємства та його подальшого функціонування, що можуть негативно впливати на стан економічної безпеки держави.
Зазначені ризики можуть полягати в:
недоотриманні надходжень до бюджету у зв'язку із заниженням вартості продажу об'єкта;
незабезпеченні покупцем передбачених договором купівлі-продажу зобов'язань щодо ефективного функціонування підприємства чи їх виконання протягом строку його дії;
здійсненні покупцем заходів із функціонування підприємства, що негативно впливають на стан економічної безпеки держави за межами строку дії договору купівлі-продажу, зокрема деградації підприємства як прояву недобросовісної конкуренції, втрати для держави "точок зростання" чи необхідності здійснення компенсаційних заходів;
прояву випадків зловживання покупцем монопольним становищем підприємства тощо.
Для запобігання прояву зазначених можливих ризиків при приватизації та подальшому функціонуванні підприємств слід визначити комплекс відповідних положень, які повинні бути дотримані при приватизації підприємств, зокрема:
чітке визначення кола потенційних учасників продажу, вимоги щодо них та надання відповідної інформації;
забезпечення публічності і прозорості щодо процесу приватизації підприємств;
чітке визначення переліку виключних умов, у разі невиконання яких договір купівлі-продажу може бути в установленому порядку розірвано або визнано недійсним;
удосконалення системи державного регулювання, особливо стосовно монополізованих ринків;
законодавче та нормативно-інструктивне врегулювання питань раціоналізації розмірів державного сектору;
запровадження індивідуального моніторингу фінансово-господарської діяльності підприємств, що розглядаються, а також відповідних їх кіл за видами економічної діяльності.
2.4.18. Загальні висновки та пропозиції щодо приватизації та перспектив розвитку підприємства.
Комісія на основі значення показника "ефект реформування" (Ер) підприємства (за варіантами, що розглядаються, відповідно до пункту 2.4.2 Методичних рекомендацій) повинна визначити підсумковий загальний висновок стосовно найбільш доцільного варіанта подальшого функціонування об'єкта з урахуванням впливу на стан економічної безпеки держави.
3. Особливості прогнозування наслідків
та оцінки впливу на економічну безпеку держави
приватизації окремих видів підприємств
3.1. При розгляді підприємств, що мають ознаки домінування на ринку товарів, слід ураховувати такі вимоги:
прийняття рішення про зміну форми власності того чи іншого підприємства не може привести до досягнення, припинення або посилення монопольного становища на ринку товарів, а висновок про монополізацію ринку товарів може бути зроблено лише в процесі продажу майна відповідних суб'єктів господарювання після визначення потенційних покупців;
питання монополізації ринку слід регулювати з урахуванням положень статей 10 і 25 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), що передбачають можливість дозволу Кабінетом Міністрів України концентрації, на які Антимонопольним комітетом не було надано дозволу, якщо:
позитивний ефект для суспільних інтересів переважає негативні наслідки обмеження конкуренції;
обмеження конкуренції не становить загрози системі ринкової економіки.
Реалізація зазначених вимог зумовлена активізацією глобалізаційних процесів та загостренням конкуренції на міждержавному рівні за участю транснаціональних компаній, успішна конкуренція з якими може бути забезпечена лише при формуванні потужних об'єднань підприємств (їх інтеграції) за участю вітчизняних підприємств, що мають відповідні конкурентні переваги;
виокремлення об'єктів загального користування зі складу цілісного майнового комплексу, що підлягає приватизації, для надання можливості щодо його використання іншими суб'єктами господарювання;
обмеження участі в приватизації потенційних покупців - суб'єктів господарювання, державна частка в статутному фонді яких перевищує 25 відсотків.
3.2. При розгляді приватизації науково-дослідних (науково-технічних) установ слід передбачити необхідність:
при визначенні стартової ціни об'єктів приватизації врахування вартості об'єктів інтелектуальної власності;
урахування виконання (чи можливого виконання) установою робіт, пов'язаних зі стратегічними пріоритетними напрямами інноваційної діяльності та середньостроковими пріоритетними напрямами інноваційної діяльності загальнодержавного рівня.
3.3. При розгляді приватизації містоутворюючих підприємств особливу увагу слід приділити таким питанням:
вплив приватизації підприємства на стан зайнятості на підприємстві та в регіоні;
визначення вимог щодо створення додаткових робочих місць, збереження на балансі підприємства (чи часткового фінансування) об'єктів соціальної інфраструктури чи їх додаткового будівництва;
часткове фінансування за рахунок покупця витрат на працевлаштування та перенавчання працівників, що будуть вивільнені;
умови зростання оплати праці працівників на підприємстві та його загальний фонд оплати праці.
Заступник директора департаменту реформування відносин
власності О.А.Максимов
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
Таблиця 1.1
ПОКАЗНИКИ
бізнес-плану розвитку
___________________________________________
(назва підприємства)
на _________________________________________
(період)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------- | N |Назва показника | Одиниця |Попередні роки |200_ р. | Прогноз, роки | Усього за | Відхилення | | з/п | | виміру | |(базовий| | роки | останнього | | | | | | рік) | |прогнозного| прогнозного | | | | | | | | періоду | року до | | | | | | | | |базового року | | | | |---------------| |----------------| |--------------| | | | |200_ р.|200_ р.| | | | | | | |+, |відсотків | | | | | | | | | | | | | |- | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |7 |8 |9 |10 |11 | 12 |13 | 14 | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1 |Загальні | | | | | | | | | | | | | | |показники | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.1 |Дохід (виручка) | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |від реалізації | гривень | | | | | | | | | | | | | |продукції | | | | | | | | | | | | | | |(товарів, робіт,| | | | | | | | | | | | | | |послуг), | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |1.1.1 |у тому числі | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |продукції, що | гривень | | | | | | | | | | | | | |експортується | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |1.1.2 |те ж саме |відсотків | | | | | | | | | Х | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.2 |Чистий дохід | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |(виручка) від | гривень | | | | | | | | | | | | | |реалізації | | | | | | | | | | | | | | |продукції | | | | | | | | | | | | | | |(товарів, робіт,| | | | | | | | | | | | | | |послуг) | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.3 |Обсяг реалізації|натуральних| | | | | | | | | Х | | | | |продукції, у | одиниць, | | | | | | | | | | | | | |тому числі за | тис. | | | | | | | | | | | | | |основними її | гривень | | | | | | | | | | | | | |видами | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |1.3.1 | |натуральних| | | | | | | | | Х | | | | | | одиниць, | | | | | | | | | | | | | | | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |1.3.2 | |натуральних| | | | | | | | | Х | | | | | | одиниць, | | | | | | | | | | | | | | | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | ... | |натуральних| | | | | | | | | Х | | | | | | одиниць, | | | | | | | | | | | | | | | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.4 |Собівартість | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |реалізованої | гривень | | | | | | | | | | | | | |продукції | | | | | | | | | | | | | | |(товарів, робіт,| | | | | | | | | | | | | | |послуг) | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.5 |Валовий прибуток| тис. | | | | | | | | | Х | | | | |(збиток) | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.6 |Фінансовий | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |результат від | гривень | | | | | | | | | | | | | |операційної | | | | | | | | | | | | | | |діяльності | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------|
| 1.7 |Фінансовий | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |результат від | гривень | | | | | | | | | | | | | |звичайної | | | | | | | | | | | | | | |діяльності до | | | | | | | | | | | | | | |оподаткування | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.8 |Чистий прибуток | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |(збиток) | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 1.9 |Активи | тис. | | | | | | | | | Х | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |1.10 |Середньооблікова| осіб | | | | | | | | | Х | | | | |чисельність | | | | | | | | | | | | | | |штатних | | | | | | | | | | | | | | |працівників | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |1.11 |Фонд оплати | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |праці | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 2 |Показники | | | | | | | | | | | | | | |відтворення | | | | | | | | | | | | | | |виробничого | | | | | | | | | | | | | | |потенціалу | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 2.1 |Основні засоби: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.1.1 |первинна | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |вартість | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.1.2 |залишкова | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |вартість | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 2.2 |Ступінь зносу |відсотків | | | | | | | | | Х | | | | |основних | | | | | | | | | | | | | | |засобів | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 2.3 |Рівень |відсотків | | | | | | | | | Х | | | | |використання | | | | | | | | | | | | | | |виробничих | | | | | | | | | | | | | | |потужностей | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 2.4 |Валові | тис. | | | | | | | | | | | | | |капітальні | гривень | | | | | | | | | | | | | |інвестиції | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 2.5 |Джерела | тис. | | | | | | | | | | | | | |фінансування | гривень | | | | | | | | | | | | | |капітальних | | | | | | | | | | | | | | |інвестицій: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.5.1 |прибуток | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.5.2 |амортизація | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.5.3 |державний та | тис. | | | | | | | | | | | | | |місцевий | гривень | | | | | | | | | | | | | |бюджети | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.5.4 |кредити | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |2.5.5 |інші джерела | тис. | | | | | | | | | | | | | |(розшифрувати) | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------|
| 3 |Показники | | | | | | | | | | | | | | |інноваційної | | | | | | | | | | | | | | |діяльності | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 3.1 |Обсяг наукових | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |та науково- | гривень | | | | | | | | | | | | | |технічних робіт | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 3.2 |Питома вага |відсотків | | | | | | | | | Х | | | | |наукових та | | | | | | | | | | | | | | |науково- | | | | | | | | | | | | | | |технічних робіт | | | | | | | | | | | | | | |у загальному | | | | | | | | | | | | | | |обсязі виконаних| | | | | | | | | | | | | | |робіт | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 3.3 |Обсяг |відсотків | | | | | | | | | Х | | | | |реалізованої | | | | | | | | | | | | | | |інноваційної | | | | | | | | | | | | | | |продукції до | | | | | | | | | | | | | | |загального | | | | | | | | | | | | | | |обсягу | | | | | | | | | | | | | | |реалізованої | | | | | | | | | | | | | | |промислової | | | | | | | | | | | | | | |продукції | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 3.4 |Питома вага |відсотків | | | | | | | | | | | | | |реалізованої | | | | | | | | | | | | | | |інноваційної | | | | | | | | | | | | | | |продукції | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |3.4.1 |продукція, що |відсотків | | | | | | | | | Х | | | | |зазнала суттєвих| | | | | | | | | | | | | | |змін | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |3.4.2 |удосконалена |відсотків | | | | | | | | | Х | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |3.4.3 |ішла продукція |відсотків | | | | | | | | | Х | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 3.5 |Витрати на | тис. | | | | | | | | | Х | | | | |технологічні | гривень | | | | | | | | | | | | | |інновації | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4 |Показники | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджетних | гривень | | | | | | | | | | | | | |відносин | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.1 |Податки та | тис. | | | | | | | | | | | | | |платежі - | гривень | | | | | | | | | | | | | |усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | |у тому числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.1.1 |до державного | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджету | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.1.2 |до місцевого | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджету | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.2 |Оплата податків | тис. | | | | | | | | | | | | | |та обов'язкових | гривень | | | | | | | | | | | | | |платежів до | | | | | | | | | | | | | | |бюджету, у тому | | | | | | | | | | | | | | |числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.2.1 |податок на | тис. | | | | | | | | | | | | | |прибуток | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------|
|4.2.2 |акцизний збір | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.2.3 |ПДВ | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.2.4 |рентні платежі | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.2.5 |ресурсні | тис. | | | | | | | | | | | | | |платежі | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.2.6 |інші платежі | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.3 |Внески до | | | | | | | | | | | | | | |державних | | | | | | | | | | | | | | |цільових фондів,| | | | | | | | | | | | | | |у тому числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.3.1 |до Пенсійного | тис. | | | | | | | | | | | | | |фонду України | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.3.2 |до фонду | тис. | | | | | | | | | | | | | |Соціального | гривень | | | | | | | | | | | | | |страхування | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.4 |Інші обов'язкові| тис. | | | | | | | | | | | | | |платежі, у тому | гривень | | | | | | | | | | | | | |числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.4.1 |місцеві збори | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.4.2 |інші податки | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.5 |Відрахування | тис. | | | | | | | | | | | | | |частки прибутку | гривень | | | | | | | | | | | | | |за встановленими| | | | | | | | | | | | | | |нормативами та | | | | | | | | | | | | | | |до фонду | | | | | | | | | | | | | | |дивідендів за | | | | | | | | | | | | | | |результатами | | | | | | | | | | | | | | |минулого року | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.6 |Видатки з | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджету - | гривень | | | | | | | | | | | | | |усього, у тому | | | | | | | | | | | | | | |числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.6.1 |з державного | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджету | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.6.2 |з місцевого | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджету | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 4.7 |Сальдо платежів | тис. | | | | | | | | | | | | | |до бюджету та | гривень | | | | | | | | | | | | | |видатків з нього| | | | | | | | | | | | | | |- усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | |у тому числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.7.1 |державний | тис. | | | | | | | | | | | | | |бюджет | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |4.7.2 |місцевий бюджет | тис. | | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 5 |Показники | | | | | | | | | | | | | | |екологічності | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 5.1 |Викинуто |тис. тонн | | | | | | | | | Х | | | | |забруднюючих | | | | | | | | | | | | | | |речовин в | | | | | | | | | | | | | | |атмосферне | | | | | | | | | | | | | | |повітря | | | | | | | | | | | | | | |стаціонарними та| | | | | | | | | | | | | | |пересувними | | | | | | | | | | | | | | |джерелами | | | | | | | | | | | | | | |забруднення | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 5.2 |Відведено | тис. куб. | | | | | | | | | Х | | | | |стічних вод, | метрів | | | | | | | | | | | | | |усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | |у тому числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |5.2.1 |без очистки | тис. куб. | | | | | | | | | | | | | | | метрів | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |5.2.2 |недостатньо | тис. куб. | | | | | | | | | Х | | | | |очищених | метрів | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |5.2.3 |очищених | тис. куб. | | | | | | | | | Х | | | | | | метрів | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------|
| 5.3 |Утворено |тис. тонн | | | | | | | | | | | | | |відходів I - III| | | | | | | | | | | | | | |класу небезпеки,| | | | | | | | | | | | | | |усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | |у тому числі: | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |5.3.1 |I класу |тис. тонн | | | | | | | | | | | | | |небезпеки | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |5.3.2 |II класу |тис. тонн | | | | | | | | | | | | | |небезпеки | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| |5.3.3 |III класу |тис. тонн | | | | | | | | | | | | | |небезпеки | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 5.4 |Знешкоджено |тис. тонн | | | | | | | | | | | | | |(знищено) | | | | | | | | | | | | | | |відходів I - III| | | | | | | | | | | | | | |класу небезпеки,| | | | | | | | | | | | | | |усього | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 6 |Показники | | | | | | | | | | | | | | |ефективності | | | | | | | | | | | | | | |функціонування | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 6.1 |Рентабельність |відсотків | | | | | | | | | | | | | |операційної | | | | | | | | | | | | | | |діяльності | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 6.2 |Рентабельність |відсотків | | | | | | | | | | | | | |підприємства | | | | | | | | | | | | | |------+----------------+-----------+-------+-------+--------+--+--+--+---+---+-----------+---+----------| | 6.3 |Рентабельність |відсотків | | | | | | | | | Х | | | | |активів | | | | | | | | | | | | | ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Примітка. Значення показників базового року заповняються виходячи з форм статистичної звітності підприємства, а показники бюджетних відносин - відповідно до виконання фінансового плану; у прогнозному періоді - відповідно до показників бізнес-плану. Керівник _____________________________ ініціали та прізвище підприємства підпис
Заступник директора департаменту реформування відносин власності О.А.Максимов
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
Таблиця 2.1
Виконання показників фінансового плану ___________________________________________________ (назва підприємства) за ________________________________________________ (період)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |Роки | Чистий дохід (виручка) від | Чистий прибуток (збиток) | Частина чистого прибутку, що |Дивіденди, нараховані на акції, | | | реалізації продукції | | перераховується до державного | що належать державі | | | | | бюджету | | | |--------------------------------+--------------------------------+--------------------------------+--------------------------------| | | план (рядок |факт | відсоток | план (рядок |факт | відсоток | план (рядок |факт | відсоток | план (рядок |факт | відсоток | | | 005 | | виконання |023/1 (023/2) | | виконання | 024 (025) | | виконання | 026/1 | | виконання | | | фінансового | |фінансового| фінансового | |фінансового| фінансового | |фінансового| фінансового | |фінансового| | | плану | | плану | плану | | плану | плану | | плану | плану | | плану | | |підприємства) | |(графа 3 х |підприємства) | |(графа 6 х |підприємства) | |(графа 9 х |підприємства) | |(графа 12 х| | | | | 100/ | | | 100/ | | | 100/ | | | 100/ | | | | | графа 2) | | | графа 5) | | | графа 8) | | |графа 11) | |-----+--------------+-----+-----------+--------------+-----+-----------+--------------+-----+-----------+--------------+-----+-----------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник ________________________________ ініціали та прізвище підпис
Заступник директора департаменту реформування відносин власності О.А.Максимов
Таблиця 2.2
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |Роки | Коефіцієнт | Коефіцієнт |Коефіцієнт|Коефіцієнт|Коефіцієнт |Коефіцієнт | Коефіцієнт | Коефіцієнт | | |рентабельності|рентабельності|фінансової| покриття | загальної |абсолютної |забезпеченості| зносу | | | активів | діяльності |стійкості |форма N 1,|ліквідності|ліквідності| власними | основних | | | форма N 2, | форма N 2, |форма N 1,| рядок |форма N 1, | форма N 1 | коштами | засобів | | | рядок 220 | рядок 220 | рядок |260, графа| рядок 260 | (графа 4, | форма N 1 | форма N 1, | | |(225), графа 3| (225) х 100 |380, графа| 4 |(форма N 1,| рядок 230 | (рядок 260 - |рядок 032 х | | | (форма N 1, | форма N 2, |4 (форма N|форма N 1,| рядок 480 | + рядок | рядок 620) | 100 | | | рядок 280, | рядок 035 | 1 рядок | рядок | + рядок | 240) | форма N 1, | форма х 2, | | | графа 3 + | |480, графа|620, графа| 620) |форма N 1, | рядок 260 | рядок 031 | | | форма N 1, | |4 + форма | 4 | |рядок 620, | |(відсотків) | | | рядок 280, | |N 1, рядок| | | графа 4 | | | | |графа 4) / 2 | |620, графа| | | | | | | | | | 4) | | | | | | |-----+--------------+--------------+----------+----------+-----------+-----------+--------------+------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник ________________________________ ініціали та прізвище підприємства підпис
Заступник директора департаменту реформування відносин власності О.А.Максимов
Таблиця 2.3
Виконання критеріїв ефективності управління ___________________________________________________ (назва підприємства) за _________________________________________________ (роки)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ | Роки | Обов'язкові критерії | Додатковий | Оцінка | | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| критерій (у | ефективності | | |заборгованість| Стан виконання фінансового плану, відсотків | коефіцієнт |коефіцієнт|коефіцієнт| виконання |разі |управління | | | із виплати | |рентабельності| покриття | зносу | керівником |необхідності) |(ефективне, | | | заробітної | | діяльності | (більше | основних | суб'єкта | |задовільне, | | | плати, тис. | | (понад 0,01 | 1) | засобів |господарювання| |незадовільне) | | | гривень | | відсотка) | | (до 70 |умов контракту| | | | | |--------------------------------------------------------+--------------+----------|відсотків)| (виконано чи | | | | | | чистий | чистий |частина чистого|дивіденди,|капітальні | фактичне | фактичне |(таблиця |не виконано) | | | | | | дохід |прибуток| прибутку, що |нараховані|інвестиції | значення | значення |2.2, графа| | | | | | |(таблиця|(таблиця|перераховується|на акції, | |(таблиця 2.2, | (таблиця |9) | | | | | | | 2.1, | 2.1, | до державного | що | | графа 3) |2.2, графа| | | | | | | | графа | графа | бюджету | належать | | | 5) | | | | | | | | 4) | 7) | (таблиця 2.1, | державі | | | | | | | | | | | | | графа 10) | (таблиця | | | | | | | | | | | | | |2.1, графа| | | | | | | | | | | | | | 13) | | | | | | | | |------+--------------+--------+--------+---------------+----------+-----------+--------------+----------+----------+--------------+--------------+--------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник ________________________________ ініціали та прізвище підприємства підпис
Заступник директора департаменту реформування відносин власності О.А.Максимов
Додаток 3
до Методичних рекомендацій
Таблиця 3.1
Прогноз наслідків (ефектів) при _______________________________________________ (варіант приватизації чи функціонування) на ____________________________________, тис. гривень (підприємство)
-------------------------------------------------------------------- | N | Показник, що |Базовий| Прогнозний | Усього |Примітка | | з/п | характеризує | рік |період, роки | протягом | | | | наслідок | |--------------|прогнозного| | | |(ефект) | | | | | | |періоду | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1 | 2 | 3 |4 |5 |6 |7 |8 | 9 | 10 | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1 |Бюджетний | | | | | | | | | | |ефект - усього| | | | | | | | | | |(1.1 + 1.4), | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |у тому числі | | | | | | | | | | |надходження | | | | | | | | | | |до: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1а |державного | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1б |місцевого | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1.1 |Обсяг коштів, | | | | | | | | | | |що можуть | | | | | | | | | | |бути отримані | | | | | | | | | | |в результаті | | | | | | | | | | |приватизації: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.1.1 |за початковою | | | | | | | | | | |вартістю | | | | | | | | | | |(песимістичний| | | | | | | | | | |варіант) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.1.2 |за участю в | | | | | | | | | | |продажу: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.1.3 |вітчизняних | | | | | | | | | | |покупців | | | | | | | | | | |(базовий | | | | | | | | | | |варіант) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.1.4 |усіх | | | | | | | | | | |потенційних | | | | | | | | | | |покупців | | | | | | | | | | |(оптимістичний| | | | | | | | | | |варіант) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1.2 |Податки та | | | | | | | | | | |платежі - | | | | | | | | | | |усього (1.2.1 | | | | | | | | | | |+ 1.2.2 + | | | | | | | | | | |1.2.3 + | | | | | | | | | | |1.2.4), | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |з них: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.2а |до державного | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.2б |до місцевого | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.2.1 |оплата | | | | | | | | | | |податків та | | | | | | | | | | |обов'язкових | | | | | | | | | | |платежів до | | | | | | | | | | |бюджету: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------|
| |податок на | | | | | | | | | | |прибуток | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |акцизний збір | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |ПДВ | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |рентні | | | | | | | | | | |платежі | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |ресурсні | | | | | | | | | | |платежі | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |інші платежі | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.2.2 |внески до | | | | | | | | | | |державних | | | | | | | | | | |цільових | | | | | | | | | | |фондів, у тому| | | | | | | | | | |числі: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |до Пенсійного | | | | | | | | | | |фонду України | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |до фонду | | | | | | | | | | |соціального | | | | | | | | | | |страхування | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.2.3 |інші | | | | | | | | | | |обов'язкові | | | | | | | | | | |платежі, у | | | | | | | | | | |тому числі: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |місцеві збори | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |інші податки | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.2.4 |відрахування | | | | | | | | | | |частки | | | | | | | | | | |прибутку за | | | | | | | | | | |встановленими | | | | | | | | | | |нормативами та| | | | | | | | | | |до фонду | | | | | | | | | | |дивідендів за | | | | | | | | | | |результатами | | | | | | | | | | |минулого року | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1.3 |Видатки з | | | | | | | | | | |бюджету - | | | | | | | | | | |усього, у тому| | | | | | | | | | |числі: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.3а |з державного | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.3б |з місцевого | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 1.4 |Сальдо | | | | | | | | | | |платежів до | | | | | | | | | | |бюджету та | | | | | | | | | | |видатків з | | | | | | | | | | |нього - усього| | | | | | | | | | |(1.2 - 1.3), | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------|
| |у тому числі | | | | | | | | | | |щодо: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.4а |державного | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| |1.4б |місцевого | | | | | | | | | | |бюджету | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 2 |Господарський | | | | | | | | | | |ефект - | | | | | | | | | | |усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |у тому числі: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 2.1 |додаткові | | | | | | | | | | |інвестиції | | | | | | | | | | |(порівняно з | | | | | | | | | | |тими, які | | | | | | | | | | |здійснює | | | | | | | | | | |підприємство у| | | | | | | | | | |варіанті | | | | | | | | | | |розвитку за | | | | | | | | | | |тенденціями, | | | | | | | | | | |що склалися) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 2.2 |додаткові | | | | | | | | | | |кошти на | | | | | | | | | | |виконання | | | | | | | | | | |можливих умов | | | | | | | | | | |продажу | | | | | | | | | | |(стосовно | | | | | | | | | | |погашення | | | | | | | | | | |заборгованості| | | | | | | | | | |перед | | | | | | | | | | |бюджетом, для | | | | | | | | | | |виплати | | | | | | | | | | |заборгованості| | | | | | | | | | |зарплати | | | | | | | | | | |тощо) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 2.3 |чистий | | | | | | | | | | |прибуток | | | | | | | | | | |(збиток) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 2.4 |приріст | | | | | | | | | | |амортизаційних| | | | | | | | | | |відрахувань | | | | | | | | | | |(відповідно до| | | | | | | | | | |державних | | | | | | | | | | |інвестицій, | | | | | | | | | | |зазначених у | | | | | | | | | | |пункті 2.1) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 3 |Соціально- | | | | | | | | | | |економічний | | | | | | | | | | |ефект - | | | | | | | | | | |усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |у тому числі: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 3.1 |витрати служб | | | | | | | | | | |зайнятості | | | | | | | | | | |регіону (при | | | | | | | | | | |скороченні | | | | | | | | | | |чисельності | | | | | | | | | | |зайнятих) на | | | | | | | | | | |виплату коштів| | | | | | | | | | |із безробіття | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 3.2 |витрати | | | | | | | | | | |бюджету на | | | | | | | | | | |створення | | | | | | | | | | |додаткових | | | | | | | | | | |робочих місць | | | | | | | | | | |у регіоні: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 4 |Еколого- | | | | | | | | | | |економічний | | | | | | | | | | |ефект - | | | | | | | | | | |усього, | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |у тому числі: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | |зменшення | | | | | | | | | | |(збільшення) | | | | | | | | | | |загальної суми| | | | | | | | | | |збору за | | | | | | | | | | |забруднення | | | | | | | | | | |навколишнього | | | | | | | | | | |природного | | | | | | | | | | |середовища: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------|
| 4.1 |за викиди | | | | | | | | | | |забруднюючих | | | | | | | | | | |речовин в | | | | | | | | | | |атмосферне | | | | | | | | | | |повітря | | | | | | | | | | |стаціонарними | | | | | | | | | | |та пересувними| | | | | | | | | | |джерелами | | | | | | | | | | |забруднення | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 4.2 |за скиди | | | | | | | | | | |забруднюючих | | | | | | | | | | |речовин | | | | | | | | | | |безпосередньо | | | | | | | | | | |у водні | | | | | | | | | | |об'єкти | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 4.3 |за розміщення | | | | | | | | | | |відходів у | | | | | | | | | | |спеціально | | | | | | | | | | |відведених для| | | | | | | | | | |розміщення | | | | | | | | | | |місцях чи на | | | | | | | | | | |об'єктах | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 5 |Ефект | | | | | | | | | | |капіталізації | | | | | | | | | | |підприємства | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 6 |Усього сальдо | | | | | | | | | | |ефектів за | | | | | | | | | | |варіантами: | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 6.1 |песимістичний | | | | | | | | | | |(1.1.1 + 1.4 +| | | | | | | | | | |2 + 3 + 4 + | | | | | | | | | | |5) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 6.2 |базовий (1.1.3| | | | | | | | | | |+ 1.4 + 2 + 3 | | | | | | | | | | |+ 4 + 5) | | | | | | | | | |------+--------------+-------+--+--+--+--+--+-----------+---------| | 6.3 |оптимістичний | | | | | | | | | | |(1.1.4 + 1.4 +| | | | | | | | | | |2 + 3 + 4 + | | | | | | | | | | |5) | | | | | | | | | --------------------------------------------------------------------
Примітка. При 1 - 4 варіантах, що передбачає приватизацію
об'єкта, пункт 5 не заповнюється та не враховується в загальному
підсумку. При 5-7 варіантах дані пункту 1.1 не заповнюються.
Керівник ________________________________ ініціали та прізвище
підприємства підпис
Заступник директора департаменту реформування відносин власності О.А.Максимов
Таблиця 3.2
Узагальнена інформація
щодо можливих сценаріїв подальшого функціонування
________________________________________, тис. гривень
(назва підприємства)
------------------------------------------------------------------
| N | Ефект | Варіанти реформування |Примітка |
| з/п | (наслідок) | підприємства | |
| | |---------------------------| |
| | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+-------+---+---+---+---+----------|
| 1 | 2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 | 10 |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 1 |Бюджетний ефект | | | | | | | | |
| |- усього, | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| |в тому числі: | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| |обсяг коштів, що| | | | | | | | |
| |можуть бути | | | | | | | | |
| |отримані від | | | | | | | | |
| |приватизації: | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 1.1 |песимістичний | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 1.1.1 |базовий | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 1.1.2 |оптимістичний | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 2 |Господарський | | | | | | | | |
| |ефект | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 3 |Соціально- | | | | | | | | |
| |економічний | | | | | | | | |
| |ефект | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 4 |Еколого- | | | | | | | | |
| |економічний | | | | | | | | |
| |ефект | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 5 |Ефект | | | | | | | | |
| |капіталізації | | | | | | | | |
| |підприємства | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 6 |Усього за | | | | | | | | |
| |варіантами: | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 6.1 |песимістичний | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 6.2 |базовий | | | | | | | | |
|--------+----------------+---+---+---+---+---+---+---+----------|
| 6.3 |оптимістичний | | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------
Примітка. У графах 3 - 9 наводяться загальні характеристики
варіанта реформування підприємства (з таблиці 3.1, графа 9)
Керівник ________________________________ ініціали та прізвище
підприємства підпис
Заступник директора департаменту реформування відносин власності О.А.Максимов