Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 10 серпня 2000 р. N 1250
Київ

Про затвердження Статуту публічного акціонерного товариства
"Державний експортно-імпортний банк України"

( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 375 від 15.04.20
09 )

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1181 від 19.08.20
02
N 1278 від 29.08.20
02
N 1391 від 04.09.20
03
N 624 від 12.05.2004
N 1105 від 25.08.20
04
N 374 від 26.05.20
05
N 1120 від 30.11.20
05
N 610 від 05.05.20
06
N 787 від 06.06.20
06
N 210 від 14.02.20
07
N 1041 від 15.08.20
07
N 56 від 22.02.20
08
N 562 від 25.06.20
08
N 1031 від 26.11.20
08
N 1116 від 17.12.20
08
N 375 від 15.04.20
09
N 432 від 06.05.20
09 )

( У тексті Постанови слово "відкритого" замінено словом
"публічного" згідно з Постановою КМ N 375 від 15.04.2009 )

На виконання розпорядження Президента України від 27 квітня 2000 р. N 189 "Про акціонування Державного експортно-імпортного банку України" Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

Затвердити Статут публічного акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" (додається).

Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 серпня 2000 р. N 1250

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 19 серпня 2002 р. N 1181)

Статут
публічного акціонерного товариства
"Державний експортно-імпортний банк України"

( У тексті Статуту слово "відкрите" замінено словом
"публічне" згідно з Постановою КМ N 375 від 15.04.2009 )

I. Загальні положення

1. Публічне акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України" (далі - Банк) є державним банком, що створений відповідно до розпорядження Президента України від 27 квітня 2000 р. N 189, постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2000 р. N 1020, законодавства шляхом перетворення Державного експортно-імпортного банку у публічне акціонерне товариство.

2. Банк є правонаступником усіх прав і обов'язків Державного експортно-імпортного банку України, утвореного згідно з Указом Президента України від 3 січня 1992 р. N 29 та зареєстрованого Національним банком України 23 січня 1992 р. за N 5.

3. Банк у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про банки і банківську діяльність" ( 2121-14 ), іншими законами України, нормативно-правовими актами Національного банку України та цим Статутом.

4. Повна назва Банку:

українською мовою - публічне акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України";

англійською мовою - Joint Stock Company "The State Export-Import Bank of Ukraine".

Скорочена назва:

українською мовою - АТ "Укрексімбанк"; ( Абзац п'ятий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 375 від 15.04.2009 )

англійською мовою - JSC "Ukreximbank".

5. Засновником Банку є держава в особі Кабінету Міністрів України.

Держава здійснює повноваження власника щодо акцій, які їй належать у статутному капіталі Банку, через органи управління Банком.

6. Банк є юридичною особою, має у своїй власності відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, у тому числі укладати договори (угоди, контракти), бути позивачем та відповідачем у суді, господарському або третейському суді.

Банк набуває статусу юридичної особи з дня його занесення Національним банком України до Державного реєстру банків.

7. Банк, його філії мають гербову та інші печатки, штампи, бланки із своїм офіційним найменуванням.

Відділення Банку мають печатки із своїм офіційним найменуванням та штампи.

8. Місцезнаходження Банку (поштова адреса) - Україна, 03150, м. Київ, вул. Горького, 127.

9. Банк відповідає за своїми зобов'язаннями всім своїм майном відповідно до законодавства.

Засновник відповідає за зобов'язаннями Банку в межах акцій, що йому належать, а понад ці межі - у випадках, передбачених законом або договором.

Банк не відповідає за зобов'язаннями держави, якщо інше не передбачено законом або договором.

Банк є фінансовим агентом Кабінету Міністрів України, організовує та здійснює агентську діяльність відповідно до агентських угод, укладених між Кабінетом Міністрів України або іншим уповноваженим державою згідно із законодавством органом та Банком.

Банк виконує свої функції за агентськими угодами, укладеними між Кабінетом Міністрів України або іншим уповноваженим державою згідно із законодавством органом та Банком, як звичайний повірений.

10. Банк є економічно самостійним і повністю незалежним від органів державної влади і органів місцевого самоврядування в рішеннях та діях, пов'язаних з його оперативною діяльністю.

Банк провадить свою діяльність на комерційній основі, володіє, користується та розпоряджається майном, у тому числі будівлями, спорудами, устаткуванням, інвентарем, фондами та коштами на правах власності відповідно до законодавства.

Банк може мати у власності нерухоме майно загальною вартістю не більш як 25 відсотків капіталу банку. Це обмеження не поширюється: на приміщення, яке забезпечує технологічне здійснення банківських функцій; на майно, яке перейшло банку у власність на підставі реалізації прав заставоутримувача відповідно до умов договору застави; на майно, набуте банком з метою запобігання збиткам, за умови, що таке майно повинне бути відчужено банком протягом одного року з моменту набуття права власності на нього.

11. Банк є універсальним, входить до складу банківської системи України.

Банк має самостійний баланс, кореспондентські рахунки в Національному банку України та в інших банках.

12. Банк несе відповідальність за збереження власних і довірених йому клієнтами коштів, цінностей і майна.

II. Мета і предмет діяльності Банку

13. Метою діяльності Банку є створення сприятливих умов для розвитку економіки та підтримки вітчизняного товаровиробника, кредитно-фінансова підтримка процесів структурної перебудови, зміцнення та реалізація виробничого і торгового потенціалу галузей економіки, переважно експортоорієнтованих та імпортозамінних, а також одержання прибутку в інтересах Банку та його акціонерів шляхом:

залучення зовнішніх і внутрішніх кредитних ресурсів та інвестицій в економіку України, насамперед у її пріоритетні галузі;

отримання та надання кредитів від імені та за дорученням Кабінету Міністрів України або іншого уповноваженого державою згідно із законодавством органу, обслуговування відповідної частки державного зовнішнього боргу України за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, в рамках виконання Банком агентських функцій;

фінансування та гарантування експортно-імпортних операцій підприємств;

надання кредитно-фінансової підтримки суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності з метою просування товарів вітчизняного виробництва на зарубіжні ринки;

здійснення комплексу заходів щодо фінансування інвестиційних проектів, у тому числі за рахунок бюджетних і позичкових коштів, коштів суб'єктів підприємницької діяльності, іноземних інвестицій та кредитів, супроводження інвестиційних проектів та контролю за раціональним використанням залучених ресурсів;

надання банківських послуг, здійснення операцій на грошовому, валютному та фондовому ринку, у тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями, урядовими, неурядовими організаціями та кредитно-фінансовими установами іноземних держав з питань залучення фінансових ресурсів в економіку України;

провадження інших видів діяльності та здійснення інших операцій відповідно до законодавства, ліцензій, дозволів, наданих Національним банком або іншими повноважними органами, та положень цього Статуту.

14. Предметом діяльності Банку є виконання банківських та інших операцій згідно з наданими Національним банком України ліцензіями і дозволами та провадження іншої діяльності в порядку, передбаченому законодавством.

III. Капітал, фонди та резерви Банку

15. З метою забезпечення статутної діяльності Банк відповідно до законодавства формує капітал, що складається з основного та додаткового.

16. Статутний капітал Банку становить 8 353 514 398,45 гривні (вісім мільярдів триста п'ятдесят три мільйони п'ятсот чотирнадцять тисяч триста дев'яносто вісім гривень 45 копійок). ( Пункт 16 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1278 від 29.08.2002, N 1391 від 04.09.2003, N 624 від 12.05.2004, N 1105 від 25.08.2004, N 374 від 26.05.2005, N 1120 від 30.11.2005, N 787 від 06.06.2006, N 210 від 14.02.2007, N 1041 від 15.08.2007, N 56 від 22.02.2008, N 562 від 25.06.2008, N 1031 від 26.11.2008, N 1116 від 17.12.2008, N 375 від 15.04.2009, N 432 від 06.05.2009 )

17. Статутний капітал Банку формується відповідно до законодавства та положень цього Статуту.

Банк може змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного капіталу в порядку, визначеному законодавством.

Збільшення розміру статутного капіталу Банку може здійснюватися виключно за рахунок грошових внесків (у тому числі чистого прибутку, що залишився в розпорядженні Банку), шляхом збільшення кількості акцій існуючої номінальної вартості або збільшення номінальної вартості акцій. ( Абзац третій пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1391 від 04.09.2003 )

Наявність збитків у Банку не є перешкодою для оголошення підписки на акції та збільшення статутного капіталу Банку.

Зменшення статутного капіталу Банку здійснюється шляхом зменшення номінальної вартості акцій або зменшення кількості акцій шляхом викупу частини акцій у їх власників з метою анулювання цих акцій.

18. Рішення про зміну розміру статутного капіталу Банку приймається Кабінетом Міністрів України в порядку, передбаченому законодавством.

19. Резервний фонд Банку створюється до досягнення 25 відсотків розміру регулятивного капіталу станом на початок кожного року. Розмір відрахувань до резервного фонду становить не менш як 5 відсотків суми щорічного прибутку Банку.

20. Банк створює фонд загальних резервів. Фонд створюється за рахунок прибутку після здійснення відрахувань, передбачених законодавством. Розмір фонду та порядок відрахувань до нього встановлюються наглядовою радою Банку.

Використання коштів фонду здійснюється за поданням правління Банку відповідно до рішення наглядової ради Банку.

Фонд використовується для покриття збитків від активів.

Банк може створювати відповідно до законодавства і нормативно-правових актів Національного банку України інші фонди. Порядок формування фондів Банку (крім резервного) та положення про них відповідно визначається та затверджуються наглядовою радою Банку згідно з вимогами законодавства та нормативно-правовими актами Національного банку України.

IV. Акції Банку

21. Банк здійснює емісію 5 120 297 простих іменних акцій номінальною вартістю 1 436,15 гривні (одна тисяча чотириста тридцять шість гривень 15 копійок), кожна у бездокументарній формі, на всю суму статутного капіталу відповідно до законодавства. ( Пункт 21 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 56 від 22.02.2008, N 375 від 15.04.2009 )

22. Кожна акція є неподільною.

V. Прибуток Банку та порядок покриття збитків

23. Прибуток Банку формується за рахунок доходів від його діяльності і визначається відповідно до законодавства.

Прибуток розподіляється на підставі рішення наглядової ради Банку за такими напрямами:

відрахування до резервного фонду не менше як 5 відсотків прибутку банку до досягнення ним 25 відсотків розміру регулятивного капіталу;

інші фонди та резерви на покриття збитків від активних операцій;

нарахування дивідендів.

У разі прийняття рішення про виплату дивідендів Банк у десятиденний строк повідомляє Кабінет Міністрів України про дату, розмір, порядок та строк виплати дивідендів. ( Пункт 23 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 375 від 15.04.2009 )

24. Дивіденди нараховуються тільки за умови виконання банком нормативів адекватності регулятивного і основного капіталу. У разі коли рівень адекватності регулятивного і основного капіталу досягне рівня, нижче встановленого Національним банком України, дивіденди не нараховуються, прибуток направляється на поповнення резервного фонду та інших фондів на покриття збитків від активних операцій.

25. Збитки покриваються за рішенням наглядової ради за рахунок резервного фонду та інших фондів та резервів на покриття збитків від активних операцій, у порядку, встановленому наглядовою радою Банку.

VI. Види діяльності

26. Банк відповідно до мети своєї діяльності:

залучає та розміщує кредити;

провадить операційну діяльність, зокрема щодо збереження коштів клієнтів, розрахункове та касове обслуговування клієнтів тощо;

провадить інвестиційну діяльність, зокрема залучає та розміщує кошти на внутрішньому та зовнішньому ринку тощо;

придбаває за власні кошти засоби виробництва для передачі їх в оренду;

провадить фінансову діяльність, в тому числі щодо управління власним та залученим капіталом;

провадить діяльність з випуску та обігу цінних паперів;

здійснює розроблення, виробництво, використання, експлуатацію, ввезення, вивезення криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації, надає послуги у галузі криптографічного захисту інформації для Банку та його клієнтів;

виконує функції страхового посередника, а також може виконувати функції реєстратора Державного реєстру застав рухомого майна;

здійснює випуск платіжних документів (чеків, акредитивів тощо), їх купівлю, продаж та зберігання, а також інші операції з ними;

здійснює купівлю у підприємств, установ, організацій та громадян і продаж їм іноземної валюти готівкою та валюти, що перебуває на рахунках і вкладах;

здійснює купівлю і продаж в Україні та за кордоном банківських металів;

залучає і розміщує дорогоцінні метали (у тому числі банківські метали) на рахунках і вкладах, а також здійснює інші операції з цими цінностями відповідно до міжнародної банківської практики;

здійснює операції з касового обслуговування державного бюджету за угодами, укладеними з Державним казначейством;

надає консультаційні та інформаційні послуги щодо операцій на фондовому ринку;

провадить інші види діяльності, не заборонені законодавством.

Види діяльності, що підлягають ліцензуванню або вимагають отримання дозволу на їх провадження, провадяться Банком після одержання відповідної ліцензії або дозволу.

27. Банк відповідно до наданої йому Національним банком України банківської ліцензії та дозволу з додержанням вимог законодавства і нормативно-правових актів Національного банку України може здійснювати такі операції та угоди:

приймання вкладів (депозитів) від юридичних і фізичних осіб;

відкриття та ведення поточних рахунків клієнтів і банків-кореспондентів, у тому числі переказ коштів з цих рахунків за допомогою платіжних інструментів та зарахування коштів на них;

розміщення залучених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик;

операції з валютними цінностями;

емісію власних цінних паперів;

організацію купівлі та продажу цінних паперів за дорученням клієнтів;

здійснення операцій на ринку цінних паперів від свого імені (включаючи андеррайтинг);

надання гарантій і поручительств та інших зобов'язань за третіх осіб, що передбачають їх виконання у грошовій формі;

придбання права вимоги на виконання зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги, приймаючи на себе ризик виконання таких вимог та приймання платежів (факторинг);

лізинг;

послуги з відповідального зберігання і надання в оренду сейфів для зберігання цінностей та документів;

випуск, купівлю, продаж і обслуговування чеків, векселів та інших оборотних платіжних інструментів;

випуск банківських платіжних карток, а також здійснення операцій з використанням цих карток;

надання консультаційних та інформаційних послуг щодо банківських операцій.

Банк відповідно до отриманих у Національного банку України дозволів здійснює:

інвестування у статутні фонди та акції інших юридичних осіб;

випуск, обіг, погашення (розповсюдження) державної та іншої грошової лотереї;

перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів;

операції (за дорученням клієнтів або від свого імені) з інструментами грошового ринку, з інструментами, що базуються на обмінних курсах та відсотках, з фінансовими ф'ючерсами та опціонами;

довірче управління коштами та цінними паперами за договорами з юридичними та фізичними особами.

28. Банк має право здійснювати інші угоди згідно із законодавством.

VII. Права Банку

29. З метою провадження своєї діяльності Банк має право відповідно до законодавства:

відкривати за згодою та на підставі дозволу Національного банку України на території України філії і представництва, відділення, а також створювати, реорганізовувати та ліквідовувати дочірні підприємства;

створювати, реорганізовувати та ліквідовувати дочірні банки, філії і представництва на території інших держав;

здійснювати прямі інвестиції у капітал будь-якого підприємства, установи відповідно до законодавства;

здійснювати операції з цінними паперами;

використовувати як платіжні інструменти платіжні доручення, платіжні вимоги, вимоги-доручення, векселі, чеки, банківські платіжні картки та інші дебетові й кредитові платіжні інструменти, що застосовуються у міжнародній банківській практиці;

входити до банківського об'єднання таких типів: банківська корпорація, банківська холдингова група, фінансова холдингова група для концентрації капіталів, підвищення ліквідності та платоспроможності;

бути учасником промислово-фінансової групи;

створювати неприбуткові спілки чи асоціації з метою захисту та представлення власних інтересів, розвитку міжрегіональних та міжнародних зв'язків, забезпечення наукового та інформаційного обміну і професійних інтересів, розроблення рекомендацій щодо банківської діяльності на території України та за її межами;

приймати рішення щодо створення підприємств, а також придбавати акції інших акціонерних товариств;

фінансувати капітальні вкладення за дорученням власників або розпорядників інвестованих коштів;

здійснювати професійну діяльність зберігача цінних паперів;

вести реєстри власників іменних цінних паперів;

залучати кошти юридичних та фізичних осіб на депозитні вклади на договірних засадах;

приймати заповідальні розпорядження від вкладників - фізичних осіб про видачу вкладу в разі смерті будь-якій особі, організації або державі;

залучати кошти нерезидентів;

запроваджувати та надавати своїм клієнтам нові види банківських послуг;

залучати та надавати від імені та за дорученням Кабінету Міністрів України або іншим уповноваженим державою згідно із законодавством органом юридичним особам - резидентам України кредити в іноземній валюті, повернення яких іноземним кредиторам гарантовано Кабінетом Міністрів України або іншою уповноваженою державою особою, з метою сприяння розвитку пріоритетних галузей економіки, структурній перебудові та модернізації промисловості, розвитку експортного потенціалу вітчизняних підприємств відповідно до державних програм (виконання агентських (посередницьких) функцій);

самостійно встановлювати відсоткові ставки за активними та пасивними операціями, а також розміри комісійних та інших винагород за послуги Банку;

одержувати від підприємств бухгалтерські звіти та баланси, фінансові плани та інші відомості, необхідні для кредитування, а також розрахунки та підтвердження платоспроможності клієнтів;

приймати для забезпечення кредитів, гарантій та зобов'язань за іншими операціями у заставу майно, на яке може бути звернено стягнення, отримувати заставлене майно у власність, забезпечувати виконання зобов'язань іншими засобами, що використовуються у банківській практиці;

перевіряти використання за цільовим призначенням наданих Банком кредитів, а також наявність та умови збереження майна, яким забезпечується виконання зобов'язань за наданими кредитами, гарантіями;

обстежувати потенційні об'єкти інвестиційної діяльності, створювати відповідний банк даних, здійснювати інформаційне забезпечення учасників інвестиційного процесу;

самостійно визначати форми, систему та порядок оплати, стимулювання праці співробітників відповідно до законодавства;

мати у власності нерухоме майно, засоби зв'язку, обладнання, транспортні засоби тощо;

здійснювати в межах, визначених законодавством, перевірку грошових і розрахункових документів, бухгалтерських, звітних і статистичних матеріалів підприємств, установ, організацій усіх форм власності, які мають рахунки в установах Банку;

придбавати в порядку, передбаченому законодавством, бойову вогнепальну зброю, спеціальну техніку та обладнання для забезпечення відомчої охорони та служби інкасації Банку;

провадити інші дії, що не суперечать законодавству.

30. Філії Банку мають право від його імені вживати заходів для досудового врегулювання спору, подавати в суди, господарські або третейські суди позови, підписувати відзиви на позовні заяви, звертатися з апеляційними та касаційними скаргами на рішення суду, здійснювати інші процесуальні дії, передбачені законодавством.

31. Банк формує відносини з клієнтами та банками-кореспондентами на підставі договорів про надання банківських та інших послуг, якими визначаються взаємні зобов'язання та відповідальність сторін, відсоткові ставки, комісійні винагороди, види забезпечення повернення кредитів, отримання від клієнтів відповідної інформації та інші умови.

VIII. Ресурси Банку

32. Ресурси Банку складаються з власних та залучених коштів у національній та іноземній валюті.

33. Банк на договірних засадах може одержувати кредити у Національному банку України.

34. Банк здійснює активні операції у межах наявних власних та залучених ресурсів.

IX. Захист інтересів клієнтів, охорона співробітників
і майна Банку та банківська таємниця

35. З метою забезпечення захисту співробітників, клієнтів, відвідувачів, цінностей та майна Банку від протиправних посягань у межах установ Банку охорона залежно від її категорії, встановленої Національним банком України, здійснюється її службами за рішенням керівництва Банку, за винятком касових вузлів, які охороняються підрозділами Державної служби охорони при Міністерстві внутрішних справ України.

Умови та порядок організації охорони установ Банку визначаються керівництвом Банку відповідно до нормативно-правових актів Національного банку України.

36. Банк забезпечує збереження банківської таємниці усіма його службовцями відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність" ( 2121-14 ).

X. Управління Банком

37. Органами управління Банку є наглядова рада та правління.

38. Вищим органом управління Банку є наглядова рада Банку, яка здійснює контроль за діяльністю правління Банку з метою збереження залучених у вклади грошових коштів, забезпечення їх повернення вкладникам та захисту інтересів держави як акціонера Банку та виконує інші функції, передбачені Законом України "Про банки і банківську діяльність" ( 2121-14 ).

Порядок формування, кількісний та персональний склад наглядової ради, припинення повноважень членів наглядової ради визначається згідно із законодавством.

У своїй діяльності наглядова рада керується Законом України "Про банки і банківську діяльність" ( 2121-14 ), іншими актами законодавства та цим Статутом.

Внутрішні питання організації діяльності наглядової ради та питання діловодства визначаються положенням про наглядову раду, що приймається на її засіданні.

До компетенції наглядової ради належить:

визначення основних напрямів діяльності Банку та затвердження звітів про їх виконання;

призначення і звільнення голови правління Банку;

призначення і звільнення членів правління Банку, в тому числі за поданням голови правління Банку;

контроль за діяльністю правління Банку;

затвердження річних результатів діяльності Банку, включаючи його дочірні підприємства;

здійснення розподілу прибутку та затвердження термінів і порядку виплати дивідендів;

прийняття рішення про покриття збитків;

прийняття рішень про створення, реорганізацію та ліквідацію в установленому порядку філій, представництв, дочірніх підприємств Банку, затвердження положень про них та їх статутів, в тому числі за поданням правління Банку;

визначення зовнішнього аудитора; затвердження його звітів та висновків;

затвердження положення про ревізійну комісію Банку та її складу;

встановлення порядку проведення ревізій та контролю за фінансово-господарською діяльністю Банку;

заслуховування та затвердження звітів та висновків ревізійної комісії;

затвердження умов оплати праці та матеріального стимулювання членів правління Банку;

вирішення питання про притягнення до майнової відповідальності посадових осіб Банку - голови правління, заступників голови та членів правління у випадках, передбачених законодавством;

надання дозволів на укладення Банком угод на відчуження майна відповідно до законодавства та цього Статуту на суму, що перевищує 10 відсотків статутного капіталу Банку, за погодженням із засновником у особі Кабінету Міністрів України;

управління рахунком у цінних паперах, на якому зберігаються та обліковуються акції Банку, що належать державі, в частині: ( Пункт 38 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 610 від 05.05.2006 )

- укладення договору про відкриття Кабінетові Міністрів України рахунка в цінних паперах; ( Пункт 38 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 610 від 05.05.2006 )

- одержання звітів про виконання депозитарних операцій та іншої інформації, пов'язаної із зазначеним рахунком, та подання їх Кабінетові Міністрів України; ( Пункт 38 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 610 від 05.05.2006 )

- призначення розпорядників рахунка у цінних паперах з наданням їм повноважень на підписання відповідно до рішень, прийнятих Кабінетом Міністрів України, розпоряджень про зарахування цінних паперів, обмеження їх обігу та інших розпоряджень; ( Пункт 38 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 610 від 05.05.2006 )

виконання інших функцій відповідно до законодавства та цього Статуту.

Наглядова рада Банку не втручається в його оперативну діяльність.

Наглядову раду Банку очолює голова, який обирається наглядовою радою із складу її членів.

Засідання наглядової ради проводиться не рідше ніж два рази на рік.

Засідання наглядової ради є правоможним за наявності не менше десяти її членів.

Рішення наглядової ради приймається простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх на засіданні її членів.

Члени наглядової ради несуть згідно із законодавством відповідальність за захист інтересів держави і Банку, збереження банківської таємниці та іншої конфіденційної інформації, що стала їм відома у зв'язку із здійсненням своїх повноважень.

У разі встановлення фактів порушення цих вимог правління Банку може звернутися до Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України щодо порушення питання про припинення повноважень призначених ними членів наглядової ради, але не раніше ніж через рік з дня призначення. ( Абзац тридцять другий пункту 38 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 210 від 14.02.2007 )

Наглядова рада має право делегувати окремі повноваження правлінню Банку.

39. Постійно діючим виконавчим органом Банку є правління у кількості не менш як одинадцять осіб, яке здійснює керівництво оперативною (поточною) діяльністю Банку і несе відповідальність за ефективність його роботи згідно з цим Статутом та положенням про правління.

Членами правління Банку можуть бути тільки працівники Банку.

До складу правління входять голова, заступники голови та інші члени правління. Голова правління призначається на посаду та звільняється з посади наглядовою радою. Інші члени правління Банку призначаються та звільняються із займаної посади наглядовою радою, в тому числі за поданням голови правління.

Правління діє від імені Банку в межах, передбачених законодавством та цим Статутом.

До компетенції правління належить:

організація виконання рішень наглядової ради Банку;

винесення питань, які відповідно до законодавства та цього Статуту підлягають розглядові та вирішенню наглядовою радою Банку, підготовка відповідних матеріалів та пропозицій з цих питань;

затвердження стратегічних та поточних планів діяльності Банку, бізнес-планів, фінансового плану, кошторисів витрат на власні потреби Банку;

розгляд річного фінансового звіту і балансу Банку та внесення їх на затвердження наглядовій раді;

організація діяльності Банку, обліку та звітності, внутрішньобанківського контролю, автоматизації банківських операцій;

прийняття рішень щодо створення, реорганізації та ліквідації в установленому порядку відділень Банку, затвердження положень про них, надання дозволів на здійснення відділеннями операцій;

розгляд питань оперативної діяльності Банку, діяльності його структурних підрозділів, філій, представництв, відділень, дочірніх підприємств;

контроль за додержанням вимог законодавства працівниками Банку;

затвердження найважливіших правил, процедур та інших внутрішніх нормативних і методичних документів;

визначення основних засад ведення активних та пасивних операцій;

затвердження порядку встановлення відсоткових ставок за активними і пасивними операціями, а також розмірів комісійних та інших винагород за послуги Банку;

прийняття рішень про використання фондів Банку, крім фонду загальних резервів, на підставі встановленого наглядовою радою Банку порядку розподілу прибутку та покриття збитків;

прийняття рішення про випуск ощадних сертифікатів та облігацій Банку;

визначення системи, умов і розмірів оплати та стимулювання праці працівників Банку;

прийняття рішень про соціальне забезпечення і захист працівників Банку;

прийняття рішень про надання благодійної допомоги і спонсорської підтримки;

розгляд матеріалів ревізій та перевірок, звітів керівників установ Банку і прийняття за ними рішень;

визначення внутрішньої організаційної структури Банку;

підготовка пропозицій щодо створення в установленому порядку філій, представництв, дочірніх підприємств Банку, а також їх реорганізації і ліквідації, розгляд проектів їх статутів, положень про них з подальшим поданням наглядовій раді Банку для прийняття рішення;

надання згоди на призначення керівних працівників структурних підрозділів Головного банку, філій, представництв, керівників дочірніх підприємств згідно із затвердженою правлінням номенклатурою посад;

прийняття рішень про організацію та координацію роботи філій, представництв, відділень, дочірніх підприємств та здійснення контролю за виконанням покладених на них завдань;

прийняття рішень про кількісний склад служби внутрішнього аудиту, затвердження положення про неї;

призначення і звільнення з посади керівника служби внутрішнього аудиту;

прийняття рішення про участь Банку в банківських корпораціях, банківських холдингових групах, фінансових холдингових групах і промислово-фінансових групах та про перелік повноважень, які передаються Банком таким банківським об'єднанням;

прийняття рішень про вступ Банку до складу неприбуткових спілок, інших прибуткових та неприбуткових об'єднань;

підготовка пропозицій щодо зміни розміру статутного капіталу;

прийняття рішень про здійснення інвестування у статутні фонди підприємств або вихід із складу засновників підприємств, про придбання чи продаж цінних паперів підприємств (акцій, паїв) у разі, коли частка Банку в статутному фонді таких підприємств становить менше як 50 відсотків; ( Абзац тридцять другий пункту 39 в редакції Постанови КМ N 1391 від 04.09.2003 )

укладення Банком угод на відчуження майна відповідно до законодавства та цього Статуту на суму, що не перевищує 10 відсотків статутного капіталу Банку; ( Абзац тридцять третій пункту 39 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1391 від 04.09.2003 )

( Абзац тридцять четвертий виключено на підставі Постанови КМ N 1391 від 04.09.2003 )

прийняття рішень про списання безнадійних активів Банку, нестач та втрат його товарно-матеріальних цінностей відповідно до законодавства;

прийняття рішень про списання з балансу Головного банку та філій основних засобів та інших необоротних активів, непридатних для подальшого використання, морально застарілих, фізично зношених, пошкоджених внаслідок аварії чи стихійного лиха, зниклих внаслідок крадіжок або виявлених у результаті інвентаризації як нестача, відповідно до законодавства;

прийняття рішень та надання дозволів на реалізацію або списання заставленого майна, що було прийнято на баланс Банку в рахунок погашення заборгованості за кредитами та іншими активними операціями;

створення постійно діючих робочих органів (комітетів, комісій, груп), яким у разі потреби можуть бути делеговані окремі повноваження правління Банку;

затвердження символіки Банку;

прийняття рішень щодо передачі майна Банку в заставу для забезпечення його зобов'язань; ( Пункт 39 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1391 від 04.09.2003 )

вирішення інших питань діяльності Банку, повноваження щодо яких делеговані йому наглядовою радою, а також питань, внесених на розгляд правління за рішенням голови правління.

Правління діє у межах своєї компетенції та підзвітне наглядовій раді.

Засідання правління проводяться за потребою, але не рідше одного разу на місяць.

Правління має право приймати рішення, якщо на його засіданні присутні не менш як дві третини його членів.

Рішення правління приймаються простою більшістю голосів його членів, які беруть участь у засіданні. У разі рівної кількості голосів голос головуючого на засіданні правління є вирішальним.

У разі незгоди з рішенням правління його члени можуть повідомити про свою позицію наглядову раду.

Засідання правління оформляються протоколами.

Рішення правління проводяться в життя, як правило, наказами та розпорядженнями Банку.

40. Голова правління Банку:

здійснює керівництво діяльністю правління Банку і несе персональну відповідальність за виконання покладених на правління завдань;

діє без довіреності від імені Банку, представляє інтереси Банку в усіх організаціях як в Україні, так і за її межами;

розпоряджається майном і коштами Банку відповідно до законодавства та цього Статуту;

вносить подання наглядовій раді щодо призначення та звільнення членів правління Банку;

розподіляє обов'язки між заступниками голови правління, іншими членами правління та визначає їх функціональні повноваження;

видає довіреності від імені Банку, підписує договори (угоди), в тому числі зовнішньоекономічні договори (контракти), має право встановлювати інший порядок підписання договорів (контрактів, угод) та інших зобов'язань і документів від імені Банку;

підписує позовні заяви від імені Банку;

затверджує правила процедури та інші внутрішні нормативні і методичні документи, затвердження яких не віднесено до компетенції правління;

видає накази та розпорядження з питань діяльності Банку, затверджує положення про його структурні підрозділи;

затверджує штатний розпис Банку;

приймає рішення про надання матеріальної допомоги працівникам Банку;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників банку, встановлює посадові оклади, надбавки, застосовує заходи матеріального заохочення працівників, притягує до дисциплінарної та матеріальної відповідальності;

здійснює інші повноваження від імені Банку.

Голова правління виконує також інші функції за дорученням наглядової ради та правління Банку. Голова має право в межах своїх повноважень, визначених цим Статутом, делегувати окремі повноваження своїм заступникам.

XI. Організаційна структура Банку

41. Банк з усіма своїми філіями, представництвами та відділеннями є єдиною системою.

42. Структура Банку будується за принципом централізації з вертикальним підпорядкуванням.

До структури Банку входять:

Головний банк:

філії Банку;

представництва Банку;

відділення Головного банку та філій;

Філії, відділення та представництва Банку не є юридичними особами і діють від імені Банку на підставі положення про них.

43. Філії, відділення та представництва Банку очолюють керівники, які призначаються на посаду та звільняються з посади головою правління за згодою правління Банку.

44. Компетенція, функції та інші питання діяльності філій та представництв Банку визначаються положенням про відповідний структурний підрозділ, яке затверджується наглядовою радою Банку, погоджується з територіальним управлінням Національного банку України і реєструється ним.

45. Філії та відділення здійснюють банківські операції від імені Банку на підставі наданого ним дозволу, погодженого з територіальним управлінням Національного банку України.

46. Компетенція, функції та інші питання діяльності відділень визначаються положенням про них, яке затверджується правлінням Банку та погоджується з територіальним управлінням Національного банку України.

XII. Ревізія та аудит діяльності Банку

47. Органами контролю Банку є ревізійна комісія.

48. Ревізійна комісія здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Банку.

Персональний та кількісний склад ревізійної комісії визначаються наглядовою радою Банку.

Ревізійна комісія:

1) контролює дотримання Банком законодавства і нормативно-правових актів Національного банку України;

2) розглядає звіти внутрішніх та зовнішніх аудиторів та готує відповідні пропозиції наглядовій раді Банку;

3) вносить наглядовій раді Банку пропозиції щодо питань, віднесених до компетенції ревізійної комісії, які стосуються фінансової безпеки і стабільності Банку та захисту інтересів клієнтів.

Ревізійна комісія підзвітна наглядовій раді Банку.

Членами ревізійної комісії не можуть бути особи, які є працівниками Банку.

Ревізійна комісія здійснює перевірку фінансово-господарської діяльності Банку за дорученням наглядової ради Банку, або на вимогу засновника в особі Кабінету Міністрів України.

Ревізійна комісія має право залучати до ревізій та перевірок зовнішніх та внутрішніх експертів і аудиторів.

Ревізійна комісія доповідає про результати ревізій та перевірок наглядовій раді Банку. Ревізійна комісія готує висновки до звітів і балансів Банку. Без висновку ревізійної комісії наглядова рада Банку не має права затверджувати фінансовий звіт Банку.

Члени ревізійної комісії можуть брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях наглядової ради та правління Банку.

Засідання ревізійної комісії проводяться за потребою, але не рідше одного разу на рік.

Позачергові засідання ревізійної комісії можуть скликатися наглядовою радою Банку.

Рішення приймається більшістю голосів членів ревізійної комісії.

49. Банківське регулювання та банківський нагляд за діяльністю Банку здійснюється Національним банком України у порядку, встановленому законодавством.

50. Оперативний контроль за діяльністю Банку здійснює служба внутрішнього аудиту Банку в порядку, встановленому законодавством, Національним банком України та правлінням Банку.

Служба внутрішнього аудиту підпорядковується правлінню Банку, звітує перед ним та діє на підставі положення, затвердженого правлінням.

51. Перевірки фінансової діяльності Банку можуть здійснюватися аудиторськими фірмами, органами Державної податкової адміністрації, іншими державними органами у межах їх повноважень згідно із законодавством.

XIII. Облік і звітність

52. Банк організовує бухгалтерський облік відповідно до внутрішньої облікової політики, розробленої на підставі правил, встановлених Національним банком України відповідно до міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та положень (стандартів) України.

53. Фінансова, статистична та інша встановлена законодавством звітність щодо роботи Банку, його операцій, ліквідності, платоспроможності, прибутковості, а також інформація афілійованих осіб Банку подаються до Національного банку України та інших органів, визначених законодавством.

54. Фінансовим роком Банку вважається календарний рік, який починається з 1 січня і закінчується 31 грудня.

Фінансова звітність Банку, що подається до Національного банку України, має бути щорічно перевірена аудитором, який має сертифікат Національного банку України на аудиторську перевірку банківських установ.

55. Квартальні баланси та звіт про прибутки (збитки) Банк публікує в газеті "Урядовий кур'єр" чи "Голос України" протягом місяця, що настає за звітним кварталом.

Річну фінансову звітність Банк публікує в газеті "Урядовий кур'єр" чи "Голос України" не пізніш як 1 червня року, що настає за звітним періодом.

XIV. Внесення змін та доповнень до Статуту

56. Зміни та доповнення до Статуту затверджуються постановою Кабінету Міністрів України.

57. Зміни та доповнення до Статуту подаються для реєстрації Національному банку України і набирають чинності після внесення їх до Державного реєстру банків.

XV. Припинення діяльності Банку

58. Припинення діяльності Банку провадиться шляхом його реорганізації або ліквідації.

У разі реорганізації Банку за рішенням Кабінету Міністрів України відповідна процедура здійснюється згідно із законодавством про господарські товариства за умови попереднього дозволу Національного банку України.

У разі реорганізації Банку з ініціативи Національного банку України відповідна процедура здійснюється згідно із Законом України "Про банки і банківську діяльність" ( 2121-14 ) та нормативно-правовими актами Національного банку України.

Банк може бути ліквідовано з ініціативи Кабінету Міністрів України та з ініціативи Національного банку України (у тому числі за заявою кредиторів).

Ліквідація банку з ініціативи Кабінету Міністрів України здійснюється в порядку, передбаченому законодавством про господарські товариства, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про банки і банківську діяльність" ( 2121-14 ) та за згодою Національного банку України.

Ліквідація банку з ініціативи Національного банку України здійснюється відповідно до Закону України "Про банки та банківську діяльність" ( 2121-14 ) та нормативно-правових актів Національного банку України.

59. Реорганізація розпочинається після затвердження Національним банком України плану реорганізації, який крім інших необхідних заходів повинен передбачати подання Національному банку України відповідних документів, необхідних для державної реєстрації нового банку або для реєстрації змін і доповнень до установчих документів існуючого банку.

Примусова реорганізація здійснюється у разі істотної загрози платоспроможності Банку.

Банк вважається реорганізованим з моменту внесення Національним банком України змін до Державного реєстру банків.

60. Ліквідація Банку вважається завершеною, а Банк ліквідованим з моменту внесення запису про це до Державного реєстру банків після ухвалення звіту ліквідатора.

Документи ліквідованого Банку передаються на зберігання до архіву Національного банку України.

( Статут в редакції Постанови КМ N 1181 від 19.08.2002 )