МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

ЛИСТ
29.07.2010 N 12/20-7-1054

Кабінету Міністрів України

Щодо розміщення інформації
на Урядовому порталі

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.10.2003 N 59994 стосовно подання центральними органами виконавчої влади матеріалів про їх діяльність для наступного розміщення на веб-сторінці "Уряд і громадськість" Урядового порталу Мінжитлокомунгосп подає інформацію за наданими формами.

Міністр Ю.Є.Хіврич

Додаток
до листа Мінжитлокомунгоспу
29.07.2010 N 12/20-7-1054

                            ІНФОРМАЦІЯ
Мінжитлокомунгоспу України для розміщення
на веб-сторінці "Уряд і громадськість"
Урядового порталу

     До рубрики "Ви запитуєте"

---------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Дата | Автор | Зміст | Прізвище, ім'я, по батькові |
|з/п|надходження| запитання | запитання | посадової особи, яка надала |
| | звернення | (прізвище, ім'я | | відповідь (роз'яснення), зміст |
| | | та по батькові, | | даної відповіді (роз'яснення) |
| | | адреса, | | |
| | | професія, | | |
| | | пенсіонер, де | | |
| | | навчається) | | |
|---+-----------+-------------------+--------------------+----------------------------------|
|1. |23.06.2010 |Ветчинкін Ю.Н. |Щодо питання |Автору надано відповідь листом від|
| | |вул. Володарського,|реформування |21.07.2010 N 07/15-7830 за |
| | |59, м. Луганськ, |житлово-комунального|підписом заступника Міністра |
| | |91055 |господарства |Шаповаленка В.Г. |
| | | | |Міністерство з питань |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |розглянуло листа і повідомляє. |
| | | | |Основні напрями реформування |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |визначені Законом України "Про |
| | | | |Загальнодержавну програму |
| | | | |реформування і розвитку |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |на 2009 - 2014 роки" |
| | | | |( 1869-15 ) (із змінами). |
| | | | |Мета цієї Програми полягає у |
| | | | |здійсненні державної політики з |
| | | | |реформування житлово-комунального |
| | | | |господарства, підвищення |
| | | | |ефективності та надійності його |
| | | | |функціонування, забезпечення |
| | | | |сталого розвитку для задоволення |
| | | | |потреб населення і господарського |
| | | | |комплексу в житлово-комунальних |
| | | | |послугах відповідно до |
| | | | |встановлених нормативів і |
| | | | |національних стандартів. |
| | | | |Розпорядженням Кабінету Міністрів |
| | | | |України від 26.06.2006 N 363-р |
| | | | | затверджено |
| | | | |комплекс першочергових заходів |
| | | | |щодо реформування |
| | | | |житлово-комунального господарства,|
| | | | |згідно з яким здійснюється |
| | | | |удосконалення системи управління у|
| | | | |сфері утримання житлового фонду за|
| | | | |такими напрямами: |
| | | | |- утворення керуючих житловим |
| | | | |фондом кампаній та служб єдиного |
| | | | |замовника - замовників |
| | | | |житлово-комунальних послуг; |
| | | | |- залучення на конкурсних засадах |
| | | | |підприємств різних форм власності |
| | | | |до обслуговування житлового фонду;|
| | | | |- формування інституту власника |
| | | | |житла шляхом створення об'єднань |
| | | | |співвласників багатоквартирного |
| | | | |будинку та призначення |
| | | | |управителів. |
| | | | |Державна політика реформування |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |повинна забезпечити доступ усіх |
| | | | |верств населення до |
| | | | |житлово-комунальних послуг, які |
| | | | |відповідають вимогам державних |
| | | | |стандартів, та беззбитковість |
| | | | |функціонування підприємств галузі.|
| | | | |Порядок використання у 2010 році |
| | | | |коштів Стабілізаційного фонду для |
| | | | |реалізації Загальнодержавної |
| | | | |програми реформування і розвитку |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |на 2009 - 2014 роки та |
| | | | |Загальнодержавної програми "Питна |
| | | | |вода України" на 2006 - 2020 роки |
| | | | |затверджено постановою Кабінету |
| | | | |Міністрів України від 16.06.2010 N|
| | | | |461 |
| | | | |Згідно з пунктами 2 та 3 |
| | | | |зазначеного Порядку головним |
| | | | |розпорядником бюджетних коштів є |
| | | | |Мінжитлокомунгосп. |
| | | | |Мінжитлокомунгосп спрямовує |
| | | | |бюджетні кошти на безповоротній |
| | | | |основі структурним підрозділам з |
| | | | |питань житлово-комунального |
| | | | |господарства Ради міністрів |
| | | | |Автономної Республіки Крим, |
| | | | |обласних, Київської та |

|   |           |                   |                    |Севастопольської міських державних|
| | | | |адміністрацій як розпорядникам |
| | | | |бюджетних коштів нижчого рівня та |
| | | | |суб'єктам господарювання державної|
| | | | |або комунальної форми власності як|
| | | | |одержувачам бюджетних коштів. |
| | | | |Бюджетні кошти спрямовуються на |
| | | | |реалізацію: |
| | | | |1) погашення бюджетної |
| | | | |кредиторської заборгованості за |
| | | | |виконані роботи, що виникла у 2007|
| | | | |- 2009 роках, за бюджетними |
| | | | |програмами "Ремонт і реконструкція|
| | | | |теплових мереж та котелень", |
| | | | |"Загальнодержавна програма |
| | | | |реформування і розвитку |
| | | | |житлово-комунального господарства"|
| | | | |( 1869-15 ) та "Відшкодування |
| | | | |відсоткової ставки по кредитах, |
| | | | |спрямованих на реалізацію |
| | | | |проектів з енергозбереження в |
| | | | |житлово-комунальному господарстві"|
| | | | |- у сумі 41350 тис. гривень; |
| | | | |2) реконструкції та капітального |
| | | | |ремонту житлових будинків із |
| | | | |застосуванням енергозберігаючих |
| | | | |технологій і обладнання (ремонт |
| | | | |або заміна ліфтів, які перебувають|
| | | | |в аварійному стані) - у сумі 45000|
| | | | |тис. гривень; |
| | | | |3) реконструкції централізованих |
| | | | |систем водопостачання і |
| | | | |водовідведення з використанням |
| | | | |енергоощадного обладнання та |
| | | | |технологій - у сумі 184760 тис. |
| | | | |гривень, з яких 30000 тис. гривень|
| | | | |- на реалізацію проектів з |
| | | | |енергозбереження на насосних |
| | | | |станціях, розміщених на |
| | | | |магістральних водоводах |
| | | | |(водогонах) та каналах, що |
| | | | |здійснюють транспортування води |
| | | | |(крім насосних станцій першого |
| | | | |підйому та тих, що здійснюють |
| | | | |подачу води у розподільчі мережі);|
| | | | |4) енергозбереження, розвитку та |
| | | | |реконструкції систем |
| | | | |теплопостачання - у сумі 178000 |
| | | | |тис. гривень; |
| | | | |5) благоустрою територій районних |
| | | | |центрів та малих міст |
| | | | |(переоснащення мереж зовнішнього |
| | | | |освітлення вулиць) - у сумі 50000 |
| | | | |тис. гривень; |
| | | | |6) забезпечення оснащення наявного|
| | | | |житлового фонду будинковими |
| | | | |засобами обліку та регулювання |
| | | | |споживання теплової енергії - у |
| | | | |сумі 80000 тис. гривень; |
| | | | |7) надання державної підтримки для|
| | | | |реалізації інвестиційних проектів:|
| | | | |з технічного переоснащення та |
| | | | |капітального ремонту житлових |
| | | | |будинків (зданих в експлуатацію до|
| | | | |1 січня 1989 р.), в яких |
| | | | |утворюються нові або вже |
| | | | |функціонують об'єднання |

|   |           |                   |                    |співвласників багатоквартирних    |
| | | | |будинків, - у сумі 110000 тис. |
| | | | |гривень; |
| | | | |з технічного переоснащення |
| | | | |житлових будинків, в яких |
| | | | |утворюються нові або вже |
| | | | |функціонують об'єднання |
| | | | |співвласників багатоквартирних |
| | | | |будинків, - у сумі 20000 тис. |
| | | | |гривень; |
| | | | |з технічного переоснащення та |
| | | | |капітального ремонту ліфтів у |
| | | | |житлових будинках, в яких |
| | | | |утворюються нові або вже |
| | | | |функціонують об'єднання |
| | | | |співвласників багатоквартирних |
| | | | |будинків, - у сумі 45000 тис. |
| | | | |гривень; |
| | | | |8) часткового погашення відсотків |
| | | | |за кредитами, лізинговими |
| | | | |платежами - у сумі 25050 тис. |
| | | | |гривень; |
| | | | |9) забезпечення широкої |
| | | | |громадської підтримки державної |
| | | | |політики реформування і розвитку |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |- у сумі 3000 тис. гривень; |
| | | | |10) реалізації пілотних проектів у|
| | | | |сфері житлово-комунального |
| | | | |господарства, спрямованих на |
| | | | |удосконалення системи управління |
| | | | |житловим фондом, скорочення |
| | | | |питомих показників використання |
| | | | |енергетичних і матеріальних |
| | | | |ресурсів, у тому числі щодо |
| | | | |впровадження використання |
| | | | |альтернативних джерел енергії та |
| | | | |видів палива, - у сумі 135000 тис.|
| | | | |гривень, з яких до 10 відсотків - |
| | | | |на виготовлення |
| | | | |проектно-кошторисної документації |
| | | | |(стадія "робочий проект"); |
| | | | |11) стимулювання реалізації |
| | | | |інвестиційних проектів за окремими|
| | | | |рішеннями Кабінету Міністрів |
| | | | |України - у сумі 50000 тис. |
| | | | |гривень. |
| | | | |Відповідно до Закону України "Про |
| | | | |органи самоорганізації населення" |
| | | | |( 2625-14 ) орган самоорганізації |
| | | | |населення є однією з форм участі |
| | | | |членів територіальних громад сіл, |
| | | | |селищ, міст, районів у містах у |
| | | | |вирішенні окремих питань місцевого|
| | | | |значення. |
| | | | |Для забезпечення участі населення |
| | | | |у вирішенні питань із задоволення |
| | | | |соціальних, культурних, побутових,|
| | | | |житлово-комунальних послуг, |
| | | | |проведення у житлових будинках |
| | | | |ремонтних робіт тощо створюються, |
| | | | |за підтримки органів місцевого |
| | | | |самоврядування, органи |
| | | | |самоорганізації населення: |
| | | | |будинкові, вуличні, квартальні |
| | | | |комітети, комітети мікрорайонів, |
| | | | |комітети районів у містах, |

|   |           |                   |                    |сільські, селищні комітети та     |
| | | | |об'єднання співвласників |
| | | | |багатоквартирного будинку. |
| | | | |Основна діяльність об'єднання |
| | | | |співвласників багатоквартирного |
| | | | |будинку полягає у здійсненні |
| | | | |функцій, що забезпечують |
| | | | |реалізацію прав власників |
| | | | |приміщень на володіння та |
| | | | |користування спільним майном |
| | | | |членів об'єднання, належне |
| | | | |утримання будинку та прибудинкової|
| | | | |території, сприяння членам |
| | | | |об'єднання в отриманні |
| | | | |житлово-комунальних та інших |
| | | | |послуг належної якості за |
| | | | |обґрунтованими цінами та виконання|
| | | | |ними своїх зобов'язань, пов'язаних|
| | | | |з діяльністю об'єднання. |
| | | | |Правові та організаційні умови |
| | | | |діяльності об'єднання |
| | | | |співвласників багатоквартирного |
| | | | |будинку визначено нормами Закону |
| | | | |України "Про об'єднання |
| | | | |співвласників багатоквартирного |
| | | | |будинку" |
| | | | |( 2866-14 ), постанови Кабінету |
| | | | |Міністрів України "Про реалізацію |
| | | | |Закону України "Про об'єднання |
| | | | |співвласників багатоквартирного |
| | | | |будинку" від 11.10.2002 N 1521 |
| | | | |Важливим моментом у реформуванні |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |є забезпечення прозорості |
| | | | |надходжень і витрат коштів на |
| | | | |утримання кожного будинку. |
| | | | |З цією метою впроваджується їх |
| | | | |побудинковий облік, завдяки цьому |
| | | | |споживач зможе отримувати повну |
| | | | |інформацію щодо витрачання коштів |
| | | | |у конкретному будинку. |
| | | | |З метою розмежування функцій |
| | | | |замовника і виконавця послуг |
| | | | |запроваджується на місцях служба |
| | | | |єдиного замовника. |
| | | | |Законом України "Про |
| | | | |житлово-комунальні послуги" |
| | | | |( 1875-15 ) врегульовано права і |
| | | | |обов'язки споживача та виконавця |
| | | | |житлово-комунальних послуг. |
| | | | |Взаємовідносини між виконавцем |
| | | | |послуг та споживачем регулюються |
| | | | |виключно на договірних засадах. |
| | | | |Споживач зобов'язаний укласти |
| | | | |договір на надання |
| | | | |житлово-комунальних послуг, |
| | | | |підготовлений виконавцем на |
| | | | |основі типового договору. |
| | | | |Порядок надання |
| | | | |житлово-комунальних послуг, їх |
| | | | |якісні та кількісні показники |
| | | | |мають відповідати умовам договору |
| | | | |та вимогам законодавства. |
| | | | |Згідно із вищезгаданим Законом |
| | | | |( 1875-15 ) споживач має право на |
| | | | |отримання у встановленому |

|   |           |                   |                    |законодавством порядку необхідної |
| | | | |інформації про перелік послуг, їх |
| | | | |вартість, загальну вартість |
| | | | |місячного платежу, структуру |
| | | | |ціни/тарифу, норми споживання |
| | | | |тощо. |
| | | | |Згідно із Типовим договором |
| | | | |( 1875-15 ) споживач, зокрема, має|
| | | | |право на відшкодування збитків, |
| | | | |завданих його майну та/або |
| | | | |приміщенню, шкоди, завданої його |
| | | | |життю чи здоров'ю внаслідок |
| | | | |неналежного надання послуг або їх |
| | | | |ненадання. |
| | | | |У разі порушення виконавцем умов |
| | | | |договору споживач має право |
| | | | |викликати його представника для |
| | | | |складання та підписання |
| | | | |акта-претензії споживача, в якому |
| | | | |зазначаються строки, види, |
| | | | |показники порушень тощо. |
| | | | |Спори щодо задоволення претензій |
| | | | |споживачів вирішуються в суді. |
| | | | |Споживач має право на досудове |
| | | | |вирішення спору шляхом задоволення|
| | | | |пред'явленої претензії. |
| | | | |Враховуючи те, що 85% громадян |
| | | | |України набули право власності на |
| | | | |житло, актуальним для багатьох з |
| | | | |них є врегулювання питання |
| | | | |використання приватних приміщень |
| | | | |для здійснення діяльності, не |
| | | | |забороненої законодавством. |
| | | | |Відсутність такого врегулювання |
| | | | |значно звужує право громадян на |
| | | | |розпорядження власністю, що не |
| | | | |допускається Конституцією України |
| | | | |( 254к/96-ВР ). |
| | | | |Для вирішення цієї проблеми Урядом|
| | | | |розроблено проект нової редакції |
| | | | |Житлового кодексу України. |
| | | | |Необхідність його прийняття, в |
| | | | |першу чергу, зумовлена зміною |
| | | | |соціально-політичного устрою у |
| | | | |державі, переходом України до |
| | | | |ринкової економіки та сучасних |
| | | | |світових норм і стандартів, у тому|
| | | | |числі і в житловій галузі. Нині |
| | | | |цей проект прийнято Верховною |
| | | | |Радою у другому читанні. |
| | | | |Відповідно до Законів України "Про|
| | | | |місцеві державні адміністрації" |
| | | | |( 586-14 ) та "Про місцеве |
| | | | |самоврядування в Україні" |
| | | | |( 280/97-ВР ) здійснення контролю |
| | | | |за використанням та утриманням |
| | | | |нерухомого майна усіх форм |
| | | | |власності, управління об'єктами |
| | | | |житлово-комунального господарства,|
| | | | |забезпечення їх належного |
| | | | |утримання та ефективної |
| | | | |експлуатації покладено на органи |
| | | | |місцевого самоврядування і |
| | | | |державні адміністрації, які і |
| | | | |повинні здійснювати заходи з |
| | | | |реалізації основних напрямів |
| | | | |реформування житлово-комунального |
| | | | |господарства |
|---+-----------+-------------------+--------------------+----------------------------------|

|2. |06.07.2010 |Андрійчук П.В.     |Щодо порядку        |Автору надано відповідь листом від|
| | |Пр. Привокзальний, |проведення |20.07.2010 N 07/15-7740 року за |
| | |7, кв. 1 |відчуження частини |підписом заступника Міністра |
| | |м. Вінниця, 21012 |будинку садибного |Шаповаленка В.Г. |
| | | |типу |Міністерство з питань |
| | | | |житлово-комунального господарства |
| | | | |розглянуло листа і повідомляє. |
| | | | |Бюро технічної інвентаризації |
| | | | |виконують технічну інвентаризацію |
| | | | |новозбудованих (реконструйованих) |
| | | | |та наявних об'єктів нерухомості |
| | | | |згідно з вимогами та положеннями |
| | | | |Інструкції про порядок проведення |
| | | | |технічної інвентаризації об'єктів |
| | | | |нерухомого майна, затвердженої |
| | | | |наказом Держбуду України від |
| | | | |24.05.2001 |
| | | | |N 127 , |
| | | | |зареєстрованої в Міністерстві |
| | | | |юстиції України 10.07.2001 за N |
| | | | |582/5773 (із змінами), за |
| | | | |замовленням власників та за їх |
| | | | |рахунок. |
| | | | |У разі виявлення змін фахівцями |
| | | | |БТІ вносяться відповідні |
| | | | |виправлення та доповнення до |
| | | | |інвентаризаційних документів щодо |
| | | | |складу, технічного стану, |
| | | | |власників будинку тощо на дату |
| | | | |проведення технічної |
| | | | |інвентаризації. |
| | | | |Відповідно до вимог статті 183 |
| | | | |Цивільного кодексу України |
| | | | |( 435-15 ) один будинок (жилий, |
| | | | |нежилий) є неподільною річчю. |
| | | | |Тобто один будинок не може бути |
| | | | |поділено між співвласниками. |
| | | | |Згідно із ст. 364 зазначеного |
| | | | |Кодексу співвласники мають право |
| | | | |на виділ у натурі частки із майна,|
| | | | |що є у спільній частковій |
| | | | |власності. Договір про виділ у |
| | | | |натурі частки нерухомого спільного|
| | | | |майна укладається у письмовій |
| | | | |формі і підлягає нотаріальному |
| | | | |посвідченню. |
| | | | |Таким чином, із спільного майна |
| | | | |(одного будинку) можливо |
| | | | |здійснювати виділ частки, що є у |
| | | | |спільній частковій власності. При |
| | | | |цьому право часткової власності на|
| | | | |будинок не припиняється, нова |
| | | | |адреса не надається. |
| | | | |Згідно із ст. 358 Цивільного |
| | | | |кодексу |
| | | | |України ( 435-15 ) право спільної |
| | | | |часткової власності здійснюється |
| | | | |співвласниками за їх згодою. |
| | | | |Відповідно до розділу 10 |
| | | | |Інструкції |
| | | | | поточні |
| | | | |інвентаризаційно-оцінювальні |
| | | | |роботи виконуються в присутності |
| | | | |співвласників і завершуються їх |
| | | | |підписами. |
| | | | |Тому, якщо співвласник |
| | | | |відмовляється від проведення |
| | | | |поточної технічної інвентаризації |
| | | | |будинку з подальшим виділом часток|
| | | | |це питання може бути вирішено |

|   |           |                   |                    |тільки в судовому порядку         |
|---+-----------+-------------------+--------------------+----------------------------------|
|3. |15.06.2010 |Мирошниченко О.М. |Щодо оплати за |Автору надано відповідь листом від|
| | |вул. Фрунзе, буд. |послугу з технічного|12.07.2010 N 23/3608 за підписом |
| | |54, кв. 8, м. |обслуговування ліфта|М.М.Чорного. |
| | |Бахчисарай, |мешканцями другого |Відповідно до п. 2 Порядку |
| | |Автономна |поверху будинку |формування тарифів на послуги з |
| | |Республіка Крим, | |утримання будинків і споруд та |
| | |98404 | |прибудинкових територій, |
| | | | |затвердженого постановою Кабінету |
| | | | |Міністрів України від 20.05.2009 |
| | | | |N 529 |
| | | | |(далі - Порядок), |
| | | | |послуги надаються відповідно до |
| | | | |затвердженого (погодженого) |
| | | | |рішенням органу місцевого |
| | | | |самоврядування тарифу, його |
| | | | |структури, періодичності та |
| | | | |строків надання послуг. Копія |
| | | | |такого рішення є невід'ємною |
| | | | |частиною договору про надання |
| | | | |послуг. |
| | | | |Витрати з технічного |
| | | | |обслуговування ліфтів обчислюються|
| | | | |відповідно до Порядку встановлення|
| | | | |вартості технічного обслуговування|
| | | | |ліфтів та систем диспетчеризації |
| | | | |( 529-2009 ), затвердженого |
| | | | |центральним органом виконавчої |
| | | | |влади з питань |
| | | | |житлово-комунального господарства.|
| | | | |Відповідно до п. 11 Порядку |
| | | | |витрати з технічного |
| | | | |обслуговування ліфтів |
| | | | |розраховуються з урахуванням |
| | | | |сумарної загальної площі квартир, |
| | | | |нежитлових приміщень у житловому |
| | | | |будинку (крім квартир першого |
| | | | |поверху та нежитлових приміщень у |
| | | | |житловому будинку, що не мають |
| | | | |окремих виходів безпосередньо на |
| | | | |сходові клітки). |
| | | | |Таким чином, тариф на послуги з |
| | | | |утримання будинку і споруд та |
| | | | |прибудинкової території, складовою|
| | | | |якого є стаття витрат з технічного|
| | | | |обслуговування ліфтів, повинен |
| | | | |розраховуватися відповідно до |
| | | | |вимог постанови Кабінету Міністрів|
| | | | |України від 20.05.2009 N 529 |
| | | | |і затверджуватися |
| | | | |(погоджуватися) рішенням органу |
| | | | |місцевого самоврядування після |
| | | | |перевірки його економічної |
| | | | |обґрунтованості. |
| | | | |Також повідомляємо, що ст. 360 |
| | | | |Цивільного кодексу України |
| | | | |( 435-15 ) визначено, що |
| | | | |співвласник відповідно до своєї |
| | | | |частки у праві спільної часткової |
| | | | |власності зобов'язаний брати |
| | | | |участь у витратах на управління, |
| | | | |утримання та збереження спільного |
| | | | |майна, у сплаті податків, зборів |
| | | | |(обов'язкових платежів), а також |
| | | | |нести відповідальність перед |
| | | | |третіми особами за зобов'язаннями,|

|   |           |                   |                    |пов'язаними із спільним майном.   |
| | | | |Відповідно до Закону України "Про |
| | | | |приватизацію державного житлового |
| | | | |фонду" ( 2482-12 ) та Правил |
| | | | |користування приміщеннями житлових|
| | | | |будинків і прибудинковими |
| | | | |територіями, затверджених |
| | | | |постановою Кабінету Міністрів |
| | | | |України від 08.10.92 |
| | | | |N 572 , власники |
| | | | |приватизованого житла в |
| | | | |багатоквартирних будинках є |
| | | | |співвласниками всіх допоміжних |
| | | | |приміщень будинку та його |
| | | | |технічного обладнання і мають |
| | | | |сплачувати свою частку витрат у |
| | | | |загальних витратах на утримання |
| | | | |будинку (житла) та прибудинкової |
| | | | |території. |
| | | | |Утримання житла - це комплекс |
| | | | |робіт, спрямованих на створення |
| | | | |необхідних умов для проживання |
| | | | |людей і забезпечення збереження |
| | | | |житлових будівель та технічного |
| | | | |обладнання. |
| | | | |Таким чином, мешканці платять не |
| | | | |за користування ліфтом, а за |
| | | | |утримання та обслуговування одного|
| | | | |із елементів загального майна |
| | | | |багатоквартирного будинку. Така ж |
| | | | |схема встановлена щодо всіх |
| | | | |будівельних та інженерних |
| | | | |конструкцій, систем будинку |
| | | | |(система димовидалення та |
| | | | |пожежогасіння, сміттєпровід, |
| | | | |сходові клітини, покрівля, тощо). |
| | | | |Тобто ліфт - це частина будинку, |
| | | | |така ж сама, як сходові клітини, |
| | | | |сміттєпровід, горище, підвал, і |
| | | | |мешканці платять за те, що ліфт |
| | | | |працює. Таким чином, мешканці |
| | | | |несуть витрати у загальних |
| | | | |витратах, пов'язаних з утриманням |
| | | | |будинку та прибудинкової території|
| | | | |відповідно до своєї частки у майні|
| | | | |будинку. |
| | | | |Разом з тим повідомляємо, що |
| | | | |відповідно до Закону України "Про |
| | | | |житлово-комунальні послуги" |
| | | | |( 1875-15 ) споживачі послуг мають|
| | | | |повне право сплачувати лише ті |
| | | | |послуги, які фактично надавались. |
| | | | |Проте для того, щоб реалізувати це|
| | | | |право, споживачам необхідно |
| | | | |документально оформити ненадання |
| | | | |або надання не в повному обсязі |
| | | | |житлових послуг згідно з |
| | | | |договором. |
| | | | |Для цього слід викликати |
| | | | |представника виконавця послуг для |
| | | | |складення та підписання |
| | | | |акта-претензії із зазначенням у |
| | | | |ньому строків, виду порушення, |
| | | | |кількісних і якісних показників |
| | | | |послуг тощо. |
| | | | |Акт-претензія складається |
| | | | |споживачем та представником |

|   |           |                   |                    |виконавця послуги і скріпляється  |
| | | | |їх підписами. У разі неприбуття |
| | | | |виконавця у визначений договором |
| | | | |строк або необґрунтованої відмови |
| | | | |від підписання акт-претензія є |
| | | | |дійсним, якщо його підписали не |
| | | | |менш як два споживачі. |
| | | | |Акт-претензія подається виконавцю,|
| | | | |який протягом трьох робочих днів |
| | | | |вирішує питання про перерахунок |
| | | | |платежів або надає споживачеві |
| | | | |обґрунтовану відмову у задоволенні|
| | | | |його претензій. |
| | | | |У разі відмови від задоволення |
| | | | |претензії спори між сторонами |
| | | | |розв'язуються шляхом переговорів |
| | | | |або у судовому порядку |
|---+-----------+-------------------+--------------------+----------------------------------|
|4. |03.06.2010 |Трачук А.О. |Щодо стягнення |Автору надано відповідь листом від|
| | |вул. Р.Скалецького,|абонплати за |02.07.2010 N 7/10-6895 за підписом|
| | |буд. 32-а, кв. 52, |опалення в будинках,|заступника Міністра з питань |
| | |м. Вінниця, 21018 |де встановлено |житлово-комунального господарства |
| | | |будинковий засіб |Романюк О.П. |
| | | |обліку теплової |Щодо нарахування абонентської |
| | | |енергії |плати в міжопалювальний період |
| | | | |Відповідно до Закону України "Про |
| | | | |житлово-комунальні послуги" |
| | | | |( 1875-15 ) встановлення |
| | | | |цін/тарифів на виконання робіт та |
| | | | |надання житлово-комунальних послуг|
| | | | |підприємствами, а також |
| | | | |встановлення норм їх споживання та|
| | | | |контроль за їх додержанням, |
| | | | |дотримання законодавства щодо |
| | | | |захисту прав споживачів у |
| | | | |зазначених питаннях належить до |
| | | | |повноважень органів місцевого |
| | | | |самоврядування. |
| | | | |Механізм формування тарифів на |
| | | | |виробництво, транспортування, |
| | | | |постачання теплової енергії |
| | | | |підприємствами сфери |
| | | | |теплопостачання та надання послуг |
| | | | |з централізованого опалення і |
| | | | |постачання гарячої води визначено |
| | | | |Порядком, який затверджений |
| | | | |постановою Кабінету Міністрів |
| | | | |України від 10 липня 2006 року |
| | | | |N 955 (далі - |
| | | | |Порядок). |
| | | | |Пунктом 39 Порядку передбачено, що|
| | | | |підприємства застосовують |
| | | | |двоставкові тарифи на надання |
| | | | |послуг з централізованого опалення|
| | | | |затверджені в установленому |
| | | | |порядку. |
| | | | |Нарахування абонентської плати в |
| | | | |міжопалювальний період в будинках,|
| | | | |у яких встановлено будинковий |
| | | | |тепловий лічильник, є правомірним |
| | | | |з таких міркувань. |
| | | | |Теплопостачальні підприємства |
| | | | |несуть витрати з надання послуг |
| | | | |протягом всього року, зокрема, в |
| | | | |міжопалювальний період |
| | | | |підприємствами проводяться в |
| | | | |установленому порядку ремонтні та |

|   |           |                   |                    |профілактичні роботи, пов'язані з |
| | | | |необхідністю надання послуг з |
| | | | |централізованого постачання |
| | | | |гарячої води, а також підтримання |
| | | | |в робочому стані обладнання та |
| | | | |теплових мереж, підготовки до |
| | | | |нового опалювального сезону. В |
| | | | |опалювальний період, крім |
| | | | |зазначених витрат, підприємство |
| | | | |несе витрати, пов'язані з наданням|
| | | | |послуг з централізованого |
| | | | |опалення. |
| | | | |Зважаючи на вищевикладене, |
| | | | |двоставковий тариф складається із |
| | | | |двох частин, які називаються |
| | | | |умовно-змінна та умовно-постійна. |
| | | | |Умовно-постійна частина - складова|
| | | | |двоставкового тарифу, яка включає |
| | | | |витрати підприємства, пов'язані з |
| | | | |необхідністю підтримання в |
| | | | |робочому стані джерел теплової |
| | | | |енергії, теплових мереж і |
| | | | |теплоспоживальних установок. Такі |
| | | | |витрати підприємство несе протягом|
| | | | |усього року. |
| | | | |Умовно-змінна частина - складова |
| | | | |двоставкового тарифу, яка включає |
| | | | |витрати, безпосередньо пов'язані з|
| | | | |обсягами споживання теплової |
| | | | |енергії, послуг з централізованого|
| | | | |опалення і постачання гарячої |
| | | | |води. |
| | | | |Водночас слід зазначити, що |
| | | | |висновки щодо розрахунків |
| | | | |економічно обґрунтованих |
| | | | |планованих витрат, пов'язаних з |
| | | | |виробництвом, транспортуванням, |
| | | | |постачанням теплової енергії та |
| | | | |наданням послуг з централізованого|
| | | | |опалення і постачання гарячої води|
| | | | |надаються Державною інспекцією з |
| | | | |контролю за цінами або її |
| | | | |територіальними органами в порядку|
| | | | |встановленому Мінекономіки. |
| | | | |Контрольно-ревізійними службами, |
| | | | |Антимонопольним комітетом, |
| | | | |ціновими інспекціями в областях |
| | | | |на постійній основі здійснюються |
| | | | |перевірки правильності формування |
| | | | |та застосування тарифів. |
| | | | |Дія двоставковкових тарифів |
| | | | |обумовлена відповідно до рішення |
| | | | |органів місцевого самоврядування |
| | | | |про їх введення. |
| | | | |Щодо повірки квартирних засобів |
| | | | |обліку води. |
| | | | |Постановою Кабінету Міністрів |
| | | | |України від 21.07.2005 N 630 |
| | | | |затверджені Правила |
| | | | |надання послуг з централізованого |
| | | | |опалення, постачання холодної та |
| | | | |гарячої води і водовідведення та |
| | | | |Типовий договір про надання послуг|
| | | | |з централізованого опалення, |
| | | | |постачання холодної та гарячої |
| | | | |води і водовідведення (далі - |
| | | | |Правила). |

|   |           |                   |                    |Відповідно до пункту 8 Правил     |
| | | | |послуги надаються споживачеві |
| | | | |згідно з договором, що |
| | | | |оформляється на основі типового |
| | | | |договору про надання послуг з |
| | | | |централізованого опалення, |
| | | | |постачання холодної та гарячої |
| | | | |води і водовідведення. |
| | | | |Пункт 9 Правил |
| | | | |( 630-2005 ) передбачає, що |
| | | | |періодична повірка та ремонт (у |
| | | | |тому числі демонтаж, |
| | | | |транспортування та монтаж) |
| | | | |квартирних засобів обліку |
| | | | |проводиться за рахунок виконавця. |
| | | | |Витрати, що понесені підприємством|
| | | | |(виконавцем), мають бути |
| | | | |відшкодовані споживачами через |
| | | | |тариф (ціну) на відповідні |
| | | | |послуги. |
| | | | |Постановою Кабінету Міністрів |
| | | | |України від 20.05.2009 N 529 |
| | | | |затверджено Порядок |
| | | | |формування тарифів на послуги з |
| | | | |утримання будинків і споруд |
| | | | |прибудинкових територій і Типовий |
| | | | |договір про надання послуг з |
| | | | |утримання будинків і споруд та |
| | | | |прибудинкових територій. |
| | | | |Додатком до Порядку, що |
| | | | |затверджений вищезазначеною |
| | | | |постановою, визначено Типовий |
| | | | |перелік послуг з утримання |
| | | | |будинків і споруд та прибудинкових|
| | | | |територій |
| | | | |( 529-2009 ), до якого віднесено|
| | | | |і періодичну повірку, |
| | | | |обслуговування і ремонт |
| | | | |квартирних засобів обліку води та |
| | | | |теплової енергії, у тому числі їх |
| | | | |демонтаж, транспортування та |
| | | | |монтаж після повірки. |
| | | | |Відповідно до пункту 24 Порядку |
| | | | |витрати з проведення періодичної |
| | | | |повірки, обслуговування і ремонту |
| | | | |квартирних засобів обліку води та |
| | | | |теплової енергії, у тому числі їх |
| | | | |демонтажу, транспортування та |
| | | | |монтажу після повірки, |
| | | | |визначаються відповідно до |
| | | | |укладених договорів між виконавцем|
| | | | |та субпідрядником, який виконує |
| | | | |зазначені послуги, у розрахунку на|
| | | | |один квартирний засіб обліку води |
| | | | |та теплової енергії і |
| | | | |нараховуються щомісяця споживачеві|
| | | | |у складі послуги залежно від |
| | | | |кількості таких засобів обліку |
| | | | |шляхом додавання плати за |
| | | | |проведення їх періодичної повірки,|
| | | | |обслуговування і ремонту, у тому |
| | | | |числі демонтажу, транспортування |
| | | | |та монтажу після повірки, до |
| | | | |загальної вартості послуг. |
| | | | |Розмір плати за проведення |
| | | | |періодичної повірки, |
| | | | |обслуговування і ремонт одного |

|   |           |                   |                    |засобу обліку води та теплової    |
| | | | |енергії, у тому числі його |
| | | | |демонтаж, транспортування та |
| | | | |монтаж після повірки, визначається|
| | | | |згідно з кошторисом, |
| | | | |затверджується (погоджується) |
| | | | |органами місцевого самоврядування |
| | | | |і розподіляється за місяцями |
| | | | |міжповірочного інтервалу, що |
| | | | |встановлюється |
| | | | |Держспоживстандартом для |
| | | | |відповідного засобу обліку води та|
| | | | |теплової енергії. |
| | | | |Враховуючи вищевикладене, послуга |
| | | | |з періодичної повірки, |
| | | | |обслуговування і ремонту |
| | | | |квартирних засобів обліку води та |
| | | | |теплової енергії повинна |
| | | | |включатися до складу послуги з |
| | | | |утримання будинків і споруд та |
| | | | |прибудинкових територій |
| | | | |(відповідно - витрати з |
| | | | |періодичної повірки, |
| | | | |обслуговування і ремонту таких |
| | | | |засобів обліку включаються до |
| | | | |складу тарифу на послуги з |
| | | | |утримання будинків і споруд та |
| | | | |прибудинкових територій). |
| | | | |У разі невключення зазначених |
| | | | |витрат до складу тарифу на послуги|
| | | | |з утримання будинків і споруд та |
| | | | |прибудинкових територій споживач, |
| | | | |після закінчення строку |
| | | | |міжповірочного інтервалу, має |
| | | | |відшкодувати виконання робіт з |
| | | | |періодичної повірки, |
| | | | |обслуговування і ремонту |
| | | | |квартирних засобів обліку води та |
| | | | |теплової енергії відповідно до |
| | | | |вищезазначених норм законодавства |
| | | | |та укладеного договору |
|---+-----------+-------------------+--------------------+----------------------------------|
|5. |25.06.2010 |Дехтярьов І.Д. |Щодо роз'яснення |Автору надано відповідь листом від|
| | |вул. Булгакова, |стосовно права |07.07.2010 N 7/10-7103 за підписом|
| | |буд. 4, кв. 92, м. |пільги при оплаті за|Міністра з питань |
| | |Київ, 03134 |комунальні послуги |житлово-комунального господарства |
| | | | |Хіврича Ю.Є. |
| | | | |Право громадян України на |
| | | | |отримання пільг визначається |
| | | | |законами України. |
| | | | |Відповідно до статті 5 Закону |
| | | | |України "Про соціальний захист |
| | | | |дітей війни" |
| | | | |( 2195-15 ) дітям війни надається |
| | | | |25-відсоткова знижка плати за |
| | | | |користування комунальними |
| | | | |послугами (газом, електроенергією |
| | | | |тощо) у межах середніх норм |
| | | | |споживання. |
| | | | |Згідно із Законом України "Про |
| | | | |житлово-комунальні послуги" |
| | | | |( 1875-15 ) до комунальних послуг |
| | | | |відносяться централізоване |
| | | | |постачання холодної та гарячої |
| | | | |води, водовідведення, газо- та |
| | | | |електропостачання, централізоване |
| | | | |опалення, вивезення побутових |

|   |           |                   |                    |відходів.                         |
| | | | |Послуги з утримання будинків і |
| | | | |споруд та прибудинкових територій |
| | | | |(квартирна плата) не належать до |
| | | | |комунальних послуг. |
| | | | |Таким чином, Законом України "Про |
| | | | |соціальний захист дітей війни" |
| | | | |( 2195-15 ) дітям війни надання |
| | | | |пільг з оплати послуг на утримання|
| | | | |будинків і споруд та прибудинкових|
| | | | |територій (квартирну плату) не |
| | | | |передбачено. |
| | | | |Щодо плати за користування |
| | | | |тепловою енергією |
| | | | |Постановою Кабінету Міністрів |
| | | | |України від 1 серпня 1996 року |
| | | | |N 879 |
| | | | |"Про встановлення |
| | | | |норм користування |
| | | | |житлово-комунальними послугами |
| | | | |громадянами, які мають пільги щодо|
| | | | |їх оплати" встановлено, що |
| | | | |громадянам, які відповідно до |
| | | | |законодавства мають пільги щодо |
| | | | |оплати житлово-комунальних послуг,|
| | | | |з 1 серпня 1996 р. зазначені |
| | | | |пільги надаються в межах таких |
| | | | |норм: |
| | | | |плати за користування тепловою |
| | | | |енергією для опалення житла - 21 |
| | | | |кв. метр опалюваної площі на одну |
| | | | |особу і додатково 10,5 кв. метрів |
| | | | |на сім'ю. |
| | | | |Щодо плати за послуги з |
| | | | |водопостачання та водовідведення |
| | | | |Правилами надання послуг з |
| | | | |централізованого опалення, |
| | | | |постачання холодної та гарячої |
| | | | |води і водовідведення та Типовим |
| | | | |договором про надання послуг з |
| | | | |централізованого опалення, |
| | | | |постачання холодної та гарячої |
| | | | |води і водовідведення, |
| | | | |затвердженими постановою Кабінету |
| | | | |Міністрів України від 21.07.2005 |
| | | | |N 630 |
| | | | | передбачено, що |
| | | | |пільги з оплати послуг з |
| | | | |водопостачання та водовідведення, |
| | | | |у разі встановлення у квартирі |
| | | | |лічильника, надаються на частку, |
| | | | |отриману після розподілу показань |
| | | | |лічильника (фактичне споживання |
| | | | |води) пропорційно до кількості |
| | | | |мешканців квартири, але не вище |
| | | | |нормативів споживання, визначених |
| | | | |законодавством. |
| | | | |Прийняття зазначеною постановою |
| | | | |такої норми було мотивовано тим, |
| | | | |що гаряча та холодна вода, на |
| | | | |відміну від електричної енергії та|
| | | | |газу, використовується кожним з |
| | | | |мешканців переважно для особистих |
| | | | |потреб, тому пільги повинні |
| | | | |поширюватись лише на ту кількість |
| | | | |спожитої води, що припадає на |
| | | | |пільговиків. Решта повинна |

|   |           |                   |                    |оплачуватися на загальних         |
| | | | |підставах, адже її використали |
| | | | |особи, які права на пільги не |
| | | | |мають. |
| | | | |Принагідно роз'яснюємо розрахунок |
| | | | |плати на прикладі послуг з |
| | | | |холодного водопостачання та |
| | | | |водовідведення (у разі |
| | | | |встановлення у квартирі лічильника|
| | | | |холодної води). |
| | | | |Вихідні дані: |
| | | | |сім'я складається із 2-х осіб (з |
| | | | |них 2 особи пільговики - діти |
| | | | |війни). |
| | | | |Із копії рахунку на сплату за |
| | | | |житлово-комунальні послуги за |
| | | | |квітень 2010 року сім'єю із 2-х |
| | | | |осіб було спожито 2 куб.м холодної|
| | | | |води, тариф на послуги з |
| | | | |централізованого водопостачання та|
| | | | |водовідведення разом складає 2,87 |
| | | | |грн. за 1 куб.м (тариф |
| | | | |встановлюється органами місцевого |
| | | | |самоврядування). |
| | | | |1. Розраховуємо кількість води, |
| | | | |яка припадає на 1 особу: |
| | | | |2 куб.м: 2 (особи) = 1 куб.м. |
| | | | |2. Розраховуємо плату за послуги з|
| | | | |водопостачання та водовідведення |
| | | | |для члена сім'ї, який має право на|
| | | | |пільги (25-відсоткову знижку): |
| | | | |2,87 грн. х 1 куб.м х 0,75 = 2,15 |
| | | | |грн. (для 1 особи пільговика - |
| | | | |дитини війни). |
| | | | |Звертаємо Вашу увагу на те, що 0, |
| | | | |5 - це є коефіцієнт, отриманий |
| | | | |внаслідок 25-відсоткової знижки |
| | | | |відповідно до законодавства, а |
| | | | |саме плату за зазначені послуги |
| | | | |зменшено на 25-відсотків (100% - |
| | | | |25%). Тобто 75 - відсотків |
| | | | |розрахованої суми платить за |
| | | | |зазначені послуги 1 особа |
| | | | |пільговик - дитина війни. |
| | | | |3. Разом плата для 2-х осіб за |
| | | | |послуги з холодного водопостачання|
| | | | |та водовідведення складе 4,30 грн.|
| | | | |(2,15 грн. + 2,15 грн.), або 2,87 |
| | | | |грн. х 1 куб.м х 2 (особи) х 0,75 |
| | | | |= 4,30 грн. (для 2-х осіб |
| | | | |пільговиків - дітей війни.). |
| | | | |Таким чином, знижка плати для 1 |
| | | | |особи пільговика - дитини війни |
| | | | |складе 25-відсотків від вартості |
| | | | |кількості води, яка припадає на 1 |
| | | | |особу. Для 2 осіб пільговиків - |
| | | | |дітей війни знижка плати також |
| | | | |складає 25% від частки, отриманої |
| | | | |після розподілу показань |
| | | | |лічильника (фактичне споживання |
| | | | |води) пропорційно до кількості |
| | | | |мешканців квартири. У наведеному |
| | | | |розрахунку послуг з холодного |
| | | | |водопостачання та водовідведення |
| | | | |для 2-х осіб складає 2 куб.м |
| | | | |(холодна вода та водовідведення) |
| | | | |за вартістю 1 куб.м - 2,87 грн. |

|   |           |                   |                    |Згідно з таким розрахунком        |
| | | | |здійснюється і розрахунок плати за|
| | | | |послуги з гарячого водопостачання |
| | | | |(у разі встановлення у квартирі |
| | | | |лічильника гарячої води). |
| | | | |Плата за послуги з гарячого та |
| | | | |холодного водопостачання і |
| | | | |водовідведення у разі відсутності |
| | | | |засобів обліку води розраховується|
| | | | |відповідно до норм споживання |
| | | | |комунальних послуг для населення. |
| | | | |Крім того повідомляємо, що згідно |
| | | | |зі ст. 7 Закону України "Про |
| | | | |житлово-комунальні послуги" |
| | | | |( 1875-15 ) затвердження норм |
| | | | |споживання та якості |
| | | | |житлово-комунальних послуг, |
| | | | |контроль за їх дотриманням |
| | | | |належить до повноважень органів |
| | | | |місцевого самоврядування |
---------------------------------------------------------------------------------------------