МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.11.2007 N 317
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 грудня 2007 р. за N 1361/14628
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства регіонального розвитку, будівництва та
житлово-комунального господарства України
N 327 від 02.07.2012)
Про затвердження Положення про інспекції
державного архітектурно-будівельного
контролю в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві і Севастополі
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
регіонального розвитку та будівництва
N 9 від 20.01.2009 )
Відповідно до пункту 11-1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2006 року N 1434 , наказую:
1. Затвердити Положення про інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі (додається).
2. Державній архітектурно-будівельній інспекції (Бондаренко О.М) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Наказ набирає чинності 1 січня 2008 року.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр В.Г.Яцуба
Погоджено:
В.о. Голови Державного комітету України з питань
регуляторної політики та підприємництва К.О.Ващенко
Затверджено
Наказ Міністерства
регіонального розвитку
та будівництва України
19.11.2007 N 317
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 грудня 2007 р. за N 1361/14628
Положення
про інспекції державного архітектурно-будівельного
контролю в Автономній Республіці Крим, областях,
мм. Києві і Севастополі
1. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю) є територіальними органами Державної архітектурно-будівельної інспекції (далі - Держархбудінспекція), входять до сфери її управління, підзвітні і підконтрольні їй.
2. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у своїй діяльності керуються Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства регіонального розвитку та будівництва та Державної архітектурно-будівельної інспекції, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю є:
участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері будівництва, містобудування та архітектури;
виконання в межах компетенції дозвільних, реєстраційних функцій та здійснення контролю і нагляду у сфері будівництва, містобудування та архітектури (далі - державний архітектурно-будівельний контроль).
4. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до покладених на них завдань:
1) розробляють і надають на розгляд до начальника Держархбудінспекції пропозиції щодо формування державної політики у сфері будівництва, містобудування та архітектури, вдосконалення законодавства з питань здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;
2) забезпечують виконання нормативно-правових актів з питань, що належать до їх компетенції;
3) вносять пропозиції до Держархбудінспекції щодо розроблення організаційно-методичних документів з питань здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, інших питань, що належать до їх компетенції, забезпечують їх виконання;
4) видають замовникам та реєструють у встановленому порядку дозвіл на виконання підготовчих робіт та дозвіл на виконання будівельних робіт (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт, розширення та технічне переоснащення підприємств); ( Підпункт 4 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва N 9 від 20.01.2009 - у частині видачі дозволу на виконання підготовчих робіт набирає чинності з 14 квітня 2009 року )
5) забезпечують реалізацію встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, а також беруть участь у розслідуванні причин аварій на будівництві; ( Підпункт 5 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва N 9 від 20.01.2009 )
6) проводять у встановленому порядку перевірки:
відповідності виконання будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням;
своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт та іншої виконавчої документації;
наявності у виконавця будівельних робіт у передбачених законодавством випадках сертифікатів на будівельні матеріали, вироби і конструкції;
додержання встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
7) проводять аналіз та узагальнення результатів контролю за якістю виконаних будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, розробляють і надають Держархбудінспекції пропозиції щодо вдосконалення державних стандартів, будівельних норм і правил;
8) провадять інформаційну діяльність, забезпечують висвітлення актуальних проблем державного архітектурно-будівельного контролю у місцевих засобах масової інформації;
9) забезпечують навчання, підвищення кваліфікації, підготовку та перепідготовку фахівців для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;
10) здійснюють ліцензування господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури та контроль за додержанням ліцензійних умов; ( Підпункт 10 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва N 9 від 20.01.2009 )
11) надають платні послуги відповідно до законодавства.
5. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю мають право:
1) в установлених законодавством випадках проводити перевірку об'єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форм власності щодо дотримання вимог законодавства з питань, що належать до їх компетенції;
2) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до їх компетенції;
4) залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до їх компетенції;
5) давати у межах своїх повноважень замовникам, проектним і будівельним організаціям, підприємствам, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, обов'язкові для виконання приписи щодо усунення фактів порушень вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів, вносити замовникам пропозиції щодо припинення фінансування об'єктів будівництва на період до усунення виявлених у результаті здійснення державного архітектурно-будівельного контролю недоліків;
6) залучати незалежних експертів і спеціалізовані організації для проведення перевірок і підготовки висновків з питань, що належать до їх компетенції;
7) вимагати у випадках, визначених законодавством, від замовників, підрядників, підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомок і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
8) одержувати від замовників, проектних і будівельних організацій, підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, нормативно-технічну, проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених на них функцій;
9) зупиняти будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, державних стандартів, норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням, місцевим правилам забудови населених пунктів або здійснюються без дозволу на їх виконання, а також виробництво і застосування в будівництві будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, виготовлених з порушенням державних стандартів; одержувати від замовників, проектних та будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, письмові пояснення щодо причин допущення порушень;
10) одержувати від замовників, будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а також органів державної статистики дані про введення в дію основних фондів, реалізацію готової продукції;
11) повідомляти в установленому порядку орган місцевого самоврядування або місцеву державну адміністрацію, на території яких розташований об'єкт будівництва, та орган статистики про прийняття об'єкта в експлуатацію; ( Підпункт 11 пункту 5 в редакції Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва N 9 від 20.01.2009 )
12) складати протоколи та розглядати справи про правопорушення, пов'язані з недодержанням екологічних вимог під час проектування, розміщення, будівництва, реконструкції та прийняття в експлуатацію об'єктів чи споруд, недодержанням державних стандартів, норм і правил під час проектування і будівництва, а також самовільним будівництвом будинків або споруд відповідно до статті 244-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80732-10 ) і Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" ( 208/94-ВР ).
Від імені інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю розглядати справи про правопорушення і накладати стягнення мають право начальники інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю та їх заступники;
13) передавати до органів прокуратури, органів дізнання і досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину;
14) здійснювати відповідно до актів законодавства фіксування процесу здійснення планового або позапланового заходу чи кожної окремої дії засобами аудіо- та відеотехніки, для запобігання та виявлення фактів порушення законодавства у сфері будівництва, містобудування та архітектури;
15) здійснювати захист у суді своїх прав та законних інтересів, звертатися до суду у разі виявлення правопорушень у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Працівники інспекції державного архітектурно-будівельного контролю мають право безперешкодного доступу до об'єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності.
6. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у своїй діяльності взаємодіють з іншими органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за дотриманням природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, охорони праці та інших вимог, передбачених законодавством.
7. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю видають у межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру з питань, що належать до їх компетенції, та контролюють їх виконання.
8. При інспекціях державного архітектурно-будівельного контролю можуть утворюватися в установленому порядку групи позаштатних (громадських) інспекторів.
9. Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Міністром регіонального розвитку та будівництва за поданням начальника Держархбудінспекції.
10. Начальник інспекції державного архітектурно-будівельного контролю має заступників, у тому числі одного першого, які призначаються на посаду і звільняються з посади Міністром регіонального розвитку та будівництва за поданням начальника Держархбудінспекції.
11. Начальник інспекції державного архітектурно-будівельного контролю:
1) здійснює керівництво діяльністю інспекції державного архітектурно-будівельного контролю;
2) призначає на посаду і звільняє з посади керівників структурних підрозділів та інших працівників інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, крім своїх заступників;
3) розподіляє обов'язки між заступниками, керівниками структурних підрозділів інспекції державного архітектурно-будівельного контролю;
4) притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, крім своїх заступників;
5) підписує накази інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, організовує перевірку їх виконання;
6) затверджує положення про структурні підрозділи інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
12. Начальники інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю мають право брати участь у засіданнях колегії Держархбудінспекції із правом дорадчого голосу.
13. Структуру і чисельність працівників інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю в межах граничної чисельності працівників Мінрегіонбуду, їх штатний розпис і кошторис затверджує начальник Держархбудінспекції. ( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва N 9 від 20.01.2009 )
14. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю фінансуються за рахунок коштів державного бюджету.
15. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю є юридичними особами, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Начальник Державної архітектурно-будівельної інспекції О.М.Бондаренко