КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 січня 2009 р. N 16
Київ
(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів України
N 1103 від 18 грудня 2017 р.)
Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється
ступінь ризику від провадження господарської
діяльності у сфері питного водопостачання
і водовідведення та визначається періодичність
здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)
Відповідно до статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" ( 877-16 ) Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері питного водопостачання і водовідведення та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), згідно з додатком.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 14 січня 2009 р. N 16
Критерії,
за якими оцінюється ступінь ризику від провадження
господарської діяльності у сфері питного
водопостачання і водовідведення
тавизначається періодичність здійснення
планових заходів державного нагляду (контролю)
1. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері питного водопостачання і водовідведення (далі - критерії), установлюються з метою проведення оцінки господарської діяльності, пов'язаної із забезпеченням належного технічного стану та/або експлуатації систем централізованого і нецентралізованого питного водопостачання і водовідведення, надійності водопостачання і водовідведення, безпеки для життя і здоров'я населення, із запобіганням виникненню загрози навколишньому природному середовищу, на основі яких визначається ступінь ризику - високий, середній та незначний.
2. До критеріїв належать:
1) стосовно технічного стану та організації експлуатації систем питного водопостачання і водовідведення - оцінка:
технічного стану та експлуатації;
стану виконання інвестиційних програм, програм оснащення засобами обліку;
стану технічного обслуговування і ремонту систем централізованого водопостачання і водовідведення;
потенційної техногенної та екологічної небезпеки об'єктів підвищеної небезпеки;
2) стосовно соціально-економічної ситуації - оцінка:
рівня загрози з урахуванням імовірності виникнення негативних соціальних і матеріальних наслідків від провадження господарської діяльності та можливих втрат від технологічних порушень у роботі систем питного водопостачання і водовідведення підприємств водопровідно-каналізаційного господарства та споживачів;
ефективності заходів з експлуатації систем централізованого питного водопостачання і водовідведення;
ресурсного потенціалу, необхідного для усунення технологічних порушень в роботі систем водопостачання і водовідведення, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та компенсації завданих збитків;
матеріальних втрат від діяльності суб'єктів господарювання з централізованого водопостачання і водовідведення;
достовірності даних звітності, поданої суб'єктами господарювання до Мінжитлокомунгоспу;
3) стосовно організації роботи із споживачами - оцінка:
стану укладення та виконання договорів із споживачами відповідно до вимог законодавства;
дотримання порядку надання технічних умов та забезпечення приєднання споживачів до мереж підприємств водопровідно-каналізаційного господарства на недискримінаційній основі відповідно до вимог законодавства;
ефективності досягнення суб'єктами господарювання показників якості наданих споживачам послуг з централізованого водопостачання і водовідведення;
4) стосовно екологічної ситуації - оцінка:
ефективності заходів щодо надійного забезпечення споживачів послугами питного водопостачання і водовідведення, що враховують рівень загрози виникнення негативних екологічних наслідків для населення, навколишнього природного середовища від провадження зазначеної господарської діяльності;
ефективності заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної екологічної ситуації.
3. Критеріями віднесення суб'єктів господарювання до групи суб'єктів з високим ступенем ризику є:
1) наявність у них об'єктів:
питного водопостачання, зокрема водозабірних споруд, очисних споруд, насосних станцій, водопровідних мереж, резервуарів і водонапірних башт;
водовідведення, зокрема каналізаційних мереж, колекторів, насосних станцій, очисних споруд;
що віднесені відповідно до законодавства до категорій потенційно небезпечних і підвищеної небезпеки;
з обмеженим до рівня екологічної броні питним водопостачанням;
2) провадження ними діяльності із:
забезпечення питною водою за допомогою розподільних водопровідних мереж, пов'язаних єдиним технологічним процесом виробництва та транспортування питної води;
відведення та очищення стічних вод за допомогою комплексу об'єктів, споруд, колекторів, трубопроводів, пов'язаних єдиним технологічним процесом;
обслуговування та експлуатації житлового фонду в частині забезпечення споживачів питною водою;
3) забезпечення питною водою дошкільних, навчальних та лікувальних закладів;
4) забезпечення населення питною водою за допомогою пунктів розливу (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв) підготовки питної води.
4. Критеріями віднесення суб'єктів господарювання до групи суб'єктів із середнім ступенем ризику є:
1) провадження ними діяльності із забезпечення індивідуальних споживачів питною водою за допомогою автоцистерн, свердловин, каптажів тощо;
2) провадження ними діяльності з виробництва і постачання фасованої питної води.
5. Критеріями віднесення суб'єктів господарювання до групи суб'єктів з незначним ступенем ризику є наявність у них об'єктів, що не належать до високого або середнього ступеня ризику у сфері питного водопостачання і водовідведення.
6. Планові заходи державного нагляду (контролю) за діяльністю суб'єктів господарювання проводяться:
з високим ступенем ризику - не частіше двох разів на рік;
із середнім ступенем ризику - не частіше одного разу на рік;
з незначним ступенем ризику - не частіше одного разу на два роки.