КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25.07.2008 N 23
Про підсумки фінансово-економічної
діяльності транспортно-дорожнього
комплексу та галузі зв'язку
у I півріччі 2008 року
Робота Міністерства транспорту та зв'язку у I півріччі 2008 року була спрямована на реалізацію стратегічних завдань, визначених у Програмі діяльності Уряду "Український прорив: для людей, а не політиків", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2008 N 14, та пріоритетів діяльності Міністерства, викладених у Переліку, схваленому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22.02.2008 N 366-р.
З метою забезпечення виконання пріоритетних завдань Мінтрансзв'язку в I півріччі поточного року здійснено цілий комплекс заходів щодо підвищення ефективності державного управління, посилення кадрового потенціалу галузей транспорту та зв'язку, зміцнення фінансово-економічного стану підприємств, запровадження ефективної тарифної політики, підготовки прогресивних змін до законодавства, залученню для розвитку власних та кредитних ресурсів.
Для приведення власної нормативно-правової бази у відповідність до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" ( 279-17 ), розмежування функцій державного управління та управління господарською діяльністю, створення сприятливих умов господарювання та залучення інвестицій у галузі транспорту та зв'язку за звітний період розроблено та прийнято 18 постанов і 16 розпоряджень Кабінету Міністрів України, 33 власних нормативно-правових актів, які пройшли державну реєстрацію в Мін'юсті. Розроблено і подано на розгляд Кабінету Міністрів України проект Повітряного кодексу України.
Здійснено заходи у тарифній політиці, зокрема значною мірою ліквідовано відставання рівня транспортних тарифів від країн-сусідів, зменшено перехресне субсидування, а самі тарифи повністю приведено у відповідність до вимог СОТ.
У звітному періоді на об'єктах транспорту та зв'язку освоєно 8,5 млрд.грн. капітальних інвестицій, в яких власні кошти підприємств складають 57%, і це на 2,6% більше відповідного періоду минулого року. Передбачені у Державному бюджеті видатки на програми розвитку, з урахуванням Укравтодору, у 2008 році у порівнянні з минулим роком зросли більше ніж у 3 рази і склали 2,9 млрд.грн.
Ефективне використання вищезазначених інструментів державної політики сприяло пожвавленню економічної діяльності підприємств та зростанню показників роботи галузей транспорту та зв'язку.
За I півріччя поточного року всіма видами транспорту перевезено 354 млн. тонн вантажів, що на 9,0% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. При цьому, автомобільний і авіаційний транспорт збільшили обсяги перевезень вантажів на 17,3%. Всіма видами транспорту перевезено пасажирів на 5,8% більше, ніж у I півріччі 2007 року, в тому числі авіаційним транспортом - на 21,9%. На внутрішніх авіаперевезеннях збільшено обсяги на 23,5%. Обсяги переробки вантажів в портах України за I півріччя склали 67 млн. тонн і зросли на 7,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Змінюються позиції України як транзитної держави. За I півріччя обсяги перевезень транзитних вантажів залізницями України зросли на 7,3%, а доходи від транзиту - на 35,2%. В умовах жорсткої конкуренції з портами Росії і Балтії українськими портами перероблено 27,3 млн. тонн транзитних вантажів, що на 1,4% більше, ніж за I півріччя минулого року.
Значне підвищення вимог до оцінки керівників за забезпечення ними рентабельної роботи сприяло суттєвому покращенню фінансових показників роботи підприємств галузі. Доходи підприємств порівняно з I півріччям минулого року збільшено на 38,3%. До державного бюджету перераховано понад 2,3 млрд.грн., що на 26,6% перевищує минулорічні показники.
Чистий прибуток зріс у 7,7 рази.
Середня заробітна плата на підприємствах транспорту та зв'язку у I півріччі складає 2133 грн. на місяць і зросла на 37% порівняно з минулим роком.
На залізничному транспорті закуплено 124 пасажирських вагони, з яких 11 вагонів пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, 8 електропоїздів та 4 рейкових автобуси.
В авіаційній галузі на ринок України залучено нову авіакомпанію Візз-Ейр-Україна, девіз якої "Низький тариф - мінімальні витрати". Вартість перельоту на новому літаку Airbus - А 320, розрахованому на 180 місць, зрівнюється з ціною проїзду в СВ вагоні залізниці і в середньому становить 30-50 доларів США.
Серед основних негативних результатів роботи галузей транспорту та зв'язку Колегія відмічає наступні.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 5 відсотків збільшилась аварійність на транспорті та майже вдвічі збільшилась тяжкість аварій.
27 підприємств, які знаходяться в сфері управління Мінтрансзв'язку, отримали за результатами роботи у I півріччі збитковий результат на загальну суму 40,8 млн.грн.
Загальна сума заборгованості по заробітній платі станом на 01.07.2008 складає 11,9 млн.грн. і зросла у I півріччі на 2,9 млн.грн. Основна сума боргу рахується за підприємствами водного транспорту.
Заборгованість підприємств галузей морського і авіаційного транспорту перед Пенсійним фондом складає 4,9 млн.грн.
У I півріччі на 26 підприємствах допущено фінансові порушення на загальну суму майже 0,5 млн.грн. До правоохоронних органів направлено 28 справ на загальну суму 247 млн.грн. збитків.
Потребує покращення якість робіт по проектуванню, будівництву, експлуатації та утриманню автомобільних доріг.
Укрзалізницею практично зірвано план закупівлі нових вантажних вагонів. При завданні 2,7 тис. вагонів річного плану придбано тільки 379 вагонів, тобто виконання склало тільки 14%. Не прийняті дієві і конкретні заходи щодо скорочення простою вагонів на під'їзних коліях промислових підприємств, у наслідок чого Укрзалізниця зазнає значних втрат навантажувальних ресурсів.
Керівництвом Укрзалізниці не були здійснені усі необхідні заходи щодо захисту інтересів залізниць стосовно рішення господарського суду м. Києва від 22.05.2008 щодо стягнення на користь комерційної структури значних коштів, в результаті залізницям нанесено збитків на суму більш ніж 257 млн.грн.
Не прийнято дієвих заходів з підвищення культури та комфортності обслуговування пасажирів.
Керівництвом Укрзалізниці не прийнято конкретних і дієвих заходів щодо усунення виявлених ГоловКРУ фінансових порушень. Заходи, що здійснюються по їх усуненню носять формальні ознаки і не відображають основних проблемних порушень. Винних посадових осіб не притягнуто до відповідальності.
Не прийнято конкретних заходів щодо розробки і впровадження гнучкої і диференційованої системи плати за перевезення пасажирів в залежності від попиту.
Не вирішені питання щодо внесення змін в економічно необґрунтований наказ Укрзалізниці від 21.06.2007 N 334-ц та перегляду умов використання рухомого складу, що знаходиться на балансі ДП УДЦ ЗРП "Укррефтранс".
Зірвані терміни впровадження в 2008 році нової Номенклатури витрат і окремого обліку по кожному виду економічної діяльності Укрзалізниці, розподілу експлуатаційних витрат на інфраструктурну, локомотивну і вагонну складові.
Комісією з підготовки контрактів та аналізу їх виконання розглянуто 155 додаткових угод до контрактів з керівниками підприємств (в оновленій редакції). За результатами розгляду яких керівництвом Міністерства прийнято рішення щодо дострокового розірвання контрактів з 39 керівниками, у тому числі за збиткову діяльність.
З метою безумовного забезпечення виконання завдань Уряду щодо розвитку транспортно-дорожнього комплексу та галузі зв'язку, збереження високих темпів роботи галузей до кінця поточного року та усунення існуючих недоліків колегія ВИРІШИЛА:
1. Відмітити в цілому позитивну роботу підприємств транспортно-дорожнього комплексу та галузі зв'язку в I півріччі 2008 року, завдяки чому досягнуто значного зростання основних фінансово-економічних показників галузі.
2. Звернути увагу на недостатню роботу Укрморрічфлоту та Державіаадміністрації по ліквідації збиткової діяльності підприємств, погашенню заборгованості по заробітній платі та перед Пенсійним фондом.
Заступникам Міністра Давидову О.М. та Работньову В.Г. під персональну і особисту відповідальність забезпечити виконання пункту 3 розділу 2 Протоколу N 28 засідання Кабінету Міністрів України від 11 червня 2008 року щодо ліквідації заборгованості із виплати заробітної плати.
3. Юридичному департаменту (Тарасова Л.О.), керівникам Держдепартаментів, Державіаадміністрації, Укрзалізниці:
3.1. Забезпечити виконання плану Мінтрансзв'язку з підготовки законодавчих та нормативно-правових актів в сфері транспорту та зв'язку, визначених на II півріччя 2008 року.
3.2. Посилити контроль та персональну відповідальність працівників юридичних служб за неналежне виконання обов'язків щодо захисту інтересів держави в судах.
4. Держзв'язку, Укравтотрансу, Головавтотрансінспекції, Укрморрічфлоту, Юридичному департаменту доопрацювати проекти положень про створення адміністрацій зв'язку, автомобільного, морського і річкового транспорту та погодити їх із заінтересованими міністерствами та іншими органами виконавчої влади в термін до 1 вересня поточного року.
5. Комісії з підготовки контрактів та аналізу їх виконання продовжити роботу щодо укладання додаткових угод (нової редакції контракту) та розгляду квартальних звітів керівників підприємств.
6. Заступникам Міністра (Давидов О.М., Сергієнко Л.Г., Работньов В.Г., Проживальський О.П.), Укрзалізниці (Мельничук В.О), Держспецтрансслужбі (Мальков М.І.), Головавтотрансінспекції (Логутов К.В.), керівникам підприємств, об'єднань, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінтрансзв'язку, забезпечити введення в структуру підпорядкованих підрозділів посади відповідальних за внутрішній фінансовий контроль та запобігання корупційним і економічним правопорушенням.
7. Голові Державної служби автомобільних доріг України (Кравчук П.К.) під персональну відповідальність в термін до 1 грудня 2008 року забезпечити:
7.1. Виконання робіт на об'єктах будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.04.2008 N 674-р.;
7.2. Залучення інвестора для будівництва заводу по виробництву бітумів підвищеної якості;
7.3. Відпрацювання відповідної нормативно-правової бази та залучення інженірінгових фірм для контролю за дотриманням підрядниками будівельних норм та стандартів в процесі проектування та якості виконання робіт в процесі будівництва автомобільних доріг, мостів та шляхопроводів;
7.4. Залучення на умовах аукціону інвестицій та коштів фінансових установ для будівництва доріг по програмі підготовки до чемпіонату ЄВРО-2012.
8. Керівникам Держдепартаментів, Державіаадміністрації, Укрзалізниці, Держспецтрансслужби:
8.1. З метою виконання плану заходів першочергових пріоритетних завдань Міністерства транспорту та зв'язку України на 2008 рік, затверджених наказом Мінтрансзв'язку від 11.04.2008 N 428, опрацювати і узагальнити пропозиції від підприємств, установ та організації, згідно із галузевою приналежністю, щодо внесення змін до Земельного кодексу України ( 2768-14 ) та інших законодавчих актів, які регулюють питання розмежування земель державної та комунальної власності, відведення земель для розвитку інфраструктури транспорту та зв'язку, оформлення правовстановлюючих документів тощо.
Забезпечити надання відповідної інформації та пропозицій до Управління державної власності у термін до 01.09.2008.
8.2. При направленні на розгляд Мінтрансзв'язку документів щодо відчуження майна шляхом продажу та списання забезпечити неухильне виконання вимог постанов Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 N 803 та від 08.11.2007 N 1314, Порядку розгляду звернень щодо розпорядження майном, підприємств, установ та організації, які входять до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, затвердженого наказом Мінтрансзв'язку від 26.05.2008 N 620.
9. Керівникам Держдепартаментів, Державіаадміністрації, Укрзалізниці, Держспецтрансслужби, Головавтотрансінспекції, керівникам підприємств, об'єднань, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінтрансзв'язку, впровадити в повсякденну діяльність основні принципи Концептуальних засад політики безпеки на транспорті та керуватися ними при опрацюванні концепцій і державних програм з безпеки на транспорті.
10. Заступнику Міністра - директору Державного департаменту морського і річкового транспорту Работньову В.Г. до кінця поточного року розробити проект нового Збірника тарифів на навантажувально-розвантажувальні роботи в портах України, передбачивши в ньому рівень акордних ставок на переробку транзитних вантажів не менше рівня експортно-імпортних акордних ставок та порядок проведення індексації тарифів до початку нового фрахтового року відповідно до зміни макропоказників.
11. Укрзалізниці (Мельничук В.О) з метою забезпечення своєчасної підготовки та введення в дію з 01.01.2009 нового Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом надавати Мінтрансзв'язку інформацію щодо стану його підготовки станом на 1 число кожного місяця, починаючи з 1 серпня 2008 року.
12. Взяти до уваги запевнення Генерального директора Укрзалізниці (Мельничук В.О.) щодо виконання у повному обсязі окремого доручення Мінтрансзв'язку від 16.07.2008 N 1247/45/11-08.
13. Управлінню контролю та діловодства (Геращенку О.О.), керівникам структурних підрозділів Мінтрансзв'язку, керівникам Держдепартаментів, Державіаадміністрації, Укрзалізниці, Держспецтрансслужби, Головавтотрансінспекції посилити контроль за виконавською дисципліною та забезпечити безумовне виконання доручень Президента України, Кабінету Міністрів України та опрацювання звернень народних депутатів України в установлені терміни.
Голова Колегії Й.Вінський
Секретар Колегії К.Мальцева
