КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 336 від 27.03.2008

Про затвердження Положення про постійну комісію
облдержадміністрації з питань техногенно-екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій

Відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Постанов Кабінету Міністрів України від 16.02.98 N 174 "Про Державну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій", від 30.01.2008 N 31 "Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 1998 року N 174":

1. Затвердити Положення про постійну комісію облдержадміністрації з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (додається).

2. Райдержадміністраціям, міськвиконкомам внести відповідні зміни до положень про місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

3. Визнати такими, що втратили чинність, пункт 1 розпорядження голови облдержадміністрації від 16.04.98 N 191 "Про Положення про постійну комісію облдержадміністрації з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій", розпорядження голови облдержадміністрації від 20.09.2001 N 547 "Про внесення змін до Положення про постійну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, затвердженого розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 16.04.98 N 191".

Голова адміністрації В. І. Ульянченко

Затверджено
розпорядженням Київської обласної державної адміністрації
від 27 березня 2008 р. N 336

Положення
про постійну комісію облдержадміністрації з питань
техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій

1. Постійна комісія облдержадміністрації з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - комісія) є постійно діючим органом, що координує діяльність структурних підрозділів облдержадміністрації, обласних організацій, підприємств і установ та місцевих органів виконавчої влади, пов'язану з безпекою та захистом населення і територій, реагуванням на надзвичайні ситуації природного і техногенного походження.

2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови облдержадміністрації, цим Положенням та іншими актами законодавства.

3. Основними завданнями комісії є:

- координація діяльності структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, міськвиконкомів (міст обласного значення), підприємств, установ, організацій області, пов'язаної з функціонуванням територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, техногенного та природного характеру;

- участь у реалізації державної політики у сфері техногенно-екологічної безпеки;

- організація та керівництво проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевого масштабу.

4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

а) у режимі повсякденної діяльності:

- готує і подає облдержадміністрації пропозиції щодо визначення прав і обов'язків у цій сфері структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ, організацій області, райдержадміністрацій та міськвиконкомів (міст обласного значення);

- координує діяльність райдержадміністрацій та міськвиконкомів (міст обласного значення) з питань розроблення та виконання цільових і науково-технічних програм і заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об'єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації;

- бере участь у розгляді питань щодо створення або припинення діяльності підприємств області незалежно від форми власності, що використовують складні та небезпечні технології (хімічні, радіаційні тощо), і подає відповідні пропозиції з цих питань;

- сприяє розвитку в області гідрометеорологічних спостережень і прогнозів, державної системи моніторингу навколишнього природного середовища, системи цивільного захисту населення, форм контролю за функціонуванням потенційно небезпечних об'єктів;

- здійснює методичне керівництво і контроль за роботою комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій райдержадміністрацій, міськвиконкомів (міст обласного значення) та за їх підготовкою до дій у надзвичайних ситуаціях;

- здійснює заходи щодо профілактики інфекційних хвороб, локалізації та ліквідації цих захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення;

б) у режимі підвищеної готовності:

- вживає заходів до активізації роботи, пов'язаної з веденням спостереження та здійсненням контролю за станом довкілля, перебігом епідемій інфекційних захворювань і спалахів інфекційних захворювань, масових харчових отруєнь населення, обстановкою на потенційно небезпечних об'єктах і прилеглій до них території, прогнозуванням можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів;

- організовує розроблення комплексних заходів щодо захисту населення і територій області від надзвичайних ситуацій, забезпечення стабільного функціонування господарських об'єктів незалежно від форми власності;

- забезпечує координацію заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації регіонального та місцевого рівнів;

в) у режимі діяльності у надзвичайній ситуації:

- забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію функціональних і територіальних підсистем єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, а також громадських, міжнародних організацій щодо надання допомоги населенню;

- організовує роботу, пов'язану з локалізацією або ліквідацією надзвичайних ситуацій регіонального рівня;

- залучає до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій необхідні рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування, використовуючи наявні матеріально-технічні, продовольчі та інші ресурси і запаси;

- взаємодіє з відповідними організаціями інших областей України, територія яких зазнала негативної дії внаслідок надзвичайної ситуації, що виникла в Київській області;

- визначає межі території, на якій виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб'єктам господарської діяльності і населенню внаслідок надзвичайних ситуацій регіонального рівня;

- організовує постійний контроль за станом довкілля на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації регіонального рівня, обстановкою на аварійних об'єктах і прилеглій до них території;

- вивчає обставини що склалися, та готує інформацію облдержадміністрації щодо вжитих заходів, пов'язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію регіонального рівня, та причини її виникнення.

5. Комісії надається право:

- застосовувати без попереднього узгодження з відповідними місцевими органами виконавчої влади сили і засоби, призначені виконувати завдання із запобігання надзвичайним ситуаціям та реагування на них;

- заслуховувати керівників (представників) місцевих органів виконавчої влади з питань, що належать до її компетенції, і давати їм відповідні доручення;

- одержувати від місцевих органів виконавчої влади матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, які вона розглядає;

- залучати до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у разі потреби, всі функціональні підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру;

- розглядати матеріали про причини виникнення і наслідки надзвичайних ситуацій та вносити пропозиції щодо притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності посадових осіб, винних у виникненні надзвичайних ситуацій.

6. Роботою комісії керує її голова, а у разі відсутності голови - його заступник. Головою комісії є за посадою один із заступників голови облдержадміністрації, його заступником - начальник штабу цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій, а секретарем - відповідальний працівник цього штабу.

Персональний склад комісії затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації.

Робочим органом комісії, який забезпечує підготовку і організацію виконання її рішень, є штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій облдержадміністрації.

7. Голова комісії має право:

- залучати для ліквідації або запобігання виникненню надзвичайних ситуацій будь-які транспортні, рятувальні, відбудовчі, медичні та інші сили і засоби відповідно до законодавства;

- приймати одноосібно рішення в межах повноважень комісії з питань реагування на надзвичайну ситуацію з наступним розглядом його на найближчому засіданні комісії і оформленням протоколу;

- вносити пропозиції голові облдержадміністрації про заохочення (нагородження) осіб, які внесли значний вклад у розробку та реалізацію заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, ліквідації їх наслідків;

- делегувати на період ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій свої повноваження заступникові голови комісії.

8. Комісія проводить засідання в міру необхідності, але не менше одного разу на три місяці. Рішення комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів з числа присутніх її членів і оформляється протоколом, який підписується головою та секретарем комісії.

Рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов'язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади.

9. До виконання завдань комісії можуть залучатися у встановленому порядку спеціалісти різного фаху, виходячи з характеру та складності вирішуваних питань. Члени робочих груп комісії можуть працювати в них на договірній основі відповідно до законодавства.

10. За членами комісії на час виконання завдань зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.

Оплата праці членів комісії під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації в умовах загрози для життя і здоров'я регулюється окремими розпорядженнями голови облдержадміністрації у кожному окремому випадку.

11. Члени комісії, посадові особи та фахівці, які залучаються до роботи у комісії, забезпечуються позачерговим міжміським телефонним і телеграфним зв'язком.

12. Транспортне забезпечення членів комісії у повсякденній діяльності і під час надзвичайних ситуацій здійснюється за рахунок обласних органів виконавчої влади, які вони представляють, а під час роботи в зоні надзвичайної ситуації - спеціально призначеним транспортом формувань, що виконують завдання з ліквідації її наслідків.

13. Організація побутового забезпечення членів комісії під час роботи в зоні надзвичайної ситуації покладається на державні адміністрації та міськвиконкоми, території яких знаходяться в цій зоні.

Члени комісії на період проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, якщо цього вимагають обставини, забезпечуються спеціальним одягом та іншими засобами індивідуального захисту за рахунок штабу цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій облдержадміністрації.

14. Комісія має бланк із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Заступник голови - керівник апарату адміністрації А. П. Косенко