Документ втратив чиннiсть!

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ
N 61 від 24.01.95
м.Київ

( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Фонду державного майна
N 1778 від 09.10.20
02 )

Про затвердження Тимчасового положення "Про
порядок проведення сертифікатних аукціонів"

З метою виконання вимог Указу Президента України від 26.11.94 N 699/94 "Про заходи щодо забезпечення прав громадян на використання приватизаційних майнових сертифікатів", наказую:

1. Затвердити Тимчасове положення "Про порядок проведення сертифікатних аукціонів" (додається) і ввести його в дію з 25 січня 1995 року.

2. Начальникам регіональних відділень Фонду державного майна України здійснювати контроль виконання вимог Тимчасового положення.

3. Директору департаменту систем продажу акцій Лісовому В.П. забезпечити узагальнення практики застосування Тимчасового положення та внесення необхідних змін до нього.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Фонду Тарасенко О.Г.

Голова Фонду Ю.Єхануров

Затверджено
Головою Фонду державного
майна України Ю.І.Єхануровим

Тимчасове положення
про порядок проведення сертифікатних аукціонів

1. Загальні положення

Це Положення розроблене на виконання Указу Президента України від 26 листопада 1994 року N 699/94 "Про заходи щодо забезпечення прав громадян на використання приватизаційних майнових сертифікатів" та відповідно до діючого законодавства України про приватизацію.

Положення визначає порядок продажу акцій відкритих акціонерних товариств на сертифікатних аукціонах, а також загальні принципи та порядок взаємодії державних органів приватизації та центру проведення сертифікатних аукціонів, умови участі в них покупців, принципи визначення покупців-переможців, підсумків аукціонів та розрахунку аукціонної вартості акцій, порядок оформлення документів, що підтверджують права власності покупців на придбані акції.

Під сертифікатним аукціоном розуміється спосіб продажу акцій відкритих акціонерних товариств, під час якого:

- участь в аукціоні здійснюється шляхом подачі заяв через приймальні пункти, створені центром, та самим центром;

- ціна продажу акцій визначається на основі балансування співвідношення суми заявлених на аукціон приватизаційних коштів, заявлених цінових пропозицій та номінальної вартості і кількості акцій пакету, який виставлено на аукціон;

- усі переможці аукціона отримують акції по однаковій ціні.

2. Продавець

Продавцем акцій, які належать державі, виступають Фонд державного майна України (далі - ФДМ), регіональне відділення ФДМ та представництва ФДМ по області.

2.1. Продавець:

- приймає рішення про продаж акцій після реєстрації інформації про випуск акцій об'єкта приватизації у Міністерстві фінансів або відповідних фінансових органах;

- затверджує план розміщення акцій;

- координує та контролює організацію роботи по продажу об'єктів приватизації;

- передає регіональному центру сертифікатних аукціонів інформацію, необхідну для його роботи;

- складає щомісячні графіки проведення сертифікатних аукціонів;

- контролює оформлення прав власності.

2.2. Продаж акцій за приватизаційні папери здійснюється через центр проведення сертифікатних аукціонів, а також його філіали і пункти прийому заяв.

2.3. Для забезпечення участі у сертифікатних аукціонах фізичних та юридичних осіб України Продавець передає частину своїх функцій, пов'язаних з організацією та здійсненням продажу акцій державних підприємств які перетворені у відкриті акціонерні товариства в процесі корпоратизації та приватизації, регіональному центру проведення сертифікатних аукціонів.

2.4. Регіональний центр:

- приймає від Українського центру дані про об'єкти приватизації, необхідні для здійснення продажу;

- приймає від покупців, які мають право участі у процесі приватизації, заяви та засоби платежу для участі у продажу;

- здійснює обробку заяв для участі у продажу об'єктів приватизації та передачу в Український центр даних, необхідних для підведення підсумків сертифікатних аукціонів;

- складає щоквартальні звіти регіональному відділенню ФДМ та Українському центру сертифікатних аукціонів про хід продажу акцій відкритих акціонерних товариств, які знаходяться на території регіону та про використання приватизаційних коштів громадян, які проживають на території даного регіону;

- веде реєстри акціонерів;

- оформляє документи, що підтверджують право власності на придбані в процесі продажу акції.

3. Підготовка до сертифікатного аукціону.

- визначає пакет акцій, який повинен бути виставлений на сертифікатний аукціон. Розмір такого пакета визначається як сума акцій, передбачених планом розміщення акцій для відкритого продажу за приватизаційні майнові сертифікати, та акцій, які залишилися за результатами пільгового продажу;

- складає інформаційне повідомлення про початок сертифікатного аукціону по продажу пакету акцій цього об'єкту;

- передає в ФДМ затверджені план розміщення акцій цього об'єкту, інформацію про випуск акцій та складене інформаційне повідомлення про початок сертифікатного аукціону.

3.2. Інформаційне повідомлення про початок сертифікатного аукціону повинно містити таку інформацію:

- повна назва та юридична адреса відкритого акціонерного товариства;

- код підприємства за ЗКПО;

- галузь;

- код галузі за ЗКГНГ;

- основні види продукції (робіт, послуг), що випускаються, та їх обсяг за останній рік в натуральних та грошових показниках;

- N і дата реєстрації випуску акцій;

- прізвище, ім'я та по батькові Голови правління акціонерного товариства;

- розмір статутного фонду;

- номінальна вартість акції;

- кількість акцій, що пропонуються до сертифікатного аукціону;

- середньоспискова кількість працівників;

- балансова вартість основних фондів;

- процент зносу основних фондів;

- площа земельної ділянки;

- терміни прийняття заяв на придбання акцій;

- кількість та процент акцій, реалізованих у результаті пільгового продажу.

3.3. ФДМ України на підставі одержаних від регіонального відділення Фонду документів про об'єкти приватизації, пакети акцій яких виставляються на сертифікатні аукціони:

- затверджує інформаційні повідомлення про початок сертифікатних аукціонів;

- складає та затверджує щомісячні графіки проведення сертифікатних аукціонів;

- передає Українському центру затверджені графіки проведення сертифікатних аукціонів та іншу інформацію, яка необхідна для проведення цих аукціонів;

- забезпечує відповідно до затверджених щомісячних графіків проведення сертифікатних аукціонів публікацію інформаційних повідомлень про початок цих аукціонів.

3.4. Інформаційні повідомлення про початок сертифікатних аукціонів повинні бути опубліковані в:

- Державному інформаційному бюлетені "Про приватизацію";

- газеті "Відомості приватизації";

- органах місцевої преси.

3.5. По кожному об'єкту продажу може проводитись не більше двох сертифікатних аукціонів. Другий проводиться не пізніше двох місяців після першого, якщо на першому продано менше 70 відсотків запропонованого пакета акцій підприємства.

4. Проведення сертифікатного аукціону.

4.1. До участі у сертифікатних аукціонах допускаються фізичні та юридичні особи, які можуть бути визнані покупцями відповідно до чинного законодавства України, і які заявляють на аукціон тільки повні приватизаційні майнові сертифікати. Порядок використання залишків на приватизаційних депозитних рахунках визначається в розділі 6 даного Положення.

4.2. Фінансовий посередник, який відповідно поданій заяві заявляє на сертифікатний аукціон не менше 100 приватизаційних майнових сертифікатів, має право вказати в такій заяві граничну ціну, по якій він згоден придбати акції (заява з обмеженням ціни).

Фінансовий посередник має право подавати кілька заяв на один сертифікатний аукціон. У цьому випадку він повинен подати під кожну заяву окрему кількість приватизаційних майнових сертифікатів.

4.3. Прийом заяв на придбання акцій на сертифікатному аукціоні здійснюють:

- регіональний центр сертифікатних аукціонів та його представництва;

- інші пункти прийому заяв на придбання акцій на сертифікатному аукціоні, відкриті за рішенням регіонального центру сертифікатних аукціонів.

4.4. Прийом заяв на придбання акцій від громадян України та фінансових посередників здійснюється протягом одного місяця від дня опублікування інформаційного повідомлення в газеті "Відомості приватизації".

4.5. Покупець реалізує своє право на участь у сертифікатному аукціоні шляхом подання заяви на придбання акцій і внесення приватизаційних майнових сертифікатів у пункт прийому заяв на придбання акцій.

4.6. Подання заяв на придбання акцій здійснюється у порядку, визначеному Фондом державного майна України.

4.7. Регіональний центр сертифікатних аукціонів забезпечує:

- доступність усіх пунктів прийому заяв на придбання акцій для заявителів, що мають право на участь у сертифікатному аукціоні;

- прийом заяв на придбання акцій без обмежень, крім тих, що передбачені чинним законодавством;

- конфіденційність інформації про зібрані заяви на придбання акцій і заявлені суми.

4.8. Пункти прийому заяв передають прийняті заяви у свій регіональний центр, у порядку, визначеному Українським центром.

4.9. Регіональний центр формує на електронних носіях інформацію про заяви на придбання акцій, подані на конкретні аукціони по всьому регіону і передає її в Український центр не пізніше десяти робочих днів після закінчення прийому заяв на придбання акцій на ці сертифікатні аукціони.

4.10. Протокол про підсумки сертифікатного аукціону містить таку інформацію:

- дата та номер протоколу;

- повна назва відкритого акціонерного товариства;

- код за ЗКПО;

- галузь;

- код за ЗКГНГ;

- загальну кількість запропонованих для продажу на сертифікатному аукціоні акцій;

- загальну кількість проданих акцій;

- загальну кількість заяв, що надійшли від фізичних осіб;

- загальну кількість заяв, що надійшли від юридичних осіб;

- загальну кількість приватизаційних майнових сертифікатів, заявлених на сертифікатному аукціоні, в тому числі:

- по заявам без обмеження ціни;

- по заявам з обмеженням ціни;

- номінальну вартість акцій, яка встановлюється за підсумками аукціону (зміна номінальної вартості виникає, якщо виникає, якщо при підведенні підсумків аукціону необхідне дроблення акцій);

- ціна акції, яка визначена в результаті аукціону;

- залишок акцій, не реалізованих на сертифікатному аукціоні;

- перелік переможців з вказаною кількістю акцій, придбаних кожним.

4.11. Регіональний центр у двотижневий термін після затвердження підсумків сертифікатного аукціону повертає заявникам всі приватизаційні майнові сертифікати, які за підсумками аукціону виявились не прийнятими до сплати акцій.

4.13. Український центр у двотижневий термін після затвердження підсумків сертифікатного аукціону складає реєстр акціонерів та передає регіональному центру інформацію, необхідну для надсилання усім акціонерам. Витяг з протоколу про підсумки сертифікатного аукціону є підтвердженням внесення покупця у реєстр акціонерів відповідного акціонерного товариства та засвідчує право власності покупця на придбані ним акції.

4.15. У разі необхідності повторного продажу акцій на сертифікатному аукціоні, процедура проведення сертифікатного аукціону залишається без змін.

5. Підведення підсумків сертифікатного аукціону.

5.1. Український центр після одержання від усіх центрів інформації про заяви на придбання акцій повинен перевірити номери усіх заявлених сертифікатів з метою запобігання повторного використання сертифікатів. До участі у сертифікатному аукціоні не допускаються заявники, що подали сертифікати, які використовуються удруге.

5.2. Сертифікатний аукціон проводить постійно діюча комісія.

5.3. Комісія на підставі аналізу поданих заяв і загальної кількості заявлених приватизаційних майнових сертифікатів розраховує аукціонну ціну, згідно з якою будуть задовольнятися усі заяви, які перемогли в аукціоні. Розрахунок аукціонної ціни, визначення заявників, що перемогли, та інших даних, необхідних для підведення підсумків аукціона, здійснюється на обчислювальній техниці з використанням програмного забезпечення сертифікатного аукціону Фондом державного майна України.

5.4. Вважаються такими, що перемогли в аукціоні, всі громадяни, а також фінансові посередники, що подали заяви без обмеження ціни. Кожна така заява задовольняється на повну кількість заявлених у ній сертифікатів.

5.5. Вважають такими, що перемогли, фінансові посередники, що подали заяви з обмеженням ціни, в яких вказана ціна виявилась вищою за аукціонну ціну. Кожна така заява задовольняється на повну кількість запропонованих у ній сертифікатів. При цьому аукціонна ціна визначається з урахуванням цих заяв.

5.6. Заяви фінансових посередників з обмеженням ціни, в яких вказана ціна виявилась рівною аукціонній ціні, можуть бути задовільнені не всі. Для визначення порядку їх задовільнення вони ранжуються по такому принципу:

- першою в чергу ставиться заява, в якій заявлена більша кількість сертифікатів ніж в будь-якій іншій з цієї групи заяв;

- з двох заяв з однаковою кількістю заявлених сертифікатів першою в чергу ставиться заява, прийнята раніше.

Заяви починають задовольнятися згідно черги і на повну кількість сертифікатів, заявлених в кожній. Якщо чергова заява не може бути задовільнена на повну кількість заявлених сертифікатів, вона задовольняється тільки на частину заявленої кількості. Така заява завжди буде останньою заявою, яка задовольняється за підсумками сертифікатного аукціону.

5.7. Фінансові посередники, що подали заяви з обмеженням ціни, в яких вказана ціна нижча ніж аукціонна, визначаються такими, що програли, і їх заяви не задовольняються.

5.8. Якщо розрахована комісією аукціонна ціна виявилась такою, що на один приватизаційний майновий сертифікат припадає не ціла кількість акцій, комісія приймає рішення про необхідність дроблення акцій на ціле число таке, щоб на один приватизаційний сертифікат припадала ціла кількість акцій нового номіналу (номіналу дроблення). Органи приватизації затверджують рішення про необхідність дроблення акцій. При цьому здійснюється дроблення усіх випущених акцій у тій же пропорції. Український центр повідомлює орган, який зареєстрував випуск акцій, про здійснення дроблення шляхом подачі самого рішення та змін до інформації про випуск акцій. Перереєстрація випуску акцій проводиться після їх продажу у встановленому порядку.

5.9. У випадку, коли аукціонна ціна складається нижча за номінальну, акції реалізуються за номінальною вартістю усім покупцям, які подали заяви. Кожна така заява задовольняється на повну кількість заявлених у ній сертифікатів.

6. Використання громадянами залишків
приватизаційних депозитних рахунків.

Громадяни, у яких в результаті придбання на попередньому етапі приватизації акцій за приватизаційні майнові сертифікати, залишилась невикористана частина коштів, які зберігаються у вигляді залишків на приватизаційних депозитних рахунках у відділеннях Ощадбанку України мають право використати свій залишок приватизаційних коштів, доручивши його використання фінансовому посереднику. Порядок використання залишків у цьому разі регламентується договором між громадянином та фінансовим посередником.

6.1. Громадянин має право використовувати залишок приватизаційних коштів безпосередньо під час пільгового продажу акцій, якщо він має на це право.

6.2. Громадянин має право використати залишок приватизаційних коштів безпосередньо, придбавши на нього акції об'єктів приватизації, які було запропоновано на сертифікатному аукціоні і які залишились нереалізованими за його підсумками. У цьому випадку громадянин придбаває нереалізовані акції по ціні, яка склалась на даному сертифікатному аукціоні (аукціонна ціна), і на повну суму свого залишку на приватизаційному депозитному рахунку. Кількість акцій, придбаних громадянином, визначається як найближче ціле число, яке не перевищує результат ділення суми залишку, який належить громадянину, на аукціонну ціну однієї акції.

6.3. Прийом заяв на придбання акцій, які залишились нереалізованими за підсумками конкретного сертифікатного аукціону, за залишки на приватизаційних депозитних рахунках здійснює центр протягом двох тижнів з дня опублікування інформаційного повідомлення про підсумки даного аукціону в газеті "Відомості приватизації". Заяви від громадян приймаються у тому випадку, коли за підсумками аукціону дійсно є нереалізовані акції, про що свідчить опублікована інформація.

6.4. Покупець реалізує своє право на придбання таких акцій шляхом подання заяви про використання залишків та погашення усієї суми залишка на своєму приватизаційному депозитному рахунку.

6.5. Подання покупцями заяв на придбання акцій здійснюється у порядку, визначеному Фондом державного майна України.

6.6. Регіональний центр проведення сертифікатних аукціонів формує на електронних носіях інформацію про заяви на придбання нереалізованих на конкретному аукціоні акцій за залишки приватизаційних коштів, подані по усьому регіону і передає таку інформацію в Український центр сертифікатних аукціонів на протязі п'яти робочих днів після закінчення прийому заяв на цей конкретний продаж акцій.

6.7. Український центр сертифікатних аукціонів повинен підводити підсумки і затверджувати протокол продажу акцій за залишки приватизаційних коштів не пізніше 10 робочих днів після закінчення прийому заяв на цей конкретний продаж акцій.

6.8. Протокол про підсумки продажу акцій за залишки приватизаційних коштів містить таку інформацію:

- дату і номер протоколу;

- повну назву об'єкту приватизації;

- код за ЗКПО;

- галузь;

- код за ЗКГНГ;

- загальну кількість акцій, запропонованих до продажу за залишки приватизаційних коштів;

- аукціонну ціну однієї акції;

- загальну кількість проданих акцій;

- загальну кількість поданих заяв;

- загальну суму погашених залишків;

- кількість акцій, нереалізованих за залишки;

- перелік громадян з зазначенням кількості акцій, придбаних кожним.

6.9. Український центр сертифікатних аукціонів зобов'язаний у місячний строк після затвердження протоколу про використання залишків занести дані про нових акціонерів у реєстр акціонерів.

6.10. У місячний строк після затвердження протоколу про використання залишків, регіональний центр зобов'язаний надіслати усім покупцям витяг з протоколу. Витяг з протоколу про використання залишків підтверджує занесення покупця до реєстру акціонерів відповідного акціонерного товариства та засвідчує право власності покупця на придбані ним акції.

7. Визнання недійсним продажу акцій при проведенні
сертифікатних аукціонів та відповідальність за
порушення законодавства України про проведення
сертифікатних аукціонів.

7.1. Результати сертифікатних аукціонів в цілому або продаж акцій окремому покупцю визнаються недійсними, якщо вони не відповідають правилам та вимогам цього Положення та в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.

7.2. Спори про визнання недійсними результатів сертифікатних аукціонів в цілому або продажу акцій окремому покупцю розглядаються в суді або арбітражному суді в порядку, визначеному чинним законодавством України.

7.3. Особи, винні у порушенні законодавства України при проведенні сертифікатних аукціонів несуть десциплінарну, адміністративну, цивільну або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

8. Облік та звітність.

8.1. Регіональний центр у визначені терміни подає звіт відповідному регіональному відділенню ФДМ України та Українському центру про хід продажу акцій і використання приватизаційних майнових сертифікатів, коштів.

8.3. ФДМ затверджує форми обліку, статистичної та іншої звітності, обсяги необхідної інформації для Українського та регіональних центрів.