КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
19.02.2008 N 191
Про затвердження Положення про Головне
управління внутрішнього фінансового контролю
та аудиту виконавчого органу Київради
(Київської міської державної адміністрації)
(Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМДА
N 1312 от 23.09.2008)
Відповідно до Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ", Закону України "Про місцеві державні адміністрації", рішення Київської міської ради від 13.07.2006 N 54/54 "Про утворення Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)":
1. Затвердити Положення про Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що додається.
2. Першому заступнику голови Київської міської державної адміністрації Бассу Д.Я. прийняти рішення щодо висвітлення в засобах масової інформації змісту цього розпорядження.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.
Голова Л.Черновецький
Затверджено
Розпорядження Київської
міської державної
адміністрації
від 19.02.2008 N 191
Положення
про Головне управління внутрішнього фінансового
контролю та аудиту виконавчого органу
Київської міської ради (Київської
міської державної адміністрації)
1. Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підзвітним та підконтрольним Київському міському голові, Київській міській раді та її виконавчому органу (Київська міська державна адміністрація). Головне управління утворюється Київською міською радою для здійснення внутрішнього фінансового контролю та аудиту за діяльністю підприємств, установ та організацій комунальної форми власності міста та районів міста Києва, інших суб'єктів в частині використання ними відповідної комунальної власності (майна, коштів та інших ресурсів) (далі - об'єкти контролю).
2. Головне управління є юридичною особою, має самостійний баланс, бланк, штампи, рахунки в установах банку та органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
3. Місцезнаходження (юридична адреса) Головного управління: 01044, м. Київ-44, вулиця Хрещатик, 36.
4. Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та цим Положенням.
5. Основним напрямком діяльності Головного управління є внутрішній фінансовий контроль та аудит.
5.1. Внутрішній фінансовий контроль здійснюється як система заходів, спрямованих на забезпечення Київського міського голови, Київської міської ради та її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації), головних управлінь виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), голів районних в м. Києві рад (державних адміністрацій) достовірною інформацією про використання об'єктами контролю комунальних ресурсів, ефективність їх діяльності, виявлення і запобігання в ній відхиленням, що перешкоджають законному та ефективному використанню комунальної власності (майна, коштів та інших ресурсів).
5.2. Внутрішній аудит, як особлива форма контролю, здійснюється у вигляді незалежної оцінки діяльності керівних органів об'єкта контролю з метою надання впевненості Київському міському голові, Київській міській раді та її виконавчому органу (Київській міській державній адміністрації), іншим зацікавленим суб'єктам у тому, що система управління функціонує у максимально ефективний спосіб та мінімізує ризик шахрайства, марнотратства, допущення помилок чи нерентабельності.
Завданням внутрішнього аудиту є оцінка ефективності діяльності об'єктів контролю взагалі та системи їх внутрішнього контролю зокрема, а також надання рекомендацій щодо їх вдосконалення.
6. Головне управління здійснює внутрішній фінансовий контроль та аудит у формі планових та позапланових ревізій, перевірок, оцінок, інспектувань, розслідувань, аналізу (далі - контрольні заходи).
В залежності від мети контрольні заходи можуть бути:
- превентивні (попереджувальні), які здійснюються на стадії проектування програм, планів;
- поточні, які здійснюються у процесі виконання програм, планів;
- результативні, які здійснюються за результатами діяльності за звітний період;
- тематичні, які здійснюються за конкретними проблемами або напрямами.
6.1. Попереднє ознайомлення та вивчення діяльності підприємств, установ та організацій комунальної форми власності міста та районів міста Києва, інших суб'єктів в частині використання ними відповідної комунальної власності (майна, коштів та інших ресурсів) в процесі виконання службових обов'язків посадовими особами виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) взагалі та Головного управління зокрема не вважаються контрольними заходами і здійснюються на загальних засадах.
6.2. Народні депутати України та депутати Київської міської ради приймають участь у здійсненні контрольних заходів, ознайомлюються та вивчають діяльність підприємств, установ та організацій комунальної форми власності за їх згодою, відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про статус народного депутата України", Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".
7. Головне управління перш за все спрямовує контрольні заходи на виконання наступних завдань:
- забезпечення об'єктами контролю законності формування та використання комунального майна і фінансових ресурсів;
- дотримання принципів економічності, доцільності та ефективності при плануванні і виконанні бюджетних програм;
- аналіз виконання управлінських рішень, виявлення фактів невиконання (неналежного виконання) управлінських рішень, оцінка їх негативного впливу та можливих наслідків для об'єкта контролю та підготовка відповідних пропозицій щодо вдосконалення управлінських рішень;
- подальший контроль та супроводження заходів за результатами внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
8. Головне управління координує та узагальнює діяльність підрозділів внутрішнього фінансового контролю головних управлінь і управлінь виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних у м. Києві державних адміністрацій, затверджує їх плани контрольних заходів, створює єдину систему реалізації контрольних функцій в управлінні комунальними підприємствами, організаціями та установами, отримує та узагальнює звітність за результатами цієї роботи, забезпечує взаємодію з Контрольно-ревізійним управлінням міста Києва, правоохоронними органами та іншими суб'єктами зовнішнього контролю.
9. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
9.1. Організовує діяльність підрозділів внутрішнього фінансового контролю головних управлінь і управлінь виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних у м. Києві державних адміністрацій.
9.2. Залучає до участі у контрольних заходах, у разі необхідності, працівників підрозділів внутрішнього фінансового контролю та інших фахівців підприємств, установ та організацій комунальної форми власності та сфери управління Київської міської державної адміністрації і районних у м. Києві державних адміністрацій та їх структурних підрозділів, а також, на договірній (платній) основі, інші підприємства та організації чи окремих фахівців у сфері аудиту, технічних та економічних експертиз, контролю кошторисів та фактичних обсягів виконаних робіт.
(Підпункт 9.2 пункту 9 в редакції Розпорядження КМДА N 1312 від 23.09.2008)
9.3. Забезпечує систематичне підвищення кваліфікації працівників, які здійснюють внутрішній фінансовий контроль та аудит, шляхом організації та проведення семінарів, навчань, круглих столів, загальних нарад тощо.
9.4. Щоквартально узагальнює інформацію та готує звітність про стан внутрішнього фінансового контролю та його результати.
10. Права, обов'язки і відповідальність суб'єктів та об'єктів контролю:
10.1. Посадові особи Головного управління (суб'єкта контролю), уповноважені здійснювати контрольні заходи, мають право:
10.1.1. Отримувати всю інформацію та документацію щодо правових підстав, фінансово-економічних обґрунтувань, підготовки і ухвалення нормативно-правових, адміністративних, розпорядчих, інших актів і відомчих документів, що регулюють організаційно-розпорядчу та фінансово-господарську діяльність об'єкта контролю.
10.1.2. Отримувати від посадових осіб об'єкта контролю первинні бухгалтерські, фінансові документи, необхідні довідки, інформацію, статистичні відомості, бухгалтерсько-фінансові звіти, іншу документацію та письмові пояснення і заяви з питань, що постають під час проведення контрольного заходу.
10.1.3. Отримувати від посадових осіб об'єкта контролю нормативно-правові, організаційно-розпорядчі акти і відомчі документи (постанови, розпорядження, рішення, накази, положення, інструкції, порядки, стандарти, інструктивні листи тощо).
10.1.4. Робити копії або виписки з усіх без винятку документів, які стосуються предмета контролю. Вимагати від посадових осіб об'єкта контролю копії і виписки з документів та інших матеріалів, складати на основі цих документів розрахунки. Достовірність копій, виписок, розрахунків підтверджує своїм підписом посадова особа об'єкта контролю.
10.1.5. Перевіряти формування та виконання планів і кошторисів, правильність оформлення грошових, фінансових, бухгалтерських та інших документів, правильність ведення та використання електронних баз даних і програмного забезпечення, наявність коштів і цінностей. У разі виявлення ознак підробки чи інших зловживань, вживати заходи щодо збереження необхідних документів, електронних баз даних, накопичувачів інформації, програмного забезпечення, чи їх вилучення.
10.1.6. З'ясовувати правильність проведення закупівель за державні кошти товарів, робіт та послуг, а також придбання, зберігання, використання та списання на витрати сировини, палива, інших матеріальних цінностей, спожитої тепло- та електроенергії, повноту оприбуткування готової продукції та списання відходів. Проводити чи вимагати від керівника об'єкта контролю проведення контрольних обмірів обсягів виконаних робіт чи контрольного запуску сировини у виробництво.
10.1.7. Вимагати від керівника об'єкта контролю проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, перевірки наявних коштів і розрахунків, у разі потреби опечатувати каси і касові приміщення, склади, комори, сховища, архіви, електронні накопичувачі інформації.
10.1.8. Одержувати у встановленому порядку від третіх осіб довідки, копії документів та пояснення, пов'язані з операціями, що перевіряються.
10.1.9. Рекомендувати керівникам та іншим посадовим особам об'єкта контролю невідкладне усунення виявлених порушень, якщо обставини потребують негайного реагування, окремо зазначати про це в матеріалах чи за результатами контрольного заходу.
10.1.10. У разі потреби, за рішенням керівництва, залучати до контрольного заходу на будь-якому етапі незалежних спеціалістів чи експертів.
10.2. Посадові особи, уповноважені здійснювати контрольні заходи, зобов'язані:
10.2.1. Дотримуватися принципів законності, об'єктивності, достовірності та доказовості результатів контрольного заходу.
10.2.2. Відповідно до діючого законодавства забезпечувати конфіденційність інформації, отриманої під час проведення контрольного заходу.
10.2.3. Не оприлюднювати та не розголошувати свої висновки до завершення контрольного заходу та відповідного оформлення його результатів.
10.2.4. Виявлені під час контрольного заходу факти порушень, обставини та причини їх скоєння відображати в матеріалах контрольного заходу з долученням відповідних документів, пояснень посадових осіб об'єкта контролю та інших обґрунтувань виявлених фактів.
10.2.5. В усіх випадках виявлення ознак підробки, зловживань та інших правопорушень отримувати від посадових, матеріально відповідальних та інших службових осіб об'єкта контролю докладні письмові пояснення обставин, мотивів, причин і умов учинення порушень, долучати їх до матеріалів контрольного заходу.
10.2.6. У разі відмови посадової або матеріально відповідальної особи об'єкта контролю від надання пояснень фіксувати цей факт в матеріалах контрольного заходу.
10.2.7. На будь-якій стадії контрольного заходу приймати від посадових, матеріально відповідальних та інших осіб об'єкта контролю подані з їх ініціативи усні та письмові заяви, зауваження, пояснення щодо предмета контрольного заходу.
10.3. Права, обов'язки і відповідальність посадових осіб об'єкта контролю.
Права, обов'язки і відповідальність посадових осіб об'єкта контролю ґрунтуються на вимогах цього Положення та інших актів діючого законодавства.
Посадові особи об'єкта контролю мають право:
10.3.1. Вимагати від осіб, уповноважених проводити контрольний захід, пред'явлення службового посвідчення або доручення (розпорядження, рішення, наказу, протоколу, направлення та інше) на проведення контрольного заходу.
10.3.2. На будь-якому етапі контрольного заходу подавати посадовим особам, уповноваженим проводити контрольний захід, усні та письмові заяви, зауваження, пояснення з предмета цього заходу.
10.3.3. Вимагати від посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, один примірник акта чи іншого узагальнюючого документа матеріалів контрольного заходу для ознайомлення та усунення виявлених порушень.
10.3.4. Подавати письмові зауваження до акта контрольного заходу у разі незгоди з викладеними фактами і вимагати розгляду їх посадовими особами, уповноваженими проводити контрольний захід.
10.3.5. Оскаржувати дії посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, перед керівником структурного підрозділу, відповідального за проведення контрольного заходу, чи керівництвом виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), або в суді у встановленому законодавством порядку.
10.4. Посадові особи об'єкта контролю зобов'язані:
10.4.1. Допускати посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, до проведення контрольного заходу.
10.4.2. Створювати необхідні умови для роботи посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, а саме: своєчасно надавати належну інформацію, матеріали, документи, пояснення; забезпечувати окремими приміщеннями із технічним оснащенням та засобами зв'язку.
10.4.3. На вимогу посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, надавати, з урахуванням вимог законодавства про державну таємницю, всю без винятку інформацію, документи та матеріали, у тому числі архівні, які стосуються діяльності посадових осіб та колегіальних органів об'єкта перевірки, про підготовку, розгляд, ухвалення та підписання нормативно-правових, організаційно-розпорядчих актів і відомчих документів (постанов, розпоряджень, рішень, наказів, положень, інструкцій, порядків, стандартів, інструктивних листів тощо), а також матеріали з питань виконання цих документів.
10.4.4. На вимогу посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, надавати вільний доступ до електронних баз даних, архівів та програмного забезпечення, які мають відношення до діяльності об'єкта контролю.
10.4.5. Надавати інші інформаційні матеріали - довідки, інформаційні бюлетені, статистичні відомості, бухгалтерсько-фінансові звіти тощо.
10.4.6. Надавати копії та виписки із документів, інших матеріалів, завіряти своїм підписом їх достовірність.
10.4.7. Сприяти посадовим особам суб'єкта контролю, уповноваженим проводити контрольний захід, у проведенні обстежень та огляду документів, матеріалів, приміщень, електронних баз даних, архівів та програмного забезпечення, іншого майна об'єкта контролю, підписувати відповідні документи за результатами проведення зазначених дій.
10.4.8. На вимогу посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, проводити інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, перевірку наявних коштів і розрахунків; не перешкоджати опечатуванню кас касових приміщень, складів, комор, архівів, електронних накопичувачів інформації, інших сховищ; сприяти вилученню документів, електронних баз даних чи накопичувачів інформації, що вказують на факти або ознаки підробки чи зловживання; поновлювати бухгалтерський облік та фінансову звітність за період, що контролюється.
10.4.9 Давати усні та письмові пояснення з предмета контрольного заходу, підтверджувати своїм підписом матеріали контрольного заходу. У разі незгоди із викладеними в них фактами і доказами робити відповідний письмовий запис.
10.4.10. Враховувати рекомендації посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, усувати виявлені порушення та інформувати про стан їх усунення.
10.5. Посадові особи об'єкта контролю, у разі невиконання або неналежного виконання законних вимог посадових осіб, уповноважених проводити контрольний захід, порушення вимог цього Положення, інших актів законодавства, притягуються до відповідальності.
11. Головне управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), представницькими органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян, правоохоронними органами та органами юстиції.
12. Начальник Головного управління призначається на посаду та звільняється з посади Київським міським головою.
Головне управління має першого заступника та заступників, які за поданням начальника Головного управління призначаються на посаду і звільняються з посади Київським міським головою.
13. Начальник Головного управління:
13.1. Здійснює керівництво роботою Головного управління, несе відповідальність за виконання покладених на Головне управління завдань, визначає сферу чи ступінь відповідальності заступників начальника Головного управління, керівників його структурних підрозділів.
13.2. Розробляє структуру і штатний розпис Головного управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників.
13.3. Видає в межах своєї компетенції накази, організовує їх виконання.
13.4. Затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників Головного управління.
13.5. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання Головного управління.
13.6. Здійснює підбір та розстановку кадрів, які призначаються на посади і звільняються з посад наказами начальника Головного управління.
13.7. Відповідає за професійну підготовку підпорядкованих йому працівників.
13.8. Забезпечує підготовку у межах своєї компетенції проектів розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Київського міського голови.
13.9. Звертається з поданнями до керівників структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) та органів місцевого самоврядування щодо відповідного реагування стосовно посадових осіб, винних у порушенні законодавства України, рішень Київради, розпоряджень виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
13.10. Скликає наради з питань, що належать до компетенції Головного управління.
13.11. Бере участь у засіданнях колегії виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), нарадах у Київського міського голови, перших заступників, заступників голови виконавчого органу Київської міського ради (Київської міської державної адміністрації), засіданнях урядових і міжвідомчих комісій, рад, засіданнях колегій, нарадах, а також у роботі конференцій, семінарів та в інших заходах правоохоронних органів (за згодою їх керівників), які проводяться з питань, що належать до компетенції Головного управління.
14. Накази начальника Головного управління у разі порушення прав громадян, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій можуть бути оскаржені в судовому порядку.
15. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Головного управління, в межах Головного управління може утворюватися колегія у складі начальника Головного управління (голова колегії), заступників начальника Головного управління за посадою, а також інших працівників Головного управління.
До складу колегії можуть входити керівники інших підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), депутати Київради, представники правоохоронних органів, наукових та громадських організацій, інші особи.
Склад колегії затверджується Київським міським головою за поданням начальника Головного управління.
Рішення колегії реалізуються наказами начальника Головного управління.
16. Для вирішення окремих питань при Головному управлінні в межах його компетенції можуть створюватися ради і комісії. Склад цих рад, комісій та положення про них затверджує Київський міський голова за поданням начальника Головного управління.
Гранична чисельність працівників Головного управління затверджується розпорядженням Київського міського голови.
Видатки на утримання Головного управління затверджуються у бюджеті міста Києва на відповідний рік.
Структура Головного управління затверджується розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Штатний розпис Головного управління в межах граничної чисельності й фонду оплати праці його працівників затверджується Київським міським головою після проведення експертизи проекту штатного розпису Головним фінансовим управлінням виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
17. Майно Головного управління є комунальною власністю територіальної громади міста Києва і закріплене за ним на праві оперативного управління.
18. Ліквідація чи реорганізація Головного управління здійснюється за рішенням Київської міської ради в порядку, визначеному законодавством України.
Заступник голови Київської міської
державної адміністрації - керівник апарату Б.Стичинський
