ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАКАЗ
22.10.2007 N 879

Про затвердження Регламенту
Державної митної служби України

На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19.09.2007 N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади" та з метою подальшого удосконалення роботи Державної митної служби України наказую:

1. Затвердити Регламент Державної митної служби України (далі - Регламент), що додається.

2. Заступникам Голови Державної митної служби України, керівникам структурних підрозділів Державної митної служби, керівникам митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій забезпечити неухильне виконання вимог Регламенту.

3. Управлінню справами (Погорєлова Т.В.) ознайомити з цим наказом заступників Голови Служби, керівників структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Служби Черкасського Р.А.

Голова Служби О.Б.Єгоров

Затверджено
Наказ Державної митної
служби України
22.10.2007 N 879

Регламент
Державної митної служби України

I. Загальні положення

1. Цей Регламент встановлює загальний порядок організації діяльності Державної митної служби України, пов'язаної із здійсненням її повноважень.

2. Державна митна служба України спрямовує свою діяльність на виконання Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства.

3. Державна митна служба України в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.

У випадках, передбачених законодавством, рішення Державної митної служби України (далі - Держмитслужба), прийняті в межах її повноважень, є обов'язкові для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами й організаціями незалежно від форми власності та громадянами.

Митні органи, спеціалізовані митні установи й організації (далі митні органи) підзвітні та підконтрольні Держмитслужбі. При здійсненні своєї діяльності митні органи керуються Конституцією ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про Державну митну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 940, наказами Держмитслужби, а також положеннями про відповідні митні органи та цим Регламентом.

4. Держмитслужба України під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.

5. Діяльність Держмитслужби є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції на радіо та телебаченні репортажів, інтерв'ю, виступів керівних працівників Держмитслужби.

Інформація про діяльність Держмитслужби надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до закону.

II. Організація роботи Державної митної служби України

Планування роботи

6. Порядок планування роботи Державної митної служби України затверджується наказом Держмитслужби.

Планування роботи Держмитслужби здійснюється відповідно до Порядку планування діяльності митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби від 25.06.2007 N 530.

7. Держмитслужба розробляє та затверджує річний план заходів з виконання покладених на неї завдань (далі - річний план).

8. Заходи, передбачені в річному плані, повинні відповідати основним цілям, напрямам і завданням, визначеним на наступний рік з урахуванням положень Програми діяльності Кабінету Міністрів України, державних програмних та інших документів, якими визначаються перспективні завдання з питань митної справи, напрямам робіт, визначених бюджетними програмами, а результативні показники річного плану - результативним показникам відповідних бюджетних програм.

9. Для забезпечення планомірної роботи Держмитслужби та врахування завдань, що визначаються перед нею керівництвом країни протягом року, складаються квартальні (уточнені) плани роботи Держмитслужби. У разі необхідності за рішенням Голови Служби можуть складатися плани з іншою тривалістю планового періоду.

10. У річному плані діяльності Держмитслужби та планах з іншою тривалістю планового періоду визначаються:

перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;

строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності;

відповідальні за виконання завдань (робіт);

результативні показники виконання плану та/або очікуваний результат;

система контролю виконання визначених завдань.

11. Річний і квартальні плани діяльності Держмитслужби та плани з іншою тривалістю планового періоду розробляються структурними підрозділами Держмитслужби (далі - структурний підрозділ), визначеними Порядком планування діяльності митної служби України.

12. Для розроблення річного плану може бути створена за рішенням Голови Служби робоча група з представників структурних підрозділів, центральних і місцевих органів виконавчої влади, науковців, інших фахівців.

13. План роботи Держмитслужби на наступний рік схвалюється та погоджується відповідно до вимог Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 N 965 (із змінами та доповненнями).

Квартальні плани роботи Держмитслужби, плани з іншою тривалістю планового періоду затверджуються наказом Держмитслужби.

14. Після прийняття Закону про Державний бюджет України на відповідний рік розроблений річний план за потреби у двотижневий строк коригується і затверджується наказом керівника Держмитслужби та розміщується на веб-сайті центрального органу виконавчої влади.

15. Структурні підрозділи Держмитслужби, а також митні органи провадять свою діяльність згідно з річними та квартальними планами, що розробляються на підставі річного плану діяльності Держмитслужби та з урахуванням завдань, визначених у квартальних планах її роботи, та затверджуються їх керівниками та в разі потреби погоджуються із заступниками керівників Держмитслужби, митних органів (відповідно до розподілу обов'язків).

16. Моніторинг виконання річного та квартальних планів роботи Держмитслужби проводиться щокварталу.

17. По закінченні строку дії річного плану Держмитслужба готує звіт про його виконання, який подається Міністрові фінансів України відповідно до вимог Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 N 965 (із змінами та доповненнями), та підлягає опублікуванню та громадському обговоренню.

Визначення повноважень керівництва та інших працівників
Державної митної служби України

18. Повноваження Голови Державної митної служби України (далі - Голова Служби) визначаються Митним кодексом України та Положенням про Державну митну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 940.

19. Розподіл обов'язків (функціональних повноважень) між заступниками Голови Служби здійснює Голова Державної митної служби України відповідно до законодавства та Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 940.

Розподіл функціональних повноважень Голови Державної митної служби України та заступників Голови Служби затверджується наказом Державної митної служби України, в якому визначаються:

перелік закріплених за відповідним заступником обов'язків, що випливають з покладених на Держмитслужбу завдань та функцій;

перелік структурних підрозділів, а також, за потреби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється Головою Служби та відповідним заступником.

20. Положення про структурний підрозділ Держмитслужби розробляється його керівником, погоджується із заступником Голови Служби (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Головою Служби.

Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що затверджуються Головою Служби або його заступником (відповідно до розподілу обов'язків).

21. Порядок розроблення та затвердження посадових інструкцій працівників митних органів затверджується наказом Держмитслужби.

22. Призначення та звільнення з посад працівників Держмитслужби здійснюються відповідно до наказу Державної митної служби України.

23. Структуру Держмитслужби затверджує Міністр фінансів України відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 940, та чинного законодавства.

24. Гранична чисельність працівників Держмитслужби затверджується Кабінетом Міністрів України.

25. Штатний розпис Держмитслужби, кошторис її видатків затверджує Голова Державної митної служби України за погодженням з Міністерством фінансів України.

Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи

26. Державна митна служба України для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні та тимчасові консультативні, дорадчі й інші допоміжні органи. Рішення про утворення зазначених органів приймає Голова Служби.

27. Для погодженого вирішення проблемних питань, що належать до компетенції Державної митної служби України, та обговорення найважливіших напрямів її діяльності утворюється колегія як консультативно-дорадчий орган.

Завдання, правові й організаційні засади діяльності колегії Державної митної служби України та формування її складу визначаються Положенням про колегію Державної митної служби України, яке затверджується в порядку, установленому актами Президента України, Кабінету Міністрів України, що регулюють питання утворення та діяльності колегій центральних органів виконавчої влади.

28. З метою сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами та забезпечення врахування громадської думки в процесі підготовки й організації виконання рішень Держмитслужби утворюється Громадська рада при Державній митній службі України відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 N 1378 "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" як консультативно-дорадчий орган.

Склад правління Громадської ради при Держмитслужбі, Положення про неї, а також Положення про Громадську раду при регіональній митниці, митниці, які визначають завдання, правові й організаційні засади їх діяльності, затверджуються наказами Держмитслужби.

29. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо основних напрямів діяльності митної служби, обговорення найважливіших програм та вирішення інших питань може утворюватися Наукова рада Держмитслужби із залученням учених та висококваліфікованих спеціалістів відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 940.

Склад Наукової ради, її завдання, правові й організаційні засади діяльності затверджуються наказами Держмитслужби.

30. З метою поліпшення науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, удосконалення змісту, форм і методів навчання, активізації запровадження прогресивних навчальних технологій, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду в митних закладах освіти Державної митної служби України та інших навчальних закладах, які здійснюють підготовку фахівців для митних органів, створюється Науково-методична рада Державної митної служби України як консультативно-дорадчий орган Державної митної служби України з питань науково-методичної роботи.

Персональний склад Науково-методичної ради, її завдання, права, а також правові й організаційні засади діяльності затверджуються наказами Держмитслужби.

Управління персоналом і проходження державної служби

31. Організація кадрової роботи в Державній митній службі України здійснюється згідно з окремим планом, що складається на підставі річного плану, в якому визначаються заходи з питань кадрового забезпечення митних органів найбільш кваліфікованими фахівцями з митної справи, вдосконалення діяльності митних органів, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників митної служби.

32. Прийняття на службу до Держмитслужби та митних органів здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України ( 322-08 ), Митного кодексу України ( 92-15 ) та Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ).

33. Тривалість робочого часу посадових осіб митної служби визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державну службу" ( 3723-12 ), а також правилами внутрішнього трудового розпорядку та графіками змінності відповідно до законодавства.

34. Для виконання невідкладних заходів з митного контролю, митного оформлення, боротьби з контрабандою і порушеннями митних правил та інших службових завдань посадові особи митних органів України за дорученням керівника митного органу або його заступника можуть залучатись до роботи в надурочний час, а також у нічний час, у святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до трудового законодавства.

Робота, що виконується працівником понад установлену тривалість робочого часу (понад установлену тривалість щоденної роботи (зміни) або понад нормальну кількість робочих годин за обліковий період), не є надурочною, якщо вона виконується з відома керівництва Держмитслужби, але не з його ініціативи.

Перебування у робочий час працівників структурних підрозділів за межами приміщень Держмитслужби з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю Голову Держмитслужби, першого заступника та заступників Голови Служби (відповідно до розподілу обов'язків).

35. Кадровий резерв у Держмитслужбі та митних органах формується відповідно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, та наказу Держмитслужби.

Зарахування до кадрового резерву в Держмитслужбі затверджується наказом Держмитслужби.

36. Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" і від 25.12.2002 N 1984 "Про затвердження Порядку проведення атестації посадових осіб митної служби", наказу Держмитслужби України "Про атестацію працівників митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій митної служби України" один раз на три роки в Держмитслужбі та митних органах проводиться атестація працівників.

Особливості проведення атестації Голови, першого заступника, заступників Голови Держмитслужби, посади яких віднесені до першої та другої категорій, визначаються органами, що призначають їх на посаду.

У період між атестаціями в Держмитслужбі та в митних органах проводиться щорічна оцінка виконання посадовими особами митних органів покладених на них завдань та обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби України.

37. Працівникам митних органів і курсантам навчальних закладів митної служби України присвоюються спеціальні звання відповідно до Положення про спеціальні звання працівників і курсантів навчальних закладів митної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.

Подання на присвоєння спеціального звання керівникам митних органів готується Департаментом кадрової роботи; посадовим особам і працівникам митних органів - керівником відповідного рівня.

Особам, які призначені на посади державних службовців з випробувальним терміном, спеціальне звання присвоюється після успішного проходження випробувального терміну за результатами первинної атестації.

38. Порядок надання відпусток працівникам Держмитслужби та митних органів регламентується законами України "Про відпустки" ( 504/96-ВР ) та "Про державну службу" ( 3723-12 ).

Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються в центральному апараті Держмитслужби України Головою Служби, в митних органах - керівниками цих органів за погодженням з профспілковою організацією, не пізніше 1 січня нового року і доводиться до відома всіх працівників.

Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов'язаних з відпустками, здійснює в Держмитслужбі відділ по роботі з персоналом центрального апарату, в митних органах - кадровий підрозділ митного органу.

39. Професійна підготовка працівників Держмитслужби та митних органів здійснюється відповідно до положень законів України "Про освіту" ( 1060-12 ), "Про вищу освіту" ( 2984-14 ), Митного кодексу України ( 92-15 ), Національної доктрини розвитку освіти ( 347/2002 ), затвердженої Указом Президента України, Концепції підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб Державної митної служби України на 2005-2010 рр., затвердженої наказом Держмитслужби від 28.01.2005 N 60.

40. З метою оновлення та розвитку умінь і знань, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності, проводиться підвищення кваліфікації працівників Держмитслужби та митних органів.

41. Порядок підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців - працівників митних органів регламентується Указом Президента України від 30.05.95 N 398/95 "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців", постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.97 N 167 "Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і Положення про єдиний порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників державних підприємств, установ і організацій" та іншими нормативно-правовими актами.

42. Працівники Держмитслужби та митних органів проходять навчання та підвищення кваліфікації відповідно до Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації особового складу митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.07.2003 N 439.

У Держмитслужбі та митних органах проводиться професійне навчання працівників без відриву від роботи відповідно до Положення про організацію професійного навчання особового складу митної служби України без відриву від роботи, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.07.2003 N 439.

Організацію та координацію підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Держмитслужби України та митних органів здійснює Департамент кадрової роботи Держмитслужби.

43. Суть службової дисципліни, права й обов'язки працівників Держмитслужби та митних органів, яким присвоєно спеціальні звання, у тому числі керівників митних органів, щодо забезпечення та додержання дисципліни, а також види та порядок застосування заохочень і дисциплінарних стягнень визначає Дисциплінарний статут митної служби України, затверджений Законом України від 06.09.2005 N 2805-IV.

44. Державна митна служба застосовує заохочення працівників Держмитслужби та митних органів, що реалізується у формі заходів матеріального та морального стимулювання, які вживаються у разі зразкового виконання покладених на них службових обов'язків, за активність та ініціативність, виявлені ними під час проходження служби.

За значні трудові досягнення та виявлення самовідданості, мужності, героїзму та відваги працівники Держмитслужби та митних органів представляються до присвоєння почесних звань та нагородження державними нагородами.

45. Державна митна служба України розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи щодо заохочення працівників Держмитслужби та митних органів.

III. Нормотворча діяльність

46. Нормотворча діяльність Держмитслужби провадиться на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи Державної митної служби України.

47. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюються у порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950, іншими актами законодавства.

48. Розроблення проекту нормативно-правового акта в Держмитслужбі покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.

49. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися за наказом Голови Служби робоча група.

50. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:

проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;

визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;

перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis cornmunautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;

забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та в разі потреби вносяться необхідні поправки;

вживаються заходи до усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.

51. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Голові Служби обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами, Юридичним департаментом і заступником Голови Служби (відповідно до розподілу обов'язків).

52. Нормативно-правові акти Державної митної служби України, що стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.

53. Проекти нормативно-правових актів, якими передбачено витрачання бюджетних коштів, підлягають погодженню з Міністерством фінансів України.

54. Проекти регуляторних актів потребують погодження з Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.

IV. Організація роботи з документами

55. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в митній службі України, затвердженої наказом Держмитслужби та розробленої відповідно до Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97 N 1153, інших нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру Держмитслужби, якими регламентується ведення діловодства та архівної справи.

56. Порядок організації роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, визначається законодавством.

57. Організація діловодства в Держмитслужбі покладається на заступника Голови Служби (відповідно до розподілу обов'язків).

58. До основних видів роботи з документами належать:

реєстрація вхідної кореспонденції (у т. ч. внутрішньої) та доведення її до виконавців;

робота з документами у структурних підрозділах;

підготовка документів для доповіді керівництву;

реєстрація, тиражування, розсилка та формування у справи нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру Держмитслужби;

підготовка й узгодження проектів нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру з питань діловодства та архівної справи;

підготовка й оформлення документів до засідань колегії;

контроль за виконанням законів України, актів і доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, запитів і звернень народних депутатів України;

організація та здійснення контролю за виконанням документів;

оформлення копій та додатків до документів;

реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;

організація роботи Центральної експертної комісії Держмитслужби;

складення номенклатури та формування справ;

забезпечення відбору документів за єдиним, установленим порядком для передачі до Центрального Державного архіву вищих органів влади та управління України, їх обліку, зберігання, якості обробки й використання документів, які зберігаються в архіві Держмитслужби;

організація роботи з проведення експертизи документів щодо їх наукової і практичної цінності, підготовка актів про знищення документів, терміни зберігання яких закінчилися;

здійснення контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо відбору, упорядкування, обліку, використання й зберігання документів та якості їх обробки у структурних підрозділах Держмитслужби, у митних органах;

надання методичної допомоги митним органам з питань, що стосуються діловодства та архівної справи;

організація роботи з підвищення кваліфікації посадових осіб Держмитслужби, митних органів з питань діловодства та архівної справи;

здійснення організаційно-технічного забезпечення тиражування документів для потреб Держмитслужби;

ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів Держмитслужби.

59. Системи електронного документообігу й обробки інформації повинні відповідати вимогам державних стандартів і Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади.

60. З метою забезпечення своєчасного та на належному рівні виконання документів у Державній митній службі України здійснюється контроль у порядку, затвердженому наказом Голови Служби.

V. Порядок проведення нарад

Апаратні наради

61. Апаратні наради проводяться, як правило, щотижня.

62. Голова Служби або в разі його відсутності його заступник (відповідно до розподілу обов'язків) проводить апаратні наради для розгляду та вирішення питань, що належать до повноважень Державної митної служби України.

63. Порядок денний апаратної наради формується на підставі пропозицій заступників Голови Служби, керівників структурних підрозділів, або за визначенням Голови Служби.

64. Проект порядку денного апаратної наради погоджується з Головою Служби і доводиться до відома його заступників та учасників наради завчасно, а з додаткових (позапланових) питань - у день її проведення.

65. Рішення, прийняті на апаратних нарадах, оформлюються не пізніше ніж у дводенний строк протоколами.

Протоколи підписуються головуючим і доводяться до відома учасників апаратної наради та виконавців визначених заходів.

66. Організацію проведення апаратних нарад Голови Служби здійснює Департамент організації діяльності Голови Служби.

Оперативні наради

67. З метою розгляду й оперативного вирішення окремих питань, що належать до повноважень Державної митної служби України, Голова Служби, його заступники проводять оперативні наради.

68. Порядок денний та матеріали до нього подаються учасникам оперативної наради завчасно, а з додаткових (позапланових) питань - у день її проведення.

69. Рішення, прийняті на оперативній нараді, за потреби оформлюються протоколом у дводенний строк.

Протокол наради підписує головуючий.

70. Організація проведення оперативної наради покладається на структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.

Міжвідомчі наради

71. Для вирішення питань міжвідомчого характеру в Державній митній службі України можуть проводитися міжвідомчі наради із залученням представників інших органів виконавчої влади.

72. Порядок денний та матеріали до нього надсилаються учасникам міжвідомчої наради за два дні до початку її проведення.

73. Організація міжвідомчих нарад покладається на заступника Голови Служби та структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.

74. Контроль за виконанням доручень, наданих на нарадах, здійснює відповідний структурний підрозділ.

VI. Взаємодія Державної митної служби з іншими органами
державної влади й органами місцевого самоврядування

75. Під час здійснення своїх повноважень Державна митна служба України взаємодіє з Верховною Радою України та її органами, Президентом України та його Секретаріатом, Кабінетом Міністрів України та його Секретаріатом, центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

76. Держмитслужба, взаємодіючи з Верховною Радою України:

забезпечує представлення у Верховній Раді України внесеного Кабінетом Міністрів України законопроекту та його супроводження на всіх стадіях розгляду;

визначає посадову особу, яка представлятиме позицію Кабінету Міністрів України під час розгляду законопроекту, внесеного на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;

готує висновки до законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;

розглядає депутатські звернення і запити, звернення та рекомендації комітетів Верховної Ради України;

готує матеріали до проведення години запитань до Уряду та до парламентських слухань, слухань у комітетах Верховної Ради України.

77. Для забезпечення взаємодії з Верховною Радою України в центральних органах виконавчої влади з числа заступників їх керівників визначається посадова особа та утворюється відповідний структурний підрозділ, діяльність якого спрямовується зазначеною посадовою особою.

78. Державна митна служба України взаємодіє із Секретаріатом Кабінету Міністрів України з питань, що виникають у відносинах з Кабінетом Міністрів України, проводить консультації стосовно процедури підготовки проектів актів законодавства та інших документів, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, організації контролю за виконанням рішень Кабінету Міністрів України, а також з інших питань.

79. Держмитслужба забезпечує постійну й ефективну співпрацю з іншими органами виконавчої влади.

80. Державна митна служба України розглядає звернення, пропозиції, інші матеріали та документи, що надходять від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, забезпечує своєчасне узгодження проектів нормативно-правових актів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів України.

VII. Взаємодія із засобами масової інформації
та громадськістю

81. З метою забезпечення участі громадськості в процесі підготовки проектів рішень та моніторингу громадської думки під час їх виконання при Державній митній службі України діє Громадська рада відповідно до Типового положення про громадську раду при центральному, місцевому органі виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 N 1378 "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики".

82. Державна митна служба України створює необхідні умови для роботи Громадської ради та проведення її засідань.

83. Рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язкові для розгляду Державною митною службою України.

84. З метою організації ефективної взаємодії між Державною митною службою України, засобами масової інформації та об'єднаннями громадян Держмитслужба забезпечує:

проведення в установленому порядку консультацій з громадськістю;

організацію вивчення громадської думки стосовно проблем, пріоритетів та перспектив розвитку у відповідній сфері;

проведення моніторингу громадської думки під час підготовки та виконання рішень Держмитслужби;

інформування громадськості про діяльність Держмитслужби шляхом проведення прес-конференцій, брифінгів, Інтернет-конференцій, прямих телефонних ліній, розміщення в засобах масової інформації статей, інтерв'ю, коментарів, підготовки теле- і радіопередач, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції про діяльність Держмитслужби;

проведення моніторингу повідомлень у засобах масової інформації стосовно своєї діяльності та реагування на критичні зауваження;

організацію та проведення роз'яснень цілей, змісту і порядку реалізації державної політики у сфері митної справи.

Для забезпечення взаємодії у структурі Держмитслужби діє відповідний структурний підрозділ.

85. Пропозиції (звернення) об'єднань громадян розглядаються у місячний строк Головою Державної митної служби України або визначеною ним посадовою особою. Про результати розгляду авторові пропозицій (звернень) повідомляється листом за підписом зазначених осіб.

VIII. Організація роботи зі зверненнями громадян

86. Розгляд звернень громадян, організація їх особистого прийому здійснюються відповідно до Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ) та інших актів законодавства.

За зверненнями громадян ведеться в установленому порядку окреме діловодство.

87. У Держмитслужбі розгляд звернень громадян покладено на відділ листів і організації прийому громадян Управління справами, який забезпечує кваліфікований та своєчасний розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу Держмитслужби; ведення окремого діловодства за зверненнями громадян; здійснення контролю за дотриманням порядку і строків розгляду та вирішення питань, порушених у зверненнях громадян; проведення систематичного аналізу й узагальнення звернень громадян з метою виявлення суспільно значущих проблем, які потребують невідкладного розв'язання, інформування про це керівництва Державної митної служби України та Кабінету Міністрів України; підготовку пропозицій та вжиття заходів до поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян, вирішення порушених у них питань та вдосконалення законодавства у відповідній сфері.

88. Особистий прийом громадян регулярно проводять Голова Служби, його заступники, керівники структурних підрозділів та інші посадові особи Держмитслужби згідно з графіком, затвердженим наказом Державної митної служби України, який доводиться до відома громадян.

89. У разі відсутності посадової особи, яка проводить особистий прийом громадян згідно із затвердженим графіком, прийом здійснює посадова особа, на яку покладено виконання її обов'язків.