МІНІСТЕСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.09.2007 N 329
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства економіки України
N 103 від 09.02.2010)
Про затвердження Методичних рекомендацій
щодо визначення собівартості платних
адміністративних послуг
З метою реалізації положень розпоряджень Кабінету Міністрів України від 15.02.2006 N 90 "Про схвалення Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади" та від 27.06.2007 N 494 "Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади" наказую:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо визначення собівартості платних адміністративних послуг, що додаються.
2. Рекомендувати органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам та організаціям, що на виконання закону надають адміністративні послуги, переглядати розмір плати за надання адміністративних послуг з урахуванням Методичних рекомендацій, затверджених цим наказом, та інформувати Мінекономіки.
3. Департаменту з питань державного управління довести цей наказ до відома центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.
Міністр А.К.Кінах
Затверджено
Наказ Міністерства
економіки України
28.09.2007 N 329
Методичні рекомендації
щодо визначення собівартості
платних адміністративних послуг
Методичні рекомендації щодо визначення собівартості платних адміністративних послуг (далі - Методичні рекомендації) розроблені для визначення оптимального розміру плати за надання адміністративних послуг.
Терміни "адміністративна послуга" та "адміністративний орган" у цих Методичних рекомендаціях вживаються в значенні, наведеному в наказі Міністерства економіки України від 12.07.2007 N 219 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів надання адміністративних послуг";
собівартість платної адміністративної послуги - витрати адміністративного органу, безпосередньо пов'язані з наданням платної адміністративної послуги.
Для визначення витрат на надання адміністративної послуги проводиться поділ процесу надання послуги на етапи та процедури, що послідовно здійснюються в процесі надання послуги відповідно до затвердженого стандарту надання адміністративної послуги.
Надання адміністративної послуги, як правило, складається з таких етапів:
1. Інформування одержувачів адміністративних послуг (далі - одержувачі) щодо змісту та порядку надання адміністративної послуги (з використанням веб-сторінки адміністративного органу, засобів масової інформації, інформаційних стендів тощо), усне інформування одержувачів щодо порядку надання адміністративної послуги.
2. Оформлення запиту на надання адміністративної послуги:
прийом одержувачів, надання консультацій, розгляд документів;
реєстрація заяви одержувачів та інших документів, необхідних для надання послуги (завірених копій документів, довідок тощо), у разі потреби;
3. Проведення адміністративним органом за необхідності додаткових етапів та процедур у процесі підготовки адміністративної послуги (залучення експертів, проведення консультацій, отримання інформації від інших установ та організацій).
4. Підготовка надання адміністративної послуги:
розрахунок витрат на надання адміністративної послуги;
визначення підрозділів та фахівців, відповідальних за підготовку адміністративної послуги;
розрахунок витрат, вартість яких одержувач сплачує додатково (проведення експертизи, отримання консультацій та додаткових документів в інших установах та інших процедур, пов'язаних із наданням адміністративної послуги);
визначення строків надання адміністративної послуги;
підготовка відповідного документа.
5. Оформлення адміністративної послуги:
друк, тиражування документа;
підписання та скріплення документа печаткою;
оплата послуги;
передача документа одержувачеві (безпосередньо, поштою, засобами комп'ютерної мережі).
На етапах підготовки адміністративної послуги декілька процедур можуть здійснюватись одночасно. Однак для визначення витрат, пов'язаних із наданням адміністративної послуги, всі процедури надання послуги враховуються послідовно.
З метою визначення усіх витрат, пов'язаних із підготовкою адміністративної послуги, на кожному етапі її підготовки визначаються виконавці, організаційні і технологічні процедури та матеріали, необхідні для надання послуги.
Після визначення послідовності етапів та процедур, необхідних для надання адміністративної послуги, визначається обсяг річних витрат і кількість робочого часу для надання послуги на кожному етапі.
Наприклад, якщо для надання певної адміністративної послуги за рік використано два картриджі вартістю 700 гривень кожний і кількість таких послуг за рік становить 50, то середня вартість використання картриджів на одну послугу становить 28 гривень.
Після визначення витрат на кожному етапі надання адміністративної послуги проводиться остаточний розрахунок витрат на її підготовку.
У загальному вигляді собівартість послуги розраховується за формулою:
K L _
Vp = E E V (Fij(P)) ,
i=1 j=1
де P - адміністративна послуга;
Fij (P) -витрати на надання адміністративної послуги Р;
K - кількість адміністративних органів, задіяних у підготовці послуги P;
L - кількість складових витрат, необхідних для надання адміністративної послуги;
_
V (Fij(P)) - середня вартість j-ої складової адміністративної послуги;
E - знак суми.
Середня вартість однієї складової адміністративної послуги розраховується за формулою:
_ Vрік (Fij (P))
V (Fij(P)) = ----------------- ,
N (P)
де Vрік (Fij (P)) - сумарна вартість Fij (P) для послуги P за рік;
N (P) - кількість наданих послуг виду P за рік.
Таким чином, собівартість адміністративної послуги визначається як сума вартостей за усіма складовими, що характеризують увесь процес надання адміністративної послуги.
Для розрахунку сумарного значення собівартості адміністративної послуги необхідно виконати розрахунки всіх складових витрат, наведених у таблиці 1.
Таблиця 1
Перелік складових витрат
------------------------------------------------------------------
| Складові | Витрати виконавців послуги (i) | Усього |
| витрат (j) |--------------------------------------| |
| | головний |співвиконавці|допоміжні| |
| | виконавець | | | |
|--------------+--------------+-------------+---------+----------|
|Заробітна | | | | |
|плата | V1p | V2p | V3p | |
|--------------+--------------+-------------+---------+----------|
|Соціальні | | | | |
|витрати | V1c | V2c | V3c | |
|--------------+--------------+-------------+---------+----------|
|Накладні | | | | |
|витрати | V1n | V2n | V3n | |
|--------------+--------------+-------------+---------+----------|
|Матеріали | V1m | V2m | V3m | |
|--------------+--------------+-------------+---------+----------|
|Інші витрати | V1e | V2e | V3e | |
|--------------+--------------+-------------+---------+----------|
|Усього | V1 | V2 | V3 |V=V1+V2+V3|
------------------------------------------------------------------
Кожний із показників V1, V2, V3 за складовими витрат обчислюється як середнє значення витрат за рік на одну послугу з урахуванням питомої ваги витрат на надання послуги в загальному обсязі витрат. Наприклад, розрахунок річної заробітної плати фахівців, задіяних у наданні послуги, обчислюється за формулою:
M
V1p = E km x v1p(m),
m=1
де v1p(m) - річна заробітна плата відповідного працівника, який бере участь у наданні послуги;
M - кількість працівників, задіяних у наданні послуги;
km - коефіцієнт (0< km <=1) трудовитрат, тобто питома вага часу, витраченого працівником на надання послуги;
E - знак суми.
Розрахунок собівартості адміністративної послуги,
пов'язаної з оформленням та видачею ліцензії,
на прикладі застосування Методичних рекомендацій
Значення показників витрат взято за фактичними даними бухгалтерської звітності з урахуванням умовного прогнозного індексу інфляції на наступний рік. Надання адміністративної послуги здійснюється лише одним виконавцем послуги, тому витрати співвиконавців та додаткові витрати (групи показників V2 і V3 зазначені в таблиці 1) відсутні.
Вихідні та розрахункові показники для визначення розміру плати за видачу ліцензії наведено у таблиці 2.
Таблиця 2
Перелік показників для розрахунку витрат,
пов'язаних з наданням послуги
------------------------------------------------------------------
|N | Найменування |Позначення | Значення | Розрахункові |
|з/п | показника | показника | показника | значення |
| | | |за 1 міс., | показника |
| | | | грн. | витрат |
| | | | |за 1 рік, грн. |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 1 |Чисельність | M | 17 | |
| |зайнятих | | | |
| |працівників | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |Середня | v1p(1) | 1264,5 | |
| |розрахункова | | | |
| |заробітна плата | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |Заробітна плата | V1p | | 257958,00 |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 2 |Нарахування на | | | 95444,46 |
| |заробітну плату | V1c | | |
| |(37 %) | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 3 |Господарські | V1n | | 58408,68 |
| |(накладні) витрати | | | |
| |(виходячи із | | | |
| |середньомісячного | | | |
| |розміру за фактом | | | |
| |поточного року): | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |кількість | Nт | 6 | |
| |телефонних номерів | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |абонентська плата | v1n1(1) | 12,6 | |
| |за 1 номер | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |абонентська плата | v1n1 | | 907,2 |
| |за користування | | | |
| |телефонами | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |міжміські службові | v1n2 | 31,57 | 6440,28 |
| |розмови | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |міські службові | v1n3 | 16,43 | 3351,72 |
| |розмови | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |канцелярські | v1n4 | 16,87 | 3441,48 |
| |витрати (папір, | | | |
| |ручки тощо) | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |річна сума зносу | v1n5 | 217 | 44268,0 |
| |офісної техніки | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 4 |Витратні матеріали | V1m | 11,61 | 2368,44 |
| |до офісної техніки | | | |
| |(картриджі, тонер) | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 5 |Інші витрати | V1e | | 857892,56 |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |кількість | Nк | 17 | |
| |комп'ютерів | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |сукупна вартість |v1e1(1) | 18741,0 | |
| |використання одного| | | |
| |комп'ютера | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |сукупна вартість | v1e1 | | 318597,0 |
| |використання | | | |
| |комп'ютерів | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |вартість нового | v1e2 | | 181000,0 |
| |програмного | | | |
| |забезпечення за | | | |
| |фактом попереднього| | | |
| |року | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |вартість нового | v1e3 | | 267000,0 |
| |програмного | | | |
| |забезпечення за | | | |
| |фактом поточного | | | |
| |року | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |вартість | v1e4 | | 70000,0 |
| |супроводження | | | |
| |існуючого | | | |
| |програмного | | | |
| |забезпечення | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |плата за | v1e5 | 104,39 | 21295,56 |
| |користування | | | |
| |приміщенням: | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |експлуатаційні |v1e5(е) | 90,38 | 18437,52 |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |комунальні |v1e5(к) | 14,01 | 2858,04 |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 6 |Разом витрати (з | V1 | | 1272072,14 |
| |урахуванням витрат | | | |
| |поточного року) | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |коефіцієнт | Kp | | 0,8 |
| |використання | | | |
| |робочого часу на | | | |
| |оформлення ліцензій| | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |річна сума витрат | Vrik | | 1017657,712 |
| |на оформлення | | | |
| |ліцензій з | | | |
| |урахуванням | | | |
| |коефіцієнта | | | |
|----+-------------------+-----------+-----------+---------------|
| 7 |Вартість однієї | _ | | 731,0 |
| |ліцензії з | V | | |
| |урахуванням витрат | | | |
| |поточного року | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |орієнтовна річна | Nlic | | 1393,0 |
| |кількість ліцензій | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |коефіцієнт інфляції| Ki | | 1,065 |
| |на наступний рік | | | |
| |-------------------+-----------+-----------+---------------|
| |Собівартість однієї| V | | 778,0 |
| |ліцензії з | | | |
| |урахуванням | | | |
| |коефіцієнта | | | |
| |наступного року | | | |
------------------------------------------------------------------
1. Розрахунок заробітної плати V1p:
чисельність працівників, зайнятих у підготовці послуги, М=17;
середня розрахункова заробітна плата:
v1p(m) = 1264,5 грн.;
сума заробітної плати за рік становить:
V1p =1264,5 (грн.) х 17 х 12 (міс.) = 257958,0 грн.
2. Розрахунок нарахувань на заробітну плату (соціальні заходи) V1c:
V1c = V1p x 0,37 = 257958,0 x 0,37 = 95444,46 грн.
V1c = 95444,46 грн.
3. Розрахунок накладних витрат (показники накладних витрат V1n1 - V1n5 наведені в таблиці 2)
Сума накладних витрат за рік становить:
5
V1n = E v1ni(за рік) = 58408,68 грн.
i=1
де E - знак суми.
V1n = 58408,68 грн.
4. Розрахунок витрат на матеріали V1m:
кількість комп'ютерів Nк =17;
середньомісячні витрати на матеріали (картриджі, тонер) - 11,61 грн.
V1m= 2368,44 грн.
5. Розрахунок інших витрат V1e:
Показники додаткових витрат (інші витрати) v1e1 - v1e5 (дивися в таблиці 2);
5
v1e = E v1ek = 857892,56 грн.
k=1
де E - знак суми.
V1e = 857892,56 грн.
6. Сукупні витрати на надання ліцензії
Разом витрати становлять:
V1 = V1p + V1c + V1n + V1m + V1e = 1272072,14 грн.
Коефіцієнт використання робочого часу на оформлення ліцензій, Кр =0,8.
Річна сума витрат на оформлення ліцензії з урахуванням коефіцієнта Кр становить:
Vrik = 1272072,14 x 0,8 = 1017657,712 грн
7. Розрахунок вартості однієї ліцензії
Річна кількість ліцензій, виданих у поточному році, Nlik=1393.
Середня вартість однієї ліцензії з урахуванням витрат поточного року становить:
_ Vrik 1017657,712
V = ------- = -------------- = 731,0 грн.
Nlic 1393
Прогнозний коефіцієнт інфляції на наступний рік, Кі = 1,065.
Собівартість однієї ліцензії з урахуванням коефіцієнта інфляції на наступний рік становить:
_
V = V x 1,065 = 778,0 грн.
Отже, собівартість надання однієї ліцензії становить 778 грн.
Директор департаменту з питань державного управління Є.Л.Сторожук
