ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ

КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ

( Розгляд розгляд справи за конституційним поданням Президента
припинено згідно з Ухвалою Конституційного Суду
N 71-у/2007 від 18.1
2.20
07 )

Щодо конституційності постанови Кабінету Міністрів України
від 11 вересня 2007 року N 1112
"Питання Державного комітету у справах ветеранів"

З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР ) Указом Президента України від 17 вересня 2007 року N 876 "Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007 року N 1112" згідно з пунктами 1, 15 і 17 частини першої статті 106 Конституції України ( 254к/96-ВР ) зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007 року N 1112 "Питання Державного комітету у справах ветеранів".

У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названої постанови Кабінету Міністрів України, яка на даний момент не опублікована.

Постановою Кабінетом Міністрів України від 11 вересня 2007 року N 1112 "Питання Державного комітету у справах ветеранів" ліквідовано Державний департамент адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів - урядовий орган державного управління, що діє у складі Міністерства оборони України.

Таке рішення Кабінету Міністрів України про позбавлення Міністерства оборони України можливості спрямовувати та координувати здійснення управління у сфері соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, і тих, які підлягають звільненню у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, не відповідає інтересам утвердження та забезпечення прав таких військовослужбовців на соціальну та професійну адаптацію.

Відтак, постанова Кабінету Міністрів України N 1112 "Питання Державного комітету у справах ветеранів" не відповідає частині п'ятій статті 17 Конституції України ( 254к/96-ВР ), за якою держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей (адже, як відзначено у Рішеннях Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року N 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20 березня 2002 року N 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій, частина п'ята статті 17 Конституції України ( 254к/96-ВР ) щодо підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових та економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту, покладає на державу обов'язки щодо соціального захисту громадян як під час проходження служби у військових формуваннях, так і після її закінчення), а також статті 3 Конституції України ( 254к/96-ВР ), за якою права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Названа постанова Кабінету Міністрів України прийнята на порушення й статті 10 Закону України "Про оборону України" ( 1932-12 ), за якою здійснення заходів, спрямованих на реалізацію соціально-економічних і правових гарантій військовослужбовцям, членам їх сімей та працівникам Збройних Сил України, особам, звільненим у запас або відставку, покладається на Міністерство оборони України, статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" ( 2011-12 ), згідно з якою відповідна адаптація військовослужбовців провадиться урядовим органом державного управління з питань адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії колишніх військових об'єктів.

У зв'язку з наведеним зазначена постанова Кабінету Міністрів України не відповідає й частині другій статті 8 Основного Закону України ( 254к/96-ВР ), за якою нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України ( 254к/96-ВР ) і повинні відповідати їй, частині другій статті 6 та частині другій статті 19 Конституції України ( 254к/96-ВР ), відповідно до яких органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України.

Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007 року N 1112 "Питання Державного комітету у справах ветеранів".

Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М. Ставнійчук.

Президент України В.ЮЩЕНКО

м. Київ, 17 вересня 2007 року