ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ

ВИСНОВОК
29.01.2007 N в-54/01

Стосовно проведення Вільнянською
виправною колонією N 20 в Запорізькій
області процедури відкритих торгів
на закупівлю будівництва мереж
каналізації в установі

Підстава: Звернення Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті України.

Замовник торгів: Вільнянська виправна колонія N 20 в Запорізькій області.

Адреса: 70000, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Дзержинського, 1, тел.: (06143) 2-11-28, 2-13-21.

Головний розпорядник коштів: Державний департамент України з питань виконання покарань.

Предмет закупівлі: будівництво мереж каналізації в установі.

Процедура закупівлі: відкриті торги.

Джерело фінансування: державний бюджет.

Період здійснення процедури закупівлі: початок 15.06.2005 р., закінчення 25.08.2005 р.

Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:

Помісячний розпис асигнувань із загального фонду бюджету на 2005 р. Вільнянської виправної колонії N 20 КПКВ 6071020 - 1 арк.

План асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2005 р. Вільнянської виправної колонії N 20 КПКВ 6071060 - 1 арк.

План асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2005 р. Вільнянської виправної колонії N 20 КПКВ 6071090 - 1 арк.

Довідка про зміни до помісячного розпису асигнувань (за винятком кредитів з бюджету) загального фонду бюджету (плану асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету) на 2005 р. Вільнянської виправної колонії N 20 КПКВ 6071070 - 1 арк.

Наказ N 29 від 19.01.2004 р. про створення тендерного комітету - 1 арк.

Наказ від 05.01.2005 р. N 19 про створення тендерного комітету - 1 арк.

Наказ від 27.07.2005 р. N 291 про створення тендерного комітету - 1 арк.

Свідоцтва про підвищення кваліфікації N 108014 від 26.07.2004 р., N 186672 від 02.04.2004 р., N 108016 від 26.07.2004 р.;

Договір підряду від 25.08.2005 р. N 07/06 між Вільнянською виправною колонією N 20 та СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР щодо виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на об'єкті "Будівництво мереж каналізації Вільнянської виправної колонії N 20" на загальну суму 240000,00 гривень;

Рахунок СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР від 25.08.2005 р. N 9 на суму 80,0 тис. грн. - 1 арк.

Рахунок СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР від 30.09.2005 р. N 12 на суму 65 935,20 грн. - 1 арк.

Рахунок СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР від 31.10.2005 р. N 15 на суму 33 280,80 грн. - 1 арк.

Рахунок СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР від 16.12.2005 р. N 22 на суму 30 045,60 грн. - 1 арк.

Платіжне доручення N 600 від 26.08.2005 р. на суму 72 000,00 грн. - 1 арк.

Платіжне доручення N 652 від 12.10.2005 р. на суму 65 935,20 грн. - 1 арк.

Платіжне доручення N 688 від 03.11.2005 р. на суму 33 280,80 грн. - 1 арк.

Платіжне доручення N 764 від 27.12.2005 р. на суму 30045,60 грн. - 1 арк.

Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі - 1 арк.

Тендерна документація по будівництву каналізаційно-насосної станції та напірного колектору довжиною 1,6 км - 3 арк.

Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій N 1 від 21.06.2005 р. - 1 арк.

Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 21.06.2005 р. N 1 - 1 арк.

Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином: "надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Вільнянською виправною колонією N 20 в Запорізькій області робіт з будівництва мереж каналізації в установі".

Дослідження

Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.

При дослідженні наданих матеріалів встановлено.

1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.

Наказом начальника Вільнянської виправної колонії N 20 в Запорізькій області (далі - Замовник) від 05.01.2005 р. N 19 на зміну наказу від 19.01.2004 р. N 29 було створено тендерний комітет (ТК) у кількості 5 осіб.

Трьома членами ТК Замовника з п'яти, які відповідно до покладених на них функцій, брали участь у здійсненні закупівлі, на період її проведення було пройдено навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель, у тому числі секретарем тендерного комітету та заступником голови тендерного комітету: Сіколенко К.В. - СПК 186672 від 02.04.2004 р., Кот С.І. - СПК 108016 від 26.07.2004 р.; Усенко С.М. - СПК 108014 від 26.07.2004 р.

Наказом начальника Вільнянської виправної колонії N 20 в Запорізькій області від 27.07.2005 р. N 291 було змінено склад тендерного комітету, а саме: виведено з членів тендерного комітету секретаря Сіколенко К.В. та введено до складу тендерного комітету і призначено секретарем Дашкевич Н.В., стосовно якої не надано відповідні документи, що підтверджують проходження навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель, чим порушено вимоги п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", якими встановлено, що секретарем тендерного комітету має право працювати спеціаліст, який пройшов навчання або підвищив кваліфікацію на курсах з питань організації та здійснення процедур закупівель і отримав сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.

2. Фінансування закупівель.

Кошторису Замовника на 2005 рік на дослідження не надано.

У оголошенні про проведення відкритих торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі та Звіті про результати здійснення процедури закупівлі від 21.06.2005 р. N 1 вказано розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувану вартість закупівлі 950 344,00 гривень.

Затвердженого річного плану щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти з зазначенням у ньому інформації щодо закупівлі робіт з будівництва мереж каналізації в установі очікуваною вартістю 950 344,00 грн. на дослідження не надано.

Згідно платіжних доручень N 600 від 26.08.2005 р., N 652 від 12.10.2005 р., N 688 від 03.11.2005 р., N 764 від 27.12.2005 р. Замовником було здійснено видатки за рахунок загального фонду державного бюджету по КЕКВ 2123.

3. Вибір процедури закупівлі.

Тендерним комітетом Замовника для здійснення закупівлі будівництва мереж каналізації в установі очікуваною вартістю 950 344,00 гривень було обрано процедуру відкритих торгів.

4. Визначення предмету закупівлі

Порядком визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженим наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165, встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт за державні кошти здійснюється Замовником відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174, на підставі загальної кошторисної вартості виконання робіт за весь період їх виконання.

Замовником предмета закупівлі - будівництва мереж каналізації в установі визначено з дотриманням вимог п. 2 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165.

5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі

Замовником було складено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі.

Зміст оголошення не відповідає вимогам Інструкції щодо заповнення форми оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення", у частині зазначення розміру бюджетного призначення або очікуваної вартості закупівлі цифрами та прописом, а саме: Замовником у пункті 1.3 зазначено цифрами, але не зазначено прописом розмір бюджетного призначення або очікувану вартість закупівлі.

В порушення вимог ст. ст. 8, 18 Закону ( 1490-14 ) оголошення про заплановану закупівлю не було опубліковане в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель".

В порушення вимог ч. 2 ст. 8 Закону ( 1490-14 ) тендерним комітетом Замовника здійснено закупівлю за процедурою відкриті торги без публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель".

Згідно Звіту про результати здійснення процедури закупівлі від 21.06.2005 р. N 1 Замовником було відправлено запит пропозицій від 15.06.2005 р., чим порушено вимоги ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ), якими передбачено, що під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники, запрошені Замовником шляхом публікації оголошення відповідно до положень статті 8 Закону.

Тобто Замовником було встановлено строк для подання тендерних пропозицій - протягом 7 календарних днів з дати відправлення учасникам запиту щодо пропозицій.

Враховуючи вищенаведене, Замовником в оголошенні визначено кінцевий строк надання тендерних пропозицій (21.06.2005 р.) з недотриманням вимог ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ), якими встановлено, що строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів, в окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня.

6. Тендерна документація.

Замовником було складено тендерну документацію (ТД) на будівництво каналізаційно-насосної станції та напірного колектору довжиною 1,6 км, тобто назва предмету закупівлі відрізняється від вказаної в оголошенні про заплановану закупівлю, така невизначеність могла призвести до невірного оформлення учасниками тендерних пропозицій та, як наслідок, до обмеження конкурентного середовища.

Предмет закупівлі, про який йдеться у тендерній документації (будівництво каналізаційно-насосної станції та напірного колектору довжиною 1,6 км) не відповідає предмету закупівлі, визначеному відповідно до п. 2 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165, та вказаному в оголошенні про заплановану закупівлю, чим порушено п. 4 цього Порядку.

В порушення пп. 4.3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280, тендерну документацію не засвідчено підписом голови тендерного комітету та не завірено печаткою Замовника або окремою печаткою тендерного комітету.

Зміст тендерної документації не відповідає вимогам ст. 21 Закону ( 1490-14 ), а саме тендерна документація не містить: інструкції щодо підготовки тендерних пропозицій; строків виконання робіт, методики оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції; основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю; методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих робіт; вимог замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю; умов повернення чи неповернення тендерного забезпечення; викладу процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників; строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними.

Зазначений у тендерній документації спосіб та кінцевий строк подання тендерних пропозицій суперечить вказаному в оголошенні про заплановану закупівлю, а саме: в оголошенні зазначено, що тендерні пропозиції надаються особисто або поштою та приймаються до 10 год. 00 хв. 21.06.2005 р., але умовами тендерної документації передбачено надання пропозицій особисто у строк до 8 год. 00 хв. 09.06.2005 р., тобто ще до початку проведення процедури закупівлі.

Також, визначені у тендерній документації дата та час розкриття тендерних пропозицій не відповідають вказаним у оголошенні про заплановану закупівлю, а саме: в оголошенні вказано, що розкриття тендерних пропозицій відбудеться об 11 год. 00 хв. 21.06.2005 р., а умовами тендерної документації встановлено розкриття на 10 год. 00 хв. 09.06.2005 р., тобто ще до початку проведення процедури закупівлі.

Всупереч меті Закону ( 1490-14 ), якою є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, недопущення корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання, Замовником у тендерній документації було зазначено розмір кошторисної (очікуваної) вартості закупівлі та кошторисну вартість кожного окремого виду робіт, які складають предмет закупівлі.

Отже, інформація про предмет закупівлі не дає можливості здійснити розрахунок ціни тендерної пропозиції, тому що містить лише кошторисну вартість та перелік найменувань об'єктів та робіт без зазначення необхідних їх характеристик.

7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.

Відповідно до протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій N 1 від 21.06.2005 р. до участі у відкритих торгах на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі було подано шість тендерних пропозицій (ТП), а саме:

ТП ТОВ "ЮСМа" вх. N 1 від 20.06.2005 р.;

ТП Структурного підрозділу "Ремонтно-будівельна дільниця Запорізького обласного комунального підприємства (виробничого об'єднання) водопровідно-каналізаційного господарства "Запоріжжяводоканал" вх. N 2 від 20.06.2005 р.;

ТП ТОВ "РАЙБУД" вх. N 3 від 20.06.2005 р.;

ТП ТОВ "Т.С.К." вх. N 4 від 20.06.2005 р.;

ТП Приватне мале підприємство "СТАРТ" вх. N 5 від 20.06.2005 р.;

ТП ТОВ "ПРОМАГРОРЕСУРСИ" вх. N 6 від 20.06.2005 р.

Розкриття тендерних пропозицій відбулось у визначені Замовником у оголошенні про заплановану закупівлю день та час - 21.06.2005 р., 11 год. 00 хв., інформація щодо розкриття відображена Замовником у протоколі розкриття тендерних пропозицій від 21.06.2005 р. N 1.

Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) розкриття тендерних пропозицій відбулося не в зазначені у тендерній документації день закінчення строку їх подання та час.

У протоколі розкриття не детально (наявність або відсутність кожного документа, документ надано у задовільному або незадовільному стані) розписано інформацію про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів учасника, передбачених тендерною документацією, а відображена інформація не дає можливості прозорого порівняння тендерних пропозицій учасників.

Тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі на дослідження не надано, тому не має можливості встановити відповідність тендерних пропозицій учасників вимогам Замовника, вказаним у тендерній документації.

У пп. 5.1 протоколу розкриття від 21.06.2005 р. відмічена присутність від Замовника членів тендерного комітету, призначених наказом N 291 від 27.07.2005 р., тобто вже після дати розкриття тендерних пропозицій, що вказує на формальне оформлення проведення процедури закупівлі за державні кошти.

8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.

В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, визначено не на основі критеріїв оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.

Згідно Звіту про результати здійснення процедури закупівлі від 21.06.2005 р. N 1 Замовником було обрано переможцем торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі Структурний підрозділ "Ремонтно-будівельна дільниця Запорізького обласного комунального підприємства (виробничого об'єднання) водопровідно-каналізаційного господарства "Запоріжжяводоканал" (надалі - СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР), цінова пропозиція якого має найнижчу ціну та складає 900 000,00 гривень.

9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.

Згідно Звіту про результати здійснення процедури закупівлі від 21.06.2005 р. N 1 Замовником було надіслано учасникам повідомлення про результати проведеної процедури 21.06.2005 р. Самих повідомлень на дослідження не надано.

В порушення вимог ч. 3 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) протягом семи календарних днів після укладення договору Замовником не було надіслано або передано для публікації у "Віснику державних закупівель" оголошення про результати відкритих торгів, згідно з формою, встановленою уповноваженим органом.

10. Укладення договору.

Замовником за результатом проведення відкритих торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі було укладено з СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР договір підряду від 25.08.2005 р. N 07/06 щодо виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на об'єкті "Будівництво мереж каналізації Вільнянської виправної колонії N 20" на загальну суму 240 000,00 гривень.

В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовником було укладено договір про закупівлю з учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) укладений договір вважається недійсним, якщо Замовник не дотримався вимог чч. 2, 3 ст. 29 Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.

Платіжним дорученням N 600 від 26.08.2005 р. N 652 згідно рахунку від 25.08.2005 р. N 9 Замовником було перераховано по КЕКВ 2123 за договором підряду від 25.08.2005 р. N 07/06 аванс у сумі 72 000,00 гривень. Слід відмітити, що СП РСУ КП "Облводоканал" ЗОР було виставлено рахунок від 25.08.2005 р. N 9 на суму 80 000,00 гривен.

Платіжними дорученнями від 12.10.2005 р. N 688, від 03.11.2005 р. N 764, від 27.12.2005 р. згідно рахунків від 30.09.2005 р. N 12, від 31.10.2005 р. N 15, від 16.12.2005 р. N 22 Замовником за виконані роботи з будівництва мереж каналізації згідно договору підряду від 25.08.2005 р. N 07/06 було перераховано коштів у загальній сумі 129 261,60 гривень.

Таким чином, вважається, що Замовником на виконання договору підряду від 25.08.2005 р. N 07/06 витрачено державних коштів у загальній сумі 201 261,60 грн. з порушенням вимог чинного законодавства.

11. Складання звітності.

За результатом проведення процедури відкритих торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі Замовником було складено Звіт від 21.06.2005 р. N 1.

Складений Звіт про результати здійснення процедури закупівлі не відповідає вимогам ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ), а саме у звіті не зазначено: дати опублікування оголошення про заплановану закупівлю та оголошення про результат здійсненої закупівлі у "Віснику державних закупівель"; дати акцепту тендерної пропозиції; ціни укладеного з учасником-переможцем договору про закупівлю.

Відповідно до вимог ст. 17 Закону ( 1490-14 ) Звіт про результати здійснення процедури закупівлі складається Замовником за встановленою формою. Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 затверджено форми звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкції щодо їх заповнення.

Всупереч вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 Замовником, за результатом здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі робіт за державні кошти, було складено Звіт від 21.06.2005 р. N 1 за невідповідною формою, а саме за формою звіту про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти.

Вказаний у Звіті кінцевий строк приймання пропозицій не відповідає встановленому в оголошенні про заплановану закупівлю, а саме: у оголошенні було встановлено строк 21.06.2005 10 год. 00 хв., але у Звіті зазначено 11 год. 00 хв. 21.06.2005 р.

Зазначений у Звіті від 21.06.2005 р. N 1 склад тендерного комітету не відповідає призначеному на період складання звіту, а саме: у Звіті зазначено склад тендерного комітету відповідно до наказу N 291 від 27.07.2005 р. замість наказу N 19 від 05.01.2005 р.

В порушення вимог ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником не було розміщено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет необхідної інформації, передбаченої Законом, а саме: оголошення про заплановану закупівлю; звіту про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього; оголошення про результати проведеної процедури закупівлі.

Відповідно до пп. 6.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280, голова тендерного комітету та інші члени тендерного комітету відповідно до своїх повноважень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівлі, правильність та об'єктивність прийнятих рішень, недотримання вимог достовірності та збереження конфіденційності інформації, недоліки у веденні звітності.

Відповідно до умов ст. 38 Закону ( 1490-14 ) за порушення вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, посадові особи замовників та учасників торгів несуть адміністративну відповідальність відповідно до законів України.

Висновок:

В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Вільнянською виправною колонією N 20 в Запорізькій області процедури відкритих торгів на закупівлю будівництва мереж каналізації в установі встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:

- в порушення вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" секретарем ТК Замовника працює спеціаліст, який не пройшов навчання або підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель та, відповідно, не отримав відповідного сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка;

- в порушення Інструкції щодо заповнення форми оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130, "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення", в оголошенні не зазначено прописом розмір бюджетного призначення або очікувану вартість закупівлі;

- в порушення вимог ст. ст. 8, 18 Закону ( 1490-14 ) оголошення про заплановану закупівлю не було опубліковане в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель";

- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) не було запрошено всіх заінтересованих учасників шляхом публікації оголошення відповідно до положень статті 8 Закону, а було відправлено окремим учасникам запит щодо пропозицій;

- з недотриманням вимог ч. 3 ст. 19 визначено строк для подання тендерних пропозицій, який не становить 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів та не скорочено до 21 календарного дня, а становить 7 календарних днів з дати відправлення учасникам запиту щодо пропозицій;

- в порушення умов п. 4 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165, предмет закупівлі, про який йдеться у тендерній документації (будівництво каналізаційно-насосної станції та напірного колектору довжиною 1,6 км), не відповідає предмету закупівлі, визначеному відповідно до п. 2 цього Порядку та вказаному в оголошенні про заплановану закупівлю (будівництво мереж каналізації в установі);

- в порушення пп. 4.3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280, тендерну документацію не засвідчено підписом голови тендерного комітету та не завірено печаткою Замовника або окремою печаткою тендерного комітету;

- в порушення вимог ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна документація не містить: інструкції щодо підготовки тендерних пропозицій; строків виконання робіт, методики оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції; основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю; методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих робіт; вимог замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю; умов повернення чи неповернення тендерного забезпечення; викладу процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників; строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;

- всупереч меті Закону ( 1490-14 ), якою є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, недопущення корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання, у тендерній документації зазначено розмір кошторисної (очікуваної) вартості закупівлі та кошторисну вартість кожного окремого виду робіт, які складають предмет закупівлі;

- в порушення вимог ч. 1 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) розкриття тендерних пропозицій відбулося не в зазначені у тендерній документації день закінчення строку їх подання та час;

- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, визначено не на основі критеріїв оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації;

- в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) у звіті про результати здійснення процедури закупівлі не зазначено: дати опублікування оголошення про заплановану закупівлю та оголошення про результат здійсненої закупівлі у "Віснику державних закупівель"; дати акцепту тендерної пропозиції; ціни укладеного з учасником-переможцем договору про закупівлю.

- всупереч вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 за результатом здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі робіт за державні кошти було складено звіт за формою звіту про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти;

- в порушення вимог ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) не було розміщено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет необхідної інформації, передбаченої Законом, а саме: оголошення про заплановану закупівлю; звіту про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього; оголошення про результати проведеної процедури закупівлі;

- в порушення вимог ч. 3 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) протягом семи календарних днів після укладення договору не було надіслано або передано для публікації у "Віснику державних закупівель" оголошення про результати відкритих торгів, згідно з формою, встановленою уповноваженим органом;

В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Вільнянською виправною колонією N 20 в Запорізькій області укладено договір від 25.08.2005 р. N 07/06 на загальну суму 240 000,00 грн. у строк більш ніж 21 робочий день з дня визначення переможця.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), у разі укладення договору з порушенням вимог чч. 2, 3 ст. 29 Закону, договір від 25.08.2005 р. N 07/06 укладений між Вільнянською виправною колонією N 20 в Запорізькій області та Структурним підрозділом "Ремонтно-будівельна дільниця Запорізького обласного комунального підприємства (виробничого об'єднання) водопровідно-каналізаційного господарства "Запоріжжяводоканал" вважається недійсним.

Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.

Таким чином, за договором від 25.08.2005 р. N 07/06 Вільнянською виправною колонією N 20 в Запорізькій області використано державні кошти у сумі 201 261,60 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.

Дії тендерного комітету Вільнянської виправної колонії N 20 в Запорізькій області можуть містити ознаки суспільно-небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).