Документ втратив чиннiсть!

ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ

ПОСТАНОВА
06.07.2006 N 83

(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Правління Фонду соціального страхування
з тимчасової втрати працездатності
N 29 від 22.12.20
10)

Про внесення змін до Інструкції про порядок
проведення ревізій та перевірок по коштах
Фонду соціального страхування з тимчасової
втрати працездатності

Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності постановляє:

1. Внести до Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19 вересня 2001 року N 38 (із змінами і доповненнями, внесеними постановами правління Фонду від 29 березня 2002 року N 4, від 18 квітня 2003 року N 18, від 4 березня 2004 року N 17, від 18 лютого 2005 року N 4 такі зміни:

1.1. У розділі 1 "Загальні положення":

1.1.1. Пункт 1.2 викласти у такій редакції:

"Ця Інструкція встановлює порядок проведення комплексних ревізій та тематичних ревізій (перевірок) діяльності виконавчих дирекцій відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд), в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду (далі - органи Фонду), а також проведення ревізій (перевірок) страхувальників та підприємств, установ, організацій (в т. ч. громадських об'єднань) щодо цільового використання коштів Фонду.

Ревізія - це метод документального контролю за фінансово-господарською діяльністю органу Фонду, страхувальника в частині нарахування та витрачання коштів Фонду, достовірністю обліку та звітності; спосіб документального установлення правомірності дотримання нормативних актів Фонду органами Фонду, страхувальниками та іншими отримувачами коштів Фонду. За наслідками ревізії складається акт ревізії.

Перевірка - це обстеження та вивчення окремих ділянок фінансово-господарської діяльності органів Фонду, страхувальників, інших отримувачів коштів Фонду. Результати перевірки оформляються довідкою або актом".

1.1.2. Пункт 1.4 викласти у такій редакції:

"Комплексні ревізії у відділеннях Фонду проводяться Виконавчою дирекцією Фонду, як правило один раз на три роки. Комплексні ревізії районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду здійснюються виконавчими дирекціями цих відділень Фонду один раз на два роки, крім Дніпропетровського та Донецького обласних відділень Фонду, виконавчими дирекціями яких комплексні ревізії районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду здійснюються один раз на три роки. Ревізії страхувальників з чисельністю працюючих 300 чоловік і більше проводяться, як правило, щорічно. У випадку відсутності порушень по коштах Фонду, що встановлено попередньою ревізією або якщо незначні порушення були виправлені в ході ревізії, наступна ревізія такого страхувальника проводиться через рік. Ревізії страхувальників з меншою чисельністю працівників проводяться не рідше одного разу на 3 роки".

1.1.3. Пункт 1.5 викласти у такій редакції:

"Тривалість проведення ревізії (перевірки) встановлюється з урахуванням обсягу робіт, які належить виконати під час її проведення. При цьому, термін проведення планової ревізії (перевірки) не повинен перевищувати 20 робочих днів, а страхувальників - суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів. Термін проведення позапланової ревізії (перевірки) не повинен перевищувати 10 робочих днів, а суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів. У разі виявлення значних порушень строки проведення ревізії можуть бути продовжені органом, який проводить ревізію.

Подовження термінів проведення планової ревізії (перевірки) можливе на термін не більше 10 робочих днів, а суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів.

Подовження термінів проведення позапланової ревізії (перевірки) можливе на термін не більш як 5 робочих днів, а стосовно суб'єктів малого підприємництва - 2 робочих днів".

1.2 У розділі 2 "Проведення ревізій":

1.2.1. Назву розділу викласти у такій редакції:

"Планування, організація і проведення ревізій та перевірок".

1.2.2. Трьохзначні номери пунктів розділу 2 замінити на двозначні шляхом вилучення у кожному з них цифри 1.

1.2.3. Пункт 2.1 викласти у такій редакції:

"Ревізії та перевірки відділень Фонду проводяться згідно з річним планом, який затверджується директором Виконавчої дирекції Фонду і доводиться до відділень Фонду. План ревізій та перевірок районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду затверджується директорами виконавчих дирекцій відділень Фонду. Плани ревізій та перевірок доводяться до органів Фонду не пізніше ніж через 10 днів після затвердження.

Об'єкти для ревізій включаються в плани контрольно-ревізійної роботи органів Фонду з урахуванням періодичності ревізій підприємств, установ, організацій, встановленої п. 1.4. цієї Інструкції.

Якщо проведення планових ревізій (перевірок) органів Фонду співпадає з проведенням, відповідно до законодавства, ревізій (перевірок) цих же органів Фонду органами державної контрольно-ревізійної служби, то проведення комплексних ревізій таких органів Фонду переноситься на слідуючий рік після року проведення ревізій (перевірок) органами державної контрольно-ревізійної служби.

В році проведення ревізій (перевірок) Фонду та/або його відділень органами державної контрольно-ревізійної служби, органами Фонду проводяться ревізії цільового використання коштів, тематичні ревізії (перевірки) та ревізії страхувальників".

1.3. У розділі 4 "Обов'язки, права та відповідальність перевіряючих і посадових осіб":

1.3.1. У першому абзаці пункту 4.1 після слова "наказами" слова "його виконавчої дирекції, відділень та робочих органів Фонду" замінити словами "директора Виконавчої дирекції Фонду, постановами правлінь відділень Фонду та наказами директорів органів Фонду;"

1.3.2. Другий абзац пункту 4.1 викласти у такій редакції:

"- об'єктивно і чітко у своїх висновках відображати діяльність органів Фонду, страхувальників та одержувачів коштів Фонду в частині дотримання ними чинного законодавства з питань загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням;"

1.4. У розділі 14 "Реалізація матеріалів ревізії" пункт 14.1 викласти у такій редакції:

"Начальники управлінь, начальники (завідувачі) відділів, працівники яких брали участь у комплексній ревізії, протягом 3 робочих днів від дня прибуття цих працівників з відрядження розглядають матеріали ревізій (перевірок) і в письмовій формі подають контрольно-ревізійному управлінню (контрольно-ревізійному відділу) конкретні пропозиції для включення їх до проекту наказу (листа), що готується за результатами ревізії".

1.5. У розділі 15 "Перевірка страхувальників":

1.5.1. Пункт 15.1 викласти у такій редакції:

"Ревізія (перевірка) страхувальників повинна сприяти забезпеченню виконання ними норм чинного законодавства з питань загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, щодо надходження коштів до бюджету Фонду, ефективного та цільового їх використання".

1.5.2. Пункт 15.2 викласти у такій редакції:

"Ревізія (перевірка) проводиться згідно з планом - графіком роботи органу Фонду. Перевірці підлягають документи за поточний та попередній роки, а у разі виявлення порушень або зловживань - за більш ранні періоди, незалежно від того чи був цей період раніше обревізований.

Органи Фонду мають право здійснювати камеральні перевірки, за результатами яких може складатися довідка. В довідці, що підписується працівником органу Фонду, якій здійснив камеральну перевірку, фіксуються виявлені недоліки та порушення.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться органом Фонду на підставі даних, зазначених у звітах про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

15.2.1. Формування планів-графіків проведення планових перевірок страхувальників органом Фонду здійснюється щоквартально.

До 20 числа останнього місяця поточного кварталу план-графік перевірок на наступний квартал погоджується органом Фонду з відповідним органом державної податкової служби міського, районного або обласного рівня в частині проведення одночасної перевірки.

15.2.2. Взаємодія органів Фонду з органом державної податкової служби організовується відповідно до Порядку координації планових виїзних перевірок органами виконавчої влади уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів), затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 21.07.2005 р. N 619".

1.5.3. Пункт 15.3 викласти у такій редакції:

"Позаплановою ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу Фонду і проводиться за наявності однієї або декількох з наступних обставин:

а) за наслідками зустрічних перевірок виявлено факти, які свідчать про порушення страхувальником норм законодавства;

б) страхувальником не подано в установлений строк документи обов'язкової звітності;

в) внаслідок камеральної перевірки виявлено недостовірність даних у заявлених документах обов'язкової звітності;

г) страхувальник подав листа з проханням провести ревізію. Також ревізія може проводитись, якщо страхувальник звернувся по довідку щодо відсутності у нього заборгованості по коштах Фонду, а керівником органу Фонду приймається рішення про недостатність для видачі довідки камеральної перевірки;

д) отримано заяву від страхувальника на отримання коштів для відшкодування витрат з бюджету Фонду, а камеральною перевіркою виявлені факти, що можуть свідчить про порушення цим страхувальником порядку витрачання коштів Фонду (середньоденний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності або вагітності та пологах перевищує середньоденну заробітну плату застрахованих осіб; загальна сума витрат, що здійснюється за рахунок коштів Фонду значно перевищує суму нарахованих страхових внесків тощо);

е) страхувальник подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу Фонду під час проведення планової чи позапланової ревізії;

є) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини із страхувальником, і якщо страхувальник не дає пояснення та документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу Фонду протягом трьох робочих днів від дня отримання запиту;

ж) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства, порушено справу про банкрутство суб'єкта господарювання, припинення його діяльності на тривалий час тощо;

з) у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у страхувальників від органів прокуратури, МВС, Служби безпеки України з питань, які віднесені до компетенції Фонду.

Для проведення позапланової ревізії за мотивами, зазначеними у підпункті "є" цього пункту, призначаються інші ревізори робочого органу Фонду".

1.5.4. Пункт 15.7 викласти у такій редакції:

"Ревізор (перевіряючий) зобов'язаний пред'явити керівнику підприємства (установи, організації), яке буде ревізуватись, посвідчення на право проведення ревізії чи перевірки та на його прохання проставити підписи в журналі реєстрації ревізій (перевірок) підприємства (установи, організації).

У разі, якщо страхувальник відмовляється від проведення планової або позапланової перевірки за наявності підстав для її проведення, визначених законами України та цією Інструкцією, ревізорами (перевіряючими) складається акт про відмову від допуску до перевірки в довільній формі.

Акт про відмову від допуску до перевірки підписується не менш як двома службовими особами органу Фонду".

1.5.5. У пункті 15.8 після слова "Працівникам" слова "контрольно-ревізійної служби" замінити словами "органу Фонду" та доповнити речення словами "та копіювальною технікою".

1.5.6. Пункт 15.12 викласти у такій редакції:

"Якщо в ході підготовки до ревізії (перевірки) або на початку ревізії (перевірки) буде встановлено, що на підприємстві, в установі чи в організації відсутній належний бухгалтерський облік, що унеможливлює якісне проведення ревізії (перевірки), то керівник контрольно-ревізійної групи (ревізор) пред'являє письмові вимоги керівнику об'єкта контролю щодо приведення обліку у відповідність до чинного законодавства з визначенням конкретних строків виконання цієї роботи. У таких випадках ревізію слід призупинити та продовжити її після поновлення страхувальником (отримувачем коштів Фонду) відповідного обліку".

1.5.7. Пункт 15.13 доповнити новим абзацом такого змісту:

"- виконання кошторису по коштах Фонду (у страхувальників з чисельністю працюючих 300 чоловік і більше)".

1.5.8. Пункт 15.14 "Оформлення результатів ревізії" викласти у такій редакції:

"15.14.1. По результатах ревізії або перевірки складається акт. В акті ревізії (перевірки) зазначається: за який період проведено ревізію (перевірку), які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страхових внесків та пені, обчисленні і виплаті допомоги, у здійсненні інших виплат за рахунок коштів Фонду; відображаються суми додатково нарахованих страхових внесків і пені, суми витрат, які не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків чи належать до виплати застрахованим особам додатково.

15.14.2. При складанні акта ревізії службові особи дотримуються вимог щодо об'єктивності, чіткості та точності у викладі фактів порушень, виявлених під час ревізії. Акт ревізії має відповідати вимогам ділової мови та офіційно-ділового стилю. При викладі фактів порушень в акті ревізії зазначаються нормативні документи, вимоги яких порушено.

15.14.3. Порушення, виявлені у масовому порядку, відображаються у довідках, що додаються до акта ревізії, а в акті приводяться узагальнені дані та зміст цих порушень з посиланням на додатки та копії документів, які підтверджують виявлене порушення (наприклад, копії наказів, заяв працівників, протоколів засідань комісії із соціального страхування, відомостей, по яких працівники отримують додаткові блага в грошовому чи натуральному вигляді, графіків роботи і таке інше). Довідки підписуються перевіряючими та завідуючим фінансовим відділом (головним бухгалтером) організації, яка перевіряється. При необхідності підтвердження фактів порушень, виявлених під час ревізії на вимогу перевіряючого страхувальником надаються ксерокопії документів. Акт ревізії або перевірки підписується ревізором, який її проводив, керівником, головним бухгалтером та головою комісії /уповноваженим/ із соціального страхування перевіряємої організації. У разі відмови ними підписувати акт ревізором складається акт в довільній формі про відмову посадових осіб від підписання акта, який разом з актом про проведення ревізії або перевірки офіційно надсилається керівництву об'єкта контролю до відома.

Акт ревізії (перевірки) складається в двох примірниках, один з яких вручається керівнику підприємства, установи, організації, яка перевірялася, другий - залишається в органі Фонду, що проводив ревізію (перевірку). В окремих випадках, передбачених нормативними актами Фонду, акт складається в 3-х екземплярах.

15.14.4. При наявності заперечень або зауважень до акта ревізії (перевірки) керівник, головний бухгалтер чи інші особи, які підписують акт, в день його передачі роблять про це застереження перед своїми підписами із зазначенням дати та роблять запис "з вимогами пункту 15 Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.09.2001 р. N 38 ознайомлений" і не пізніше ніж через п'ять календарних днів з дня підписання із зауваженнями подають до нього письмові пояснення чи заперечення. У цей же термін страхувальник має право заперечення або пояснення по акту ревізії надіслати поштовим відправленням з повідомленням про вручення. Оформлення зазначеного поштового відправлення здійснюється згідно з Порядком оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів звітності, розрахункових документів і декларацій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.97 р. N 799. Якщо протягом зазначеного терміну пояснення чи зауваження стосовно акта не надійшли або поштове відправлення здійснене з порушенням зазначеного терміну, то акт ревізії вважається узгодженим. У виняткових випадках, за письмовим зверненням керівника об'єкта контролю, термін подання пояснення чи зауваження може бути продовжений керівником, за дорученням якого проводилася ревізія. Акт ревізії (перевірки), в якому зазначені порушення по коштах Фонду передається органами Фонду на розгляд у виконавчу дирекцію відділення Фонду протягом 10 днів з дня його підписання. Керівник Виконавчої дирекції відділення Фонду зобов'язаний не пізніше 20 календарних днів з наступного дня після закінчення ревізії з урахуванням заперечень або зауважень за їх наявності щодо правомірності дій перевіряючих розглянути їх та прийняти мотивоване рішення, яке вручається заявнику під розписку або надсилається об'єкту перевірки поштою з повідомленням про вручення.

15.14.5. За матеріалами акта ревізії протягом 20 календарних днів керівники виконавчої дирекції Фонду або його відділень, їх заступники приймають рішення про застосування фінансових та штрафних санкцій до страхувальника. Рішення приймається за встановленою формою (додаток 1) відповідно до ст. 28, 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" ( 2240-14 ). У рішенні вказуються суми фінансових санкцій, які належить зарахувати до бюджету Фонду, шляхом відображення у звіті страхувальника по коштах Фонду (за формою Ф4-ФСС з ТВП). Облік рішень проводиться за встановленою формою (додаток 2).

В рішенні, яке надсилається страхувальнику зазначаються строки, передбачені цією Інструкцією для можливого оскарження нарахованого зобов'язання (штрафних санкцій і пені за їх наявності) по коштах Фонду.

15.14.6. Рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій та зарахування їх до бюджету Фонду, вважаються надісланими (врученими):

- юридичній особі, якщо їх передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано поштовим відправленням з повідомленням про вручення;

- фізичній особі, якщо їх вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано поштовим відправленням на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження. Поштове відправлення висилається з поміткою "Вручити особисто. З рекомендованим повідомленням".

15.14.7. Страхувальник у визначені строки інформує в письмовій формі робочий орган Фонду про усунення недоліків, виявлених ревізією, а також щодо виконання рішення по накладанню штрафних і фінансових санкцій".

1.6. У розділі 16 "Оскарження рішень за матеріалами ревізій":

1.6.1. У пункті 16.1 абзаци третій, четвертий, п'ятий, шостий та сьомий викласти у такій редакції:

"Скарга повинна бути подана органу Фонду протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання страхувальником рішення органу Фонду, що оскаржується. Орган Фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги страхувальника на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли орган Фонду надсилає страхувальнику рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий страхувальник має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до органу Фонду вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.

Керівник органу Фонду (або його заступник) може прийняти рішення про продовження строків розгляду скарги страхувальника понад строки, визначені в абзаці третьому цього пункту, але не більше шістдесяти календарних днів, яке направляється страхувальнику до закінчення двадцятиденного строку, зазначеного в абзаці третьому цього пункту.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою страхувальника не надсилається страхувальнику протягом двадцятиденного строку або протягом строку, на який за рішенням керівника органу Фонду або його заступника розгляд продовжено, така скарга вважається повністю задоволеною на користь страхувальника з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь страхувальника, якщо рішення керівника органу Фонду (або його заступника) про продовження строків її розгляду не було надіслано страхувальнику до закінчення двадцятиденного строку, зазначеного в абзаці третьому цього пункту.

Остаточне рішення Виконавчої дирекції Фонду за заявою страхувальника не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене у судовому порядку.

У разі коли останній день строків, зазначених у абзаці третьому цього пункту або встановлених за рішенням керівника органу Фонду (або його заступника) у випадках, визначених у четвертому і п'ятому абзацах цього пункту та пунктах 15.14.4, 15.14.5 припадає на вихідний або святковий день, останнім днем закінчення таких строків вважається перший наступний за вихідним або святковим робочий день".

1.6.2. Пункт 16.1 доповнити абзацом чотирнадцятим такого змісту:

"При недотриманні страхувальником терміну направлення оскарження на рішення органу Фонду, визначеного в абзаці третьому цього пункту, розгляд скарги органом Фонду не здійснюється. Рішення органу Фонду про відмову у розгляді скарги надсилається в термін визначений в третьому абзаці цього пункту".

1.7. У розділі 17 "Перевірка використання коштів цільового призначення" пункт 17.4 викласти у такій редакції:

"По матеріалах акта ревізії відповідними посадовими особами органів Фонду, при необхідності, може прийматися рішення за встановленою формою (додаток 3 до Інструкції) щодо зменшення планових асигнувань та повернення підприємством, установою або організацією (у т. ч. громадським об'єднанням) неправомірно використаних коштів в порядку, встановленому правлінням Фонду.".

Голова правління Л.С.Сачков