Документ втратив чиннiсть!

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 23 травня 2006 р. N 709
Київ

(Постанова втратила чинність на підставі
Постанови Кабінету Міністрів України
від 2 листопада 2006 р. N 15
26)

Про затвердження Положення про
Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Положення про Державну службу України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації, що додається.

2. Ця постанова набирає чинності одночасно з Указом Президента України про визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України з питань безпеки авіації.

Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 травня 2006 р. N 709

Положення
про Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації

1. Державна служба України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації (Державіаслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Державіаслужба реалізує державну політику у сфері забезпечення безпеки авіації, захисту національних інтересів України під час розслідування авіаційних подій.

2. Державіаслужба у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.

У межах своїх повноважень Державіаслужба організовує виконання актів законодавства України і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.

Державіаслужба узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.

3. Основними завданнями Державіаслужби є:

здійснення державного нагляду за дотриманням на території України та в межах її повітряного простору всіма суб'єктами авіаційної діяльності, а за межами України - вітчизняними суб'єктами авіаційної діяльності встановлених норм і правил виконання польотів та експлуатації авіаційної техніки, вимог до авіаційної та екологічної безпеки;

підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства з питань регулювання безпеки авіації;

здійснення державного нагляду за ліцензуванням у сфері авіаційної діяльності відповідно до законодавства України;

організація і проведення незалежного розслідування авіаційних подій та серйозних інцидентів;

забезпечення відповідно до компетенції участі у реалізації державної політики з питань розвитку авіації.

4. Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань:

1) розробляє і подає в установленому порядку пропозиції щодо реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки авіації;

2) бере участь у розробленні проектів законів та інших нормативно-правових актів щодо реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки авіації;

3) розглядає та погоджує проекти державних програм з питань розвитку національної авіації та авіаційної промисловості;

4) здійснює державний нагляд за:

дотриманням на території України та в межах її повітряного простору всіма суб'єктами авіаційної діяльності, а за межами України - вітчизняними суб'єктами авіаційної діяльності встановлених норм і правил виконання польотів та експлуатації авіаційної техніки, вимог до авіаційної та екологічної безпеки;

сертифікацією (державним випробуванням) авіаційної техніки та об'єктів авіаційної інфраструктури відповідно до законодавства;

організацією підготовки авіаційного персоналу;

проведенням лікарсько-льотної експертизи;

5) координує:

діяльність центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки авіації;

наукові дослідження з питань безпеки авіації;

6) здійснює у межах своїх повноважень контроль за:

дотриманням установленого порядку підготовки та допуску авіаційного персоналу до робіт (польотів), перевіряє у разі потреби їх знання, навички (у тому числі під час виконання польотів) та наявність і дійсність відповідних посвідчень;

повнотою та ефективністю виконання повноважень інспекторсько-наглядовими підрозділами з питань безпеки авіації підприємств, установ та організацій, що провадять авіаційну діяльність, незалежно від форми власності та господарювання;

дотриманням установленого порядку повідомлень про порушення у сфері авіаційної діяльності та вживає заходів для усунення причин таких порушень;

7) погоджує заходи щодо реструктуризації суб'єктів авіаційної діяльності в частині забезпечення збереження встановлених рівнів безпеки авіації;

8) перевіряє в установленому порядку стан безпеки авіації та дотримання вимог законодавства фізичними і юридичними особами, що провадять авіаційну діяльність;

9) розглядає і погоджує методологічні документи щодо перевірки знань правил та норм з питань безпеки авіації відповідних категорій авіаційного персоналу, бере участь у роботі екзаменаційних комісій з перевірки таких знань;

10) призначає комісії із залученням фахівців відповідних підприємств, установ та організацій для розслідування авіаційних подій стосовно безпеки авіації;

11) видає за результатами проведених перевірок суб'єктам авіаційної діяльності, а також органам виконавчої влади обов'язкові для виконання приписи про усунення виявлених порушень і недоліків у сфері забезпечення безпеки авіації та сертифікаційних вимог;

12) організовує проведення незалежного розслідування авіаційних подій та серйозних інцидентів, що сталися на території України з літальними апаратами незалежно від їх приналежності чи власності, усіх авіаційних подій, які сталися під час виконання літерних авіарейсів, а в окремих випадках за розпорядженням вищих органів - розслідування інших авіаційних подій; організовує визначення повноважних представників від України для участі у розслідуванні авіаційних подій, що сталися за межами України з повітряними суднами, зареєстрованими в Україні, або для участі в розслідуванні авіаційних подій з повітряними суднами чи двигунами, розробленими або виготовленими в Україні;

13) аналізує звіти експлуатаційних організацій про безпеку польотів, авіаційну та екологічну безпеку, а також звіти про розслідування авіаційних подій з метою оцінки повноти проведеного розслідування та враховує результати аналізу в інспекційних перевірках;

14) бере участь у розробленні пропозицій з питань удосконалення екологічної безпеки авіаційної діяльності, здійснює нагляд за організацією та виконанням екологічного контролю на об'єктах авіаційної інфраструктури;

15) готує пропозиції щодо формування державного бюджету в частині фінансування заходів, спрямованих на забезпечення безпеки авіації, контролює використання бюджетних коштів;

16) здійснює відповідно до закону контроль за виконанням державних замовлень, спрямованих на безпеку авіації;

17) вносить з питань, що належать до її компетенції, пропозиції щодо розвитку міжнародного співробітництва, взаємодії з міжнародними авіаційними організаціями, підготовки та укладення міжнародних угод з питань безпеки цивільної авіації;

18) забезпечує разом із заінтересованими органами виконавчої влади реалізацію міжнародних договорів України, міжнародних проектів і програм розвитку авіації, авіаційної техніки та авіаційної інфраструктури;

19) вивчає та впроваджує світовий досвід роботи з питань інспекційної діяльності;

20) бере участь у реалізації державної кадрової політики у сфері авіаційної діяльності;

21) забезпечує збереження державної таємниці з питань, що належать до її компетенції;

22) забезпечує відповідно до своєї компетенції вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики;

23) здійснює інші функції відповідно до законодавства.

5. Державіаслужба має право:

залучати спеціалістів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;

отримувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції;

вносити пропозиції щодо анулювання чи зупинення дії сертифіката у разі порушення власником зазначених у ньому умов;

забороняти виконання конкретних польотів, якщо дії експлуатанта несуть загрозу безпеці авіації;

засновувати друковані видання для висвітлення в них питань з профілактики безпеки авіації;

здійснювати функції з управління майном, що належить до сфери її управління.

6. Державіаслужба під час виконання покладених на неї завдань і функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями.

7. Державіаслужба у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Державіаслужба видає у разі потреби разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.

Нормативно-правові акти Державіаслужби підлягають реєстрації в установленому законодавством порядку.

У випадках, передбачених законодавством, рішення Державіаслужби є обов'язковими для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, а також громадянами.

8. Державіаслужбу очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади за поданням Прем'єр-міністра України Кабінет Міністрів України.

9. Голова Державіаслужби має заступників, з них одного першого, які призначаються на посаду та звільняються з посади в установленому законодавством порядку.

10. Голова Державіаслужби:

1) здійснює керівництво Державіаслужбою, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань;

2) інформує Кабінет Міністрів України про стан і результати діяльності авіації в Україні;

3) представляє Державіаслужбу в державних органах і міжнародних організаціях;

4) подає в установленому порядку проекти нормативно-правових актів з питань, що належать до її компетенції, а також пропозиції щодо укладення міжнародних договорів у сфері безпеки авіації;

5) розподіляє обов'язки між своїми заступниками, встановлює ступінь відповідальності заступників Голови та керівників структурних підрозділів;

6) підписує накази, вживає заходів для перевірки їх виконання;

7) організовує роботу колегії Державіаслужби і головує на її засіданнях;

8) призначає на посаду та звільняє з посади працівників центрального апарату Державіаслужби, заохочує та накладає на них дисциплінарні стягнення в установленому законодавством порядку;

9) організовує висвітлення діяльності Державіаслужби (у тому числі щодо офіційних повідомлень про авіаційні події) у засобах масової інформації;

10) здійснює інші функції відповідно до законодавства.

11. Для погодженого вирішення питань, обговорення найважливіших напрямів діяльності Державіаслужби та розвитку авіаційної галузі у Державіаслужбі утворюється колегія у складі Голови Державіаслужби (голова колегії), його заступників, працівників авіаційної галузі. Склад колегії затверджує Голова Державіаслужби.

Організаційною формою роботи колегії є засідання. Періодичність проведення засідань колегії визначається її головою.

Рішення колегії проводяться в життя наказами Державіаслужби.

12. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій з питань забезпечення безпеки авіації, обговорення актуальних проблем у Державіаслужбі може утворюватися науково-технічна рада з числа вчених і висококваліфікованих спеціалістів, інші дорадчі та консультативні органи.

Склад таких органів і положення про них затверджує Голова Державіаслужби.

13. Граничну чисельність працівників Державіаслужби затверджує Кабінет Міністрів України.

Структуру центрального апарату Державіаслужби затверджує її Голова.

Штатний розпис і кошторис Державіаслужби затверджує Голова Державіаслужби за погодженням з Мінфіном.

14. Державіаслужба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, бланки, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.