КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XI сесія IV скликання

РІШЕННЯ
N 424/2885 від 24.11.2005

Про аудиторську перевірку бюджету міста Києва
за 2004 рік та фінансових зобов'язань

З метою забезпечення належного контролю за витрачанням бюджетних коштів, керуючись частиною 4 статті 80, статтею 114 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ), пунктом 11 та пунктом 23 частини 1 статті 26, статтею 61 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), Київська міська рада вирішила:

1. Матеріали аудиторської перевірки бюджету міста Києва за 2004 рік та фінансових зобов'язань прийняти до відома.

2. Затвердити План заходів щодо усунення порушень, виявлених аудиторською перевіркою бюджету міста Києва за 2004 рік та фінансових зобов'язань станом на 01.01.2005.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови - секретаря Київради Ялового В.Б.

Київський міський голова О.Омельченко

Додаток
до рішення Київської міської
ради
від 24.11.2005 N 424/2885

План заходів
щодо усунення порушень, виявлених аудиторською перевіркою
бюджету міста Києва за 2004 рік
та фінансових зобов'язань станом на 01.01.2005

--------------------------------------------------------------------------------------
|N |Зауваження |Заходи | Виконавець | Терміни |
|п/п | | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 1 |Існуючий порядок обліку |Розробити та |Головне | |
| |виконання робіт |затвердити Порядок |управління | |
| |підприємствами |ведення оперативного |комунальної | |
| |комунальної власності, |обліку доходів та |власності | |
| |які надають послуги та |витрат, що пов'язані з | | |
| |використовують роботи і |виконанням робіт та | | |
| |є отримувачами коштів |послуг, що фінансуються| | |
| |бюджету міста, не |з бюджету міста, а | | |
| |дозволяє проконтролювати|також порядок | | |
| |дотримання вимог п.35 |розрахунку рівня | | |
| |рішення "Про бюджет |рентабельності по таким| | |
| |міста Києва на 2004 рік"|замовленням. | | |
| |згідно |Запровадити окрему | | |
| |яким такі підприємства |звітність щодо | | |
| |та організації по |дотримання граничного | | |
| |роботах, що виконуються |нормативу | | |
| |за рахунок коштів |рентабельності | | |
| |бюджету м. Києва, мають | | | |
| |забезпечити дотримання | | | |
| |рівня рентабельності | | | |
| |не вище 12% | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 2 |Виявлено невідповідність|Розробити та затвердити|Головне | |
| |даних звіту про |Порядок здійснення |управління | |
| |виконання бюджету |контролю за |комунальної | |
| |м. Києва та даних |надходженнями частки |власності | |
| |Головного управління |прибутку комунальних | | |
| |комунальної власності у |підприємств у якому | | |
| |м. Києві по надходженню |передбачити порядок | | |
| |частки прибутку |взаємодії між | | |
| |комунальних підприємств |управлінням Державного | | |
| | |казначейства України у | | |
| | |м. Києві (орган, на | | |
| | |рахунки якого фактично | | |
| | |надходять такі | | |
| | |відрахування) та | | |
| | |Головним управлінням | | |
| | |комунальної власності | | |
| | |(орган, на який | | |
| | |покладено функцію | | |
| | |контролю за такими | | |
| | |надходженнями) | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 3 |У Головному управлінні |Посилити контроль за |Головне | |
| |комунальної власності у |отриманням |управління | |
| |м. Києві інформація про |фінансової звітності, |комунальної | |
| |результати діяльності, |інформації про |власності | |
| |проведені збори |проведені збори | | |
| |акціонерів наявна не |акціонерів (учасників) | | |
| |по всім підприємствам, |від підприємств, які | | |
| |які мають частку майна, |мають частку | | |
| |що належить |майна, що належить | | |
| |територіальній громаді |територіальній | | |
| |м. Києва |громаді м. Києва | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 4 |Протягом 2004 року не |Розробити та затвердити|Головне | |
| |визначеним є |Порядок сплати 50% |управління | |
| |порядок сплати 50% |надходжень за оренду |комунальної | |
| |надходжень за |майна, що належить до |власності | |
| |оренду майна, що |комунальної власності | | |
| |належить до |територіальної громади | | |
| |комунальної власності |м. Києва, зокрема | | |
| |територіальної громади |визначити склад витрат | | |
| |м. Києва |на експлуатацію цього | | |
| | |майна, на які | | |
| | |зменшуються такі | | |
| | |платежі, строки сплати,| | |
| | |порядок звітування | | |
| | |підприємств перед | | |
| | |контролюючим органом | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 5 |За даними реєстратора у |Здійснити процедури з |Головне | |
| |власності Головного |підтвердження |управління | |
| |управління економіки та |вартості внеску |економіки та | |
| |інвестицій знаходиться |територіальної громади |інвестицій | |
| |100% акцій СП ЗАТ |міста Києва до акцій | | |
| |"Деу-Київ Компані". |СП ЗАТ "Деу-Київ | | |
| |Відповідно до установчих|Компані". | | |
| |документів СП ЗАТ | | | |
| |"Деу-Київ Компані" | | | |
| |вартість внеску | | | |
| |Головного управління | | | |
| |житлового господарства | | | |
| |та майна міста КМДА | | | |
| |(яке виступало | | | |
| |засновником спільного | | | |
| |підприємства) у вигляді | | | |
| |прав користування | | | |
| |земельною ділянкою | | | |
| |та будинками оцінено | | | |
| |акціонерами у розмірі | | | |
| |49 % (7100 акцій) | | | |
| |номінальною вартістю | | | |
| |7100000 доларів США або | | | |
| |13113700 грн. за | | | |
| |курсом на дату набрання | | | |
| |чинності установчого | | | |
| |договору. | | | |
| |Крім того, у грудні | | | |
| |місяці 2000 року ДЕУ | | | |
| |Корпорейшн продало | | | |
| |Головному управлінню | | | |
| |зовнішньоекономічних | | | |
| |зв'язків та інвестицій | | | |
| |свою частку у СП ЗАТ | | | |
| |"Деу-Київ Компані", яка | | | |
| |становить 51 % і | | | |
| |дорівнює 7390 акцій за | | | |
| |6900000 доларів США, що | | | |
| |дорівнює 37504000 грн. | | | |
| |За таких умов вартість | | | |
| |внеску до СП ЗАТ | | | |
| |"Деу-Київ Компані" | | | |
| |який належить | | | |
| |територіальній громаді | | | |
| |міста Києва, має | | | |
| |складати 50617700 грн. | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 6 |Як стало відомо в ході |З'ясувати питання |Головне | |
| |проведення аудиторської |порядку проведення |управління | |
| |перевірки, процедура |процедури ліквідації |економіки та | |
| |ліквідації СП ЗАТ |СП ЗАТ "Деу-Київ |інвестицій. | |
| |"Деу-Київ Компані" |Компані". |Головне | |
| |не завершена. |3 урахуванням |управління | |
| |Крім того, аудитори не |отриманих результатів |комунальної | |
| |отримали інформації |визначити |власності | |
| |щодо вилучення із |правомірність | | |
| |активів СП ЗАТ |користування | | |
| |"Деу-Київ Компані" |земельною ділянкою, | | |
| |внеску Головного |що розташована на | | |
| |управління житлового |Бессарабській площі, | | |
| |господарства та майна |на розі вулиць | | |
| |міста КМДА, який є |Басейної, | | |
| |правом користування |Бесарабського | | |
| |земельною ділянкою, що |провулку та вулиці | | |
| |розташована на |Червоноармійської | | |
| |Бессарабській | | | |
| |площі, на розі вулиць | | | |
| |Басейної, Бесарабського | | | |
| |провулку та вулиці | | | |
| |Червоноармійської | | | |
| |строком на 49 років | | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 7 |Головне управління |З метою мінімізації |Головне | |
| |економіки та інвестицій |ризиків невірної |управління | |
| |розраховує суми внесків |оцінки підходів до |економіки та | |
| |від інвесторів в рамках |визначення розміру |інвестицій | |
| |інвестиційних договорів |інвестиційних внесків | | |
| |на створення соціальної |в частині врахування | | |
| |та |бази для розрахунку | | |
| |інженерно-транспортної |таких внесків, на | | |
| |інфраструктури м. Києва |нашу думку, доцільно | | |
| |виходячи з орієнтовної |у Положенні "Про | | |
| |вартості будівництва |проведення | | |
| |(реконструкції) об'єкта |інвестиційного | | |
| |інвестицій, яка не |конкурсу та укладення | | |
| |включає ПДВ |інвестиційних | | |
| | |договорів на | | |
| | |залучення інвесторів | | |
| | |до фінансування | | |
| | |будівництва або | | |
| | |реконструкції станцій | | |
| | |метрополітену | | |
| | |підземних переходів, | | |
| | |автошляхів, площ та | | |
| | |інших об'єктів | | |
| | |житлової та соціальної | | |
| | |інфраструктури міста" | | |
| | |(затверджено | | |
| | |розпорядженням | | |
| | |Київської міської | | |
| | |державної | | |
| | |адміністрації від | | |
| | |26 грудня 2003 р. | | |
| | |N 2442 | | |
| | |прямо визначити, що | | |
| | |орієнтовна вартість | | |
| | |будівництва | | |
| | |(реконструкції) | | |
| | |об'єкта інвестицій | | |
| | |приймається без | | |
| | |урахування ПДВ | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 8 |В окремих випадках |Передбачити ще на | | |
| |зафіксовано розбіжності |стадії затвердження | | |
| |між даними, які |умов інвестиційних | | |
| |зазначені у конкурсній |конкурсів можливість | | |
| |документації, |врахування всіх | | |
| |конкурсних пропозиціях |основних умов, які | | |
| |інвесторів та |стосуються реалізації | | |
| |інвестиційних договорах |інвестиційних проектів | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
| 9 |Головне управління |Врегулювати питання |Головне | |
| |містобудування, |відповідності |управління | |
| |архітектури та дизайну |Тематичного плану |містобудування, | |
| |міського середовища |робіт, що |архітектури та | |
| |без проведення |затверджується КМДА, |дизайну міського| |
| |тендерних процедур |та Закону України |середовища | |
| |уклало договори на |"Про закупівлю | | |
| |виконання окремих |товарів, робіт | | |
| |робіт, що передбачені |і послуг за | | |
| |у Тематичному плані |державні кошти" | | |
| |робіт з розробки схем |( 1490-14 ) щодо | | |
| |та проектних рішень |необов'язковості | | |
| |масового застосування. |проведення | | |
| |Відповідно до |тендерних процедур, | | |
| |тематичного плану |якщо вартість | | |
| |передбачено, що до |робіт є нижчою за | | |
| |виконання робіт |суму, еквівалентну | | |
| |залучаються ДП "Інститут|100 тис.євро | | |
| |Київгенплан" та інші на | | | |
| |умовах тендеру. Головне | | | |
| |управління при | | | |
| |замовленні відповідних | | | |
| |робіт керувалось | | | |
| |вимогами п.1 ст.2 | | | |
| |Закону України "Про | | | |
| |закупівлю товарів, | | | |
| |робіт і послуг за | | | |
| |державні кошти" | | | |
| |( 1490-14 ), в якому | | | |
| |була визначена | | | |
| |необхідність | | | |
| |застосування норм | | | |
| |Закону за умови, що | | | |
| |вартість робіт | | | |
| |дорівнює або перевищує | | | |
| |суму, еквівалентну | | | |
| |100 тис.євро | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|10 |В ході перевірки |Оприбуткувати на баланс|Головне | |
| |встановлено, що |об'єкти основних |управління | |
| |відповідно до укладених |засобів, які є |містобудування. | |
| |між Головним управлінням|схемами та |архітектури та | |
| |містобудування, |проектними рішеннями |дизайну міського| |
| |архітектури та дизайну |масового |середовища | |
| |міського середовища та |застосування, що | | |
| |виконавцями договорів з |були придбані у | | |
| |розробки схем та |2004 році на | | |
| |проектних рішень |загальну суму | | |
| |масового застосування, у|3252167,62 грн. | | |
| |Головного управління | | | |
| |виникає право власності | | | |
| |на матеріальний носій | | | |
| |об'єкта права | | | |
| |інтелектуальної | | | |
| |власності, який має | | | |
| |чітко визначену | | | |
| |вартість. | | | |
| |Головне управління | | | |
| |містобудування, | | | |
| |архітектури та дизайну | | | |
| |міського середовища не | | | |
| |оприбуткувало на | | | |
| |баланс в 2004 році | | | |
| |об'єкти основних | | | |
| |засобів, які є схемами | | | |
| |та проектними рішеннями | | | |
| |масового застосування, | | | |
| |на загальну суму | | | |
| |3252167,62 грн. | | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|11 |В результаті перевірки, |Відобразити в |Головне | |
| |за отриманими |регістрах |управління | |
| |аудиторськими доказами |бухгалтерського |містобудування, | |
| |було встановлено |обліку та фінансовій |архітектури та | |
| |фактичну наявність у |звітності Головного |дизайну міського| |
| |Головного управління |управління |середовища | |
| |містобудування, |Генеральний план | | |
| |архітектури та дизайну |розвитку м. Києва на | | |
| |міського середовища |період до 2020 року | | |
| |проектних матеріалів |як матеріальний носій | | |
| |Генерального плану |об'єкта | | |
| |розвитку м. Києва на |інтелектуальної | | |
| |період до 2020 року, |власності та право | | |
| |затверджених рішенням |інтелектуальної | | |
| |КМР від 28.03.2002 |власності на нього | | |
| |N 370/1804. | | | |
| |З'ясовано, що в | | | |
| |регістрах | | | |
| |бухгалтерського обліку | | | |
| |Головного управління не | | | |
| |відображено Генплан як | | | |
| |матеріальний носій | | | |
| |об'єкта інтелектуальної | | | |
| |власності, так і право | | | |
| |інтелектуальної | | | |
| |власності на нього | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|12 |Аудитори в ході |Визначити у |Головне | |
| |виконання аудиторської |нормативних документах |управління | |
| |перевірки не змогли |та внутрішніх |містобудування, | |
| |отримати достовірні |положеннях порядок |архітектури та | |
| |свідчення щодо наявності|користування ГО "Центр |дизайну міського| |
| |на балансі ГО "Центр |містобудування та |середовища, | |
| |містобудування та |архітектури" |ГО "Центр | |
| |архітектури" необхідної |документами та |містобудування | |
| |для виконання робіт, що |матеріалами сторонніх |та архітектури" | |
| |є предметом діяльності |організацій для | | |
| |даної організації, |виконання топографо- | | |
| |інформаційної бази |геодезичних робіт | | |
| |містобудівної | | | |
| |документації. Для | | | |
| |виконання робіт ГО | | | |
| |"Центр містобудування | | | |
| |та архітектури" має | | | |
| |користуватися вихідними | | | |
| |даними, які можуть бути | | | |
| |отримані від сторонніх | | | |
| |організацій (зокрема | | | |
| |Головного управління | | | |
| |містобудування, | | | |
| |архітектури та дизайну | | | |
| |міського середовища), | | | |
| |або використовувати | | | |
| |власні матеріали, які | | | |
| |не відображені на | | | |
| |балансі. В зв'язку з | | | |
| |цим, питання | | | |
| |користування | | | |
| |документами та | | | |
| |матеріалами, які | | | |
| |використовуються ГО | | | |
| |"Центр містобудування | | | |
| |та архітектури" для | | | |
| |виконання топографо- | | | |
| |геодезичних робіт | | | |
| |потребує подальшого | | | |
| |розгляду | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|13 |Головне управління |Відображати у |Головне | |
| |містобудування, |бухгалтерському обліку |управління | |
| |архітектури та дизайну |доходи від операцій з |містобудування, | |
| |міського середовища |надання в оренду |архітектури | |
| |відображає доходи від |приміщень від |та дизайну | |
| |операцій з надання в |видачі архітектурно- |міського | |
| |оренду приміщень від |планувальних |середовища | |
| |видачі архітектурно- |завдань за методом | | |
| |планувальних завдань |нарахувань | | |
| |за касовим методом | | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|14 |В ході перевірки |Дотримуватися |Головне | |
| |дотримання Головним |встановлених чинним |управління | |
| |управлінням |законодавством строків |містобудування, | |
| |містобудування, |видачі АПЗ та |архітектури | |
| |архітектури та дизайну |висновків щодо умов |та дизайну | |
| |міського середовища |використання земельної |міського | |
| |чинного законодавства в |ділянки та наявності |середовища | |
| |частині виконання |містобудівних обмежень | | |
| |покладених на нього |та обтяжень, які мають | | |
| |функцій виявлені |бути враховані при | | |
| |численні випадки |затвердженні проекту | | |
| |завищення строків видачі|відведення ділянки | | |
| |АПЗ та висновків щодо | | | |
| |умов використання | | | |
| |земельної ділянки та | | | |
| |наявності містобудівних | | | |
| |обмежень та обтяжень, | | | |
| |які мають бути враховані| | | |
| |при затвердженні проекту| | | |
| |відведення ділянки | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|15 |Форма висновку щодо умов|Розробити та |Головне | |
| |використання земельної |затвердити у |управління | |
| |ділянки та наявності |встановленому порядку |містобудування, | |
| |містобудівних обмежень |форму висновку щодо |архітектури | |
| |та обтяжень, які мають |умов використання |та дизайну | |
| |бути враховані при |земельної ділянки та |міського | |
| |затвердженні проекту |наявності |середовища | |
| |відведення земельної |містобудівних обмежень | | |
| |ділянки, що видається |та обтяжень, які мають | | |
| |Головним управлінням |бути враховані при | | |
| |містобудування, |затвердженні проекту | | |
| |архітектури та дизайну |відведення земельної | | |
| |міського середовища, та |ділянки, та порядок | | |
| |порядок його видачі |його видачі | | |
| |чітко нормативними | | | |
| |документами не визначені| | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|16 |У нормативній базі не |Врегулювати питання |Головне | |
| |врегульовано питання |розмежування функцій |управління | |
| |розмежування функцій між|між Головним |містобудування, | |
| |Головним управлінням |управлінням |архітектури | |
| |містобудування, |містобудування, |та дизайну | |
| |архітектури та дизайну |архітектури та |міського | |
| |міського середовища та |дизайну міського |середовища | |
| |ДП "Інститут |середовища та | | |
| |Київгенплан" ВАТ |ДП "Інститут | | |
| |"Київпроект". Так, не |Київгенплан" ВАТ | | |
| |визначено порядок |"Київпроект", зокрема | | |
| |контролю за реалізацією |щодо порядку контролю | | |
| |Генерального плану - |за реалізацією | | |
| |частину відповідних |Генерального плану | | |
| |функцій покладено | | | |
| |на Головне управління | | | |
| |містобудування, | | | |
| |архітектури та дизайну | | | |
| |міського середовища, а | | | |
| |частину - на ДП | | | |
| |"Інститут генерального | | | |
| |плану міста Києва" | | | |
| |АТ "Київпроект" | | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|17 |В результаті перевірки |Посилити контроль за |Головне | |
| |Головного управління |надходженням первинних |управління | |
| |культури, мистецтв та |документів |культури, | |
| |охорони культурної | |мистецтв | |
| |спадщини м. Києва були | |та охорони | |
| |виявлені факти | |культурної | |
| |несвоєчасного | |спадщини | |
| |відображення здійснених | | | |
| |операцій в | | | |
| |бухгалтерському обліку | | | |
| |у зв'язку з тим, що | | | |
| |первинні документи, що | | | |
| |підтверджують здійснення| | | |
| |операції надходили із | | | |
| |запізненням | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|18 |Не всі підприємства, |Посилити контроль за |Головне | |
| |які належать до мережі |проведенням тендерів у |управління | |
| |Головного управління |відповідності до Закону|культури, | |
| |культури, мистецтв |України "Про закупівлю |мистецтв | |
| |та охорони культурної |товарів, робіт і послуг|та охорони | |
| |спадщини, подають звіти |за державні кошти" |культурної | |
| |до Головного управління |( 1490-14 ) за всіма |спадщини | |
| |культури, мистецтв |отримувачами | | |
| |та охорони культурної |бюджетних коштів, які | | |
| |спадщини за тендерними |належать до мережі | | |
| |процедурами, які |Головного управління | | |
| |виконують такі підлеглі |культури, мистецтв та | | |
| |установи |охорони культурної | | |
| | |спадщини | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|19 |Фактичні витрати |Відображати у |Управління | |
| |Управління охорони |бухгалтерському обліку |охорони | |
| |навколишнього природного|витрати та кредиторську|навколишнього | |
| |середовища згідно з |заборгованість за |природного | |
| |актами виконаних робіт |методом нарахувань |середовища | |
| |визнаються по мірі | | | |
| |отримання бюджетних | | | |
| |коштів і кредиторська | | | |
| |заборгованість за | | | |
| |виконані роботи, якщо | | | |
| |така є, в | | | |
| |бухгалтерському обліку | | | |
| |не відображається. | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|20 |В ході проведення |З'ясувати підстави |Головне | |
| |перевірки порушено |обліку на балансі |управління | |
| |питання щодо |КП "Спецжитлофонд" |житлового | |
| |правомірності обліку на |об'єктів основних |забезпечення, | |
| |балансі комунального |засобів, право |КП | |
| |підприємства з |власності на які |"Спецжитлофонд" | |
| |утримання та |передано третім особам | | |
| |експлуатації житлового | | | |
| |фонду спеціального | | | |
| |призначення | | | |
| |"Спецжитлофонд" у складі| | | |
| |активів майна, право | | | |
| |власності на яке йому | | | |
| |не належить | | | |

|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|21 |Бухгалтерський та |Привести порядок |КП | |
| |податковий облік |відображення у |"Спецжитлофонд" | |
| |операцій |бухгалтерському та | | |
| |КП "Спецжитлофонд" із |податковому обліку | | |
| |залучення інвестицій |операцій із залучення | | |
| |для здійснення |інвестицій для | | |
| |реконструкції |здійснення | | |
| |нерухомого майна не в |реконструкції | | |
| |повній мірі відповідає |нерухомого майна у | | |
| |суті та формі таких |відповідність до їх | | |
| |операцій. |економічного змісту, | | |
| |Такі операції |а не форми | | |
| |відображаються в обліку | | | |
| |як операції реалізації | | | |
| |житлових приміщень | | | |
| |(квартир), а не як | | | |
| |отримання винагороди | | | |
| |за виконання доручення, | | | |
| |як зазначено у | | | |
| |відповідних | | | |
| |договорах-дорученнях | | | |
|----+------------------------+-----------------------+----------------+-------------|
|22 |Виявлено ряд питань щодо|Провести детальний |Головне | |
| |юридичного аспекту |аналіз правовідносин |управління | |
| |здійснення КП |у сфері фінансування |житлового | |
| |"Спецжитлофонд" |реконструкції |забезпечення, | |
| |діяльності із залучення |житлового фонду |КП | |
| |інвестицій для |спеціального |"Спецжитлофонд" | |
| |фінансування |призначення | | |
| |реконструкції житлового | | | |
| |фонду спеціального | | | |
| |призначення шляхом | | | |
| |укладення з інвесторами | | | |
| |- фізичними та | | | |
| |юридичними особами | | | |
| |договорів-доручень, які | | | |
| |потребують більш | | | |
| |детального вивчення та | | | |
| |дослідження | | | |
--------------------------------------------------------------------------------------

Заступник міського голови - секретар Київради В.Яловий