ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
КИЇВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА МИТНИЦЯ
НАКАЗ
07.02.2006 N 119
Про затвердження Технологічної схеми взаємодії
Київської регіональної митниці з іншими митними
органами при прийнятті погодженого рішення про місце
здійснення митного оформлення товарів
На виконання вимог статті 71 Митного кодексу України ( 92-15 ), постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 р. N 584 "Про затвердження Порядку визначення місця здійснення митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються резидентами та нерезидентами через митний кордон України", наказу Держмитслужби України від 12.09.2005 р. N 846 "Про внесення змін до наказу Даржмитслужби України від 09.11.2004 N 801", яким затверджено Порядок прийняття митними органами погодженого рішення про місце здійснення митного оформлення товарів, наказую:
1. Затвердити Технологічну схему взаємодії Київської регіональної митниці з іншими митними органами при прийнятті погодженого рішення про місце здійснення митного оформлення товарів.
2. Начальникам відділів митного оформлення:
2.1. Ознайомити особовий склад з вимогами наказу.
2.2. Забезпечити інформування суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності про введення в дію даного наказу.
3. Вважати такими, що втратили чинність:
- наказ Київської регіональної митниці від 24.12.2004 р. N 1250;
- наказ Київської регіональної митниці від 05.08.2005 р. N 735.
4. Начальнику загального відділу (Балкова Н.В.) довести даний наказ до відділів митного оформлення.
5. Контроль за виконанням даного наказу прокласти на першого заступника начальника Київської регіональної митниці Іванченка Е.П.
Начальник митниці А.В.Макаренко
Затверджено
наказ Київської
регіональної митниці
07.02.2006 N 119
Технологічна схема
взаємодії Київської регіональної митниці
з іншими митними органами при прийнятті погодженого
рішення про місце здійснення митного
оформлення товарів (далі - Схема)
1. Загальні положення
1.1. Ця Схема визначає механізм взаємодії Київської регіональної митниці з іншими митними органами при прийнятті погодженого рішення про місце здійснення митного оформлення товарів і спрямована на реалізацію права суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (далі - суб'єкт ЗЕД) пред'являти товари до митного оформлення іншому митному органу, ніж митний орган, у зоні діяльності якого розташований цей суб'єкт ЗЕД.
1.2. У цій Схемі терміни вживаються в такому значенні:
посадова особа Сектору оформлення погоджених рішень про місце митного оформлення відділу організації митного контролю (далі - посадова особа Сектору) - посадова особа, яка вповноважена на проведення оформлення листів про погодження;
начальник Сектору оформлення погоджених рішень про місце митного оформлення відділу організації митного контролю (далі - начальник Сектору) - посадова особа, яка відповідає за роботу Сектору згідно своїх функціональних обов'язків та вповноважена на проведення оформлення листів про погодження;
керівництво митного підрозділу (далі - керівництво МП) - начальник відділу організації митного контролю, його заступники або начальник Сектору;
посадова особа відділу митного оформлення (далі - посадова особа ВМО) - посадова особа, яка вповноважена на проведення митного оформлення за листом про погодження ;
керівництво відділу митного оформлення (далі - керівництво ВМО) - начальник відділу митного оформлення або вповноважена ним особа;
посадова особа загального відділу - посадова особа загального відділу, яка проводить облік листів про погодження наданих іншою митницею;
керівництво митниці - начальник митниці або його заступники;
інша митниця - для посадових осіб Сектору та митниці обліку це митниця оформлення, для посадових осіб відділу митного оформлення та митниці оформлення це митниця обліку.
Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, визначені у Митному кодексі України (92-15 ), пункті 1.2 наказу Держмитслужби України від 12.09.2005 р. N 846 та інших нормативно-правових актах.
1.3. Лист про погодження (далі - ЛПП) застосовується у випадках, передбачених Порядком визначення місця здійснення митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються резидентами та нерезидентами через митний кордон України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 N 584.
1.4. Оформлення ЛПП проводиться виключно посадовими особами Сектору, крім випадків оформлення ЛПП на товари, експорт чи імпорт яких підлягає експортному контролю.
1.5. Оформлення, анулювання або припинення дії ЛПП на товари, експорт чи імпорт яких підлягає експортному контролю проводиться виключно вповноваженими посадовими особами відділу митного оформлення N 8 КРМ у відповідності до розділу 2 та розділу 4 цієї Схеми.
1.6. ЛПП заповнюється декларантом за допомогою персональної електронної обчислювальної машини (далі - ПЕОМ) на аркушах паперу формату А4 за формою, яка наведена в Додатку до Порядку прийняття митними органами погодженого рішення про місце здійснення митного оформлення товарів, затвердженого наказом Держмитслужби України від 12.09.2005 р. N 846. Виправлення, внесення змін та підчистки в ньому не допускаються.
1.7. ЛПП оформлюється або на одну партію товарів, або на поставки товарів у межах одного зовнішньоекономічного договору (контракту), або за погодженням з Держмитслужбою України на товари, що переміщуються протягом певного періоду в межах декількох зовнішньоекономічних договорів (контрактів).
1.8. Строк дії ЛПП не може перевищувати одного року з дати його реєстрації. Якщо строк дії зовнішньоекономічного договору (контракту) перевищує один рік, то ЛПП повинен бути переоформлений після закінчення строку його дії шляхом оформлення в КРМ нового ЛПП.
2. Оформлення ЛПП в Київській регіональній митниці
2.1. Декларант, який має намір оформити у митному відношенні товари в зоні діяльності іншої митниці, ніж митниця обліку, подає до Сектору ЛПП лист про погодження в двох примірниках, до яких долучається магнітний носій інформації, з електронною копією ЛПП, в установленому форматі та два комплекти документів. Комплекти документів разом з ЛПП прошиваються суб'єктом ЗЕД і завіряються підписом уповноваженої особи підприємства (суб'єкта підприємницької діяльності) та печаткою цього підприємства. На зворотному боці останнього аркуша кожного комплекту документів учиняється запис
"Прошито та пронумеровано _______________________________ аркушів.
(цифрами та прописом кількість)
Декларант _______________________________________________".
(посада, підпис, ініціали, прізвище)
До комплекту документів додаються завірені в установленому порядку копії таких документів:
- зовнішньоекономічний договір (контракт) з додатками до нього;
- договір комісії, доручення тощо (при потребі);
- картка реєстрації-обліку контракту або ліцензії (при потребі);
- інші документи (при потребі);
Крім перерахованого вище, посадовій особі Сектору окремо надаються засвідчені в установленому порядку копії документів, які вказують на необхідність проведення митного оформлення у визначеній митниці, копія облікової картки суб'єкта ЗЕД, копія довідки про декларування валютних коштів або довідка про їх відсутність.
Для проведення ідентифікації посадовою особою Сектору перерахованих вище документів, декларантом мають надаватися їх оригінали та специфікація до ЛПП.
В специфікації до ЛПП зазначаються дані про код товару згідно УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ) (десять знаків), найменування товару, кількість товару, фактурна вартість товару. Специфікація до ЛПП завіряється підписом та печаткою керівника підприємства.
У разі подання документів представником підприємства, яке здійснює декларування на підставі договору, посадовій особі Сектору додатково подаються копії та оригінали документів, які засвідчують повноваження представника такого підприємства.
2.2. Посадова особа Сектору перевіряє повноваження декларанта, реквізити суб'єкта ЗЕД, відсутність порушень суб'єкта ЗЕД за місцем державної реєстрації (тимчасове ввезення/вивезення, інформація від ВКДВ про недоставлення вантажів та інше), можливе введення режиму індивідуального ліцензування та тимчасового призупинення зовнішньоекономічної діяльності, відповідність даних електронної копії ЛПП даним, зазначеним у паперовій копії ЛПП, надані комплекти документів. За відсутності зауважень посадова особа Сектору реєструє ЛПП, присвоюючи йому за журналом обліку листів про погодження реєстраційний номер, який формується за такою схемою:
ххххххххх/х/хххххх,
1 2 3
де:
1 - код структурного підрозділу КРМ згідно з Класифікатором митних органів України та їх структурних підрозділів, затвердженим наказом Держмитслужби України від 02.04.2004 N 233 (зі змінами та доповненнями);
2 - остання цифра поточного року;
3 - 6-значний порядковий номер (у порядку зростання протягом поточного року) ЛПП, оформленого митницею обліку. По закінченні року нумерація поновлюється.
2.3. У графі "Посадова особа Сектору" на обох екземплярах ЛПП посадовою особою Сектору проставляється підпис, прізвище та відбиток особистої номерної печатки (далі - ОНП). Відбиток ОНП проставляється також на зворотному боці останнього аркуша комплекта документів у місці прошивання.
Подальше оформлення ЛПП до моменту його видачі декларанту проводиться без участі декларанта.
2.4. У строк, що не перевищує 4 годин з моменту присвоєння реєстраційного номера ЛПП, посадова особа Сектору направляє електронну копію ЛПП до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби України (далі - ЄАІС).
2.5. При порушенні декларантом вимог, наведених у п. 2.1 Порядку, виявленні невідповідності даних електронної та паперової копії ЛПП, невідповідності відомостей зазначених в паперовій копії ЛПП та підшитих в комплекті документів, ЛПП до розгляду не приймається. Такий ЛПП повертається декларанту для доопрацювання з накладенням на зворотному боці одного з екземплярів ЛПП резолюції посадової особи Сектору наступного змісту "Оформлення листа про погодження можливе при умові...", де зазначаються умови, при яких ЛПП може бути оформлений.
В зв'язку з тим, що надання ЛПП не є митним оформленням або пропуском на митну територію України, дії посадової особи Сектору не підпадають під вимоги наказу Держмитслужби України від 12.12.05 N 1227 "Про затвердження Порядку оформлення й використання Картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України".
При повторному зверненні до посадової особи Сектору з метою оформлення доопрацьованого ЛПП, декларантом надається екземпляр згаданого ЛПП для скорочення часу розгляду документів при повторному зверненні.
2.6. Після проставлення відміток посадової особи Сектору, обидва екземпляри ЛПП надаються керівництву МП, яке при відсутності зауважень у графі "Начальник підрозділу митниці обліку або інша посадова особа, яка має право приймати рішення про можливість оформлення листа про погодження" на обох примірниках ЛПП проставляє особистий підпис та прізвище.
2.7. Якщо ЛПП надається на товари, експорт чи імпорт яких підлягає ліцензуванню і квотуванню або, які переміщуються за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), що підлягають реєстрації в установленому порядку, то посадовій особі Сектору надаються оригінали карток реєстрації-обліку контракту чи оригінал ліцензії.
На оригіналах карток-реєстрації контракту та ліцензії посадова особа Сектору вчиняє запис "Ураховано при оформленні в _______________ митниці товарів на суму _______________________" і завіряє його відбитком ОНП.
Оригінал ліцензії (у визначених випадках її копія) або один з оригіналів картки-реєстрації контракту реєструється в Журналі реєстрації ліцензій (карток-реєстрації контракту) та залишається в Секторі на контролі.
2.8. У разі прийняття керівництвом митниці рішення про відмову в оформленні ЛПП, на кожному з примірників ЛПП накладається відповідна резолюції з зазначенням причин відмови. Один екземпляр ЛПП, в день прийняття такого рішення, через посадову особу Сектору повертається декларанту, другий екземпляр ЛПП разом з копіями документів, наведених у п. 2.1 Порядку, залишається у справах Сектору.
2.9. Присвоєний ЛПП реєстраційний номер анулюється відповідно до пункту 4.3 цієї Схеми. Анульований реєстраційний номер ЛПП не може бути присвоєний іншому ЛПП.
2.10. Позитивним рішенням керівництва митниці є проставлення підпису у графі "Начальник митниці обліку" на обох примірниках ЛПП, який засвідчується відбитком гербової печатки митниці. Обидва екземпляри ЛПП разом з комплектами документів передаються посадовій особі Сектору, яка направляє засобами електронної пошти до ЄАІС електронну копію ЛПП.
2.11. Після отримання від ЄАІС протоколу прийняття електронної копії, посадова особа Сектору підтверджує дані ЛПП в ЄАІС. З цього моменту ЛПП вважається оформленим у повному обсязі.
2.12. Посадові особи Сектору здійснюють контроль за митним оформленням товарів за ЛПП шляхом перевірки відомостей в ЄАІС.
2.13. Один примірник ЛПП разом з комплектом документів зберігається в Секторі. Другий примірник ЛПП разом з комплектом документів видається декларанту.
3. Митне оформлення товарів за ЛПП
в Київській регіональній митниці
3.1. З метою здійснення митного оформлення товарів за ЛПП в КРМ, декларант звертається до посадової особи загального відділу та надає належним чином оформлений в митниці обліку ЛПП разом з комплектом документів.
3.2. Посадова особа ЗВ обліковує ЛПП шляхом присвоєння вхідного номера та передає його на розгляд керівництву митниці.
3.3. У разі прийняття керівництвом митниці рішення про можливість митного оформлення товарів та визначення ВМО, де буде здійснено митне оформлення, ЛПП візується та засвідчується відбитком гербової печатки митниці.
3.4. ЛПП разом з комплектом документів передається декларанту для звернення до посадової особи визначеного ВМО, з метою проведення митного оформлення товарів. Для чіткого контролю проведення митного оформленням за ЛПП керівництво ВМО визначає посадову особу, яка має доступ до ЄАІС і буде проводити митне оформлення за ЛПП шляхом накладення відповідної резолюції на ЛПП.
3.5. Посадова особа ВМО перевіряє подані документи та відповідність даних, зазначених у ЛПП, даним в ЄАІС. За відсутності зауважень, реєструє ЛПП в журналі обліку ЛПП з інших митниць або у електронному вигляді на ПЕОМ. При виявленні зауважень або розбіжностей наданих документів з даними в ЄАІС, документи до розгляду не приймаються до внесення відповідних змін в ЄАІС митницею оформлення.
3.6. Під час заповнення ВМД декларантом, в графі 44 ВМД обов'язково зазначається повний номер ЛПП під кодом "0030" відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Держмитслужби України від 09.07.1997 р. N 307 (зі змінами й доповненнями) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.09.1997 р. за N 443/2247.
3.7. Після завершення оформлення ВМД, посадова особа ВМО робить відповідну відмітку в ЄАІС Держмитслужби України.
3.8. Якщо ЛПП оформлено на весь обсяг товарів у межах договору (контракту), а декларант заявляє неповний обсяг цих товарів, оригінал ЛПП долучається разом з комплектом документів до ВМД, по якій було оформлено перший обсяг товарів. З оригіналу ЛПП робиться копія, на якій посадовою особою ВМО вчинюється напис "Оригінал листа про погодження знаходиться разом з ВМД N_______", такий напис завіряється ОНП посадової особи ВМО. На зворотному боці такої копії посадовою особою ВМО при кожному митному оформленні за цим ЛПП вчинюється запис про номер ВМД, за якою була оформлена ця частина товарів. Кожен запис завіряється ОНП посадової особи ВМО. Після проведення кожного митного оформлення за цим ЛПП, посадова особа ВМО робить відповідну відмітку в ЄАІС Держмитслужби України. Після закінчення митного оформлення товарів, які зазначені в ЛПП у повному обсязі в ЄАІС Держмитслужби України посадова особа ВМО робить відмітку про закінчення проведення митного оформлення за цим ЛПП.
3.9. Якщо декларантом надано до митного оформлення неповний обсяг товарів у межах договору (контракту) і ним прийнято рішення про закінчення митного оформлення товарів, що оформлюються поза місцем державної реєстрації суб'єкта ЗЕД за ЛПП, у межах договору (контракту), то декларант подає до ВМО письмову заяву про дострокове припинення дії ЛПП. Після накладення керівництвом митниці оформлення резолюції на заяві, посадова особа ВМО робить відповідну відмітку в ЄАІС про закінчення дії листа-узгодження. Заява завіряється ОНП посадової особи ВМО та долучається до комплекта документів, який зберігається в ВМО.
3.10. Якщо керівництвом митниці оформлення прийнято рішення про відмову в митному оформленні товарів за ЛПП, то на ньому накладається відповідна резолюція із зазначенням причин відмови. Про відмову в митному оформленні товарів за ЛПП митниця оформлення інформує митницю обліку та робить відмітку в ЄАІС Держмитслужби України про анулювання листа про погодження.
4. Анулювання та дострокове припинення дії ЛПП
4.1. Оформлений ЛПП може бути анульований за письмовою заявою декларанта митницею обліку або митницею оформлення.
4.2. Для анулювання ЛПП декларант подає начальнику Сектору письмову заяву разом з оригіналом або у виключних випадках, копією ЛПП. У разі подання копії ЛПП декларантом в заяві зазначається причина не подання оригіналу ЛПП. Подальші дії проводяться без участі декларанта.
4.3. За розпорядженням начальника Сектору, посадова особа Сектору перевіряє в ЄАІС інформацію про митне оформлення товарів за цим ЛПП.
Анулювання ЛПП за заявою декларанта проводиться лише в разі, якщо митне оформлення товарів за цим ЛПП не здійснювалося. При цьому посадова особа Сектору проводить наступні дії:
- перекреслює ЛПП по діагоналі, та вчиняє на ньому запис "Анульовано";
- проставляє прізвище й підпис, які засвідчує ОНП;
- вносить відповідну інформацію до ЄАІС.
4.4. При підтвердженні в ЄАІС інформації про митне оформлення за ЛПП, проводиться дострокове припинення його дії. При цьому посадова особа Сектору вчиняє на заяві напис "Митне оформлення за ЛПП проводилось. ЛПП враховано для дострокового припинення дії". Заява візується начальником Сектору та передається на розгляд керівництву митниці.
4.5. Після отримання позитивного рішення керівництва митниці, посадова особа Сектору проводить наступні дії:
- перекреслює ЛПП по діагоналі, та вчиняє на ньому запис "Дію припинено";
- проставляє прізвище й підпис, які засвідчує ОНП;
- вносить відповідну інформацію до ЄАІС.
4.6. У разі анулювання ЛПП на митне оформлення товарів, які підлягають ліцензуванню та квотуванню або у разі реєстрації контрактів у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України, посадова особа Сектору, яка провела анулювання ЛПП на оригіналі ліцензії (картки-реєстрації контракту) анулює напис про врахування за даним ЛПП наступним чином:
- перекреслює напис;
- внизу вчиняє напис "Напис анульовано";
- проставляє підпис (повне прізвище);
- вираховує новий залишок (з урахуванням анулювання);
- завіряє напис ОНП.
4.7. Видача оригіналу ліцензії або картки-реєстрації контракту декларанту, для внесення в неї змін у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України, проводиться тільки на підставі письмової заяви декларанта при обов'язковому узгодженні цього питання з керівництвом МП та митниці.
4.8. Дія ЛПП, виданого на товари, що переміщуються в межах одного договору (контракту), може бути достроково припинена за рішенням керівництва митниці, якщо є підстави вважати, що товари переміщуються через митний кордон України з порушенням законодавства України з питань митної справи. В день прийняття такого рішення керівництвом митниці, посадова особа Сектору проводить дострокове припинення дії ЛПП відповідно до пункту 4.5. цієї Схеми та письмово повідомляє про це суб'єкта ЗЕД із зазначенням причин.
4.9. ЛПП після проведення анулювання або після дострокового припинення його дії, залишається в справах Сектору.
5. Прикінцеві положення
Керівництво підрозділів та посадові особи митниці, які беруть участь у процесі оформлення ЛПП та проводять митне оформлення за ЛПП дотримуються вимог даної Схеми та несуть відповідальність за порушення вказаних вимог згідно чинного законодавства.
Начальник ВОМК В.В.Передерій