ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МІСЬКА РАДА
МІСЬКИЙ ГОЛОВА

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
15.06.05 № 498/1-р
м. Дніпропетровськ

Про затвердження Плану заходів щодо організації
виконання міського бюджету та бюджетів
районів у місті в 2005 році

З метою забезпечення виконання міського бюджету та бюджетів районів у місті у 2005 році, підвищення рівня відповідальності керівників управлінь, комітетів та служб міської ради, голів районних у місті рад, відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України”, Програми діяльності Кабінету Міністрів України „Назустріч людям”, на виконання доручення Президента України від 29.03.05 № 1-1/180 за підсумками наради Президента України з головами обласних державних адміністрацій, що відбулася 14.03.05, доручення Прем’єр-міністра України від 01.04.05 № 15985/1/1-05 до Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України”, рішень обласної ради від 21.04.05 № 558-27/XXIV „Про внесення змін до рішення обласної ради від 14.01.05 № 544-25/IV „Про затвердження обласного бюджету на 2005 рік” і міської ради від 20.04.05 № 3/26 „Про внесення змін у показники міського бюджету на 2005 рік” та від 25.05.05 № 4/28 „Про внесення змін у показники міського бюджету на 2005 рік”, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 08.06.05 № 157-р-05 „Про затвердження плану заходів щодо організації виконання обласного і місцевих бюджетів у 2005 році”:

1. Затвердити План заходів щодо організації виконання міського бюджету та бюджетів районів у місті в 2005 році згідно з додатком 1.

2. Заступникам міського голови, керівникам управлінь, комітетів та служб міської ради – головним розпорядникам бюджетних коштів, головам районних у місті рад забезпечити виконання Плану заходів щодо організації виконання міського бюджету та бюджетів районів у місті в 2005 році.

3. Заступникам міського голови за напрямками діяльності, головам районних у місті рад на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 08.06.05 № 157-р-05 „Про затвердження плану заходів щодо організації виконання обласного і місцевих бюджетів у 2005 році” забезпечити виконання плану мобілізації доходів до загального фонду державного бюджету у 2005 році у сумі 3539874,3 тис.грн. згідно з додатком 2.

4. Фінансовому управлінню міської ради (Черкас О.I.) проводити розподіл коштів з рахунків міського бюджету, а Управлінню Державного казначейства України у Дніпропетровській області (Галущинський В.С.) здійснювати зарахування коштів на рахунки головних розпорядників коштів міського бюджету на підставі розпорядження про виділення коштів загального (спеціального) фонду міського бюджету за формою 1 (додається).

5. Установити, що фінансовим управлінням міської ради розподіл коштів з рахунків міського бюджету проводиться:

- по загальному та спеціальному (крім власних надходжень бюджетних установ та закладів) фондах згідно з пропозиціями головних розпорядників коштів міського бюджету, наданими щоп’ятниці за формою 2 (додається), в межах помісячного розпису асигнувань загального та спеціального фондів міського бюджету;

- за субвенціями з міського бюджету бюджетам районів у місті – згідно з пропозиціями районних у місті рад, які надаються щомісячно до 5 числа на ім’я заступника міського голови Шевченка I.М. за формою 3 (додається), в межах помісячного розпису асигнувань загального та спеціального фондів бюджетів районів у місті;

- за субвенціями з державного та обласного бюджету – у порядку, визначеному бюджетним законодавством.

6. Визначити, що в 2005 році пропозиції щодо уточнення показників міського бюджету з необхідними обґрунтуваннями подаються головними розпорядниками коштів міського бюджету – управліннями, комітетами та службами міської ради до міського голови за особистим підписом їх керівників.

7. Керівникам управлінь, комітетів та служб міської ради – головним розпорядникам коштів міського бюджету забезпечити:

7.1. Підготовку та надання Управлінню Державного казначейства України у Дніпропетровській області розподілу виділених бюджетних асигнувань на перерахування коштів підвідомчим установам та закладам, одержувачам бюджетних коштів, на підставі проведеного аналізу звітів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня про використання коштів міського бюджету протягом 3 робочих днів після зарахування коштів на рахунки за узгодженням з фінансовим управлінням міської ради.

Затримка головними розпорядниками розподілу коштів розпорядникам нижчого рівня (одержувачам коштів) вважається порушенням Бюджетного кодексу України.

7.2. Подання підвідомчими установами та закладами до органів Державного казначейства України:

- необхідних документів для обліку зобов’язань по загальному та спеціальному фондах, відповідно до вимог наказу Державного казначейства України від 09.08.04 № 136 „Про затвердження Порядку обліку зобов’язань розпорядників коштів бюджету в органах Державного казначейства”, і здійснення оперативного контролю за дотриманням цих вимог у процесі виконання бюджету;

- платіжних доручень і підтвердних документів для оплати рахунків згідно з переліком за формою 4 (додається).

7.3. Надання щомісячно до 10 числа заступникам міського голови за напрямком діяльності та фінансовому управлінню міської ради звітів про виконання міського бюджету та результати проведених перевірок цільового і ефективного використання бюджетних коштів та досягнення конкретних результатів, інформації про вжиті заходи щодо усунення виявлених порушень, стан погашення кредиторської та дебіторської заборгованості тощо за формами 5-10 (додаються).

7.4. Проведення у 2005 році атестації керівників бюджетних установ та закладів з метою підвищення рівня кваліфікації та відповідальності розпорядників бюджетних коштів відповідно до вимог бюджетного законодавства.

7.5. Призначення на посади головних бухгалтерів (начальників, завідувачів відділів бухгалтерського обліку та звітності) за узгодженням з начальником фінансового управління міської ради.

7.6. Створення необхідних підрозділів (посад спеціаліста) внутрішнього фінансового контролю (у залежності від обсягу видатків міського бюджету) та ефективне функціонування системи внутрішнього фінансового контролю за використанням бюджетних коштів.

Перегляд персонального складу працівників підрозділів внутрішнього фінансового контролю, які були створені раніше, та оптимізацію їх штатної чисельності з метою забезпечення належного рівня контролю за використанням бюджетних коштів відповідно до чинного законодавства.

8. Заступникам міського голови, керівникам управлінь, комітетів та служб міської ради – головним розпорядникам коштів міського бюджету, головам районних у місті рад забезпечити:

8.1. Керуючись змінами в організації державного фінансового контролю, враховуючи Концепцію розвитку державного внутрішнього фінансового контролю, затверджену Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.05 № 158-р, з метою недопущення фактів службової недбалості запровадити у двотижневий термін інспектування розпорядників бюджетних коштів обліку використання і розпорядження фінансовими та матеріальними ресурсами, формування бюджетних зобов’язань, ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності, що здійснюються у формі ревізій і перевірок, за результатами яких проводити оцінку результатів, досягнутих в управлінні державними ресурсами, а не тільки прийняття рішень щодо дисциплінарних, матеріальних стягнень відповідно до Закону України „Про державну службу”, Кримінального кодексу України та інших нормативно-правових актів в установленому порядку.

З метою запровадження зазначених заходів визначити оптимальну чисельність апарату головних розпорядників бюджетних коштів відповідно до кількості підвідомчих бюджетних установ та обсягу бюджетних коштів на їх утримання.

8.2. Щоквартальний розгляд на засіданнях відповідних колегій звітів про стан забезпечення законного та ефективного використання бюджетних коштів, усунення фінансових порушень, причин і умов, які їх спричинили, притягнення до відповідальності працівників, на яких покладено виконання функцій контролю, за кожним фактом виявлення іншими контролюючими органами незаконного та неефективного використання бюджетних коштів, викривлення даних бухгалтерського обліку та звітності.

8.3. Впровадження єдиної системи обліку для усіх бюджетних установ міста, яка відображає повну інформацію щодо характеру допущених порушень (їх сумарний обсяг; посадові особи, винні у допущенні порушень; вжиті заходи щодо притягнення до відповідальності винних посадових осіб; облік відшкодування збитків; заходи з попередження аналогічних порушень у майбутньому тощо) та порушень норм бюджетного законодавства і законодавства про державну службу керівниками підвідомчих установ та закладів за формою 11 (додається).

8.4. Щотижневе надання засобам масової інформації результатів контрольних заходів, фактів допущення порушень і зловживань посадовими особами та інформації щодо вжитих заходів адміністративної й інших форм впливу на посадових осіб, якими вони вчинені, роз’яснень законодавства, моніторингу виконання місцевих бюджетів.

8.5. Надання щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним кварталом, контрольно-ревізійному відділу звіту за формою 12 (додається) та інформації про стан впровадження пропозицій, наданих за результатами проведених аудиторських досліджень ефективності виконання бюджетних програм за формою 13 (додається).

8.6. Спрямування фінансових ресурсів, з метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів, на вирішення пріоритетних питань державної політики відповідно до доручення Кабінету Міністрів України від 27.04.05 № 12956/94/1-05 щодо впорядкування прийнятих регіональних програм, які фінансуються з місцевих бюджетів.

8.7. Перегляд складу тендерних комітетів підпорядкованих бюджетних установ та проведення семінарів з вивчення законодавства у сфері закупівель за державні кошти, залучивши до навчання голів та секретарів тендерних комітетів. Підвищити роль органів внутрішнього фінансового контролю з метою недопущення закупівель за цінами, які перевищують діючі роздрібні та дрібнооптові ціни у місті, районі, де проводиться закупівля.

8.8. Особистий контроль щодо виконання пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.05 № 236 „Про заходи щодо обмеження зростання кредиторської заборгованості в бюджетній сфері у 2005 році” та вимог пункту 46 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.02 № 228 „Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” у частині взяття бюджетних зобов’язань, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років та укладання угод на отримання товарів і послуг лише в межах виділених асигнувань.

8.9. Неухильне дотримання вимог пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.05 № 236 „Про заходи щодо обмеження зростання кредиторської заборгованості в бюджетній сфері у 2005 році” та наказу Міністерства фінансів України від 06.04.98 № 83 „Про порядок укладання угод щодо надання послуг (виконання робіт) та придбання матеріальних цінностей у суб’єктів господарювання, оплата яких проводиться за рахунок бюджетних коштів” у частині обмеження терміну попередньої оплати до одного місяця та припинення відволікання бюджетних коштів у дебіторську заборгованість замість погашення кредиторської.

9. Головним розпорядникам коштів міського бюджету та бюджетів районів у місті проаналізувати стан забезпечення розпорядниками коштів нижчого рівня використання бюджетних коштів під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг та прийняти рішення щодо зосередження основних закупівель на рівні утворених ними тендерних комітетів згідно із Законом України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”.

Проінформувати управління економіки міської ради до 01.07.05.

10. Заступникам міського голови за напрямками діяльності, керівникам відповідних галузевих управлінь, комітетів та служб міської ради, головам районних у місті рад на виконання окремого доручення Прем’єр-міністра України від 19.05.05 № 24243/0/1-05:

10.1. Вивчити ситуацію, яка склалася у лікувально-профілактичних закладах, де перебувають діти за соціальним станом, зокрема, залишені батьками, та розробити заходи щодо влаштування цих дітей.

10.2. Провести обстеження умов виховання дітей у неблагополучних сім’ях та вжити заходів для поліпшення умов перебування у них дітей.

10.3. Забезпечити 100-відсоткове укомплектування служб у справах неповнолітніх кваліфікованими кадрами відповідно до законів України „Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх” і „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” і подати управлінню у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації інформацію про проведену роботу.

10.4. Провести інвентаризацію невикористаних приміщень дошкільних, позашкільних навчальних закладів, пансіонатів, дитячих оздоровчих закладів тощо з метою створення на їх базі „дитячих містечок” для проживання і навчання соціально уразливих категорій дітей.

10.5. Здійснити кардинальні системні зміни у вирішенні питань подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, визначити видатки з місцевих бюджетів з урахуванням заходів щодо оптимізації мережі дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, притулків для неповнолітніх, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, розвитку їхньої матеріально-технічної бази.

11. Враховуючи, що відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” сфера застосування Закону визначена як закупівля товарів, вартість якої перевищує 5 тис. євро, а предмет закупівлі визначається згідно з Державним класифікатором продукції та послуг за п’ятизначним кодом, - переважна більшість продуктів харчування бюджетними установами та закладами міста закуповується за межами застосування зазначеного Закону, тобто без застосування тендерних процедур.

З метою забезпечення ефективного контролю за використанням бюджетних коштів при проведенні закупівель продуктів харчування бюджетними установами та закладами міста й впровадження єдиного механізму для всіх розпорядників коштів:

11.1. Визначити відповідальними за здійснення моніторингу цін на продукти харчування у місті управління споживчого ринку та економіки міської ради.

Результат моніторингу про середні роздрібні ціни повинен базуватися на інформації по конкретних постачальниках продуктів харчування та відомостях про максимальну й середню ціни.

Щотижневий моніторинг цін у місті, затверджений заступником міського голови за напрямком діяльності, надавати Державному казначейству України у Дніпропетровській області, починаючи з 27.06.05.

11.2. Керівникам управлінь, комітетів та служб міської ради до 27.06.05 розробити типові угоди на постачання продуктів харчування, в одному із пунктів яких, зокрема, передбачити скасування укладеної з постачальником угоди у разі, якщо останнім будуть пропонуватися до поставки товари за цінами, що перевищують розраховані, згідно з моніторингом, середні ціни.

11.3. Пункти 11.1 та 11.2 прийняти для застосування установами, які фінансуються за рахунок коштів міського бюджету, стосовно визначення граничних розмірів цін на продукти харчування згідно з моніторингом за місцем розташування установи.

12. Рекомендувати Управлінню Державного казначейства України у Дніпропетровській області (Галущинський В.С.):

12.1. При здійсненні операцій щодо виконання платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів підвищити рівень контролю за документами, що підтверджують оплату рахунків.

12.2. Надавати фінансовому управлінню міської ради та управлінням, комітетам та службам міської ради щотижня інформацію про залишки коштів на рахунках розпорядників бюджетних коштів, копії відмов в оплаті видатків розпорядників бюджетних коштів та здійснення платежів з їх рахунків для прийняття організаційних рішень щодо виконання міського бюджету в порядку, визначеному чинним законодавством.

12.3. Відповідно до наказів Державного казначейства України від 31.03.05 № 58 “Про затвердження Порядку складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2005 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів” та № 59 “Щодо затвердження єдиних форм квартальної звітності про виконання державного бюджету у 2005 році” організувати складання головними розпорядниками, розпорядниками та одержувачами коштів міського бюджету та бюджетів районів у місті відповідних звітів, забезпечити їх зведення.

13. Запропонувати контрольно-ревізійному відділу у
м. Дніпропетровську (Юдіна Н.В.) відповідно до Бюджетного кодексу України, Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.05 № 158-р, та інших нормативно-правових актів, з метою підвищення ефективності державного фінансового контролю, узгодженості в діях органів, які ним займаються, та прийняття своєчасних управлінських рішень щодо повного усунення порушень бюджетного законодавства і попередження їх у майбутньому надавати фінансовому управлінню міської ради копії актів ревізій або перевірок управлінь, комітетів та служб міської ради, розпорядників та одержувачів коштів міського бюджету та бюджетів районів у місті у п’ятиденний термін з дати їх підписання згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15.01.05 № 47 „Про порядок зменшення бюджетних призначень головним розпорядникам бюджетних коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у 2005 році”.

14. Рекомендувати контрольно-ревізійному відділу у м. Дніпропетровську (Юдіна Н.В.), фінансовому управлінню міської ради (Черкас О.I.), Управлінню Державного казначейства України у Дніпропетровській області (Галущинський В.С.), Державній податковій адміністрації у Дніпропетровській області (Андрухів В.М.):

14.1. Запровадити єдину систему обліку і моніторингу стану усунення бюджетних правопорушень та ефективну систему взаємного обміну інформацією про виявлені під час перевірок порушення, у тому числі запровадження порядку взаємодії контрольно-ревізійних підрозділів і фінансових органів міста.

14.2. Щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, інформувати головне фінансове управління облдержадміністрації про виявлені службами зовнішнього та внутрішнього контролю порушення та вжиті заходи щодо їх усунення і притягнення до відповідальності посадових осіб, з вини яких допущені ці порушення.

15. Просити Управління статистики м. Дніпропетровська (Зеренкова Ж.П.) щомісяця надавати фінансовому управлінню міської ради інформацію про фонд оплати праці, середньооблікову чисельність штатних працівників, середньомісячну заробітну плату, заборгованість із виплати заробітної плати робітникам та службовцям на останню звітну дату поточного року.

11. Визнати такими, що втратили чинність, розпорядження міського голови від 03.02.05 № 92-р „Про затвердження Плану заходів щодо організації виконання міського бюджету та бюджетів районів у місті в 2005 році”, від 24.03.05 № 239-р „Про внесення доповнень до розпорядження міського голови від 03.02.05 № 92-р „Про затвердження Плану заходів щодо організації виконання міського бюджету та бюджетів районів у місті в 2005 році”, від 12.04.05 № 276-р „Про затвердження Плану організаційних заходів щодо підвищення ефективності використання бюджетних коштів протягом 2005 року”.

13. Координацію роботи щодо виконання цього розпорядження покласти на заступників міського голови, контроль – на першого заступника міського голови Крупського А.Ф.

Міський голова I.I.Куліченко