КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 713 від 24.10.2005
Про затвердження Положення про управління
містобудування і архітектури та розвитку
інфраструктури
Київської обласної державної адміністрації
Відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" ( 586-14 ) (із наступними змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.2000 N 1146 "Про затвердження типових положень про управління містобудування та архітектури обласної, Київської, Севастопольської міської, відділ містобудування та архітектури районної у місті Києві, відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної, районної у місті Севастополі державної адміністрації" (із наступними змінами), розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 23.06.2005 N 352 "Про упорядкування структури Київської обласної державної адміністрації" (із наступними змінами):
1. Затвердити Положення про управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації (додається):
2. Визнати такими, що втратили чинність:
2.1. розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 11.03.2001 N 130 "Про затвердження Положення про управління містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації";
2.2. пункт 2 змін, що вносяться до деяких розпоряджень голови Київської обласної державної адміністрації, затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації від 08.02.2002 N 661 "Про внесення змін до деяких розпоряджень голови облдержадміністрації".
Голова адміністрації Є.Д.Жовтяк
Затверджено
розпорядженням Київської
обласної державної
адміністрації
від 24.10.2005 N 713
Положення
про управління містобудування і архітектури
та розвитку інфраструктури
Київської обласної державної адміністрації
1. Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, підзвітним і підконтрольним голові облдержадміністрації, Міністерству будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України (далі - Міністерство).
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства, розпорядженнями голови облдержадміністрації, рішеннями обласної ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території області;
аналіз стану містобудування на території області, організація розроблення, проведення експертизи і забезпечення затвердження в установленому порядку генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації;
координація діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів на території області, поліпшення їх архітектурного вигляду;
забезпечення додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил, правил забудови та благоустрою населених пунктів області, затвердженої містобудівної документації, здійснення контролю за їх реалізацією;
участь у розробленні та здійсненні заходів щодо поліпшення інвестиційного клімату області для залучення коштів на розвиток інфраструктури.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. бере участь у реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, подає до облдержадміністрації пропозиції з цих питань;
4.2. готує пропозиції до проектів програм соціально-економічного розвитку області та проектів місцевих бюджетів і подає їх на розгляд до облдержадміністрації;
4.3. сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідної території;
4.4. готує спрямовані на виконання законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України пропозиції щодо реформування і перспективного розвитку інфраструктури області;
4.5. розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб'єктів містобудування щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розробляє та подає до облдержадміністрації висновки з цих питань, забезпечує контроль за використанням і забудовою зазначених територій, а також можливість провадження на них запланованої діяльності;
4.6. розробляє пропозиції до органів місцевого самоврядування стосовно встановлення та зміни меж населених пунктів і готує висновки щодо їх затвердження у встановленому законодавством порядку;
4.7. розробляє правила забудови і благоустрою населених пунктів області, які є обов'язковими для виконання усіма суб'єктами містобудівної та архітектурної діяльності на території області і подає їх до облдержадміністрації;
4.8. організовує розроблення містобудівної документації для районів та населених пунктів на території області і проведення її експертизи;
4.9. здійснює попередній розгляд містобудівної документації для районів та населених пунктів на території області і готує висновки щодо їх затвердження;
4.10. розробляє Номенклатуру об'єктів архітектури, на проектування яких архітектурно-планувальне завдання підлягає затвердженню управлінням і подає на затвердження облдержадміністрації;
4.11. приймає рішення про стадійність проектування, доцільність розроблення ескізних проектів, застосування індивідуальних та типових проектів будинків і споруд, їх поверховість, необхідність внесення до цих проектів змін;
4.12. погоджує архітектурно-планувальні завдання на проектування об'єктів архітектури для нового будівництва, розширення, реконструкції, реставрації, капітального ремонту в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
4.13. розглядає проекти найважливіших об'єктів архітектури, а також тих, що фінансуються за рахунок державного бюджету;
4.14. здійснює в установленому законодавством порядку:
- підготовку матеріалів для облдержадміністрації з проведення ліцензування видів робіт провадження будівельної діяльності та здійснення нагляду і контролю за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов;
- державний архітектурно-будівельний контроль;
4.15. бере участь у:
- підготовці пропозицій щодо віднесення територій та об'єктів до природно-заповідного фонду загальнодержавного і місцевого значення, визначення інших територій, що підлягають особливій охороні;
- здійсненні державного контролю за використанням земель, визначених для містобудівних потреб, проведенні грошової оцінки земель населених пунктів на території області;
4.16. координує виконання на території області науково-дослідних і проектно-вишукувальних робіт у сфері містобудування;
4.17. організовує створення та оновлення топографічних планів, призначених для складання генеральних планів ділянок будівництва об'єктів архітектури, підземних мереж і споруд, прив'язки будівель і споруд до ділянок будівництва, а також вирішення інших інженерних питань; проведення розмічувальних робіт (крім встановлення меж земельних ділянок у натурі), винесення в натуру осей будівель, споруд і ліній інженерних комунікацій, червоних ліній вулиць, доріг; здійснює систематизацію зазначених матеріалів, надає дозвіл на проведення інженерних вишукувань для будівництва;
4.18. організовує ведення містобудівного кадастру населених пунктів на території області, забезпечує з цією метою проведення виконавчих зйомок для збудованих будинків, споруд та інженерних комунікацій, поповнення топографо-геодезичних і картографічних матеріалів у населених пунктах;
4.19. вносить відповідним органам пропозиції щодо прийняття згідно із законодавством рішень стосовно самовільно забудованих будинків та споруд;
4.20. створює і веде архів містобудівної документації, а також документів інспекції державного архітектурно-будівельного контролю і матеріалів містобудівного кадастру;
4.21. організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів;
4.22. розглядає інвестиційні містобудівні програми, бізнес-плани розвитку окремих підприємств і територій, готує висновки з цих питань для обласної та районних державних адміністрацій;
4.23. сприяє впровадженню у проектах об'єктів архітектури прогресивних архітектурно-планувальних, конструктивних та інженерно-технічних рішень, що забезпечують ресурсозбереження, здійсненню структурної перебудови і переорієнтації виробничої будівельної бази на спорудження житла з використанням ресурсоощадних технологій та конструкцій, місцевих будівельних матеріалів;
4.24. координує діяльність відділів містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури районних державних адміністрацій, управлінь і відділів містобудування та архітектури міськвиконкомів (міст обласного значення), здійснює методичне і нормативне забезпечення їх роботи;
4.25. контролює у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, діяльність виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з питань містобудування та архітектури в межах повноважень, передбачених підпунктом "б" частини першої статті 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР );
4.26. сприяє діяльності місцевих громадських організацій у сфері містобудування та архітектури;
4.27. інформує населення через засоби масової інформації про містобудівні програми розвитку області, розміщення найважливіших об'єктів архітектури, організовує громадське обговорення із зазначених питань;
4.28. координує в межах своєї компетенції діяльність підприємств, установ та організацій, які виконують роботи з підготовки і комплектування вихідних даних на проектування, надають інші послуги у сфері містобудування та архітектури;
4.29. забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в управлінні;
4.30. розглядає в межах своєї компетенції звернення громадян, підприємств, установ і організацій, здійснює прийом громадян, вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань;
4.31. виконує інші функції відповідно до чинного законодавства.
5. Управління має право:
5.1. скликати в установленому порядку наради, проводити семінари з питань, що належать до його компетенції;
5.2. залучати спеціалістів інших структурних підрозділів облдержадміністрації, районних державних адміністрацій, міськвиконкомів (міст обласного значення), підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) до розгляду питань, що належать до його компетенції;
5.3. одержувати у встановленому порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
5.4. подавати відповідним органам виконавчої влади пропозиції щодо зупинення топографо-геодезичних та інженерно-геологічних робіт, які виконуються з порушенням державних стандартів, норм і правил.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування та виконавчої влади, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з Міністерством.
Начальник управління має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади головою облдержадміністрації за поданням начальника управління та погодженням з Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України.
Начальник управління за посадою є головним архітектором області.
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність перед головою облдержадміністрації за виконання покладених на управління завдань;
затверджує положення про структурні підрозділи управління, розподіляє обов'язки між заступниками начальника управління, керівниками структурних підрозділів управління та визначає ступінь їх відповідальності;
подає на затвердження голові облдержадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління в межах граничної чисельності і фонду оплати праці його працівників;
розпоряджається коштами в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на розвиток містобудування та архітектури і утримання апарату управління, несе персональну відповідальність за їх цільове використання;
видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
призначає на посади і звільняє з посад працівників управління;
погоджує призначення на посади і звільнення з посад начальників відділів містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури районних державних адміністрацій;
має право скасовувати накази начальників відділів містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури районних державних адміністрацій, що суперечать законодавству України та актам органів виконавчої влади вищого рівня, бути присутнім на засіданнях органів місцевого самоврядування та бути вислуханим з питань, що стосуються компетенції управління.
9. Накази начальника управління, що суперечать Конституції України ( 254к/96-ВР ), іншим актам законодавства, рішенням Конституційного Суду України, актам Міністерства, можуть бути скасовані головою облдержадміністрації, Міністерством.
10. Для погодження вирішення питань, що належать до компетенції управління, в управлінні утворюється колегія у складі начальника управління (голова колегії), його заступників (за посадою), інших відповідальних працівників управління.
До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів облдержадміністрації, районних державних адміністрацій, міськвиконкомів (міст обласного значення), інших установ та організацій.
Склад колегії затверджується головою облдержадміністрації за поданням начальника управління.
Рішення колегії проводяться у життя наказами начальника управління.
11. Для розгляду містобудівних, архітектурних та інженерних проектних рішень об'єктів архітектури, а також (у разі необхідності) основних положень архітектурно-планувальних завдань при управлінні утворюється архітектурно-містобудівна рада, можуть утворюватися науково-технічна і художня ради.
Архітектурно-містобудівна рада провадить свою діяльність відповідно до Типового положення про архітектурно-містобудівну раду, затвердженого наказом Держбуду України.
Склад рад і положення про них затверджується головою облдержадміністрації за поданням начальника управління.
12. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління визначає голова обласної державної адміністрації в межах виділених асигнувань.
13. Кошторис доходів і видатків, штатний розпис управління затверджує голова облдержадміністрації після проведення їх експертизи Головним фінансовим управлінням облдержадміністрації.
14. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Керівник апарату адміністрації А.П.Косенко