Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

Затверджено
Наказ МВС України
24.06.2005 N 5
00

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 серпня 2005 р. за N 852/11132

Порядок
особистого прийому громадян у приймальні
Міністерства внутрішніх справ України

1. Загальні положення

1.1. Особистий прийом громадян у приймальні МВС України (далі - Приймальня) здійснюється щоденно, крім вихідних та святкових днів, з 09.00 до 17.00 (напередодні вихідних і святкових днів - з 09.00 до 16.00) із перервою на обід з 13.00 до 14.00 за адресою: вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ.

1.2. Особистий прийом громадян керівництвом Міністерства здійснюється згідно з графіком, який затверджується Міністром внутрішніх справ України (далі - Міністром), та проводиться в приміщеннях Приймальні.

1.3. Громадяни, які прибули на особистий прийом, попередньо реєструються відповідальними працівниками Приймальні.

Для цього такі громадяни:

1.3.1. Пред'являють документи, які посвідчують їх особу, а також, у разі необхідності, документи, які підтверджують їх повноваження щодо представництва інших осіб. Відсутність таких документів є підставою для відмови в особистому прийомі.

1.3.2. Подають письмові звернення, викладені з дотриманням вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ), або в усній формі стисло висловлюють питання, яке вони мають намір порушити на прийомі.

1.3.3. Інформують відповідального працівника про наявність раніше поданих звернень до органів внутрішніх справ з питання, яке вони порушують. Якщо такі мали місце, надають повідомлення про наслідки їх розгляду.

1.4. Особистий прийом громадян ведеться в порядку черговості. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Звернення Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються Міністром особисто.

1.5. Особистий прийом іноземних громадян і осіб без громадянства здійснюється на загальних підставах.

У разі необхідності для забезпечення їх прийому запрошуються перекладачі з Управління міжнародних зв'язків МВС України.

1.6. На прийом не допускаються особи, які прибули з тваринами, та такі, які мають при собі громіздкі речі, валізи, зброю тощо. Зберігання ручної поклажі на час прийому забезпечується в камері схову на КПП Міністерства.

1.7. Під час особистого прийому громадян Міністром внутрішніх справ України, його першим заступником і заступниками в приміщенні Приймальні та на території, що до неї прилягає, можуть уживатися додаткові заходи безпеки.

2. Особистий прийом громадян працівниками
Приймальні та керівниками структурних
підрозділів центрального апарату

2.1. Особистий прийом громадян працівниками Приймальні здійснюється у робочі дні тижня, а керівниками структурних підрозділів центрального апарату МВС України - згідно з графіком, затвердженим керівництвом Міністерства внутрішніх справ України.

2.2. Особистий прийом громадян ведеться, як правило, не менше ніж двома працівниками.

2.3. Прийом починається з пропозиції відвідувачеві назвати своє прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання та викласти суть порушеного питання.

2.4. Питання, з якими звертаються громадяни, за можливості розв'язуються під час прийому.

Посадова особа, яка веде прийом, керується законодавчими та іншими нормативними актами і в межах своєї компетенції має право прийняти одне з таких рішень:

2.4.1. Задовольнити прохання чи вимогу й повідомити відвідувача про порядок і строк виконання прийнятого рішення.

2.4.2. Відмовити в задоволенні прохання чи вимоги, повідомивши заявника про мотиви відмови і порядок оскарження прийнятого рішення.

2.4.3. Прийняти письмове звернення, пояснити відвідувачеві причини неможливості розв'язання порушеного питання під час особистого прийому, а також надати роз'яснення щодо порядку й строку розгляду його звернення.

2.4.4. За відсутності підстав для прийому громадян керівниками структурних підрозділів центрального апарату Міністерства або керівництвом МВС України (стаття 16 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ) посадові особи дають їм усні роз'яснення, а прийняті письмові звернення направляють для розгляду за належністю відповідно до статті 7 Закону України "Про звернення громадян").

2.5. У разі необхідності для участі в попередньому розгляді порушеного питання, яке належить до компетенції МВС України, посадові особи можуть запрошувати керівників відповідних структурних підрозділів центрального апарату Міністерства.

2.6. У разі повторного звернення громадянина на особистий прийом з одного й того ж питання, якщо в перший раз вирішене за суттю і щодо нього прийняте рішення про припинення його подальшого розгляду, посадова особа, яка здійснює прийом, пояснює громадянинові суть прийнятого рішення та надає роз'яснення щодо порядку його оскарження.

Письмові звернення з таких питань передаються для долучення до матеріалів розгляду попередніх звернень.

3. Особистий прийом громадян
керівництвом Міністерства

3.1. Запис громадян на особистий прийом до Міністра здійснюється посадовими особами Приймальні в день його прийому з 09.00 до 12.00.

Для участі в записі запрошуються працівники Апарату Міністра.

3.2. Списки громадян, які записалися на особистий прийом до Міністра, складають працівники Приймальні.

На підставі зазначених списків та інформації, отриманої під час запису, працівники Приймальні витребують від структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, ГУМВС, УМВС, вищих навчальних закладів, підприємств, установ, організацій системи МВС України відомості про розгляд попередніх звернень громадян, які записалися на особистий прийом.

3.3. Списки громадян, які записалися на особистий прийом до Міністра, разом з інформаційно-довідковими матеріалами та пропозиціями доповідаються Міністрові начальником Департаменту документального забезпечення та режиму МВС України та помічником Міністра, відповідальним за організацію його прийому.

3.4. Послідовність прийому громадян під час особистого прийому визначається Міністром внутрішніх справ України.

Перевага в прийомі Міністром може надаватися тим громадянам, чиї звернення вже розглядалися на особистому прийомі його першим заступником або заступниками і в задоволенні порушених питань їм відмовлено (заявника не задовольняють результати розгляду звернення).

3.5. Міністр може доручити здійснити прийом першому заступникові Міністра та заступникам Міністра.

3.6. У випадках, коли Міністр, його перший заступник або заступники в день особистого прийому громадян з поважних причин не можуть здійснити прийом, відвідувачам надаються вичерпні пояснення і пропонується зустріч з іншим керівником Міністерства чи структурного підрозділу центрального апарату, до компетенції якого входить вирішення порушеного питання.

У разі відмови від такої зустрічі відвідувачеві пропонується залишити письмове звернення, яке доповідається керівництву Міністерства.

3.7. Громадяни, які виявили бажання потрапити на особистий прийом до першого заступника Міністра, заступників Міністра, реєструються в Приймальні в день здійснення прийому з 09.00 до 11.00.

Для попереднього розгляду звернень громадян залучаються помічники першого заступника Міністра та заступників Міністра, які готують і доповідають їм інформаційно-довідкові матеріали про попередні звернення цих громадян.

3.8. Контроль за виконанням доручень до звернень громадян, які надійшли на особистому прийомі, та узагальнення інформації про наслідки їх розгляду здійснюються в такому порядку:

3.8.1. За зверненнями, що надійшли до Міністра, - начальником Приймальні або особою, яка виконує його обов'язки.

3.8.2. За зверненнями, що надійшли до першого заступника Міністра та заступників Міністра, - їх помічниками.

3.8.3. За зверненнями, що надійшли до керівників структурних підрозділів, та такими, що направлені з Приймальні за належністю для розгляду структурними підрозділами центрального апарату Міністерства, ГУМВС, УМВС, вищими навчальними закладами, підприємствами, установами, організаціями системи МВС України, - їх керівниками.

3.9. Запис громадян на повторний прийом з питань, які вже розглядалися керівництвом Міністерства внутрішніх справ, можливо здійснити лише в тому випадку, коли перше звернення не було вирішено за суттю (стаття 8 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ).

4. Порядок оскарження рішень, прийнятих
на особистому прийомі громадян

Рішення посадових осіб МВС України, прийняті за зверненнями громадян, поданими на особистому прийомі, можуть бути оскаржені до суду в термін, установлений законодавством України (стаття 16 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ).

I заст. Начальника Департаменту документального забезпечення
та режиму МВС України полковник міліції М.В.Ковадло