НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА I ПРИМИРЕННЯ

НАКАЗ
26.03.2003 N 115

Про затвердження Положення
про інформаційно-консультаційний центр
Національної служби посередництва
і примирення

Відповідно до Концепції підвищення правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), затвердженої наказом Національної служби посередництва і примирення від 22 лютого 2000 року N 18, наказую:

1. Затвердити Положення про інформаційно-консультаційний центр Національної служби посередництва і примирення (додається).

2. Юридичному відділу Національної служби посередництва і примирення, відділу правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення Національної служби посередництва і примирення, відділу прогнозування і статистики Національної служби посередництва і примирення до 18.04.2003 року підготувати проекти буклетів з питань роз'яснень положень Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ).

3. Відділу Національної служби посередництва і примирення по роботі в м. Києві та Севастополі, відділенням Національної служби посередництва і примирення в Автономній Республіці Крим та областях забезпечити до 15.04.2003 року створення в установленому порядку інформаційно-консультаційних центрів в містах обласного значення (крім обласних центрів) та районах, призначити в установленому порядку завідуючих центрами на громадських засадах, забезпечити функціонування центрів відповідно до затвердженого пунктом 1 цього наказу Положення про інформаційно-консультаційний центр Національної служби посередництва і примирення.

4. Відділу фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріального забезпечення Національної служби посередництва і примирення здійснити заходи щодо матеріально-технічного забезпечення інформаційно-консультаційних центрів.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника голови Національної служби посередництва і примирення Климова В.В.

Голова Національної служби посередництва і примирення В.Руденко

Затверджено
Наказ Національної служби
посередництва примирення
26.03.2003 N 115

Положення
про інформаційно-консультаційний
центр Національної служби посередництва
і примирення

I. Загальні положення

1.1 Інформаційно-консультаційний центр Національної служби посередництва і примирення в районі, місті обласного значення (крім обласних центрів) (далі - Центр) забезпечує відповідно до Концепції підвищення правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), затвердженої наказом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП) від 22 лютого 2000 року N 18, надання консультаційних послуг сторонам соціально-трудових відносин, інформування громадськості про діяльність НСПП.

1.2 Створення Центрів і припинення їх діяльності здійснюється НСПП в містах Києві та Севастополі, відділеннями НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.

1.3 У своїй діяльності Центр керується Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ), нормативними актами НСПП та цим Положенням.

1.4 Діяльність Центру здійснюється в тісній взаємодії із управлінням праці та соціального захисту населення виконкомів міських рад, районних державних адміністрацій, об'єднаннями профспілок і роботодавців.

II. Основні завдання Центру

2.1. Проведення на території району, міста обласного значення заходів щодо підвищення рівня правової культури сторін соціально-трудових відносин.

2.2. Консультування представників сторін соціально-трудових відносин, окремих найманих представників, роботодавців з питань застосування законодавства про колективні трудові спори (конфлікти).

2.3. Здійснення інформаційного забезпечення діяльності НСПП.

2.4. Вивчення проблем і запитів сторін соціально-трудових відносин.

2.5. Організація навчання, семінарів і практичних занять для сторін соціально-трудових відносин.

III. Принципи діяльності Центру

3.1. Максимальна спрямованість на запити сторін соціально-трудових відносин.

3.2. Забезпечення ефективної взаємодії сторін соціально-трудових відносин, об'єднань профспілок та роботодавців, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування в питаннях вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.

3.3. Залучення до консультаційної діяльності провідних працівників наукових установ та навчальних закладів.

3.4. Повна незалежність та конфіденційність інформації в роботі з користувачами консультаційних послуг.

3.5. Гнучкість та орієнтація на перспективу в консультаційній діяльності та організації роботи.

3.6. Безоплатність та доступність консультаційних послуг.

IV. Основні функції Центру

Відповідно до основних завдань Центр:

4.1. Здійснює ознайомлення сторін соціально-трудових відносин, найманих працівників, роботодавців із необхідними законодавчими і нормативними актами, інструктивними та методичними матеріалами з питань вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.

4.2. Проводить консультації, семінари та зустрічі по обміну досвідом роботи з питань сприяння поліпшенню соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню.

4.3. Впроваджує в практичну роботу передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з питань вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.

4.4. Забезпечує проведення зустрічей працівників НСПП з сторонами соціально-трудових відносин з метою надання їм необхідної консультаційної та експертної допомоги в питаннях цивілізованого, правового вирішення розбіжностей між ними.

4.5. Вивчає практику впровадження Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) ( 137/98-ВР ) з питань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню.

4.6. Вивчає проблеми і запити сторін соціально-трудових відносин.

4.7. Організовує навчання, семінари і практичні заняття для сторін соціально-трудових відносин.

4.8. Здійснює інформування населення про практику діяльності НСПП та здійснення примирних процедур по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів).

4.9. Проводить прийом громадян, отримує їх заяви чи листи і направляє їх на розгляд відповідному структурному підрозділу НСПП, в разі необхідності надає допомогу у вирішенні поставлених ними питань.

V. Права Центру

Центру надається право:

5.1. У встановленому порядку одержувати від відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відповідного відділення НСПП необхідні матеріали з питань Центру.

5.2. Розповсюджувати інформаційні бюлетені щодо практики вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), посібники, необхідний роздатковий матеріал, довідники та інші матеріали.

5.3.Надавати безоплатні консультаційні послуги сторонам соціально-трудових відносин, окремим найманим працівникам, представникам об'єднань профспілок і роботодавців, окремим роботодавцям з питань застосування законодавства про колективні трудові спори (конфлікти).

VI. Керівництво Центром

6.1. Керівництво Центром здійснює відповідно начальник відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, начальник відділення НСПП в Автономній республіці Крим та областях.

6.2. Керівництво Центром здійснюється у взаємодії із управлінням праці та соціального захисту населення виконкому міської ради, районної державної адміністрації.

6.3. Завідуючий Центром призначається наказом НСПП (по містах Києву і Севастополю) або наказом відділення НСПП і працює на громадських засадах.

6.4. Завідуючий Центром несе відповідальність за діяльність Центру, виконання покладених на нього завдань і функцій, забезпечення законності в діяльності Центру.

VII. Організація роботи, методичне
та матеріально-технічне забезпечення
функціонування Центру

7.1. Центр працює на громадських засадах.

7.2. Організація роботи Центру здійснюється його завідуючим.

7.3. Центр працює за графіком, який розробляється завідуючим і затверджується начальником відділення НСПП.

7.4. Забезпечення Центру відповідними консультаційними, інформаційними та методичними матеріалами здійснюється відділом НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі або відповідним відділенням НСПП.