КИЇВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА МИТНИЦЯ
НАКАЗ
31.10.2003 N 1224
Про затвердження Технологічної схеми митного
оформлення вантажів із застосуванням ВМД у відділі
митних платежів
З метою удосконалення контролю за справлянням митних платежів у КРМ наказую:
1. Затвердити Технологічну схему митного оформлення вантажів із застосуванням ВМД у відділі митних платежів та ввести її в дію з 01.11.2003 р.
2. Начальникам оперативних підрозділів провести заняття з інспекторським складом по вивченню даної Технологічної схеми.
3. Начальнику відділу митних платежів забезпечити контроль виконання даної Технологічної схеми особовим складом ВМП.
4. Вважати такими, що втратили чинність:
- Доручення КРМ від 09.02.99 N 30 "Щодо однозначного тлумачення поняття "брутто/кг" при нарахуванні ввізного мита".
- Доручення КРМ від 29.06.2000 р. N 77 "Щодо порядку визначення країни походження товарів при митному оформленні".
- Наказ КРМ від 05.04.2000 р. N 272 "Про затвердження Тимчасової технологічної схеми митного оформлення вантажів (які надходять залізничним транспортом) із застосуванням ВМД у ВМП".
- Наказ КРМ від 31.05.2000 р. N 402 "Щодо вдосконалення порядку нарахування та справляння митних зборів (шифр 003)".
- Наказ КРМ від 05.06.2000 р. N 426 "Щодо введення в дію наказу по КРМ N 402 від 31.05.2000 р.".
- Наказ КРМ від 12.06.2000 р. N 450 "Щодо тимчасового призупинення дії наказу КРМ N 402 від 31.05.2000 р. та N 426 від 05.06.2000 р.".
- Наказ КРМ від 20.06.2000 р. N 470 "Про затвердження Технологічної схеми митного оформлення вантажів із застосуванням ВМД у відділі митних платежів".
- Наказ КРМ від 23.06.2000 р. N 485 "Щодо внесення змін до наказу КРМ N 470 від 20.06.2000 р.".
- Наказ КРМ від 07.08.2001 р. N 664 "Щодо внесення змін до наказу КРМ N 470 від 20.06.2000 р.".
- Наказ КРМ від 11.12.2001 р. N 965 "Щодо внесення змін до наказу по КРМ N 272 від 05.01.2000 р.".
- Наказ КРМ від 25.01.2002 р. N 77 "Про посилення контролю за правомірністю використання суб'єктами ЗЕД податкових пільг, передбачених законодавством, щодо товарів та інших перметів у разі їх ввезення (пересилання) на митну територію України".
- Наказ КРМ від 31.01.2002 р. N 99 "Щодо внесення змін до наказу КРМ N 77 від 25.01.2002 р.".
- Наказ КРМ від 22.11.2002 N 896 "Про внесення змін до наказу КРМ N 470 від 20.06.2000 р.".
- Наказ КРМ від 23.12.2002 р. N 1007 "Про внесення змін до наказу КРМ N 896 від 22.11.2002 р.".
5. Заступнику начальника загального відділу довести вимоги даного наказу до оперативних підрозділів.
6. Начальникам оперативних підрозділів довести цей наказ до відома суб'єктів ЗЕД та митних брокерів.
7. Контроль за виконанням даного наказу покладаю на заступників начальника митниці згідно їх функціональних обов'язків.
8. Загальний контроль залишаю за собою.
Заступник Голови Служби - начальник КРМ А.Є.Гутник
Затверджено
наказ Київської
регіональної митниці
31.10.2003 N 1224
Технологічна схема
митного оформлення вантажів з
застосуванням ВМД у ВМП
1. Загальні положення
Дана Технологія розроблена відповідно до вимог законодавчих та нормативних актів України, Митного кодексу України ( 92-15 ), наказів ДМСУ, Положення про відділ митних платежів, затвердженого наказом ДМСУ N 864 від 28.12.99 р., зі змінами та доповненнями, внесеними наказами ДМСУ N 689 від 25.10.2001 р., N 628 від 24.09.2003 р., інших законодавчих та нормативних документів.
1. Відділ митних платежів структурно розподіляється на Відділ, Групи митних платежів при оперативних підрозділах, та Сектор визначення походження товарів. Окремі підрозділи у даній Технологічній схемі вживаються у такому значенні:
Під Відділом - підрозділ відділу митних платежів, розташований за адресою: б-р Лепсе, 8а.
Під Групою - підрозділ відділу митних платежів, розташований при оперативному підрозділі Київської регіональної митниці.
Під оперативним підрозділом - вантажний відділ, митний пост Київської регіональної митниці, інший підрозділ, де розташовані працівники ВМП.
2. Інспектор оперативного підрозділу за місцем оформлення вантажу перевіряє фірми-імпортери чи експортери, вказані в ВМД на заборгованість, перевіряє правильність заповнення ВМД (згідно Технологічної схеми оформлення вантажів у відділі), присвоює номер ВМД та проставляє номерний штамп "Під митним контролем".
3. Інспектор Групи приймає ВМД до митного оформлення при наявності на ВМД номера та штампу "Під митним контролем", що надає змогу нараховувати та справляти платежі за фіксованим курсом НБУ на протязі 2-х днів з дати проставлення штампу "Під митним контролем" (включаючи день проставлення штампу). Виключення становлять оформлення вантажів в якості внеску до статутного фонду підприємств (із застосуванням простого векселя на суму ввізного мита), у даному випадку фіксований курс НБУ діє на протязі 3-х днів.
4. Перевірка надходження коштів, нарахування та справляння митних платежів по ВМД здійснюється у Групах виключно з тих суб'єктів ЗЕД, які акредитовані у даному оперативному підрозділі.
Виняток становлять:
- Вантажі, підконтрольні ДСЕК. Нарахування та справляння митних платежів по ВМД на зазначені вантажі проводяться у Групі при ВВ-8.
- Вантажів, які надходять каналами кур'єрських служб, поштовими відправленнями, багажними вагонами. Нарахування та справляння митних платежів за вказаними вантажами проводиться у Групі платежів кур'єрських служб.
По суб'єктах ЗЕД, митне оформлення вантажів яких підконтрольне ДСЕК та проводиться за листами-узгодженнями, картка обліку особистого рахунку підприємства ведеться як в Групі при оперативному підрозділі за місцем акредитації, так і в Групі при ВВ-8.
Щосереди у Групу при оперативному підрозділі за місцем акредитації суб'єкта ЗЕД передається інформація у твердій копії щодо митного оформлення та нарахування коштів по ВМД, які були оформлені у ВВ-8, для внесення змін в картку особистого рахунку підприємства. Нараховані кошти, у даному випадку, включаються до щоденного звіту інспекторами Групи при ВВ-8.
5. Щоденно до Відділу під особисту відповідальність начальників митних постів та старших Груп надається інформація стосовно нарахованих сум митних податків та зборів по оформленим за добу ВМД, суб'єктів ЗЕД і фізичних осіб. Вказана інформація передається у телефонному режимі в розрізі видів митних платежів.
Щоденно Відділ узагальнює інформацію, яка надходить з Груп та митних постів по фактичній сплаті митних платежів суб'єктами ЗЕД та фізичними особами, і передає узагальнену інформацію у відділ фінансів та бухобліку.
1. Проводиться перевірка заборгованості суб'єктів ЗЕД (митного брокера) по сплаті митних платежів та податків.
2. До виключної компетенції інспекторського складу Відділу та Груп належить контроль за правильністю даних, вказаних у таких графах ВМД: 23, 34, 36, 47, 48, В, С.
З метою здійснення такого контролю Відділ та Групи використовують інформацію, достовірність якої перевіряється іншими підрозділами митниці, у тому числі за 12, 15, 22, 24, 31, 33, 37, 41 графами ВМД.
3. Перевіряється правильність застосування валютного курсу.
4. Перевіряється правильність визначення країни походження згідно пред'явлених документів. У разі неможливості визначення країни походження товарів на підставі наданих документів, а також у випадках встановлених нормативними документами, інспектор Групи готує запит у встановленій формі до Сектору визначення походження товарів. Після отримання рішення завершує даний етап контролю.
5. Перевіряється правильність нарахування митних зборів, податків та інших платежів згідно чинного законодавства та надходження коштів на депозитний рахунок митниці. Контроль за правильністю нарахування митних зборів (шифр 001, 003) здійснюється інспекторами оперативних підрозділів, контроль за правильністю стягнення здійснюється інспекторами Групи.
5.1. Враховуючи введення в дію специфічних ставок ввізного мита та з метою запобігання недоборів митних платежів від суб'єктів ЗЕД вимагаються (на товари щодо яких застосовуються ставки: за шт., за пару, за кв. м та ін.) документи, які б засвідчували дані визначені в гр. "31" та "41" ВМД, а саме:
- рахунки-фактури, інвойси;
- пакувальні листи на вантаж;
- листи підприємства за підписом головного бухгалтера про кількість товару по даній ВМД;
- інші.
5.2. Співробітники Груп, як правило, повинні обмежуватися мінімальною кількістю документів, яка б забезпечувала повноту інформації.
5.3. Співробітники Груп несуть відповідальність за правильність нарахування митних платежів по даним, вказаним у відповідних графах ВМД.
6. Перевіряються підстави для надання пільг та преференцій і правильність їх застосування.
7. Перевіряються банківські реквізити учасника ЗЕД, митного брокера у всіх поданих документах та ВМД.
8. Проводиться списання коштів за платіжним дорученням. Платіжне доручення гаситься повністю або виводиться залишок, в цих випадках на платіжному дорученні проставляється дата, номер ВМД, підпис інспектора та проставляється номерний штамп "Сплачено". Після цього оригінал платіжного доручення віддається на руки платнику (брокеру).
9. Після оформлення ВМД інспектором Групи проставляється штамп "Сплачено", ставиться дата та засвідчується підписом на всіх екземплярах ВМД. ВМД разом з іншими документами направляється до інспектора оперативного підрозділу для подальшого митного оформлення та догляду.
10. В разі відмови у митному оформленні вантажу інспектор Групи на зворотньому боці ВМД зазначає причини відмови, яку засвідчує своїм підписом, погоджує з старшим Групи та направляє суб'єкта ЗЕД до керівництва Відділу для прийняття рішення або оформлення картки відмови.
11. Заповнення графи "36" ВМД з використанням преференції "99" проводиться виключно з дозволу ДМСУ.
12. Необхідна інформація заноситься до відповідних журналів, які ведуться в електронному вигляді, (Додаток N 1) та карток (Додаток N 2).
13. Документи, необхідні для митного оформлення ВМД, у Групах підшиваються у папку-швидкосшивач та складуються в архів.
14. У справах Групи залишаються наступні документи:
- третій примірник ВМД;
- копія п/д про сплату митних платежів.
15. Після завершення процедури нарахування та списання митних платежів інспектор Групи анулює оригінали документів, які надають пільги по сплаті податків під час митного оформлення (сертифікати походження, Довідки Мінекономіки, Посвідчення Національного космічного агентства, Довідки ДПІ та інше), та повертає їх суб'єкту ЗЕД або митному брокеру для подальшої передачі інспектору оперативного підрозділу для завершення процедури митного оформлення та формування архіву митниці. Анулювання проводиться шляхом проставлення в правому верхньому куті оригіналу документа штампу "Київська регіональна митниця. Сплачено", номера ВМД, дати та засвідчується підписом інспектора Групи.
16. У разі змін в законодавстві України будуть внесені відповідні зміни в дану Технологію.
17. Старшими Груп здійснюється перевірка правильності митного оформлення ВМД інспекторським складом згідно з наказом по Київській регіональній митниці N 461 від 10.06.2002 р.
2. Порядок контролю надходження коштів по
платіжних дорученнях на розрахунковий рахунок
Київської регіональної митниці
1. Перевірка надходження коштів на р/р Київської регіональної митниці здійснюється суб'єктами ЗЕД виключно у Відділі.
2. При перевірці надходження коштів суб'єкт ЗЕД повинен пред'явити інспектору ВМП (відповідальному згідно функціональних обов'язків) оригінал платіжного доручення та картку акредитації у відповідному підрозділі.
3. Інспектор Відділу перевіряє фактичне надходження коштів по виписці банку, на лицевій стороні п/д проставляє штамп "Київська регіональна митниця. Для перевірки надходження коштів", ставить дату надходження коштів, посаду, прізвище та засвідчує особистим підписом. Після цього п/д повертається суб'єкту ЗЕД.
4. Водночас у виписці банку, навпроти рядка, де зазначено дане п/д, проставляється відмітка про надходження коштів та через риску номер оперативного підрозділу, де акредитований суб'єкт ЗЕД (згідно картки акредитації).
5. Старший Групи отримує виписку банку по модему.
6. Після пред'явлення п/д суб'єктом ЗЕД до Групи старший Групи (або особа, яка його заміщує) перевіряє наявність штампу "Київська регіональна митниця. Для перевірки надходження коштів" на оригіналі п/д, проставленого відповідно до п. 3 даного розділу, перевіряє фактичне надходження коштів по виписці банку (яка знаходиться у Групі). При підтвердженні надходження коштів на лицевому боці п/д проставляється дата, номерний штамп "Київська регіональна митниця. Сплачено" та засвідчується підписом інспектора, який здійснив перевірку.
7. У своїй копії виписки банку навпроти рядка, в якому вказане дане п/д, робиться відмітка про перевірку коштів, через риску проставляється номер штампу. Після цього п/д повертається суб'єкту ЗЕД.
8. Інспектор Групи приймає в роботу п/д тільки з оригіналами відміток, зазначених у даному порядку.
9. У зв'язку з тим, що деякі суб'єкти ЗЕД сплачують кошти день у день, дозволяється інспектору Відділу (відповідальному за перевірку коштів) перевіряти кошти безпосередньо на робочому місці банк-клієнт, при цьому на перевіреному п/д додатково робиться запис "Перевірено по модему. Контроль."
10. Інспектор Групи приймає таке п/д з обов'язковим наступним контролем щодо надходження коштів. В разі непідтвердження надходження коштів на слідуючий день негайно інформує про це начальника ВМП.
11. Відповідальність за збереження твердої копії виписки банку, покладається на старших Груп та інспектора Відділу відповідального за перевірку коштів.
12. В разі доплати за митне оформлення вантажів суб'єктів ЗЕД через приписні каси банку "Аваль" інспектор Групи приймає квитанцію до роботи без фактичного підтвердження надходження коштів на розрахунковий рахунок КРМ за умови, що на квитанції є оригінал відбитку штампу каси банку "Аваль" та підпис касира. Дана квитанція ставиться на контроль.
13. Інспектором Групи, який взяв квитанцію до роботи, на її лицевій стороні проставляється номерний штамп "Сплачено", дата, підпис та квитанція береться на контроль.
14. Наступного робочого дня інспектор Групи, який взяв на контроль квитанцію, перевіряє по виписці банку, яка знаходиться у Групі, фактичне надходження коштів. В разі підтвердження наявності коштів навпроти рядка, в якому вказана дана квитанція, робиться відмітка про перевірку коштів, через риску проставляється номер штампу.
15. На протязі робочого дня старший Групи у телефонному режимі повідомляє інспектора Відділу (відповідального за даний напрямок роботи) про фактичну перевірку надходження коштів по квитанціям згідно виписки банку.
16. Інспектор Відділу, відповідальний за перевірку надходження коштів, після телефонного запиту у виписці банку навпроти рядка, де зазначена дана квитанція, проставляє відмітку про використання коштів та через риску номер оперативного підрозділу.
17. У разі непідтвердження надходження коштів на розрахунковий рахунок КРМ на слідуючий робочий день інспектор негайно інформує про це начальника Відділу.
18. Суб'єкти ЗЕД, які отримують (відправляють) вантажі залізничним транспортом, здійснюють перевірку надходження коштів (згідно платіжних доручень) на р/р Київської регіональної митниці безпосередньо у Групі.
У даному випадку інспектори Групи (відповідальні за перевірку надходження коштів) у телефонному режимі перевіряють надходження коштів з Відділом, переконавшись, що кошти надійшли та не були запитані іншим ВВ, проставляють на лицевому боці платіжного доручення у лівому верхньому куті штамп "Для роботи з вантажами, які надходять залізничним транспортом", а у правому куті особистий номерний штамп "Сплачено", дату та засвідчують підписом.
У виписці банку, яка знаходиться у Групі, навпроти рядка надходження вказаної суми проставляється відмітка про перевірку коштів, через риску проставляється номер штампу.
Тільки після цього інспекторам Групи дозволяється проводити списання коштів з даного платіжного доручення.
Інспектор Відділу, відповідальний за перевірку надходження коштів на розрахунковий рахунок КРМ, після запиту (у телефонному режимі) перевіряє фактичне надходження коштів по виписці банку та в разі підтвердження цього проставляє навпроти рядка, де зазначене дане платіжне доручення, цифру "2" та через риску номер особового номерного штампу інспектора Групи, який здійснив перевірку платіжного доручення.
Платіжні доручення, на яких є відбитки штампів, зазначених у пункті 18 даної Технологічної схеми, можуть прийматися у роботу виключно інспекторами Групи при ВВ-2.
Інші підрозділи Київської регіональної митниці дані платіжні доручення у роботу не приймають!
Лицеві рахунки ведуться інспекторами Групи в розрізі всіх суб'єктів ЗЕД, які проводять митне оформлення вантажів на ВВ-2.
Нарахування та справляння митних платежів по ВМД на підконтрольні ДСЕК вантажі проводиться у групі платежів при ВВ-8.
3. Порядок списання нарахованих митних платежів
з платіжних доручень та заповнення гр. "С" ВМД
1. Суб'єкт ЗЕД при оформленні ВМД у Групах повинен пред'явити всі необхідні для митного оформлення документи згідно існуючого законодавства, додатково надати у Групу оригінал п/д, на якому проставлені відповідні відмітки, а також ксерокопію п/д з обох сторін (ксерокопія залишається у випуску в справах Групи). Кількість ксерокопій п/д повинна відповідати кількості оформлених ВМД.
2. Порядок заповнення графи "С" ВМД інспекторським складом Груп:
I. У випадку, коли суб'єкт ЗЕД при митному оформленні надає платіжне доручення з проплатою коштів на розрахунковий рахунок КРМ та розглядається сума сплачених платежів відповідно до гр. "В" у таких сумах:
10 - 100 грн.,
20 - 500 грн.,
28 - 400 грн.
гр. "С" заповнюється наступним чином:
Приклад:
10
20 п/д N 25 від 20.10.2003 р.
281000 грн.
II. При використанні засобом платежу простого векселя у гр. "С" після занесення N та дати простого векселя зазначається сума векселя у валюті або у гривнах.
Після заповнення гр. "С" ВМД ставиться дата, підпис та засвідчується особовим номерним штампом "Сплачено" на всіх аркушах ВМД.
3. На зворотній стороні п/д (оригіналу) інспектор Групи робить такий запис:
- дата;
- N ВМД, по якій робиться списання (якщо була ПД вказується і номер);
- загальна сума списаних платежів;
- сума залишку (якщо вона є);
- підпис інспектора Групи та штамп "Сплачено".
Якщо п/д списується повністю, це п/д перекреслюється, на зворотній стороні робиться запис: "Залишку немає", з обох сторін інспектор підписує п/д та проставляє штамп "Сплачено".
4. Після оформлення ВМД та списання коштів з оригіналу п/д інспектор Групи, який здійснив оформлення, дублює даний запис на копії п/д та засвідчує підписом. Ксерокопія п/д залишається в кожному випуску.
5. Після оформлення ВМД та списання коштів по п/д інспектор Групи, який здійснив оформлення ВМД, одразу заносить відповідну інформацію до картки особистого рахунку підприємства відповідно до вимог наказу ДМСУ N 864 від 28.12.99 р.
6. Інспектор Групи не приймає в роботу наступні п/д, поки не будуть списані залишки по попередніх п/д (виняток становлять суб'єкти ЗЕД з великим обсягом експортно-імпортних операцій).
4. Порядок митного оформлення ВМД з використанням
податкового векселя при сплаті ПДВ
При зверненні суб'єкта ЗЕД з приводу оформлення ВМД, в якій засобом платежу по ПДВ використовується податковий вексель, проводиться митне оформлення за наступною схемою:
1. Інспектором оперативного підрозділу перевіряються всі необхідні документи для митного оформлення згідно існуючих технологічних схем, додатково перевіряється наявність документів, які дають право приймати ВМД до оформлення зі сплатою ПДВ по векселю, а саме:
а) особа повинна пред'явити довідку з податкового органу про статус імпортера (Додаток N 3) або податковий вексель повинен бути авальований комерційним банком, в разі відсутності довідки про статус імпортера;
б) особа повинна бути зареєстрована як платник податку (повинна пред'явити свідоцтво про реєстрацію, засвідчене податковим органом за місцем державної реєстрації суб'єкта (Додаток N 4);
в) особа повинна мати індивідуальний податковий номер;
г) особа повинна мати право на відшкодування ПДВ з бюджету за результатами попереднього звітного періоду;
д) лист-зобов'язання підприємства про цільове використання вантажу у власному виробництві;
ж) особа повинна ввозити товари за прямими договорами для власних виробничих потреб;
з) три екземпляри податкового векселя (перший примірник податкового векселя - це оригінал вексельного бланка, придбаного платником в установі банку, другий і третій примірники податкового векселя - це ксерокопії оригіналу вексельного бланка (неоформленого першого примірника), заповнених друкованим або недрукованим способами, форма заповнення згідно Додатка N 5 (екземпляри векселя повинні бути пронумеровані: N 1, N 2, N 3).
Податковий вексель повинен бути оформлений згідно з п. 3 змін і доповнень постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 1998 р. N 1076 "Про внесення змін і доповнень до Порядку випуску, обігу та погашення векселів, які видаються на суму податку на додану вартість при ввезенні (пересиланні) товарів на митну територію України".
При відповідності документів даному переліку інспектор оперативного підрозділу проставляє на всіх аркушах ВМД штамп "Під митним контролем" та присвоює реєстраційний номер. В разі подання неповного комплекту документів інспектор відмовляє в митному оформленні згідно законодавства.
2. Інспектор Групи приймає документи до митного оформлення при наявності на всіх аркушах ВМД реєстраційного номера та штампу "Під митним контролем", перевіряє правильність нарахування митних платежів згідно існуючої Технології, звертає особливу увагу на суму ПДВ, яка зазначена у ВМД та податковому векселі (вони повинні співпадати), перевіряє правильність заповнення векселя, наявність документів, зазначених в п. 1 "а", "б", "г", "д" та "ж".
Застосування курсу валют та дата на векселі повинні співпадати з днем митного оформлення.
В разі відсутності зауважень ставиться штамп "Сплачено", дата та підпис на всіх необхідних документах та ВМД згідно Технології, а також на звороті другого примірника податкового векселя, після чого всі документи та три примірники векселя повертаються суб'єкту ЗЕД.
В разі відмови всі екземпляри векселя повертаються суб'єкту.
3. Інспектор оперативного підрозділу приймає ВМД при наявності на ній штампу "Відділ статистики", штампу "Під митним контролем" та штампу "Сплачено", завершує процедуру митного оформлення згідно Технологічної схеми та проставляє особисту печатку і підпис на всіх примірниках ВМД.
На зворотньому боці трьох екземплярів податкового векселя робиться запис: "N ВМД та дата оформлення" і засвідчується особистою печаткою та підписом.
Дата видачі векселя, дата стягнення платежів та дата випуску повинні співпадати.
4. Три екземпляри векселя з відмітками інспекторів оперативного підрозділу та Групи повертаються суб'єкту ЗЕД для подальшого обліку у Відділі, а весь пакет оформлених документів залишається у інспектора оперативного підрозділу.
5. Суб'єкт ЗЕД звертається у Відділ, де пред'являє облікову картку акредитації в оперативному підрозділі, документи, зазначені в п. 1 "а", "б", "г", "д", та три екземпляри векселя. Інспектор Відділу заносить всю необхідну інформацію у журнал обліку податкових векселів (Додаток N 6).
У правому верхньому куті векселя проставляється номер по порядку згідно журналу (на всіх трьох екземплярах номер повинен співпадати).
На зворотньому боці другого примірника векселя робиться запис: "Взято на облік", ставиться дата, підпис, прізвище та засвідчується штампом "Київська регіональна митниця. Для обліку простих векселів". Перший екземпляр векселя вилучається для відправки відповідним податковим органам. Другий та третій екземпляри віддаються на руки суб'єкту ЗЕД.
Відділ щоп'ятниці кожного тижня передає векселі за реєстрами згідно Додатка N 7 у загальний відділ для відправки відповідним податковим органам листами з повідомленнями. Реєстр повинен бути підписаний керівництвом та зареєстрований у загальному відділі.
Після надходження третього екземпляра реєстру з загального відділу до Відділу інспектор заносить номер та дату реєстру у "Журнал обліку податкових векселів". У справах Відділу залишається двостороння ксерокопія першого примірника векселя.
6. Суб'єкт ЗЕД звертається у оперативний підрозділ, пред'являє два примірники векселя, інспектор оперативного підрозділу перевіряє, що векселі взяті на облік у митниці, після чого віддає оформлені у митному відношенні документи суб'єкту.
Другий примірник векселя, на якому наявні всі відмітки митниці (штамп "Сплачено", штамп "Київська регіональна митниця. Для обліку простих векселів", особиста печатка інспектора) підшивається у випуск.
Третій примірник векселя повертається суб'єкту ЗЕД.
5. Порядок передачі третього примірника
оформлених ВМД з оперативних підрозділів
1. Інспектор ВМП приймає ВМД (разом з пакетом необхідних документів) для митного оформлення при наявності на ВМД штампу "ПМК" та реєстраційного номера.
2. При відсутності зауважень інспектор ВМП виконує відповідні дії згідно даної Технології.
3. Інспектор Групи вилучає необхідний пакет документів, зазначених у п. 14 розділу II Технологічної схеми митного оформлення вантажів із застосуванням ВМД у ВМП крім третього примірника ВМД.
4. На зазначеному пакеті документів у правому верхньому куті проставляється реєстраційний номер ВМД. Даний пакет документів знаходиться на контролі до моменту отримання оригіналу третього оформленого примірника ВМД з відповідного оперативного підрозділу.
5. Щоденно у 9.30 інспектор оперативного підрозділу, відповідальний за даний напрямок роботи, передає до Групи згідно реєстру (Додаток N 8) треті примірники оформлених ВМД.
6. Інспектор Групи, уповноважений приймати дані реєстри, перевіряє відповідність та кількість ВМД, зазначених у реєстрі, та в разі відсутності зауважень підписує реєстр. Один примірник залишається у справах Групи, другий - віддається співробітнику оперативного підрозділу.
7. Отримані згідно реєстру ВМД підшиваються інспектором Групи до відповідних пакетів документів для остаточного формування архіву.
8. В разі оформлення вантажів поза місцем обліку суб'єкта ЗЕД (у межах КРМ) оформлені треті примірники ВМД передаються згідно реєстру (Додаток N 9) співробітниками ОП до ВМП (бул. Лепсе, 8а, к. 233).
6. Порядок митного оформлення, обліку і погашення
простих векселів на суму мита при ввезенні товару
на митну територію України в якості внеску
іноземного інвестора до статутного фонду
підприємства з іноземними інвестиціями, а
також за договорами (контрактами) про
спільну інвестиційну діяльність
1. Інспектор оперативного підрозділу за місцем оформлення вантажу перевіряє фірму-імпортера, вказану у ВМД (згідно Технологічної схеми оформлення вантажів у відділі), перевіряє чи зазначено даний вантаж в установчих документах суб'єкта ЗЕД, проставляє номерний штамп "Під митним контролем" та присвоює реєстраційний номер ВМД.
2. Для взяття векселя на облік суб'єкт ЗЕД звертається до Відділу та надає інспектору слідуючі документи:
1) ВМД з реєстраційним номером та номерним штампом "Під митним контролем";
2) Установчі документи (статут, статутний договір або договір (контракт) про спільну інвестиційну діяльність), зареєстровані згідно чинного законодавства;
3) Рахунок-фактуру або інвойс з відмітками прикордонної митниці;
4) Лист інвестора, який підтверджує те, що дане майно є внеском до статутного фонду (якщо в рахунку-фактурі або інвойсі з відмітками прикордонної митниці вказано, що даний вантаж є інвестицією, лист від інвестора не потрібний).
5) У випадку оформлення автомобіля - технічний паспорт або інший документ з технічними характеристиками (об'єм двигуна, рік випуску і т. п.);
6) Інші товаросупровідні документи;
7) Картку акредитації в Київській регіональній митниці;
8) Оригінал простого векселя на суму ввізного мита з двома копіями (згідно ПКМУ від 07.08.96 р. N 937, п. 5), форма заповнення згідно Додатка N 10;
9) Ксерокопії документів, зазначених в пунктах 1) - 7).
3. Інспектор Відділу залишає документи, зазначені у п. 2 розділу 6, у справах Відділу та при відсутності зауважень щодо митного оформлення ставить вексель на контроль.
4. Після взяття векселя на облік інспектор Відділу на оригіналі векселя та двох копіях (з оригінальними печатками підприємства) робить запис: "Взято на облік N ____ від "___" ____________ 200_ р., прізвище, підпис". Вексель засвідчується підписом керівництва Київської регіональної митниці та печаткою митниці. Оригінал векселя залишається в справах Відділу, а дві копії (з оригінальними печатками митниці) віддаються на руки суб'єкту ЗЕД для проведення митного оформлення та для відмітки податкового органу про зарахування майна на баланс суб'єкта ЗЕД. Вексель реєструється у "Журналі обліку простих векселів на мито" (Додаток N 11).
5. При оформленні ВМД інспектор оперативного відділу робить відмітку на обох копіях векселя: "Оформлено по ВМД N ___ від "___" ____________ 200_ р.", ставить підпис, засвідчує номерною печаткою та повертає їх суб'єкту ЗЕД для відмітки податкового органу про зарахування майна на баланс суб'єкта ЗЕД.
6. Для погашення векселя суб'єкт ЗЕД, не пізніше 30 календарних днів з дня оформлення ВМД, здає копію векселя з оригіналом відбитка печатки Державної податкової інспекції про зарахування майна на баланс суб'єкта ЗЕД у Відділ.
7. Якщо вексель не погашено протягом 30 календарних днів з дня оформлення ВМД, векселедавець зобов'язаний внести плату за векселем протягом п'яти календарних днів на рахунок Київської регіональної митниці. У тексті платіжного доручення додатково до встановленого зазначається: "За векселем від "___" ____________ 200_ р. N ___ в оплату ввізного мита". Крім того, векселедавець звертається до керівництва митниці з заявою про погашення векселя.
8. У випадку, коли векселедавець протягом п'яти календарних днів після настання терміну внесення плати за векселем не звернувся до керівництва митниці про його погашення, сума ввізного мита по векселю стягується митницею у безспірному порядку разом з пенею за весь час заборгованості у розмірах, передбачених законодавством, включаючи день сплати.
9. У випадку ненадходження вексельних сум з пенею на р/р митниці, Відділ подає рапорт начальнику митниці для внесення векселедавця до списків боржників.
7. Порядок прийому та видачі номерних штампів
"Київська регіональна митниця. Сплачено" у Групах
1. Старші Груп (або старші зміни) відповідно до своїх функціональних обов'язків по закінченні робочого часу приймають у інспекторів Групи номерні штампи.
2. Інспектор, який здав номерний штамп, розписується у журналі "Прийому та видачі штампів", журнал повинен бути прошнурований, пронумерований та скріплений печаткою митниці.
3. Старший Групи (старший зміни) розписується у журналі про те, що прийняв номерний штамп.
4. Після того, як всі інспектори Групи здали штампи, старший Групи (старший зміни) складає їх у валізу, яку пломбує особистою металевою печаткою.
5. Здає опломбовану валізу начальнику оперативного підрозділу (або особі, відповідальній за видачу (здачу) особистого забезпечення у даному оперативному підрозділі). Про це робиться запис у журналі, в якому контролюється видача (здача) особистого забезпечення інспекторів оперативного підрозділу.
6. На початку робочого дня старший Групи (старший зміни) отримує валізу зі штампами у начальника оперативного підрозділу (або у особи, відповідальної за видачу (здачу) особистого забезпечення у даному оперативному підрозділі). Про що робиться запис у журналі відповідно до п. 5.
7. Видача номерних штампів проводиться відповідно до п. п. 2, 3 даної Технології.
8. Якщо штампи не отримані (у зв'язку з хворобою, відпусткою та т. і. інспектора), за їх збереження несе відповідальність старший Групи (старший зміни).
8. Порядок взаємодії ВМП та відділу
фінансів та бухобліку
1. Щоденно до Відділу надходить інформація з оперативних підрозділів по нарахуванню коштів за оформленими ВМД форми МД-2, МД-1, М-15, М-16 в розрізі видів митних податків і зборів.
2. На підставі відомостей, що надійшли з оперативних підрозділів формуються наступні реєстри:
- "Реєстр належних до перерахування митних платежів у торговому обігу за оформленими в повному обсязі ВМД по КРМ" (Додаток N 12).
- "Реєстр належних до перерахування податків та зборів у неторговому обігу за оформленими в повному обсязі ВМД по КРМ" (Додаток N 13).
- "Реєстр належних до перерахування податків та зборів, сплачених за квитанцією МД-1, М-15, М-16 по КРМ" (Додаток N 14).
3. Щоденно, до 12 години, до відділу фінансів та бухобліку надаються вищезазначені реєстри в 2-х екземплярах, підписані начальником ВМП: один екземпляр залишається у відділі фінансів та обліку, а другий, підписаний інспектором відділу фінансів та обліку, відповідальним за прийом реєстрів, залишається у ВМП.
4. Щоденно, до 10 години, на виконання листа ДМСУ від 25.02.2002 N 11/1-13-1708-ЕП "Щодо розрахунків з державним бюджетом" відділом фінансів та бухобліку до ВМП надається довідка про перерахування митних платежів та зборів до держбюджету за попередній день.
5. Помісячно, 1-го числа, на виконання наказу ДМСУ від 04.01.2003 р. N 2 "Про затвердження форм відомчої статистичної звітності регіональних митниць, митниць та порядків їх заповнення" відділом фінансів та бухобліку до ВМП надається довідка про суми митних платежів по торговому та неторговому обігу, що перераховані до держбюджету за минулий місяць.
6. Щоденно інспекторами ВМП ведуться відомості про нарахування та перерахування коштів до держбюджету. На підставі вищезазначених відомостей та на підставі довідки відділу фінансів та бухобліку щомісячно в 2-х екземплярах надається інформація про нарахування та перерахування коштів по торговому та неторговому обігу згідно додатків 15 та 16 за підписом начальника ВМП та бухгалтера: перший екземпляр лишається у відділі фінансів та бухобліку, другий - у справах ВМП.
7. На виконання п. 5.1.5 наказу ДМСУ від 28.12.99 р. N 864 до 10-го числа місяця, наступного за звітним, ВМП подає до відділу фінансів та бухобліку реєстр незажаданих залишків авансових платежів у розрізі платників і платіжних доручень (Додаток N 17).
8. Форми обліку та звітності, що надаються до відділу фінансів та бухобліку ведуться та складаються за допомогою ПЕОМ та зберігаються у твердих та електронних копіях. Екземпляри щоденного та щомісячного звітів, що надаються до відділу фінансів та бухобліку, підшиваються та зберігаються у ВМП.