МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
N 115 від 14.03.94
м.Київ
( Наказ відмінено згідно Наказу Мінтрансу
N 435 від 07.09.99 )
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
5 квітня 1994 р. за N 65/274
Про затвердження правил видачі, продовження строку
дії та припинення чинності посвідчень про придатність
до польотів цівільних повітряних суден України
З метою визначення порядку видачі та продовження строку дії посвідчень про придатність до польотів цивільних повітряних суден і у відповідності з статтями 3,7,17,27,30 Повітряного кодексу України ( 3167-12 ) НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила видачі, продовження строку дії та припинення чинності посвідчень про придатність до польотів цивільних повітряних суден України, що додаються.
2. Департаменту авіаційного транспорту (Рєзнік В.П.):
2.1. Довести до відома міністерств, відомств, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, авіакомпаній Правила видачі, продовження строку дії та припинення чинності посвідчень про придатність до польотів цивільних повітряних суден України.
2.2. Встановити контроль за додержанням вимог цих Правил.
2.3. У місячний строк виготовити бланки посвідчень про придатність до польотів згідно з додатками 1,2,3,4,5,6 до цих Правил.
2.4. Разом з Управлінням нормативних актів та правової роботи (Наапетян М.Р.) в установленому порядку зареєструвати зазначені Правила в Міністерстві юстиції України.
3. Правила набувають чинності через 10 днів після реєстрації в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра директора Департаменту авіаційного транспорту Марченка М.О.
Перший заступник Міністра О.М.Артеменко
Затверджено
наказом Міністерства
транспорту України
від 14 березня 1994 р. N 115
Правила
видачі, продовження строку дії та припинення
чинності посвідчення про придатність
до польотів цивільних повітряних суден України
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила розроблені відповідно до вимог Повітряного кодексу України, Конвенції про Міжнародну цивільну авіацію 1944 року, Додатків 6 та 8 до зазначеної Конвенції, Doc 9389-AN/919 ІКАО та є частиною правил сертифікації цивільних повітряних суден (Звід авіаційних правил України).
1.2. Ці Правила визначають порядок видачі, продовження строку дії, заміни, припинення чинності посвідчень про придатність до польотів цивільних повітряних суден (далі ЦПС), а також визнання дійсними сертифікатів льотної придатності, виданих іноземними державами.
1.3. Державним органом з питань сертифікації цивільних повітряних суден в Україні є Головна інспекція Державного авіаційного регістру України (далі Авіарегістр) Департаменту авіаційного транспорту Міністерства транспорту України.
2. Види посвідчень про придатність до польотів
2.1. Посвідчення про придатність до польотів залежно від документа, на підставі якого тип або екземпляр повітряного судна було допущено до експлуатації в цивільній авіації, та залежно від застосування ЦПС поділяються на такі види:
1) посвідчення про придатність до польотів;
2) стандартне посвідчення про придатність до польотів;
3) спеціальне посвідчення про придатність до польотів;
4) спеціальне посвідчення про придатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії;
5) експортне посвідчення про придатність до польотів;
6) свідоцтво про визнання дійсним сертифіката льотної придатності.
2.2. Посвідчення про придатність до польотів видається Авіарегістром на цивільні повітряні судна, які мають сертифікат типу України або рішення Авіарегістру про допуск типу (екземпляру) ЦПС до експлуатації в цивільній авіації або рішення Авіарегістру про визнання дійсними відповідних документів, виданих іншою державою.
2.3. Стандартне посвідчення про придатність до польотів (додаток 2) видається Авіарегістром на цивільні повітряні судна, які мають сертифікат типу, виготовлені на підприємствах, що мають сертифікат на виробництво, видані або визнані Авіарегістром.
2.4. Спеціальне посвідчення про придатність до польотів видається Авіарегістром на повітряні судна, які мають сертифікат типу України або рішення Авіарегістру про допуск типу або екземпляру ЦПС до експлуатації в цивільній авіації або рішення Авіарегістру про визнання дійсними відповідних документів, виданих іншою державою та які не призначені для перевезення пасажирів та комерційних перевезень вантажів (наприклад сільськогосподарські, метео, аерофотозйомочні, пожежні, патрульні, учбові (без пасажирських місць).
2.5. Спеціальне посвідчення про придатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії видається:
1) Авіарегістром на експериментальні повітряні судна, які мають рішення Авіарегістру про допуск до польотів і тимчасово занесені до Державного реєстру цивільних суден України з метою:
а) участі у виставках;
б) участі у змаганнях;
в) виконання демонстраційних польотів;
г) вивчення ринку;
д) спеціальних тренувань екіпажу;
е) виконання спеціальних польотів і які не призначені для перевезення пасажирів та комерційного перевезення вантажів.
2) Авіарегістром на цивільні повітряні судна аматорської конструкції, що занесені до Державного реєстру цивільних повітряних суден України і мають рішення Авіарегістру або органа, якому таке право делеговано Авіарегістром, про допуск до польотів.
3) Авіарегістром або представником Авіарегістру на підприємстві-виготовлювачі на повітряні судна, що не занесені до Державного реєстру цивільних повітряних суден України, з метою виконання виробничих льотних випробувань після виготовлення ЦПС.
Примітка: При видачі спеціального посвідчення про придатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії на вказані ЦПС графа 1 посвідчення не заповнюється.
4) Авіарегістром або представником Авіарегістру на цивільні повітряні судна з метою виконання виробничих льотних випробувань після ремонту або доробок ЦПС, на підприємстві, що виконує суттєві доробки (змінення типової конструкції, які впливають на льотну придатність), значний відновлювальний або плановий ремонт.
Примітка:
1) При видачі спеціального посвідчення про придатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії на вказані ЦПС графа 1 посвідчення не заповнюється.
2) Перед виконанням робіт експлуатант ЦПС повинен надати в Авіарегістр необхідні дані про запланований ремонт або заплановані зміни типової конструкції.
3) Вплив змінення типової конструкції на льотну придатність оцінюється Авіарегістром після одержання опису змін.
4) Підприємства повинні мати дозвіл Авіарегістру на виконання цих видів робіт.
5) Авіарегістром на цивільні повітряні судна для їх перельоту до місця ремонту, після пошкодження, що спричинило часткову втрату придатності до польотів, на підставі висновків комісії по розслідуванню події (з обов'язковою участю розробника ЦПС) та результатів інспектування ЦПС представниками Авіарегістру або особами, які ним уповноважені.
2.6. Для одержання спеціального посвідчення про придатність до польотів заявнику необхідно здати в Авіарегістр посвідчення іншого виду про придатність до польотів (в разі наявності такого).
2.7. Експортне посвідчення про придатність до польотів (додаток 5) видається Авіарегістром на цивільні повітряні судна виготовлені або які раніше експлуатувались в Україні, для реєстрації його в іншій державі. Експортне посвідчення не дає право на виконання польотів, за винятком експортної доставки.
2.8. Авіарегістр повинен одержати відомості щодо додаткових вимог та(або) умов, або їх відсутності, від авіаційної адміністрації держави-імпортера. Відповідність вимогам придатності до польотів, а також спеціальним вимогам та(або) умовам визначається Авіарегістром під час інспектування ЦПС. В разі неможливості виконання якої-небудь із спеціальних вимог та(або) умов Авіарегістр повинен одержати від авіаційної адміністрації держави-імпортера заяву про її згоду з такими відхиленнями.
2.9. В разі довгострокової роботи ЦПС української реєстрації за межами України (без зміни країни реєстрації) між Департаментом авіаційного транспорту України та відповідною авіаційною адміністрацією іноземної держави укладається угода про розподіл відповідальності щодо виконання вимог стандартів ІКАО.
2.10. Посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду є власністю України та повинні знаходитись під час польоту на борту повітряного судна у вигляді оригіналів. Заміна оригіналів на копії не допускається.
2.11. Посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду вважається дійсним, якщо воно підписано начальником Авіарегістру або особою, яка заміщає його згідно з наказом Міністра транспорту України або його заступника по авіаційному транспорту, та скріплено печаткою Авіарегістру.
3. Заявка на видачу посвідчень про
придатність до польотів
3.1. Для одержання посвідчення про придатність до польотів відповідного виду експлуатант повинен подати в Авіарегістр:
1) заявку встановленого зразка, згідно з додатками 7, 8, 9, 10 (залежно від виду посвідчення) до цих Правил.
Примітка: Заявка на видачу експортного посвідчення подається не пізніше, ніж за 20 діб до очікуваної дати передачі повітряного судна до іншої держави.
2) доповнення до заявки на видачу посвідчень про придатність до польотів всіх видів, крім експортних згідно з додатком 11 до цих Правил.
3) перелік документів, згідно з додатками 12, 13, 14 (залежно від виду посвідчення) до цих Правил.
4. Порядок видачі посвідчень
про придатність до польотів
4.1. Заявка на одержання посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду розглядається протягом не більше 10 днів з дня її одержання. Після інспектування ЦПС з оформленням звіту про проведену інспекторську перевірку спеціалістами Авіарегістру або особами, які уповноважені на це Авіарегістром, приймається рішення про можливість видачі посвідчення про придатність до польотів на це повітряне судно. Заявник повинен передати в Авіарегістр на зберігання документи, що додані до заявки.
4.2. У випадках, коли відомості, що включені в заявку, не відповідають вимогам цих Правил або якщо до заявки не додані всі необхідні документи чи необхідно провести додаткову перевірку, Авіарегістр має право вимагати додаткові документи або перевірки для визначення можливості видачі посвідчення про придатність до польотів. В цьому випадку посадова особа Авіарегістру, відповідальна за розглядання цієї заявки, робить заявникові відповідне повідомлення. Строк розгляду заявки в такому разі може бути продовжений до десяти днів, з дня одержання недостатніх документів.
4.3. Порядок видачі спеціальних посвідчень про придатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії для проведення виробничих льотних випробувань на підприємствах-виготовлювачрх та на ремонтних підприємствах регламентується окремим документом.
4.4. Авіарегістр веде облік виданих посвідчень про придатність до польотів.
4.5. Посвідчення про придатність до польотів можуть бути видані тільки на повітряні судна, які занесені до Державного реєстру цивільних повітряних суден України, за винятком повітряних су$ен на які видаються спеціальні посвідчення про придатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії для виконання виробничих льотних випробувань на зрводах-виготовлювачах та ремонтних заводах України.
4.6. Посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду підписується начальником Авіарегістру або особою, яка заміщає його згідно з наказом Міністра транспорту України або його заступника по авіаційному транспорту, та скріплюється печаткою Авіарегістру.
5. Строк дії та припинення чинності відповідних
посвідчень про придатність до польотів
5.1. Строк дії посвідчень про придатність до польотів всіх видів встановлюється при визначенні придатності до польотів ЦПС і не може перевищувати одного року з урахуванням залишку ресурса до першого або чергового планового ремонта чи еквівалентних робіт та строку дії сертифіката експлуатанта.
5.2. Спеціальне посвідчення про прИдатність до польотів повітряних суден експериментальної категорії видається на строк виконання відповідних польотів.
5.3. Посвідчення про придатність до польотів, що зазначені в п.2.1 цих Правил, втрачають чинності у випадках:
а) тимчасового припинення дії або анулювання сертифіката типу або рішення про допуск ЦПС до експлуатації;
б) виявлення недоліків, що впливають на придатність до польотів або в разі одержання рішення повноважних державних органів про невідповідність документів, на підставі яких було видано посвідчення;
в) пошкоджень ЦПС, що призвели до втрати придатності до польотів;
г) прийняття в установленому порядку рішення стосовно припинення експлуатації всього парку, серії або конкретного повітряного судна;
д) припинення польотів ЦПС для проведення чергового капітального ремонту або еквівалентних робіт;
е) припинення польотів ЦПС для проведення доробок повітряного судна, що впливають на придатність до польотів;
є) припинення дії реєстраційного посвідчення, його псування або загублення;
ж) зміни експлуатанта, вказаного у посвідченні про придатність до польотів, закінчення строку дії або припинення строку дії сертифіката експлуатанта.
Примітка: У випадках перелічених у підпунктах а, б, г пункту 5.3 цих Правил, Авіарегістр повідомляє відповідні державні органи та експлуатанта ЦПС про втрату чинності посвідчення про придатність до польоту.
5.4. В усіх випадках, що перераховані в п.5.3, експлуатант ЦПС повинен припинити польоти та передати, в триденний строк, в Авіарегістр відповідне посвідчення про придатність до польотів.
6. Порядок продовження строку дії посвідчень
про придатність до польотів
6.1. Заявник не пізніше 20 днів до закінчення строку дії посвідчення подає заявку на продовження строку дії посвідчення про придатність до польотів, стандартного, спеціального посвідчення про придатність до польотів згідно з додатком 15 до цих Правил. В разі коли заявка не подана до строку закінчення дії посвідчення, воно втрачає чинність. Експлуатант ЦПС повинен припинити польоти та передати, в триденний строк, в Авіарегістр відповідне посвідчення про придатність до польотів.
Примітка: Строк дії експортного посвідчення про придатність до польотів не продовжується.
6.2. До заявки на продовження строку дії посвідчення про придатність до польотів додаються:
- акт перевірки експлуатантом технічного стану і визначення придатності повітряного судна до польотів, вказаного в додатку 16;
- план-графік технічного обслуговування експлуатантом повітряного судна на календарний рік наперед.
6.3. Заявка на продовження строку дії посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду розглядається протягом 10 днів з дня її одержання. Після інспектування ЦПС з оформленням звіту про проведену інспекторську перевірку спеціалістами Авіарегістру або особами, які уповноважені на це Авіарегістром, приймається рішення про можливість продовження строку дії посвідчення про придатність до польотів на це повітряне судно.
6.4. В разі виявлення недоліків, Авіарегістр має право вимагати подачі додаткових документів або перевірок ЦПС для визначення можливості продовження строку дії посвідчення про придатність до польотів.
6.5. Після підтвердження відповідності вимогам до льотної придатності ЦПС Авіарегістр продовжує строк дії відповідного посвідчення про придатність до польотів, вказуючи новий строк дії, який не може перевершувати одного року з урахуванням залишків ресурса до першого або чергового ремонта чи еквівалентних робіт та строку дії сертифіката експлуатанта.
6.6. Посвідчення про придатність до польотів з продовженим строком дії підписується начальником Авіарегістру або особою, якій це право надано наказом Міністра транспорту України або його заступника по авіаційному транспорту, та скріплюється печаткою Авіарегістру.
7. Порядок видачі вилучених посвідчень про
придатність до польотів та дублікатів
7.1. У випадках втрати чинності відповідного посвідчення про придатність до польотів, що наведені у п.5.3 цих Правил, видача посвідчення про придатність до польотів, що було вилучено, провадиться на загальних засадах згідно з розділом 4 цих Правил.
7.2. В разі псування, зношення або загублення посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду видача дубліката проводиться згідно з розділом 4 цих Правил та висновків службового розслідування, яке проводить експлуатант.
8. Свідоцтво про визнання дійсним
сертифіката льотної придатності
8.1. Свідоцтво про визнання дійсним сертифіката льотної придатності видається на ЦПС іноземної реєстрації, якщо встановлена відповідність повітряного судна вимогам до льотної придатності держави реєстрації і спеціальним вимогам та(або) умовам України до цього повітряного судна.
8.2. Заявка на одержання свідоцтва про визнання дійсним сертифіката льотної придатності розглядається протягом 10 днів з дня її одержання. Після інспектування ЦПС з оформленням звіту про проведену інспекторську перевірку спеціалістами Авіарегістру або особами, які уповноважені на це Авіарегістром, приймається рішення про можливість видачі свідоцтва про визнання дійсним сертифіката льотної придатності на це повітряне судно.
8.3. Свідоцтво про визнання дійсним сертифіката льотної придатності видається на цивільне повітряне судно іноземної реєстрації для виконання демонстраційних польотів, вивчення ринку або участі у виставках на території України та проведення спеціальних тренувань екіпажу і повинно знаходитися на борту повітряного судна разом з сертифікатом льотної придатності держави реєстрації.
8.4. Строк дії свідоцтва про визнання дійсним сертифіката льотної придатності не може перевищувати 6 місяців і строку дії сертифіката льотної придатності, виданого державою реєстрації.
9. Інспектування повітряних суден для
встановлення їх льотної придатності
9.1. Для проведення інспекторської перевірки експлуатант повинен представити ЦПС і його ЕТД в такий час і в такому місці, які прийнятні для проведення інспектування Авіарегістром.
9.2. При інспектуванні повітряного судна перевіряється:
технічний стан ЦПС;
відповідність ЦПС і його ЕТД типовій конструкції;
формуляри ЦПС, його двигунів та гвинтів;
виконання бюлетенів і доробок на ЦПС;
виконання необхідних регламентних робіт і ремонтів або еквівалентних робіт;
ресурси та строки служби ЦПС і його комплектуючих тощо.
9.3. Експлуатант повинен забезпечити наявність необхідного персоналу і обладнання для проведення перевірок та інспектування.
9.4. Авіарегістру повинні бути надані всі необхідні документи з записами про останні проведені інспектування, технічне обслуговування, льотні випробування, виконані ремонти та інше.
9.5. Всі витрати по проведенню перевірок та інспектуванню відповідно з Повітряним кодексом України несе експлуатант повітряного судна.
10. Державні збори
10.1. Державні збори сплачує юридична або фізична особа, яка подала відповідну заявку на видачу або продовження строку дії посвідчення про придатність до польотів будь-якого виду.
10.2. Розмір державних зборів встановлюється Положенням про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України N 819 від 28 вересня 1993р.
11. Вимоги по оформленню документації, яка
подається заявником до авіарегістру
11.1. Документація, яка подається до Авіарегістру, за формою, змістом та формулюванням повинна відповідати вимогам і рекомендаціям цих Правил та додатків до них.
11.2. Документація затверджується та підписується уповноваженими на це посадовими особами, їх заступниками або особами, які виконують їх обов'язки. У всіх випадках вказується посада та прізвище особи, яка підписує документ. Документи, що мають підписи зі знаками "/", "за" та без вказівки прізвищ чи посад осіб, які поставили свій підпис, до розгляду не приймаються.
11.3. Авіарегістр приймає до розгляду документацію у вигляді оригіналів. Документація з підчистками, рукописними або машинописними виправленнями, не завірена підписом та печаткою, до розгляду не приймається.
11.4. Затверджуючий підпис керівника організації, відповідальної за представлений документ, скріплюється печаткою вказаної організації.
Інформаційні дані
1. Розроблені: Зареєстровані : |
Головною інспекцією Державного авіаційного регістру України Виконавці: В.П.Резнік (начальник Авіаційного регістру) Є.М.Твердохліб (начальник відділу реєстрації ПС) Ю.I.Кордянін (провідний спеціаліст) Міністерством юстиції України |
2. Видається перша редакція.
3. Нормативно-технічні документи:
-----------------------------------------------------------------
|Найменування документа, на який |Номер пункта, підпункта, |
|посилаються |перелік, додатки |
|----------------------------------+----------------------------|
|Повітряний кодекс України |Статті 3, 6, 7, 15, 17, 18, |
| | 19, 20, 21, 27, 30 |
| | |
|Конвенція про міжнародну цивільну |Статті 3, 6, 29, 31, 39 |
|авіацію від 7 грудня 1944 р. | |
| | |
|Міжнародні стандарти ІКАО |Додатки NN 6, 8 |
| | |
|Документ ІКАО DOC No.9389-AN/919 | |
-----------------------------------------------------------------
Начальник Головної інспекції В.П.Резнік
Начальник відділу реєстрації Є.М.Твердохліб
Провідний спеціаліст Ю.I.Кордянін
Додатки 1-17 відсутні.