Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
N 285 від 30.08.2000
м.Київ

Про затвердження форм державної статистичної звітності із
статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомстату
N 307 від 27.06.2001 )

На виконання статті 12 Закону України "Про державну статистику" (2614-12) та з метою подальшого удосконалення державної статистичної звітності із статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити форми державної статистичної звітності із статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування та бланки обстеження, що додаються, і ввести їх у дію:

починаючи зі звіту за 2000 рік:

( Форма N 7-торг "Звіт про наявність торгової мережі і мережі громадського харчування", річна скасована зі звіту за 2001 рік на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

починаючи з січня 2001 року:

( Форма N 1-торг "Звіт про товарооборот", місячна скасована з січня 2002 року на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

( Форма N 3-торг "Звіт про продаж та запаси товарів у торговій мережі і мережі громадського харчування", квартальна, річна скасована з січня 2002 року на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

( Форма N 3-торг (здрав) "Звіт про надходження, продаж та запаси товарів у роздрібній мережі і на складах", квартальна, річна скасована з січня 2002 року на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

Бланк обстеження ринків з продажу непродовольчих товарів, одноразова;

Бланк обстеження стану справ на споживчому ринку, піврічна.

2. Поширити зазначені у п. 1 цього наказу форми державної статистичної звітності на юридичні особи, відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами, незалежно від форм власності і господарювання, що займаються відповідним видом діяльності.

3. Управлінню статистики торгівлі (Пепелова Г.С.):

3.1. Визначити необхідний тираж, підготувати і передати управлінню справами в установлений термін оригінали бланків затверджених форм державної статистичної звітності для їх тиражування.

3.2. Спільно з ДП ГМІЦ Держкомстату України (Сидоренко М.М.) внести відповідні зміни до постановок задач КЕОІ державної статистичної звітності зазначених у п. 1 форм.

3.3. Здійснювати методологічне керівництво збором та розробкою державної статистичної звітності зазначених у п. 1 форм.

4. Фінансово-економічному управлінню (Сорокіна Т.В.) забезпечити фінансування робіт, пов'язаних із запровадженням державної статистичної звітності зазначених у п. 1 форм.

5. Управлінню справами (Москот В.Ф.) забезпечити контроль за своєчасним тиражуванням та доставкою бланків форм державної статистичної звітності Головному управлінню статистики в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням статистики.

6. ДП ГМІЦ Держкомстату України (Сидоренко М.М.):

6.1. Внести відповідні зміни до програмного забезпечення розробки даних статистичної звітності, зазначених у п. 1 форм, згідно змін до постановок задач.

6.2. Здійснювати збір, розробку та одержання зведених даних за затвердженими формами згідно з Планом статистичних робіт ( 993-2000).

7. Начальникам Головного управління статистики в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь статистики:

7.1. Визначити коло звітуючих одиниць та довести наказ до відома керівників відповідних підприємств (організацій) регіону.

7.2. Забезпечити в установленому порядку збір, розробку і подання ДП ГМІЦ Держкомстату України інформації за формами державної статистичної звітності, зазначеними у п. 1, у встановлені терміни.

8. Скасувати бланк обстеження ринку по продажу непродовольчих товарів, одноразова та бланк обстеження стану справ на споживчому ринку, квартальна, затверджених наказом Держкомстату України від 10.08.98 N 279 "Про затвердження форм державної статистичної звітності із статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування і форм вибіркового обліку продажу та цін сільгосппродуктів на міських ринках".

9. Скасувати наказ Держкомстату України від 16.08.99 р. N 292 "Про затвердження форм державної статистичної звітності із статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування і форм вибіркового обліку продажу та цін сільгосппродуктів на міських ринках" в частині затвердження таких форм державної статистичної звітності:

N 7-торг "Звіт про наявність торгової мережі і мережі громадського харчування";

N 1-торг "Звіт про товарооборот", місячна;

N 3-торг "Звіт про продаж та запаси товарів у торговій мережі і мережі громадського харчування", квартальна, річна;

N 3-торг (здрав) "Звіт про надходження, продаж та запаси товарів у роздрібній мережі і на складах", квартальна, річна.

Бланк обстеження стану справ на споживчому ринку, квартальна.

10. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Комітету Остапчука Ю. М.

Голова Комітету О.Г. Осауленко

( Форму N 7-торг "Звіт про наявність торгової мережі і мережі громадського харчування", річна скасовано зі звіту за 2001 рік на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

( Форму N 1-торг "Звіт про товарооборот", місячна скасовано з січня 2002 року на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

( Форму N 3-торг "Звіт про продаж та запаси товарів у торговій мережі і мережі громадського харчування", квартальна, річна скасовано з січня 2002 року на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

( Форму N 3-торг (здрав) "Звіт про надходження, продаж та запаси товарів у роздрібній мережі і на складах", квартальна, річна скасовано з січня 2002 року на підставі Наказу Держкомстату N 307 від 27.06.2001 )

Державна статистична звітність

----------------------------------------------------------------------------
| Коди |
|---------------------------------------------------------------------------|
| | | | | | | | | | | |
|-----+------+------+------+------+-----+--------+--------+-----------+--+--|
|форми|органі|тери- |галузі|виду |форми|органі- | мініс- |вищестоящої| |КС|
|доку-|зації-|торії | за |еконо-|влас-|заційно-|терства,|організац.-| | |
|мента|скла- | за |ЗКГНГ |мічної|ності|правової|іншого | ідентифі- | | |
| за |дача -|КОАТУУ| |діяль-|за |форми |центр. | каційний | | |
|ДКУД |іденти| | |ності |КФВ |господа-|органу | код за | | |
| |фікац.| | |за | |рювання |вико- | ЄДРПОУ | | |
| | код | | |КВЕД | | за |навчої | | | |
| | за | | | | |КОПФГ | влади | | | |
| |ЄДРПОУ| | | | | | за | | | |
| | | | | | | | СПОДУ | | | |
| | | | | | | | | | | |
|-----+------+------+------+------+-----+--------+--------+-----------+--+--|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|
-----------------------------------------------------------------------------

Область (республіка) ____________

Місто, район ____________________ 
Затверджено
наказом Держкомстату України
від 30.08.2000 р. N 285 
Назва ринку _____________________  (1 раз на рік) 
Підкреслити:   
1) Продовольчий ринок, на
території якого знаходиться
речовий ринок 


 
2) Самостійний речовий ринок   

Бланк обстеження ринку з продажу непродовольчих товарів
за березень 2001 року

     ------------------------------------------------------------------
| |Одиниці | N рядка | |
| |виміру | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|Торгова площа | кв. м | 1 | |
|ринку | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|Кількість | одиниць| 2 | |
|обладнаних | | | |
|торгових місць на | | | |
|ринку | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|Щоденна середня | чол. | 3 | |
|заповненість ринку | | | |
|продавцями | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|Кількість робочих | | 4 | |
|днів ринку | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|Середній обсяг | грн. | 5 | |
|продажу за день | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|Продано товарів за | грн. | 6 = 7 + 10 + | |
|березень | | + 13 + 16 + | |
| | | + 19 + 22 + | |
| | | + 25 + 28 + | |
| | | + 29 + 30 + | |
| | | + 31 | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|у тому числі: | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|швейні вироби | грн. | 7 | |
|(блузки, сукні, | | | |
|спідниці, костюми | | | |
|тощо) | | | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | одиниць| 8 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | ціна за| 9 | |
| |одиницю,| | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|шкіряний та | грн. | 10 | |
|хутряний одяг | | | |
|(пальта, куртки, | | | |
|шуби) | | | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | одиниць| 11 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | ціна за| 12 | |
| |одиницю,| | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|трикотажні вироби | грн. | 13 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | одиниць| 14 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | ціна за| 15 | |
| |одиницю,| | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|панчішно- | грн. | 16 | |
|шкарпеткові | | | |
|вироби | | | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | пар | 17 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| |ціна за | 18 | |
| | пару, | | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|взуття | грн. | 19 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | пар | 20 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| |ціна за | | |
| | пару, | 21 | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|автомобілі (без | грн. | 22 | |
|автотоварів) | | | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | одиниць| 23 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | ціна за| 24 | |
| |одиницю,| | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|телерадіотовари | грн. | 25 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | одиниць| 26 | |
| |--------+-----------------+----------------|
| | ціна за| 27 | |
| |одиницю,| | |
| | грн. | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|культурно-побутові | грн. | 28 | |
|товари | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|галантерейні та | грн. | 29 | |
|парфумерно- | | | |
|косметичні товари | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|товари | грн. | 30 | |
|господарсько- | | | |
|побутового | | | |
|призначення | | | |
|--------------------+--------+-----------------+----------------|
|інші непродовольчі | грн. | 31 | |
|товари | | | |
------------------------------------------------------------------

"___" _______________ 200_ р. Керівник

__________________________________________
прізвище і N телефону регістратора

Пояснення
по заповненню бланка обстеження ринків з
продажу непродовольчих товарів

Обстеженню піддягають речові, змішані та автомобільні ринки, які розташовані у спеціально відведених місцях і зареєстровані місцевими органами влади.

Обстеження по ринках проводиться з 1 по 31 березня п. р. і результати обстеження до Головного управління статистики в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських управлінь статистики подаються для узагальнення 2 квітня. При визначенні днів обстеження повинні бути передбачені як будні, так і вихідні дні.

При обстеженні рекомендується запросити у адміністрації ринку інформацію щодо:

- кількості обладнаних торгових місць для продажу речей;

- розміру торгової площі для продажу речей;

- кількості днів роботи з 1 по 31 березня включно. Середня заповненість ринків продавцями визначається таким чином.

На день обстеження рахується кількість продавців у декількох рядах, потім середню кількість продавців одного ряду слід помножити на загальну кількість рядів. Якщо, наприклад, ринок працює 5 днів на тиждень - середу, четвер, п'ятницю, суботу, неділю, а обстеження проводиться у п'ятницю і суботу, то кількість продавців у п'ятницю слід помножити на 3 (три буденні дні - середа, четвер, п'ятниця), кількість продавців у суботу - на 2 (два вихідні дні - субота, неділя). Поділивши суму цих добутків на 5 (фактична кількість днів торгівлі), визначається щоденна середня заповненість продавцями.

Кількість усіх продавців на ринку можна також розрахувати, поділивши суму разового збору на вартість одного торгового місця. Відомості про суми разового збору та вартість одного торгового місця одержати у адміністрації ринку.

Кількість реалізованих товарів по видах за місяць і середня ціна одиниці товару визначається шляхом візуального обстеження (підрахування) у дні проведення обстеження (множенням одноденного продажу на кількість робочих днів ринку), а також використовуючи певну інформацію від продавців.

У зв'язку з тим, що важко отримати інформацію про обсяги продажу на речових (змішаних) ринках, для здійснення спостереження треба пройти по ринку і відмітити, які товари виставлені на продаж, керуючись наведеним у бланку переліком товарів.

По кожній групі товарів рекомендується опитати декілька продавців. При цьому доцільно вибирати осіб, які продають товари однієї групи, наприклад, взуття або одяг, або трикотажні вироби і т. ін. Опитування кожного продавця треба починати з питання про ціну товару, а потім запитати про приблизний обсяг щоденного продажу, або за місяць. Запитання краще ставити непрямо, наприклад: "Чи вдається Вам продати увесь товар протягом дня (місяця)?" або "Скільки ж Вам вдається продати?". Якщо контакту з продавцем найти неможливо, то за обсяг продажу за місяць пропонуємо умовно прийняти ту кількість товару, що знаходиться на прилавку, або опитати іншого продавця.

На основі опитування продавців заповнюються дані про середню ціну товару, а дані про його кількість - за такою формулою:

Кількість товару
даної групи, що =
реалізується на
ринку протягом
місяця
 
Кількість
товару даної х
групи, що
реалізується
одним продавцем
за місяць 
Кількість
продавців даного
виду товарів


 

Після визначення кількості товарів розраховується обсяг продажу товарів по групах:

Обсяг продажу
товарів даної групи =
за місяць


 
Середня ціна
товару даної х
групи


 
Кількість
товарів даної
групи, що
реалізується на
ринку протягом
місяця 
Розрахунки пропонується робити поза увагою продавців, яких опитували.

У рядок "культурно-побутові товари" включаються годинники, друковані видання, музичні інструменти, іграшки, фотокінотовари, мотоцикли і велосипеди, автотовари, вироби для фізичної культури, спорту і туризму;

у рядок "товари господарсько-побутового призначення" - меблі, килими та килимові вироби, металевий посуд і металеві столові приналежності, скляний, фарфорофаянсовий і керамічний посуд, електротовари, електроосвітлювальна арматура і електролампи, синтетичні миючі засоби, шпалери, господарчі, інструментальні, санітарно-гігієнічні та фармацевтичні товари.

Управління статистики торгівлі Державного комітету статистики України