ВЕРХОВНА РАДИ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про Контрольну комісію Верховної Ради України з питань приватизації
( Відомості Верховної Ради (ВВР) 1993, N 30, ст.333 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами ВР
N 65/94-ВР від 30.06.94, ВВР 1994, N 28, ст.253
N 44-XIV від 15.07.98,
ВВР, 1998, N 42, ст.264 )
Верховна Рада України постановляє:
1. Затвердити Положення про Контрольну комісію Верховної Ради України з питань приватизації (додається).
2. Затвердити склад Контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації (додається).
3. Доручити Секретаріату та Управлінню справами Верховної Ради України (Горьовому Л.Є., Бондаренку Г.I.) забезпечити Контрольну комісію приміщенням, засобами транспорту і зв'язку, оргтехнікою згідно з пунктом 8 розділу V Положення про Контрольну комісію Верховної Ради України з питань приватизації.
Голова Верховної Ради України I.ПЛЮЩ
м.Київ, 24 червня 1993 року
N 3317-XII
Положення
про Спеціальну контрольну комісію
Верховної Ради України з питань приватизації
( Назва із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 44-XIV від 15.07.98 )
Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації створюється відповідно до статті 10 Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств" ( 2163-12 ).
Організація та діяльність Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації проводиться на основі чинного законодавства та даного Положення. ( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР N 44-XIV від 15.07.98 )
Розділ I. Порядок створення Контрольної комісії Верховної ради України з питань приватизації
1. Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації (далі - Контрольна комісія) обирається з числа народних депутатів України. ( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР N 44-XIV від 15.07.98 )
2. До складу Контрольної комісії входить 15 членів, які затверджуються Верховною Радою України. ( Пункт 2 розділу I в редакції Постанови ВР N 65/94-ВР від 30.06.94 )
3. Голова Спеціальної контрольної комісії обирається Верховною Радою України, перший заступник, заступник голови комісії та секретар обираються на засіданні комісії. ( Пункт 3 розділу I в редакції Постанови ВР N 44-XIV від 15.07.98 )
4. Контрольна комісія обирається на строк повноважень Верховної Ради чергового скликання. У разі невиконання покладених обов'язків, за систематичну неучасть в роботі Контрольної комісії за поданням голови комісії або за власним бажанням члена Контрольної комісії Верховна Рада може його відкликати і обрати нового члена Контрольної комісії до закінчення цього строку.
Розділ II. Напрями діяльності Контрольної комісії
1. Контрольна комісія здійснює систематичний контроль за додержанням законодавства України про приватизацію, виконанням Державної програми приватизації, а також за дотриманням законодавства в нормативних актах з питань приватизації, які приймаються Кабінетом Міністрів України, Фондом державного майна, Національним банком та іншими уповноваженими органами.
2. Контрольна комісія в межах своєї компетенції здійснює діяльність з таких основних напрямів:
контроль за діяльністю Фонду державного майна та інших державних органів приватизації;
контроль за створенням державними органами умов для проведення приватизації;
контроль за порядком випуску, розміщення та використання приватизаційних паперів;
контроль за додержанням встановленого порядку приватизації державних підприємств, житла, землі;
контроль за використанням коштів, що надійшли від приватизації майна до позабюджетного Державного фонду приватизації;
систематична (не менше двох разів на рік) інформація Верховної Ради України про хід приватизації.
Розділ III. Права Контрольної комісії
Контрольна комісія відповідно до покладених на неї завдань має право:
1. Вносити до Верховної Ради України, виходячи з практичного застосування законодавчих актів з питань приватизації, пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинного законодавства.
2. Заслуховувати звіт Фонду державного майна про хід приватизації перед його поданням на розгляд Верховної Ради України, а також звіти інших державних органів приватизації.
3. Брати участь в обговоренні проекту бюджету на утримання апарату Фонду державного майна.
4. Заслуховувати посадових осіб Кабінету Міністрів України, міністерств та відомств з питань приватизації.
5. Знайомитись з документами,матеріалами і одержувати іншу необхідну інформацію з питань приватизації від державних органів та організацій.
6. Залучати до своєї роботи фахівців міністерств, відомств, інших державних та громадських організацій, наукових установ.
7. Розглядати програми і плани приватизації, виявляти питання, які потребують першочергових і невідкладних рішень в процесі приватизації.
8. Користуватись послугами аудиторських фірм і контрольно-ревізійних органів.
Розділ IV. Порядок застосування Контрольною комісією мір відповідальності
1. За результатами перевірок Контрольна комісія приймає рішення.
2. В разі виявлення фактів порушення законодавства з питань приватизації Контрольна комісія:
ставить перед уповноваженими органами приватизації питання про зупинення явно незаконних розпоряджень і дій цих органів;
вказує на недоліки, допущені службовими особами державних органів приватизації, зобов'язує їх усунути виявлені порушення;
входить з пропозиціями до вищестоящих за підпорядкованістю органів про усунення посадових осіб із займаних посад.
3. Рішення Контрольної комісії, прийняті в межах її компетенції, є обов'язковими для розгляду державними органами та посадовими особами. Про результати розгляду державні органи або посадові особи повинні повідомити комісію у строки, встановлені чинним законодавством.
Розділ V. Організація роботи Контрольної комісії Верховної ради України з питань приватизації
1. Організує роботу Контрольної комісії її голова або за його дорученням - заступник голови.
2. Засідання Контрольної комісії скликаються у міру необхідності, але не менше 1 разу на місяць і є правомочними, якщо на засіданні присутні більше половини членів комісії.
3. У необхідних випадках Контрольна комісія може прийняти рішення про проведення закритого засідання.
4. Рішення Контрольної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість членів комісії, присутніх на засіданні.
5. В процесі підготовки конкретного питання для розгляду Контрольною комісією вона може створювати робочі групи, до яких мають входити фахівці міністерств, відомств, інших державних та громадських організацій, наукових установ.
6. Рішення та висновок Контрольної комісії підписують голова комісії та секретар.
7. Контрольна комісія будує свою роботу у взаємодії з постійними комісіями Верховної Ради України, центральними та місцевими органами державної виконавчої влади, органами місцевого та регіонального самоврядування.
8. Секретаріат та Управління справами Верховної Ради України створюють необхідні умови для діяльності Контрольної комісії, надають їй приміщення, засоби транспорту і зв'язку, забезпечують технічне обслуговування, ведення діловодства.
Затверджений
Постановою Верховної Ради України
від 24 червня 1993 року N 3317-XII
Склад
Контрольної комісії Верховної Ради України
з питань приватизації
Білий Леонід Савелійович
Васильєва Галина Іванівна
Грищенко Іван Михайлович
Мельничук Віталій Григорович
Соболєв Сергій Владиславович
Шкарбан Микола Іванович
Щербина Володимир Олександрович
Ягоферов Анатолій Миколайович
Яхеєва Тетяна Михайлівна.