МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
N 453 від 19.07.2001
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
2 серпня 2001 р. за N 660/5851
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства транспорту та зв'язку України
N 433 від 14.04.2008)
Про затвердження аеропортових зборів за обслуговування
повітряних суден у Державному підприємстві "Аеропорт Запоріжжя"
та внесення змін до наказу Мінтрансу від 06.07.99 N 352
( Із змінами, внесеними згідно
з Наказом Міністерства транспорту
N 415 від 20.06.2002 )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" та рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) НАКАЗУЮ:
1. Затвердити аеропортові збори за обслуговування повітряних суден у Державному підприємстві "Аеропорт Запоріжжя" (додаються).
2. Унести зміни до наказу Міністерства транспорту України від 06.07.99 N 352 "Про затвердження аеропортових зборів за обслуговування повітряних суден у міжнародних аеропортах: "Запоріжжя", "Луганськ", "Одеса", "Рівне", "Харків", "Херсон", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.99 за N 504/3797:
у назві та у тексті наказу, в Аеропортових зборах за обслуговування повітряних суден у міжнародних аеропортах: "Запоріжжя", "Луганськ", "Одеса", "Рівне", "Харків", "Херсон", затверджених цим наказом, слово "Запоріжжя" вилучити;
у додатку до пункту 1 Аеропортових зборах за обслуговування повітряних суден у міжнародних аеропортах: "Запоріжжя", "Луганськ", "Одеса", "Рівне", "Харків", "Херсон" рядок 1 вилучити.
3. Дозволити Державному підприємству "Аеропорт Запоріжжя" при укладанні договорів з авіакомпаніями України на аеропортове обслуговування повітряних суден при виконанні регулярних та чартерних міжнародних польотів застосовувати знижки до аеропортових зборів не більше 40 відсотків.
При укладанні договорів щодо надання аеропортових послуг експлуатантам, які виконують регулярні польоти в межах України, застосовувати знижки до аеропортових зборів не більше 80 відсотків. ( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту N 415 від 20.06.2002 )
4. Департаменту транспортної політики (Легенький Г.М.) разом з Департаментом нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) в установленому порядку зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту А.Ф. Демиденка.
Міністр В.П. Пустовойтенко
Погоджено:
Міністр економіки України О.В.Шлапак
Затверджено
Наказ Міністерства
транспорту України
19.07.2001 N 453
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
2 серпня 2001 р. за N 660/5851
Аеропортові збори
за обслуговування повітряних суден у Державному
підприємстві "Аеропорт Запоріжжя"
1. За аеропортове обслуговування повітряних суден (далі - ПС), пов'язане з обслуговуванням пасажирів у аеропортах (пасажирський збір), забезпеченням посадки-зльоту ПС, наднормативної стоянки пасажирського, ПС, авіаційної безпеки пасажирських перевезень, аеропорт стягує аеропортові збори за встановленими розмірами.
2. Розміри аеропортових зборів
2.1. Збір за посадку-зліт ПС (без обслуговування повітряного руху) за кожну тонну максимально дозволеної злітної ваги ПС залежно від виду сполучень становить:
при внутрішньому - 3,5 USD; при міжнародному - 9,00 USD. Розмір збору збільшується, якщо в нічний час здійснюється: посадка або зліт - на 20%; як посадка, так і зліт - на 40%. Нічний час установлюється в таких межах: з 1 квітня до 30 вересня, - починаючи з 20.00 до 06.00 включно;
з 1 жовтня до 31 березня, - починаючи з 17.00 до 08.00 включно.
При виконанні тренувальних, випробувальних, технічних польотів, які здійснюються відповідно до Норм виконання польотів (НПП-ГА 85), затверджених наказом Міністерства цивільної авіації СРСР від 08.04.85 N 77, над злітно-посадковою смугою (далі - ЗПС) кожні 5 (п'ять) заходів на посадку враховуються, як 1 (одна) посадка, але якщо при цьому включається світлосигнальна система, то кожні 2 (два) заходи враховуються як 1 (одна) посадка, навіть коли літак не торкається поверхні ЗПС.
Якщо для здійснення посадки та зльоту ПС з максимально дозволеною злітною вагою до 6 тонн включно не використовується штучна ЗПС, то до ставки збору за посадку-зліт застосовується коефіцієнт 0,5.
2.2. Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі до початку реєстрації за кожного відправленого пасажира залежно від виду сполучень становить:
при внутрішньому - 3,0 USD; при міжнародному - 8,0 USD. Від сплати пасажирського збору звільняються: транзитні пасажири; діти до 2 років; пасажири із сервісними квитками авіакомпаній; пасажири рейсів, що виконуються виключно для перевезення королівських осіб, голів держав і урядів; пасажири рейсів з метою пошуку та рятування, які виконуються за завданнями компетентних органів.
2.3. Збір за наднормативну стоянку пасажирського ПС становить: 10% від збору за посадку-зліт ПС (у денний час) за кожну добу або її частину.
Нормативний (без додаткової оплати) час стоянки пасажирського ПС становить 3 години. Збір не стягується у разі затримки ПС, спричиненої діями працівників аеропорту.
2.4. Збір за забезпечення авіаційної безпеки за кожного відправленого пасажира становить залежно від виду сполучень:
при внутрішньому - 0,9 USD;
при міжнародному - 1,5 USD.
3. Рейс уважається міжнародним, якщо він починається та/або закінчується за межами державного кордону України незалежно від кількості проміжних посадок на території України або за її межами.
4. Якщо посадка та зліт ПС відбуваються за різними видами сполучень, то збір за посадку-зліт визначається у розмірі 50% від збору для відповідного виду сполучень.
5. Аеропортові збори за обслуговування ПС установлені без урахування податку на додану вартість.
6. Іноземні експлуатанти сплачують аеропортові збори в доларах США або у валюті, визначеній відповідною міждержавною угодою.
Українські експлуатанти сплачують аеропортові збори в національній валюті. Перерахунок доларів США в інші валюти здійснюється за курсом Національного банку України на дату надання послуг.
7. Визначення вартісної основи аеропортових зборів
7.1. Забезпечення зльоту-посадки (без обслуговування повітряного руху).
Витрати пов'язані з використанням і утриманням злітно-посадкової смуги, рулильних доріжок, перонів та інших споруд і будівель перону, світло-технічного обладнання, утриманням аварійно-рятувальної команди, включаючи протипожежну службу та швидку допомогу.
7.2. Забезпечення обслуговування пасажирів в аеровокзалі до початку реєстрації (пасажирський збір).
Витрати пов'язані з використанням та утриманням терміналів й інших засобів обслуговування пасажирів та осіб, які зустрічають або проводжають.
7.3. Забезпечення наднормативної стоянки ПС.
Витрати під час наднормативної стоянки ПС пов'язані з утриманням твердого покриття перонів, розташуванням ПС на місцях стоянки, буксируванням ПС до місць стоянки та їх охороною на місцях стоянки, користування відповідним освітлювальним обладнанням.
7.4. Забезпечення авіаційної безпеки.
Витрати пов'язані із забезпеченням авіаційної безпеки пасажирів, їх ручної поклажі, багажу, бортових припасів, ПС та льотного персоналу, об'єктів аеродрому в контрольованих зонах аеропорту службами авіаційної безпеки аеропорту, недопущенням несанкціонованого втручання в діяльність цивільної авіації.
Начальник Департаменту транспортної політики Г.М.Легенький