Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

НАКАЗ
N 225 від 19.04.2001

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
7 травня 2001 р. за N 400/5591

Про затвердження Інструкції про порядок огляду
суден, які здійснюють плавання (експлуатуються) на
внутрішніх водних шляхах України

З метою забезпечення безпеки судноплавства і затвердження єдиного порядку огляду суден, які здійснюють плавання (експлуатуються) на внутрішніх водних шляхах України, на підставі підпункту 8 пункту 4 Положення про Головну державну інспекцію України з безпеки судноплавства (Держфлотінспекція України), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.1998 р. N 2098 "Питання безпеки судноплавства України" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Інструкцію про порядок огляду суден, які здійснюють плавання (експлуатуються) на внутрішніх водних шляхах України (далі Інструкція), що додається.

2. Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) та Департаменту безпеки транспорту та технічної політики (Петрашевський О.Л.) забезпечити подання зазначеної Інструкції на державну реєстрацію.

3. Держфлотінспекції України (Чайковський Л.П.) довести Інструкцію до відома всіх судновласників.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Севрюкова В.В.

Інструкція
про порядок огляду суден, які
здійснюють плавання (експлуатуються) на
внутрішніх водних шляхах України

1. Загальні положення

1.1. Інструкція про порядок огляду суден, які здійснюють плавання (експлуатуються) на внутрішніх водних шляхах України (далі - Інструкція) розроблена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.1998 р. N 2098 "Питання безпеки судноплавства України".

1.2. Інструкція встановлює порядок огляду суден, які здійснюють плавання (експлуатуються) на внутрішніх водних шляхах України, що проводяться старшими державними інспекторами-капітанами, державними інспекторами-капітанами, старшими державними інспекторами, державними інспекторами Державної інспекції судноплавного нагляду Держфлотінспекції України (далі - Інспекції).

1.3. Начальники інспекцій судноплавного та портового нагляду, інспекцій судноплавного нагляду, дільниць, старші державні інспектори-капітани, державні інспектори-капітани, старші державні інспектори, державні інспектори Інспекції (далі - посадова особа Інспекції) зобов'язані:

а) проводити огляд всіх суден незалежно від їх прапору, форм власності (за винятком флоту рибної промисловості), що здійснюють плавання (експлуатуються) на внутрішніх водних шляхах України, а також маломірних (малих) суден в прибережних морських районах та інших водоймах України загального користування;

б) забороняти експлуатацію суден, що створюють загрозу безпеці судноплавства та довкіллю, до виконання вимог щодо усунення недоліків, які були виявлені посадовою особою Інспекції.

в) відсторонювати від управління осіб, дії яких загрожують безпеці судноплавства, а при необхідності, передавати судно для зберігання в пункти відстою суден, або спеціальних стоянок за рахунок судновласника.

1.4. За здійснення огляду суден з судновласника стягується плата згідно з діючими тарифами. Плата за здійснення профілактичного огляду стягується тільки у випадках виявлення порушень вимог нормативних документів щодо безпеки судноплавства.

1.5. Огляд суден іноземних судновласників та морських суден, які заходять на внутрішні водні шляхи, здійснюється у відповідності до чинного законодавства України.

2. Порядок проведення огляду суден

2.1. Огляд суден здійснюється з метою виявлення відповідності судна та його екіпажу вимогам нормативних документів, що регламентують безпеку судноплавства.

Огляди можуть бути виконані як при стоянці судна, так і при здійсненні ним плавання.

Обов'язкові огляди суден проводяться не менше одного разу на рік з метою продовження дії суднових документів, після міжнавігаційного періоду, зимового відстою або ремонту, перед введенням суден в експлуатацію, або плаванням в льодових умовах, а також після аварійного транспортного випадку чи при виявленні пошкоджень судна. (в період експлуатації судна), але не менше одного разу у три місяці.

свідоцтво про право власності на судно;

свідоцтво про право плавання під Державним прапором України;

свідоцтво про мінімальний склад екіпажу (для морських та змішаного "ріка-море" плавання суден); класифікаційного товариства;

санітарне свідоцтво (акт огляду);

пожежне свідоцтво (акт огляду);

ліцензія суднової станції;

акт огляду суднового радіообладнання;

вказівки про організацію радіозв'язку в районі плавання;

акт (наказ) судновласника про (прийом) введення судна в експлуатацію;

суднова роль (завірена печаткою судновласника);

дипломи командного складу судна (з відміткою про проходження перевірки знань);

свідоцтва рядового складу судна;

протокол перевірки знань у рядового складу судна з Настанови по боротьбі за живучість судна або інший документ; (згідно вимог класифікаційного товариства);

лоцманські та навігаційні карти району плавання, інші посібники (відкориговані на момент виходу судна в плавання);

графік несення вахт;

розклад по тривогах та особові картки членів екіпажу (або Інструкція по тривогах);

таблиця маневрових елементів судна;

таблиця девіації магнітного компасу (при його наявності);

схема маневрування при падінні людини за борт;

схема тіньових секторів РЛС (при наявності РЛС);

журнал прогнозів погоди;

журнал шляхової інформації (або підшивку інформаційних зведень);

журнал розпоряджень капітана по вахті;

акт про огляд (випробування) рятувальних засобів;

сертифікат на цемент для аварійного забезпечення.

На маломірних (малих) суднах перевіряється:

судновий білет;

свідоцтво про придатність судна до плавання;

акт технічного огляду класифікаційним товариством;

свідоцтво на право керування судном.

2.3. Під час огляду також перевіряються:

виконання приписів контролюючих органів;

укомплектованість судна екіпажем;

маркірування фальштруби, наявність необхідних написів на корпусі судна;

наявність необхідних написів і знаків згідно діючої Настанови по боротьбі за живучість судна;

відповідність судна району плавання, габаритам судноплавного шляху, типовим схемам формування составів;

виконання норм пасажиромісткості та вантажопідйомності;

осадка судна та висота надводного борту, забезпечення кругового обзору з поста керування судном;

наявність та справність світлової та звукової сигналізації;

наявність та справність навігаційних, електронавігаційних та штурманських приладів;

наявність та стан рятувальних засобів, піротехніки, аварійного забезпечення згідно з вимогами класифікаційного товариства;

правильність ведення Суднового вахтового журналу, відповідність записів вимогам нормативних документів з безпеки судноплавства;

підготовка екіпажу до виконання своїх обов'язків по суднових тривогах. Якщо будуть виявлені недостатні знання, необхідно вимагати від капітана (вахтового начальника) негайного проведення учбових тривог (при тривогах "шлюпочна" або "людина за бортом" необхідно спускати на воду рятувальні шлюпки).

2.4. Виходячи з результатів огляду, посадовою особою Інспекції робиться запис в Єдину книгу оглядів (або складається акт чи надається припис), де перераховуються виявлені недоліки і вказується термін їх усунення, або забороняється експлуатація судна.

В акті (приписі) також може бути вказана вимога - після усунення недоліків пред'явити судно контролюючим органам.

Акт (припис) робиться у двох екземплярах, підписується посадовою особою Інспекції і вручається представнику судновласника для виконання та інформування керівництва. Перший екземпляр залишається на судні, а другий у посадової особи інспекції для контролю за усуненням виявлених недоліків.

2.5. Посадова особа Інспекції, що здійснює огляд судна, несе відповідальність за відповідність записів фактичному стану судна згідно з чинним законодавством.

3. Заборона експлуатації (руху) судна

3.1. Посадова особа Інспекції повинна заборонити подальшу експлуатацію (плавання) судна в таких випадках:

3.1.1. У разі ненадання або закінчення терміну дії суднових документів:

свідоцтва про право плавання під Державним прапором України;

свідоцтва про мінімальний склад екіпажу (для змішаного "ріка-море" плавання суден); класифікаційного товариства;

санітарного свідоцтва (акту огляду);

пожежного свідоцтва (акту огляду);

суднової ролі (завіреної печаткою судновласника);

дипломів командного складу судна (з відміткою про проходження перевірки знань);

свідоцтв рядового складу судна;

протоколу перевірки знань у рядового складу судна з Настанови по боротьбі за живучість судна (або інший документ);

єдиної книги оглядів судна;

суднового вахтового журналу;

інформації капітану про остійність і непотоплюваність (з підписами вахтових начальників про ознайомлення);

лоцманських та навігаційних карт району плавання, інших посібників (відкоректованих на момент виходу судна в плавання);

розкладу по тривогах та особових карток членів екіпажу (або Інструкції по тривогах);

акта про огляд (випробування) рятувальних засобів;

сертифіката на цемент для аварійного забезпечення.

Для маломірного (малого) судна:

суднового білета;

свідоцтва про придатність судна до плавання;

акта технічного огляду класифікаційним товариством;

свідоцтва (диплому) на право керування судном;

3.1.2. Якщо не виконані відповідні умови стосовно екіпажу та судна:

судно неукомплектоване екіпажем;

займані посади не відповідають робочим дипломам командного складу річкових суден та свідоцтвам рядового складу;

командний склад не пройшов перевірку знань;

відсутні на борту капітан та змінний капітан;

вахта несеться більш встановленого часу;

капітан, змінний капітан, 1-й помічник капітана, механік, помічник механіка з електрообладнання знаходяться в нетверезому стані або наркотичному сп'янінні;

екіпаж не підготовлений до дій по боротьбі за живучість судна;

захаращені проходи до рятувальних засобів чи аварійного та протипожежного обладнання, вимірювальних отворів, шляхів евакуації людей незабезпечення необхідного кругового обзору з поста керування судном.

3.1.3. При порушенні вимог нормативних документів з безпеки судноплавства, коли у разі виникнення загрози безпеки судна, його пасажирам, вантажу або руху інших суден.

3.1.4. При невиконанні приписів контролюючих органів з питань безпеки судноплавства.

3.2. Після проведення огляду судна та виявлення недоліків, вказаних в п.п.3.1.1.-3.1.4., залежно від ступеня їх небезпеки, судну:

забороняється експлуатація;

забороняється вихід у рейс (якщо огляд виконувався на стоянці);

судно становиться на якір або до причалу (якщо огляд виконувався при плаванні судна);

дозволяється слідувати до найближчого порту, де повинні бути усунені недоліки. Рух судна може бути обмежений по режиму руху, несенню вахт, зменшенню ходового часу на добу та інше.

Всі дії, передбачені в п.3.2., виконуються відповідно до чинного законодавства України.

3.3. Судновласники (капітани суден) несуть відповідальність за несвоєчасне виконання вимог по усуненню виявлених при огляді недоліків згідно чинного законодавства України.